וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

להפסיד 44:0 בכמעט מחצית: הקריסה הקבועה של בודוצ'נוסט הצילה את מכבי תל אביב

19.10.2018 / 7:30

תצוגה נטולת יצירתיות תויקה ונשכחה בזכות דקות השיתוק הרגילות של היריבה החלשה. קלויארו מתחיל להתגלות כברומטר, קיין המושמץ נזכר מה תפקידו האמיתי, ואויב האומה המונטנגרית (AKA ווילבקין) מפגין סימני מנהיגות של שבד. טוב שהיה, וטוב שנגמר

שחקן מכבי תל אביב סקוטי ווילבקין. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
אויב האומה עשה זאת שוב. ווילבקין/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

1.

שלושה מפגשים, שלושה ניצחונות.
נקודות: 16, 22 ו-28.
מדד: 28, 29 ו-30.
5 ריבאונדים למשחק.
5.3 אסיסטים.
7.3 עבירות שנסחטו.
4.3 שלשות ב-48 אחוזים.

משרד החוץ האמריקאי ייצור בימים הקרובים קשר עם סקוטי ווילבקין ויציג בפניו אזהרת מסע אישית. כי לרכז מכבי תל אביב אסור להיראות בעתיד הקרוב ברחובות פודגוריצה; אם יעז לעשות זאת, הוא ייתקל בוודאי במבטים זועמים, והעוברים והשווים יסננו לעברו את צמד המילים "נוצ'נה מורה" - שמשמעותן בסרבו-קרואטית: סיוט.

שלוש פעמים פגש ווילבקין את בודוצ'נוסט בחייו. כולן בשנה האחרונה, ובכולן כיכב. באופן לא מפתיע, הוא גם דאג תמיד שקבוצתו שלו - בין אם זו דרושפאקה (אשתקד, ברבע גמר היורוקאפ) ובין אם זו מכבי (אמש, יום חמישי) - תהיה בצד המנצח. אלה לא רק שיאי הקריירה ביורוליג ששבר אתמול, אלא הדומיננטיות המוחלטת ששמורה לגדולים באמת: ווילבקין היה אחראי ל-38 נקודות מתוך ה-78 שקלעה הקבוצה כולה; 28 קלע בעצמו, ועשר נוספות הגיעו מאסיסטים שלו.

בשלב הזה של העונה, ובמצב הפצועים הקיים בקו האחורי, השחקן בגופייה מספר אחת הוא הרבה יותר ממספר אחת. התלות בו מוחלטת, וגם - צריך לומר - מתבקשת, וביותר ממובן אחד מזכירה את הבעלות שיש לאלכסיי שבד על חימקי מוסקבה. לטוב ולרע.

עוד בנושא

מכבי תל אביב גברה על בודוצ'נוסט 68:78 בחוץ
ספאחיה: "ברבע האחרון שיחקנו הגנה יוצאת מהכלל"
עוד אמש ביורוליג: צסק"א הזיעה, פנאתינייקוס הביסה

סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב, במשחקים מול בודוצ'נוסט. מערכת וואלה! NEWS
סקוטי ווילבקין, מכבי תל אביב, במשחקים מול בודוצ'נוסט/מערכת וואלה! NEWS

2.

מכבי תל אביב שרדה כדי לספר, ונמנעה מפתיחת העונה החלשה ביותר שלה זה 20 שנים, אבל ניצחון הבכורה אמור להטריד אותה הרבה יותר מאשר ההפסדים לפנאתינייקוס ולצסק"א מוסקבה. במשך 30 דקות זו הייתה תצוגה חלשה, נרפית, נטולת מעוף ויצירתיות, נעדרת קבוצתיות ויעילות, שהזכירה ליותר מרגע אחד את מופע הבלהות לפני שנתיים בבלגרד אשר הוביל להתפטרותו של רמי הדר.

למשל, המשבר הקבוע בדקות הפתיחה. ג'וני אובריאנט, שביצע פעולות שליליות למכביר והיה בין אלו שסייעו לפאו ולצסק"א לברוח ל-2:13 ול-3:9 במשחקים הקודמים, ירד לספסל. זה לא פתר את הבעיה, אלא רק דחה את הקץ: הכחולים הספיקו להוליך 2:5 לפני שנתקעו למשך שלוש דקות וחצי וספגו ריצת 7:0.

או, לדוגמה, חוסר הניצול של היתרון בצבע. ההגנה החלשה של בודוצ'נוסט הפכה קרקע פורייה לגבוהים שמנגד להקפיץ את מספריהם; תומיסלאב זובצ'יץ' מאיגוקאה קלע השבוע 25 נקודות מולה, ומאיק צירבס הגיע ל-19 במדי הכוכב האדום בלגרד; ארמאני מילאנו כולה פגעה ב-67 אחוזים לשתיים על חשבונה. מכבי תל אביב עמדה במחצית הראשונה על 70 אחוזים מהטווח הקרוב (12 מ-17), ובכל זאת זרקה מספר כמעט זהה של שלשות בכושר דיוק מחריד (3 מ-13, 23 אחוזים).

ואולי, לשם המחשה, אנג'לו קלויארו. הכוכב הגדול של הכמעט-ניצחון על צסק"א שוטט על המגרש במשך שלושה רבעים. האיש שעמד על 7 מ-8 מהשדה ביום שלישי, זרק כדור ראשון לעבר הסל רק בדקה ה-25; את סל הבכורה שלו הבקיע בדקה ה-31, וזה לא היה מקרי. הוא תרם ברבע הרביעי שבע נקודות וחמישה ריבאונדים, והפגין ניצנים ראשוניים של ברומטר, שאינם נראים רק בסטטיסטיקה - אלא מתורגמים באנרגיות מידבקות ובלתי נגמרות.

קלויארו, אגב, לא היה לבד. דיאנדרה קיין המושמץ, שניסה (ולא הצליח) להתחפש לסקורר נדיר מול צסק"א, זרק רק כדור אחד לסל במהלך הרבע האחרון ותרם חמישה ריבאונדים ושלושה אסיסטים בדקות שהביאו את הניצחון לתל אביב.

עוד באותו נושא

במכבי תל אביב משבחים את אנג'לו קלויארו: "מתאים את עצמי לכל קבוצה"

לכתבה המלאה
שחקן בודצ'נוסט ארל קלארק מול שחקן מכבי תל אביב אנג'לו קלויארו. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
הברומטר של מכבי תל אביב? קלויארו בהגנה/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

3.

מבלי להשבית את השמחה הרגעית, צריך לזכור ולהזכיר את מי ניצחה מכבי תל אביב. רק לפני שבוע נפתחה העונה, ובודוצ'נוסט כבר הספיקה לסגל לעצמה מנהג מגונה במיוחד: בכל אחד משלושת המשחקים היא נקלעה לדקות ארוכות וגורליות של שיתוק, שחרצו את גורלה לערב כולו. כשזה קרה במחצית הראשונה, נוצרה התחושה שהיריבה משייטת לניצחון; כשזה קרה ברבע האחרון, התחזק הרושם שהיריבה גירדה בקושי תוצאה חיובית.

במחזור הפתיחה מול ארמאני מילאנו ספגו המונטנגרים ריצת 13:0 במהלך הרבע הראשון. במשך חמש דקות הם פגעו ב-0 מ-9 מהשדה, וראו כיצד יריבתם עולה מ-7:9 מינימלי ל-7:22 נינוח.

במחזור השני באיסטנבול רצה דרושפאקה ל-0:19 בשבע הדקות הראשונות של הרבע השני. בודוצ'נוסט שוב נתקעה על 0 מ-9, ואיבדה יתרון מפתיע של 14:25 לטובת פיגור מטריד של 33:25.

ואז הגיע המחזור השלישי. שחקניו של אלכסנדר דז'יקיץ' החזיקו אתמול מעמד במשך שלושה רבעים והגיעו לרבע הרביעי ביתרון 58:62. ושוב הם איתרו את הדלי הקרוב ביותר כדי לבעוט בו בעיטת וולה: 0 מ-7 מהשדה, 12:0 לאורך שבע דקות, ומכבי תל אביב הפכה פיגור 62:58 ליתרון 62:70.

בסיכום:

שלושה משחקים, שלוש מפלות, שלושה הפסדים.

19 דקות של שיתוק.

0 מ-25 מהשדה.

והתוצאה המצטברת - 44:0.

שחקן מכבי תל אביב טאריק בלאק מול שחקן בודצ'נוסט אלן אומיץ'. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
מנהג נפסד שהציל את מכבי תל אביב. אומיץ' מול בלאק/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully