וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לברון, וייד ופיפן עם מחוות מרגשות: הלילה בו דרק רוז חזר להיות גיבור על

בכל רחבי ה-NBA התרגשו משיא הקריירה של רכז מינסוטה, שפורח בניגוד לכל הסיכויים. וגם: לברון מגשים חלום לדונצ'יץ', דריימונד כועס ורוצה את תואר שחקן ההגנה של העונה

דרק רוז, מינסוטה טימברוולבס. AP
גם ברחבי ה-NBA לא הצליחו לעצור את הדמעות. רוז אחרי המשחק/AP

תצוגות יחיד ב-NBA הן כבר כמעט עניין שבשגרה, אבל מפגן הדומיננטיות הלילה (בין רביעי לחמישי) של דרק רוז הפך לאירוע מיוחד במינו. 50 נקודות, 6 אסיסטים, 4 ריבאונדים, מהלכי קלאץ' בדקות ההכרעה וחסימה בשנייה האחרונה היו מנת חלקו של הרכז בן ה-30 בניצחון 125:128 של מינסוטה על יוטה, במשחק שהזכיר כמה כישרון יש בו וכמה חבל שהקריירה שלו נעצרה בשל פציעות חוזרות. באופן סמלי, המשחק הטוב בקריירה של רוז "נפל" על ליל כל הקדושים, בו הוא נראה שוב כמו כוכב העל שהוכתר ל-MVP העונה ב-2011.

סצנות הסיום היו לא פחות אמוציונליות מהמשחק עצמו. אחרי שחסם את נסיון השלשה של דנטה אקסום על הבאזר, רוז פרץ בבכי שנמשך דקות ארוכות ונמשך גם בראיון שאחרי המשחק. "זה אומר הכל", אמר בקול חנוק למיקרופון, ואוהדי מינסוטה הגיבו בתשואות ובקריאות MVP. "עבדתי כמו משוגע כדי להגיע לזה, ועשיתי את זה למען הארגון, למען האוהדים. אני עושה הכל כדי לנצח, והערב היה חתיכת משחק".

רוז סיים את המשחק עם 19 מ-31 מהשדה, קלע ארבע שלשות, חדר פעם אחר פעם על רודי גובר שנחשב לאחד משחקני ההגנה הטובים ב-NBA, ובסך הכל שיחק לא פחות מ-41 דקות, הכי הרבה שלו בשנתיים האחרונות. עבור מי שנראה בשנה האחרונה כמי שנמצא בחצי הדרך לפרישה ונתקע אשתקד בשיפולי הרוטציה של קליבלנד, משחק שכזה הוא הפתעה גמורה עבור רבים. אבל רוז מציג יכולת טובה למדי מפתיחת העונה, מעמיד ממוצעים של 14.3 נקודות ו-4.9 אסיסטים מפתיחת העונה ו-20.4 ו-5 בחמשת המשחקים האחרונים, והלילה הגיעה התפוצצות שסחטה תגובות נרגשות גם מהשחקנים הכי בכירים בליגה.

"להילחם שוב ושוב נגד פציעות, לחזור שוב ושוב, ואז לקלוע שיא קריירה כזה....זה בלתי ייאמן", שיבח לברון ג'יימס דקות אחרי שניצח עם הלייקרס את דאלאס. "אני חושב שכל ילד - לא חשוב אם אתה ספורטאי או לא - אפילו אם סתם עובר עליך משהו, אם קשה לך משהו, אם יש לך משוכה גבוהה לעבור, תסתכל על המשחק הזה של דרק רוז, ותדע שהכל אפשרי".

ג'יימס כינה את רוז "גיבור על", ואמר ש"זה מה שעושה את המשחק שלנו לכל כך לא צפוי. אפילו אם גיבור על נופל הוא עדיין גיבור על. ודרק רוז הראה שהוא עדיין גיבור על".

עוד בנושא

דרק רוז קלע 50 נקודות, קליעת עונשין מנצחת ללברון, גולדן סטייט ניצחה
סוף הדרך ב-NBA? דיווח: פיניקס לא תממש את האופציה על דרגאן בנדר
כבוד ששמור לגדולים באמת: סן אנטוניו תפריש את הגופייה של ג'ינובילי

רוז הגיע העונה למינסוטה לתפקיד אחר מכפי שהתרגל. תחילה לגלגו הפרשנים על החיבה המופרזת של טום תיבודו לשחקניו לשעבר ורמזו שהשידוך עם רוז נידון לכישלון, אבל התפקיד שנתפר לו העונה על תקן המבוגר האחראי מוציא ממנו צדדים שגם הוא לא הכיר בעצמו. "אני כל הזמן מנסה לדבר עם החברים שלי לקבוצה, יש כאן חבר'ה צעירים שרוצים ללמוד. אני חושב שזה הכי הרבה שדיברתי במשך כל הקריירה", אמר רוז.

גם תיבודו שיבח את העקשנות של רוז להמשיך בקריירה, וטען שההצגה הלילה היא "הוכחה לאומץ הלב, לצניעות ולאופי המיוחד שיש לו. הוא עבר הרבה מאוד קשיים, וצלח את כולם. הוא אחד האנשים הכי קשוחים שיצא לי לפגוש מאז ומעולם".

אבל לא רק שחקני ואוהדי מינסוטה חיבקו את רוז הלילה. מלבד לברון ג'יימס, עוד ועוד דמויות בכירות בליגה התרגשו. דווין וייד כתב ש"כל חובב כדורסל ברחבי העולם צריך לשמוח בשביל דרק רוז. היום הייתה דוגמא חיה למה אף פעם אסור לוותר, ואיזו דברים מדהימים יכולים לקרות כשמישהו מאמין בך. אני מחייך כאילו אני זה שקלע 50 נקודות".

סקוטי פיפן צייץ ש"זה מדהים. הוא התגבר על כל כך הרבה, ואני מאושר לראות אותו משחק ככה", וסי ג'יי מקולום הוסיף ש"אפשר רק לדמיין איך הוא מרגיש אחרי כל מה שעבר. הוא הרוויח את זה ביושר, עבודה קשה היא בלתי מנוצחת".

עוד באותו נושא

על גג העולם: מד הכוח המלא של קבוצות ה-NBA בפתיחת העונה

לכתבה המלאה

במוקד אחר קיבלנו מפגש של הווה ועתיד. ההווה - לברון ג'יימס, גבר 113:114 על העתיד - לוקה דונצ'יץ' - במשחק מותח ומצ' אפ מסקרן בסטייפלס סנטר שבו ילד הפלא הסלובני הגשים חלום - להחליף גופיות עם אליל ילדותו. "מאז ומתמיד רציתי גופייה חתומה שלו", אמר דונצ'יץ' הנרגש, שקלע 14 נקודות, חילק 7 אסיסטים, הוריד 5 ריבאונדים, וגרר את ג'יימס למשחק שהוכרע רק בשניות הסיום בזכות קליעת עונשין של לברון שתי שניות לסיום.

לפני שריקת הפתיחה, כששחקני הקבוצות עלו לפרקט, דונצ'יץ' חיפש את לברון, חיבק אותו וחייך כמו אחרון המעריצים. בסיום הוא ניגש אליו בחדר ההלבשה, ביקש ממנו את הגופייה, ואפילו קיבל אותה עם הקדשה (Strive For Greatness, הססמא הידועה של ג'יימס).

"זה מיוחד מאוד. חיכיתי למשחק הזה הרבה מאוד זמן, וזה היה בדיוק כמו שקיוויתי", הוסיף דונצ'יץ', וגם לברון הרעיף עליו שבחים. "אני חושב שששחקנים אירופיים מתפתחים מהר יותר מאמריקאים. דונצ'יץ' משחק במקצוענים מאז גיל 15, פחות או יותר. הוא לא מרגיש מאויים לשחק ב-NBA, אני לא חושב שהוא מתמודד כאן עם משהו שלא התמודד לפני כן באירופה".

לטענת ג'יימס, "זה הדבר הכי טוב בכדורסל האירופי, זה התחום שבו הוא עדיף על הכדורסל כאן. השחקנים מתפתחים שם כל כך מהר".

גולדן סטייט ממשיכה לנצח, סטף קרי ממשיך לקלוע בקצב דמיוני, אבל כוכב הניצחון 121:131 הלילה על ניו אורלינס היה דריימונד גרין, שקצת נדחק הצידה בעיצומו של פסטיבל השיאים של קרי וקליי תומפסון. גרין סיים עם 16 נקודות, 14 ריבאונדים ו-8 אסיסטים, שמר היטב על אנתוני דייויס והודה בסיום שהמטרה מבחינתו היא לזכות בתואר שחקן ההגנה של העונה. "אני צריך את זה, וצריך את זה נואשות. בעונה שעברה נכנסתי רק לחמישיית ההגנה השנייה של העונה, ואני כועס, מאוד כועס. זה חוסר כבוד. והעונה אני הולך לתקן את זה".

בכלל, החדווה של גולדן סטייט וגרין חזרה העונה. בחמשת המשחקים האחרונים חילק גרין 50 אסיסטים, ואחרי המשחק גם הוא ש"השנה הדברים מרגישים אחרת. אנחנו נהנים יותר, אין ספק, בשנה שעברה הגענו לעונה בגישה לא נכונה".

גם סטיב קר שיבח את גרין, אמר ש"הוא היה השחקן הכי טוב על הפרקט הלילה" למרות 37 הנקודות של סטף קרי, וטען ש"הרבה פעמים דריימונד הוא הברומטר שלנו. ומתחילת העונה הוא עשה עבודה נפלאה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully