וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובריאנט או אף אחד: האיש שזרק כמו חצי קבוצה

26.10.2018 / 13:00

בהיעדר בעל הבית, בלאק הלך לאיבוד ומכבי תל אביב נדרשה לאקט בלתי שגרתי. אז אובריאנט לקח 11 זריקות והותיר 13 בלבד לכל שאר החברים, וכדי לנפק ממנו משהו - ספאחיה יצטרך למצוא דרך לרסן אותו בלי שייכבה. וגם: מי השתווה לצ'אק אידסון בנקודת השפל של כל הזמנים?

סקוטי ווילבקין שחקן דרושאפקה (ימין) עם דיוויד בלאט מאמן דרושאפקה. ברני ארדוב
חייבים זה לזה את החוזים הכבדים שקיבלו. ווילבקין ובלאט/ברני ארדוב

1.

שעה ארוכה לאחר סיום המשחק, אמש (חמישי) בהיכל השלום והאחווה, כשהאוטובוס של מכבי תל אביב כבר מיהר לשוב לבית המלון, עמד סקוטי ווילבקין באזור חדרי ההלבשה והמתין בסבלנות לדיוויד בלאט. במידה לא מבוטלת, השניים חייבים זה לזה את החוזים שעליהם הם חתומים כיום; השילוב ביניהם, שהביא אשתקד לדרושפאקה את הזכייה ביורוקאפ, הצעיד כל אחד מהם לצעד הבא בקריירה.

בלאט, וכמוהו גם גורמים אחרים בתוך אולימפיאקוס, לא האמינו עד הרגע האחרון שווילבקין ייעדר מהמשחק. כאילו סירבו להתכונן לאופציה הזו. הם חששו שמדובר בתרגיל עתיק מבית היוצר של הצהובים, והגיבו בביטול לדיווחים על חסרונו המסתמן. וכשהתברר שהייתה אמת בדיווחים, מי שנקלעה להלם מסוים הייתה דווקא המארחת.

* הסקורר האולטימטיבי חסר? בעשר וחצי הדקות הראשונות של המשחק ירתה מכבי תל אביב חמש שלשות ב-50 אחוזי דיוק, בעוד אולימפיאקוס נתקעה על קליעה אחת ב-16 אחוזים.

* ההרכב החסר מזמין לחץ מצד היריבה? עם אפס חטיפות ובלי יכולת לפתח את משחק הריצה שמאפיין אותם, היוונים הצליחו להגיע רק פעם אחת לקו העונשין.

* אין רכז? ואין גם רכז מחליף? האלופה הישראלית איבדה בפרק הזמן הזה רק שלושה כדורים - וגם הם לא באשמת הגארדים: שניים בעבירות תוקף של טאריק בלאק ועוד אחד בצעדים שלו. אגב, זה לא היה מקרי. בלאק, שפיתח תלות מובנת בהזנות מצד ווילבקין, לא קיבל את המסירות במקומות הנכונים שאליהם הוא רגיל, התקשה להיכנס לקצב ולקח כדור ראשון לטבעת רק אחרי 16 דקות.

* אז אולי בכלל ההבדל המהותי נעוץ בסנטימטרים באזור הצבע? לא ממש, האמת. ניקולה מילוטינוב, שחקן של 38 נקודות ו-21 ריבאונדים במחזור הכפול בשבוע שעבר, לא הצליח להגיע אפילו לזריקה אחת ב-15 הדקות הראשונות, וקלע סל שדה בודד לאורך המשחק כולו.

במשך רבע אחד ועוד פוזשן, מכבי תל אביב זרמה, נהנתה ושייטה ל-18:24 מפתיע. אלא שאז היא איבדה קשר עם ספינת האם. אין ביטוי נכון יותר לעומקה של קבוצה, מאשר העובדה שלריצת 0:11 בתוך שתי דקות דאגו שלושה אנשים - סשה וזנקוב, יאניס טימה ואקסל טופאן - שחקני כנף משלימים, שתמיד היו על תקן מחליפים ביורוליג, וגם אתמול עלו מהספסל.

אולימפיאקוס עלתה ליתרון בכורה, ולא שמטה אותו עד סיום הערב. גם כשהצהובים (בכחול) השמיעו קולות התנגדות והצליחו להתקרב מעט, לא היה ספק אמיתי וממשי בנוגע לזהות המנצחת. קשה להעריך כיצד המשחק היה מתפתח לו ווילבקין היה כשיר, אבל חסרונו היה אחד יותר ממה שקבוצתו יכולה להרשות לעצמה.

עוד בנושא

מכבי תל אביב הפסידה לאולימפיאקוס 88:80 בחוץ
ספאחיה: "אולימפיאקוס הייתה עדיפה, היא שיחקה חכם"
מכבי תל אביב מאוכזבת מטיוס, ניסיונות להביא מחליף לפארגו

נבן ספאחיה מאמן מכבי תל אביב. GettyImages
צריך למצוא דרך לייעל את אובריאנט. ספאחיה/GettyImages

2.

בהיעדרו של בעל הבית, ולאור חסרונו של מי שכבר לא יזכה להיות בעל הבית, מכבי תל אביב ידעה שהיא תזדקק למשהו אחר, שונה ובלתי שגרתי כדי לשרוד מול העומק היווני; אז היא פנתה לאיש הכי לא שגרתי ששיחק בשורותיה בעבר הנראה לעין. ג'וני אובריאנט עקף את ממוצע הקליעה שלו כבר בהתקפה השנייה של המשחק, והגיע לחמש נקודות. הפתיחה הייתה מבטיחה, אבל המחיר היה כבד.

20 דקות מאוחר יותר, מעט אחרי פתיחת המחצית השנייה, היוונים ברחו ל-39:54 וספאחיה המיואש זרק את הכוכב הסורר שלו לספסל. הנתון הבא בלתי נתפס: ב-16 דקות שבילה עד אז על הפרקט, אובריאנט לקח 11 זריקות מהשדה; כל יתר חבריו לקבוצה נאלצו להסתפק ב-13 זריקות בזמן שהפורוורד לידם.

אין הרבה שחקנים ביורוליג עם הגיוון ההתקפי והיתרון הפיזי שיש לאובריאנט, אבל אם הצהובים רוצים לנפק משהו מהשחקן האחר, השונה והבלתי שגרתי הזה, הם יצטרכו לחפש ולחפש אחר האיזון - לרסן ולחנך אותו מצד אחד, ולא לסרס ולכבות אותו מצד שני.

דרך המלך לא נמצאה בינתיים - רחוק מכך - ובערב שבו אובריאנט וגם אנג'לו קלויארו לא מצליחים לנפק תוצרת יעילה ומשמעותית, מציקה יותר מתמיד השאלה לאן נעלם ג'ייק כהן. רק לפני חודש וחצי הוא קלע 18.5 נקודות מול טוקו שנגליה ויוהאנס פוגטמן במדי נבחרת ישראל, וההתעלמות המוחלטת של ספאחיה ממנו נראית תמוהה.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

3.

מה תגידו על דיאנדרה קיין? האיש קבע שיאי קריירה ביורוליג בנקודות (22), אסיסטים (שישה, כמו בשבוע שעבר) וחטיפות (שלוש), רק כדי לחרוץ את גורלו שלו ולעזוב בתום העונה הנוכחית. כך קורה הרי לכל מי שמעז להצטיין במכבי במשחקי חוץ נגד אולימפיאקוס ב-20 השנים האחרונות. מרנדי ווייט ב-1998 ועד פייר ג'קסון, שאגב קלע אתמול 67 נקודות במשחק ליגה בסין - כללי הטקס לא נשברו כבר שני עשורים תמימים.

ומה תגידו על ארל קלארק? אם זה לא מספיק גרוע להיות חלק מהתבוסה המשפילה במדריד, 89:55 לריאל, שחקן הפנים האומלל של בודוצ'נוסט סיים את הערב עם 0 מ-10 מהשדה ועם מדד 13-. הוא היה רחוק פעולה שלילית אחת מהשיא השלילי ביורוליג, ששייך ללוקה ז'וריץ' עם 14-, והשתווה ל-13- של צ'אק אידסון מימיו בריטאס וילנה.

ומה תגידו על חימקי מוסקבה? היא כבר ב-4:0, לאחר שבשבוע שעבר ספגה שלשת ניצחון לא אנושית מדואוש בלבאי ואנאדולו אפס (85:84), ואתמול נכנעה לשלוש קליעות עונשין דרמטיות של מייק ג'יימס במילאנו (81:80). ג'ורדן מיקי, השחקן עם השם הכי מחייב ביורוליג, כיכב עם 26 נקודות - אבל הפך לגיבור הטרגי של המשחק כשביצע את העבירה המטופשת, 3.3 שניות לסיום. אתה לא תהיה ברקוביץ'.

ומה תגידו על אנאדולו אפס? בעונה שעברה היא הגיעה לניצחון השלישי רק בתום עשרה מחזורים. לפני שנתיים זה קרה לה אחרי שבעה מחזורים, ולפני שלוש שנים נדרשו לה שישה מחזורים כדי לעשות זאת. עכשיו היא ניצבת במאזן 1:3, לא לפני שמחקה פיגור ביתי בן 16 נקודות מול ז'ליקו אוברדוביץ' ופנרבחצ'ה.

ומה תגידו על פנרבחצ'ה? מכבי תל אביב חורשת את שוק הגארדים הפנויים בחיפוש אחר מחליף לג'רמי פארגו, שמושבת כבר שבועיים - אבל 48 שעות לאחר הפציעה המחרידה של טיילר אניס, מיהרה האלופה הטורקית להחתים את אריק גרין. מה תגידו? תגידו שזה בית ספר לניהול.

יורגוס פרינטזיס שחקן אולימפיאקוס מול דיאנדרה קיין שחקן מכבי תל אביב. GettyImages
אמש נקבע שקיין יעזוב בסוף העונה?/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully