וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרושים 12 שחקני יורוליג: בעיית העומק של מכבי תל אביב

26.10.2018 / 9:30

נכון, מכבי תל אביב הופיעה למשחק ביוון בלי ווילבקין ופארגו, אבל בניית סגל ליורוליג צריכה לקחת בחשבון פציעות. פערי האיכות מהקבוצה של דיוויד בלאט המחישו עד כמה חסרים לצהובים שחקנים איכותיים

יאניס סטרלניקס שחקן אולימפיאקוס מול ג'ון דיברתולומאו שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
בטוחים שהוא ברמה? דיברתולומאו מול שטרלניקס/GettyImages

ההבטחה של דיוויד פדרמן לפני שנתיים וחצי - בעונה הבאה "יהיו לנו 12 שחקני יורוליג" - כבר הייתה מאז למשל ושנינה. מכבי תל אביב התפרקה כליל בעונת 2016/17, ולא ממש הרשימה גם מאז. האמירה של בעלי מכבי נתפסה כהצהרה ריקה, שמסמלת את החוליים של המועדון. רק שמשחק ההפסד של מכבי תל אביב לאולימפיאקוס באתונה המחיש עד כמה פדרמן צדק: כדי להשתייך לדרג העליון של היורוליג יש צורך, למרבה ההפתעה, בלא מעט שחקני יורוליג. הבעיה של מכבי בעונות האחרונות, לפני שנכנסים לבעיות ניהול ואימון, היא שאין לה די מהמצרך היקר הזה.

את הסגל של מכבי העונה יגדירו בארצות הברית באמצעות המושג "Top Heavy" - כלומר, עם כמה שחקנים טובים שאמורים לשאת בעיקר הנטל ופערים גבוהים בין הכוכבים לנושאי הכלים: סקוטי ווילבקין הוא כוכב בליגה הזאת - גם אם הגיע מהיורוקאפ - ושכרו בהתאם. טאריק בלאק עושה את צעדיו הראשונים במפעל, אבל כבר הוכיח שהוא שייך אליו ויכול להתבלט בו. כאן מתחילות הבעיות, והן באו לידי ביטוי נגד אולימפיאקוס, כשהגארד האמריקאי-טורקי המצוין לא שיחק ובהיעדר הגיבוי שלו, ג'רמי פארגו (שהגיע למכבי מהליגה הלבנונית, כך שהתאמתו לרמה הגבוהה כרגע עדיין צריכה להיבחן).

עוד בנושא

מכבי תל אביב הפסידה לאולימפיאקוס 88:80 בחוץ
ספאחיה: "אולימפיאקוס הייתה עדיפה, היא שיחקה חכם"
מכבי תל אביב מאוכזבת מטיוס, ניסיונות להביא מחליף לפארגו

יורגוס פרינטזיס שחקן אולימפיאקוס מול דיאנדרה קיין שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
ההבדלים בין הכוכבים לשחקני המשנה גדולים מדי. קיין מול פרינטזיס/GettyImages

בהיעדר ווילבקין ופארגו, נאלצים דיאנדרה קיין ומייקל רול לשאת בנטל ניהול המשחק. וזו בעיה. לקיין היה אחלה משחק, באמת. 22 נקודות, אחוזי קליעה גבוהים גם משלוש נקודות, שישה אסיסטים, איבוד אחד בלבד. ייתכן מאוד שקיין שדרג את מעמדו והבטיח את מקומו בליגה הזאת בשנים הקרובות, למרות מגבלותיו הניכרות. רק שכשזהו מוביל הכדור העיקרי שלך, אתה בבעיה. התפקיד ההתקפי המרכזי של רכזים בעידן החדש הוא לא למסור ימינה או שמאלה, אלא לבצע פיק אנד רול ברמה טובה מאוד, לקרוא מצבים אחרי החסימה של הגבוה, לחדור לסל ולהוריד כדור לגבוה המתגלגל לטבעת, להוציא כדור החוצה לקליעה או לסיים בעצמך. הפיק אנד רול של קיין לא מהווה כל איום על ההגנה. מהיעדרו של ווילבקין נפגע גם טאריק בלאק, שסיים בדאנק אחרי המהלך המוכר רק פעם אחת, 3:37 לסיום הרבע השלישי, ממסירה של רול. גם ספאחיה היה מודע לכך, ומכבי התבססה הרבה יותר מבדרך כלל על מהלכי פוסט אפ וחסימות לקלעים.

הלאה: מייקל רול, כשמו כן הוא, יכול להיות רול פלייר נחמד בשולי קבוצת יורוליג סבירה, אבל הוא קלעי לא יציב שצריך גארד יוצא לצדו. סקוטי ווילבקין, למשל. מכבי נזקקה להתעלות שלו אמש, אבל את כל 12 הנקודות שלו הוא קלע ברבע האחרון. מכאן העסק מתחיל להידרדר: לג'וני אובריאנט היה המשחק הכי טוב שלו במדים הצהובים - שרק הוכיח עד כמה הוא לא שייך לכאן. מדובר בשומר פיק אנד רול מזעזע עד לא קיים, באדם שפשוט לא מסוגל למסור (באירוע קומי במיוחד ברבע הרביעי הוא ממש חיפש את חבריו, לא הצליח לשחרר את הכדור ולקח עוד זריקה איומה) וזורק מהאזורים הכי גרועים בכדורסל - קליעות מחצי מרחק באחוזים נמוכים; לא ברור אם היכולת של אלכס טיוס קשורה למצב הרוח או למצב הגוף, אבל הוא נראה רע; ג'ון דיברתולומיאו התעלה אתמול, אבל ספק אם סוכנו מצפה לטלפונים מקבוצות צמרת; קנדריק ריי הוא שחקן מרכז טבלה באחד המפעלים של פיב"א; אנג'לו קלויארו חביב ותו לא ויובל זוסמן עדיין לא שם. עוד לפני שנכנסים לבעיות של ספאחיה, להגנה שממשיכה להיות חלשה ולשאלה המשמעותית אם מכבי מאומנת או לא, בשורה התחתונה הקבוצה האורחת הופיעה אתמול עם סגל שלא קשור בכלום לניסיון להיאבק על הטופ 8 במפעל. כן, הפציעות לא נעימות, אבל מי שבונה סגל לעונה ארוכה חייב לקחת אותן בחשבון. הבעלים של מכבי לא עשו זאת, וקיוו לטוב.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דני פדרמן מבעלי מכבי תל אביב. ברני ארדוב
באמת חשבתם שזה ייראה אחרת? דני פדרמן/ברני ארדוב

הפער בולט במיוחד נוכח הסגל העמוק של היריבה מאתונה, שאמורה להיות לא רחוקה ממכבי - קבוצה במקומות 5-8 ביורוליג. ספאנוליס הזדקן אבל הוא עדיין קוסם, נייג'ל וויליאמס-גוס הוכיח מיד שהוא כאן כדי להישאר, ניקולה מילוטינוב הוא אולי הסנטר ההגנתי הטוב באירופה, יורגוס פרינטזיס הוא אחד הפאוור פורוורדים הטובים באירופה כבר שנים ארוכות, קוסטאס פפאניקולאו שיחק ב-NBA, אקסל טופאן העפיל בעונה שעברה לפיינל פור עם ז'לגיריס, סשה וזנקוב השתפשף בברצלונה, וכוכבים אירופאים כיאניס טימה ויאניס סטרלניקס בקושי נוגעים במגרש. וכשיש סגל כל כך איכותי וכל כך עמוק, אפשר להמר על זאק לידיי כאחד שיקפיץ את היכולות מליגת העל בישראל לליגת העל האירופית - וזה מצליח, עם מעטפת כל כך איכותית. בקיצור: לא כוחות.

וכשמביטים מסביב, מבינים שמכבי בבעיה, גם אם תתעשת ותנחית כאן השבוע גארד איכותי. אנדולו אפס יכולה לשרוד יום רע של הווילבקין שלה, שיין לארקין, ולנצח את פנרבחצ'ה בזכות בובואה, מוארמה, מיציץ' ופלייס (כולם שחקני יורוליג ותיקים), מילאנו שורדת היעדרות של נמניה נדוביץ' וגוברת על חימקי בגלל סגל עמוק ומנוסה והקרב על הטופ 8 מסתמן כמורכב וקשה עוד יותר, מה גם שבאסקוניה תתאושש בשלב מסוים מפתיחת העונה החלשה. רגע לפני צמד המשחקים נגד ברצלונה וריאל, אחרי כל הפסטיבלים בקיץ, מכבי חוזרת לנקודת ההתחלה של העונות הקודמות: מעבר לפירוטכניקה שנועדה למכור מנויים, ספק אם היא קבוצת כדורסל מספיק טובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully