וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכי רחוק מקלינגר: השבוע הראשון של מאמן בית"ר ירושלים

5.11.2018 / 13:00

המאמן החדש של בית"ר ירושלים מזוהה יותר מכל עם רגש ויצריות, אבל בשבוע הראשון בבית וגן הוא זנח את תרגילי המנהיגות והתמקד בדבר אחד בלבד: טקטיקה. עם מערך חדש ומפתחות בידיים של ערן לוי, הערב בחיפה (21:00, ספורט5) נקבל את התוצאות הראשונות של הניסוי

צילום וידאו: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: מתן חדד

1.

כשמאמן חדש מגיע לבית וגן, הוא בדרך כלל משנה מספר נהלים וסדרי משמעת על מנת להפגין נוכחות. אחד לא מאשר הכנסת טלפונים ניידים למתחם, אחר משנה את שעות ההגעה לאימונים וזמני היציאה לאחריהם, השלישי דורש גרביים תואמים לכולם גם באימונים. היו כבר כאלה שדרשו לעזוב את המתחם ביחד ולא בנפרד, ושמו דגש על נסיעות משותפות של שחקנים, בטענה שזה מוסיף לגיבוש הסגל.

גם מניר קלינגר הייתה ציפייה לשינוי. לפני אימון הפתיחה שחקנים התעסקו בניחושים. "מעניין מה הוא הולך לשנות. מאמנים מתים על זה", אמרו חלקם. עיתונאים בדקו לאחר האימונים הראשונים האם קלינגר קבע נהלים מעניינים, אך נענו בתשובות יבשות. אפילו אנשי המועדון הופתעו מהשקט הנפשי שקלינגר הביא עמו ומכך שלא חש צורך להפגין נוכחות עם שינויים.

לא במקרה קלינגר לא הלך למקום הזה. דווקא האיש שלא משנה מה יעשה, תמיד יהיה מזוהה עם לב ונשמה, לקח את כל השבוע הזה של בית"ר למקום של נטו טקטיקה. הוא התעכב על תיקון ליקויים ועמידה נכונה במגרש והחל להתחיל להעמיד קבוצה שיהיה קשה יותר לשחק נגדה, כזאת שגם תתחיל להביא נקודות.

עוד בנושא:

ניר קלינגר: "מצפה לשינוי קיצוני". ערן לוי: "מאנג'ק? לא יודע מי זה בכלל"
עידן ורד: "עכשיו נגמרו התירוצים שלוזון אשם או שהסגל נבנה מאוחר"
ארנסטס שטקוס ואנז' פרדי פלומן על הכוונת של בית"ר לינואר
וערקת לרעך כמוך: על עריקתו של ניר קלינגר מהפועל חיפה לבית"ר ירושלים

ניר קלינגר באימון בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
פחות רגש, יותר טקטיקה. קלינגר באימון הבכורה בבית"ר/ברני ארדוב

2.

אז קלינגר תרגל השבוע וגם יפתח הערב מול מכבי חיפה (21:00, ספורט5) עם שלושה בלמים, משהו שייתכן שבית"ר הייתה צריכה לנסות כבר לפני חודשיים לאור קצב הספיגה של כמעט 2.5 שערים למשחק. גיא לוזון תמיד חשב שזה לא נכון, מאחר שאין לו מגנים שמתאימים לצאת קדימה להתקפות מעבר. לוזון אף לחץ לצרף את עוז ראלי, אך לא היה מרוצה ממנו באימונים והעדיף שלא לתת לו צ'אנס. קלינגר החליט להמר על ראלי. אין לו יותר מדי ברירות, מכיוון ששתי האופציות האחרות לתפקיד, קלטינס וקריאף, סבלו גם הם במשבצת הזאת ובכלל, הוא זקוק להם בקישור, במיוחד לאור ההיעדרות של דן איינבנידר ואפונסו טיירה.

זה לא פשוט עבור המאמן. קלטינס פותח לראשונה העונה בקישור וצריך לבנות את הביטחון שלו, ראלי פותח לראשונה העונה, ערן לוי לא פתח בהרכב מאז ההפסד הביתי להפועל חדרה במחזור השני ואילו ארון אולנארה עדיין לא כשיר ליותר מ-60 דקות. קלינגר יודע שזהו לא מצב אידיאלי, והוא יצטרך לבצע חילופים מאולצים בשל עייפות. הוא לוקח זאת בחשבון.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
ערן לוי שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
מוקצה אצל גיא לוזון. המנהיג של קלינגר. ערן לוי/ברני ארדוב

3.

ערן לוי הוא השינוי הגדול בחלק הקדמי, ובידיים שלו קלינגר שם את המפתחות. ללוזון היו את הדרישות שלו מערן לוי וניתן היה להבין אותו. כשקלינגר ישב עם עצמו ועשה חשבון, הוא הבין שהוא לא מקבל מאור אינברום משהו שיגרום לו להעדיף אותו על לוי. בארבעת המשחקים האחרונים אינברום רשם שתי בעיטות לשער וזה אומר הכול. בית"ר מתקשה להגיע למצבים, ממעטת להבקיע וחייבת לנסות את השינוי הזה. לפחות בשלב הזה נראה שלוי ומאור בוזגלו יחלקו את הדקות ביניהם, מכיוון שבית"ר חייבת כל הזמן עוד שחקן איכותי לצד עידן ורד שייצר מצבים ויביא מספרים. אחרת, היא לא תוכל להתרומם מהמצב הנוכחי.

מאור בוזגלו, יעקב בריהון, ערן לוי, דוד קלטינס, טל כחילה שחקני בית"ר ירושלים על הספסל. אבי כהן
ספסל עמוס בכישרון/אבי כהן

4.

עם כל הכבוד לחילופי המאמנים, השינוי מתחיל ונגמר בשחקנים. לוזון לא יכול היה להגיד להם שזה בעיקר הם ולא הוא. קלינגר כן יכול וגם סיכם השבוע באסיפה: "כשעושים 5 נקודות מ-24 ונמצאים במקום האחרון, זה קודם כל אתם. אפשר לתרץ, להסביר, להאשים, אבל בשורה התחתונה השינוי יבוא קודם כל מכם, להבין איך ומה אתם עושים יותר טוב, יותר מחויבים ויותר מפוקסים אך ורק בכדורגל. אתם צריכים להוציא את הקבוצה מהמצב שנקלעה אליו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully