וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכל נברא לכבודו: ההקרבות שדאלאס תעשה כדי להרוויח את דונצ'יץ'

30.9.2018 / 18:00

נוביצקי יירד לספסל, דניס סמית' יתפשר על תפקיד אחר, וקרלייל ייאלץ לאלתר שוב הרכבים מפתיעים. כי כשמגיע העירה הפרוספקט הכי מיוחד בכל הזמנים, כולם נאלצים להתיישר. אורן לוי על קבוצה שתרתק את עולם הכדורסל כולו, למרות שספק אם בכלל תגיע לפלייאוף

אימג'בנק GettyImages

תקציר הפרקים הקודמים

מאזן בעונה שעברה: 58:24.

סיימה את העונה: מקום 13 במערב, ו-26 בליגה (מאזן זהה לזה של ההוקס).

אנחנו בדרך כלל משאירים את כל העניינים שמחוץ לכדורסל לאחרים, אבל זו לא פריווילגיה שיש לנו כשמדברים על המאבריקס בעונת 2017/18. ב-20 בפברואר פורסמה כתבת תחקיר בספורטס אילוסטרייטד, שהדיה נשמעו הרחק מעבר לעולם הכדורסל. מהחשיפה למדנו שבארגון מתקיימת אפליה שיטתית של נשים, שאיפשרה תרבות מחרידה בהיקפה של ניצול מיני בוטה, ואף טיוח של מקרי אלימות כלפי נשים. במרכז הפרשה עמד מנכ"ל ונשיא הקבוצה דאז, טרדמה יוסרי, אך הוא לא היה לבדו, כאמור, במה שהתבררה כאחת השערוריות המכוערות ביותר שידעה הליגה בשנים האחרונות.

לאחרונה החברה החיצונית שהייתה אמונה על חקירת האירוע פרסמה את ממצאיה, והם מתארים מציאות עגומה ביותר עבור הנשים שעבדו ועובדות בארגון, אשר הופקרו בכל צורה אפשרית. מארק קיובן, בעלי הקבוצה המפורסם, קיבל את האחריות, והתחייב לתרום כ-10 מיליון דולר לארגונים המעודדים הנהגה נשית, וכאלה התומכים בנפגעות מאלימות בתוך המשפחה.

המאבק של נשים לשוויון, חופש וביטחון לא נגמר בדאלאס, או ב-NBA. לא חייבים להצדיע לכל מיליארדר שמנסה לקנות את סליחת הציבור (נכסיו של קיובן מוערכים בכ-3 מיליארד דולר), אבל אפשר לקוות, לכל הפחות, שהסכום הזה יסייע לארגונים שמנסים לקדם את החברה בכיוון הנכון.

במעבר חד מדי, ברמה המקצועית העונה של המאבס לא הייתה משהו לספר עליו לנכדים. המאמן ריק קרלייל אמנם הצליח לחלץ הגנה ממוצעת מהסגל הבעייתי שלו, אך משחק ההתקפה של הקבוצה היה קשה לצפייה. העובדה הזו לא הפתיעה איש, בהתחשב בעובדה שהרכז הפותח של הקבוצה היה רוקי - דניס סמית' ג'וניור שנבחר תשיעי ב-2017 - ועל אף הניצוצות המהנים שהפגין, הראה גם שיש עוד דרך ארוכה לפניו. המאבס ניצחו רק פעמיים ב-16 המשחקים הראשונים, ורק פעמיים ב-14 האחרונים, וגם בין לבין המצב לא היה מזהיר במיוחד.

עוד בנושא

איך לוקה דונצ'יץ' ישתלב לצד דירק נוביצקי בדאלאס? הניתוח המלא
נוביצקי: "לוקה דונצ'יץ' כישרון בלתי רגיל, יהיה כיף לראות אותו"
כך דירק נוביצקי פיתח את אחד המהלכים הקטלניים בתולדות ה-NBA

התנצלות כנה או מאולצת? מארק קיובן מגיב לפרשייה שמסעירה את המאבס

מה עשינו בפגרה

באו: לוקה דונצ'יץ' (רוקי, בטרייד, בחירה שלישית), דיאנדרה ג'ורדן (שחקן חופשי, מל.א קליפרס), ג'יילן ברונסון (רוקי, בחירה 33), ריי ספאלדינג (רוקי, בחירה 56), ריאן ברוקהוף (רוקי, מלוקומוטיב קובאן הרוסית), קוסטאס אנטטוקומפו (רוקי, בחירה 60, חוזה דו צדדי), דריל מאקון (רוקי, חוזה דו צדדי), דינג יניואנג (רוקי, משאנגדונג גולדן סטארס הסינית, חוזה לא מובטח למחנה האימונים), קודי מילר-מקנטייר (רוקי, מפארמה באסקט הרוסית, חוזה לא מובטח למחנה האימונים).

עזבו: דאג מקדרמוט (שחקן חופשי, לאינדיאנה), יוגי פרל (שחקן חופשי, לסקרמנטו) קייל קולינסוורת' (שוחרר, לטורונטו) נרלנס נואל (שחקן חופשי, לאוקלוהומה סיטי), ג'ונתן מוטלי (טרייד, לל.א קליפרס).

כיאה לקבוצת לוטרי, הקיץ של המאבס התחיל בערב הדראפט. דוני נלסון, הג'נרל מנג'ר, וצוותו עשו הרבה עסקאות, אך זו שתגדיר את הצלחה של האוף-סיזן נעשתה ראשונה: כשראתה שלוקה דונצ'יץ' נשאר על הלוח אחרי שתי בחירות, דאלאס הצליחה להשיג אותו בתמורה לבחירה החמישית (טריי יאנג) ובחירה נוספת בסיבוב ראשון בדראפט 2019 (הבחירה מוגנת 1-5). ה-MVP בן ה-19 של הפיינל-פור האחרון כבר מסובב ראשים במשחקים עם חבריו החדשים לקבוצה, והוא צפוי להיות זה שמקבל את הלפיד מנוביצקי. לפי אנשי הארגון, בדאלאס מצאו יורש.

באיחור של שלוש שנים, דיאנדרה ג'ורדן מגיע לקבוצה. אחרי סאגת "בן הערובה" מקיץ 2015, המאבס הצליחו לשים את ידיהם על הסנטר, שיקבל 23 מיליון דולר לעונה אחת, סכום דומה לזה שוויתר עליו בקליפרס על ידי ניצול אופציית היציאה מחוזהו. הפעם אף אחד לא מכר לג'ורדן בן ה-30 סיפור על איך שהוא בא להיות הכוכב של הקבוצה, וגם מהצד של הקליפרס לא היה מי שינעל אותו בדירה עד שיתחרט ויסכים ולהישאר בלוס אנג'לס.

אחרון חביב היה דווין האריס, שחזר לקבוצה (חוזה מינימום לשנה אחת) אחרי שהועבר ממנה בטרייד לדנבר בעונה שעברה. זו תהיה הקדנציה השלישית של הגארד בקבוצה.

ציון לקיץ: 8. בלי להתעסק בעניינים שמחוץ לפרקט, המאבס השיגו סנטר ראוי (גם אם לא אידאלי מבחינת גיל וחוזה), אבל בעיקר הנחיתו בדראפט את מי שהם חושבים שייקח אותם לעידן הבא. דאלאס ויתרה על נכס משמעותי, אבל אני חושב שתצא מהטרייד הזה כשידה על העליונה.

עוד באותו נושא

העולם כולו גשר צר מאוד: כך אגדת דירק נוביצקי צמחה נגד כל הסיכויים

לכתבה המלאה

נוביצקי מהלל את דונצ'יץ' ומדבר על העונה שבפתח

מי מו

חמישייה: דניס סמית', ווסלי מתיוז, האריסון בארנס, לוקה דונצ'יץ', דיאנדרה ג'ורדן.

ספסל: דירק נוביצקי, חוזה חואן בראה, דוויט פאוול, דוריאן פיני-סמית', סאלח מ'גרי, דווין האריס, מקס קלבר, ג'יילן ברונסון, ריאן ברוקהוף, ריי ספאלדינג, קוסטאס אנטטוקומפו.

מאמן: ריק קרלייל, עונה 18 בדאלאס, ו-12 בליגה, מאזן 578:718.

הכוכב: בואו נחתוך דוך, במקום לחכות בנימוס לשנה הבאה. לוקה דונצ'יץ' הוא השחקן שעליו יקום ויפול הארגון הזה בעשור הקרוב. דירק הוא הכוכב של הקבוצה עד שיפרוש, מה שעשוי לקרות כבר בתום העונה. אך בגיל 40, בעונתו ה-21 בליגה, אנחנו כבר מכירים אותו. מעניין יותר לנסות לפתור את חידת דונצ'יץ'.

הסלובני מריאל מדריד נכנס למצב שזועק נואשות לשחקן כמוהו שיכול לחבר את החלקים של העגלה החורקת הזו. דירק כבר אמר שכנראה יעלה מהספסל, ובארצות הברית דווח שדונצ'יץ' יפתח דווקא בעמדה 4. למרות שיתמודד הגנתית מול שחקני פנים, התקפית דונצ'יץ' יראה את הכדור בכל מיני מקומות על הפרקט. הוא ישחק פיק-אנד-רול עם ג'ורדן, פיק-אנד-פופ עם דירק, או אפילו בתור החוסם עם סמית'. הוא ימסור ויקלע מעל חילופים של גארדים, או יגיע לטבעת מול חילופים של גבוהים. הוא ינסה למקסם את הכושר הגופני והאתלטיות שלו לקראת העונה (בקיץ האחרון דונצ'יץ' עבד בעיקר על הגוף, וחזר לתחילת מחנה האימונים מוצק וחזק יותר), ובהגנה יש לו צעדים רבים שהוא יכול לקחת. מומלץ שיתחיל בסגירת הזוויות הרחבות שהוא מאפשר לטבעת כשהוא שומר על הכדור. התפקיד שלך הוא לעצור אותו, לוקה, לא לכוון אותו.

העיניים של כולם יהיו על דאלאס, כל עולם הכדורסל מחכה לראות אם יש לוונדר-בוי סיכוי לעמוד בהייפ הבלתי נתפס שהוא מגיע איתו.

האקס פקטור: ריק קרלייל. השועל הוותיק מומחה בהרכבים עם יותר ממוביל כדור אחד. כשרואים מה הוא הצליח לעשות עם יוגי ופרל וג'יי ג'יי בראה אפשר רק לחלום על מה הוא יכול לעשות עם דונצ'יץ' וסמית' יחד. סמית' צפוי לראות יותר זמן בלי הכדור, ולמרות שקלע רק 30.8 אחוזים מסך הג'אמפ-שוטים שלו, מדובר בקלעי אמין ממסירה (36.8 אחוז מפתיעים משלוש בקאץ'-אנד-שוט).

המספר הנוסף: מינוס 2.5 נקודות בקלאץ' (משחקים בהפרש חמש ומטה בחמש הדקות האחרונות). למאבס היה מזל מחריד במשחקים צמודים, ורק לשתי קבוצות היו יותר משחקים כאלה (למאבס היו 50). בעונה שעברה דאלאס הפסידה 22 משחקים בהפרש של שש נקודות או פחות (ועוד שלושה הפסדים בהארכה שנגמרו בהפרש מעל 6). על אף 24 הניצחונות העצובים שלהם, המאבס סיימו עם הפרש נקודות משוקלל של קבוצה ששווה 33 ניצחונות. נדיר מאוד לראות פער גדול כל כך של משחקים בין מה שאתה לבין מה שאתה אמור להיות, וזה רמז שאולי הקבוצה הזו טובה יותר ממה שאנחנו חושבים.

ריק קרלייל מאמן דאלאס מאבריקס. AP
עונה אחת לא תחרותית הספיקה לו. ריק קרלייל/AP

ולכדור הבדולח

תחזית נועזת: דניס סמית' יסיים את העונה עם 60 דאנקים לפחות. הרכז בן ה-20 הטביע 40 פעמים ב-69 משחקים כרוקי, נתון מעולה בעליל בפני עצמו, אך הוא אפילו מרשים יותר כשלוקחים בחשבון שרק 15 מהם הגיעו מאסיסט. דונצ'יץ' יפתח לו נתיבים חדשים לסל בהתקפה עומדת ובמתפרצות, והקפיץ הנפיץ ירחף שוב ושוב למען מקבצי ההיילייטס.

גזר הדין: לצד שיקום ארגוני מקיף שייקח זמן רב, יש המון סיבות מקצועיות להיות אופטימיים לגבי העונות הקרובות. הטיעונים הנגדיים קשורים בתחרות - אף קבוצה לא ממש לקחה צעד מספיק גדול לאחור כדי שנרגיש שדאלאס אמורה לתפוס את מקומה בפלייאוף, וקבוצה נוספת שלא הגיעה לפוסט-סיזן בדיוק הוסיפה לסגל שלה את לברון ג'יימס. חוץ מסקרמנטו ואולי פיניקס אין ניצחונות קלים על הלוח במערב. יכול להיות במקרה כזה שהתוצאה של שיפור תהיה דריכה במקום. הם שווים יותר מ-24 ניצחונות, ולו רק בגלל שזה היה נכון גם לגבי העונה שעברה. סמית' גדל בשנה, ג'ורדן, וכמובן לוקה נותנים סיבות נוספות להאמין. 45:37, מקום 11 במערב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully