וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפעמים הזמן הנכון ביותר הוא עכשיו: כשרכש טרי נזרק למערכה ומככב

האסלביינק הבליח, אחמדי הצטיין, אבל במשחק בין בית"ר להפועל חיפה קיבלנו הוכחה חותכת יותר שלפעמים שינויים מאוחרים בסגל עוזרים ונכונים. אורן יוסיפוביץ על שני שחקנים שניפצו קלישאה, ועל הייחוד של איינבינדר, שסיכם: "הרגיש לי די טבעי שאשחק - זה השתלם לי ולקבוצה"

צילום ועריכה: קובי אליהו

לפעמים כולנו עושים מהמשחק הזה יותר מדי. בסופו של דבר זה כדורגל, ספורט, ולפעמים אין ברירה - אתה פשוט חייב לשחק עם מה שיש לך. לפעמים דם חדש יותר טוב מתיאום ישן. השבוע, שבוע חלון בישראל, שחקנים עברו ידיים ונזרקו למערכה, ולרבים מאתנו זה נראה "שכונה", אבל כמו שחולצה חדשה צריכה לעשות בכורה מתישהו, כנ"ל ג'ינס, לפעמים הזמן הכי נכון הוא עכשיו.

אז האסלביינק הראה כבר ניצוצות דריבל באשדוד עם באר שבע, סאבו היה בסדר גמור באדום למעט החמצה משוגעת, ברטקוס ואחמדי היו ממצטייני קרית שמונה אחרי בקושי עשר דקות אימון עם החבר'ה, ואתמול בחיפה גיא לוזון העלה שלושה שחקני הפועל באר שבע שלבשו צהוב-שחור והפלא ופלא - זה אמנם לא היה נראה ממש טוב אבל זה היה הכי טוב שבית"ר נראתה העונה.

וביום בו נסגר החלון מן הראוי שאת המשחק המרכזי ישדרגו ויחתמו שתי רכישות מאוחרות, שני חבר'ה שהחמיאו לתכונות הכי בולטות של מאמניהם ואתמול גרמו להם להיראות הרבה יותר טוב.

עוד בנושא

הפועל חיפה ובית"ר סיימו ב-2:2, שחקני הרכש איינבינדר ואז'ובל כיכבו
דן איינבינדר בישל פעמיים בבכורה המחודשת: "היו כמה ימים מוזרים"
יואב כץ: "יהיה מאבק מעניין בין אז'ובל לאלבז. המטרה? אירופה"

בן אז'ובל שחקן הפועל חיפה. ברני ארדוב
עוד סופר-סאב שרשום על שמו של קלינגר. בן אז'ובל/ברני ארדוב

בן אז'ובל, ו/או: 14 שניות בגן עדן

"אמרתי לו שבדרך כלל אני לא עושה חילופים במצבים נייחים", סיפר ניר קלינגר כשהוא יושב ליד בן אז'ובל, "אבל היה לי מום — שזה הזמן להכניס אותו".

כבר נמאס להתלהב מעוד סופר-סאב תוצרת קלינגר, מאמן שנולד מחדש וטוב בבינגו יותר מקשישה חביבה בפורט לוטרדייל, אבל זה באמת היה שיא השיאים. הוא אפילו התעכב בחילוף, מצד אחד, ראה לצד אז'ובל את בית"ר הופכת ל-1:2. מצד שני, הודה קלינגר בראיון בפתיחת העונה שלטיימינג של החילוף יש חשיבות מכרעת וגם למי שיוצא, ועם תוצאות כאלה - מי אנחנו כי נלין?

65:55 הראה השעון כשאז'ובל — אקס כפ"ס, הכח, פ"ת, טירנה, אשקלון ועכו; עוד ישראלי מוכשר שקיבל נתוני פתיחה נהדרים אבל בגלל המערכת וכנראה גם בגלל עצמו הוא כבר בן 25 (מחר) ואנחנו עדיין נגיד 'יש פוטנציאל לילד' — דרך על הדשא בזמן שגילי ורמוט עמד ליד נקודת הקרן. השעון הראה 66:09 כשהכדור שניתז מהמצח של אז'ובל חצה את קו השער.

אז כן, אחרי שבעונה שעברה דורג בצמרת המחליפים, קלינגר מרגיש את הקבוצה שלו גם העונה. פאפאזוגלו נכנס במקום אלבז בדקה ה-64 וכבש בדקה ה-66 ב-1:1 מול FH, אלבז עשה את זה בעצמו בגומלין כשנכנס בדקה ה-64 וכבש בדקה ה-68, ונס זמיר השווה מהספסל מול מכבי חיפה בדרבי הטוטו.

אבל אף אחד לא עשה את זה ככה.

"כשראיתי שניר הולך להכניס אותי לפני הקרן ידעתי שאכניס את הגול הזה", טען הכובש.

ניסיתי להבין, מקצועית, מה עושה שחקן שרץ לקרן מהספסל. האם מיד משתתף באיזשהו תרגיל, האם מהצד רואה איזה שחקן 'נוח' של בית"ר ומתמקם לידו בכוונה, האם ורמוט ידע לחפש אותו באופן ספציפי - בקיצור, האם יש כאן תכנון-על או שהוא נכנס עלא-באב-אללה?

(רק לאחר שהשתמשתי בשאלה הזו, חיפשתי את המשמעות המדויקת של הביטוי וגיליתי שהיא 'אל שער האלוהים', ומכאן בסלנג הישראלי משתמשים בו כדי לבטא מצב בו אדם פשוט פועל, בלי תכנון מוקדם, מה שיהיה - יהיה)

"אשכרה", התלהב אז'ובל מהסלנג, והודה: "זה היה בדיוק ככה - עלא באב אללה".

"אסביר לכם", קלינגר ניסה להכניס סדר והיגיון; בכל זאת, יש סופר-סאביות להצדיק. "בחילוף, בקרן, הקבוצה היריבה מחלקת שמירות לפי מספרים, וכששחקן חדש נכנס, לפעמים יש בלבול. בן ניצל את זה".

אולי ינצל יותר מזה. אחרי הרבה דיבורים בגיל נוער, גם בגלל הקשר המשפחתי, אחרי יציאה לאלבניה וחזרה, אחרי שנבחן בשנה שעברה בבית"ר ושוחרר, ואחרי שטביב רצה אותו בבית"ר לעונה זו - אז'ובל דפק את הסיפתח דווקא מולה. אז אולי זה לא היה שער האלוהים, בסך הכול שער בכורה ושוויון 2:2, אבל אז'ובל נראה ומרגיש מוכשר הרבה יותר מהרזומה שלו, והגיע הזמן שלו להוכיח שעם כל הכבוד לעקיצה ב-14 שניות, הוא יכול להפוך לחלוץ פותח בליגת העלא.

דן איינבינדר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
עזבו את הצעצועים של חוגג, הנה רכישה חשובה באמת. אליבא דגיא לוזון, כמובן. דן איינבינדר/ברני ארדוב

דן איינבינדר, הרכש הכי 'לוזון' בבית"ר

זו היתה הפעם הראשונה שקבוצה של גיא לוזון כובשת שני שערים במשחק כדורגל, מאז שמכבי חיפה עשתה את זה בנובמבר שעבר, מול סכנין, בבית. בשבוע הבא שוב יארח לוזון את סכנין, הפעם עם בית"ר ירושלים, כשמאז - 10 חודשים פלוס - הוא לא טעם ניצחון. לא יהיה קל לבית"ר מול האקסים בן זקן וקלאודמיר, אבל אם מישהו יכול לעשות שם סדר, זה דן איינבינדר, שמצטרף לאפונסו טיירה במרכז המגרש ועוד יותר בקטגוריה "הרכישות הבאמת חשובות שעשו בבירה". לצד מכוניות הפאר של חוגג, צעצועים יפים בדמות ערן לוי ומאור בוזגלו כשיחזרו הבטריות, לוזון תמיד העדיף את הטנדרים במרכז המגרש. זה, לטוב או לרע, הכדורגל שלו. גם אתמול הסביר עד כמה הכי חשוב לו סדר, סדר, סדר.

לוזון בעיצומו של רצף משחקים רע מאוד, וגם הפעם, כמו בשתי הקבוצות הקודמות שלו, הוא יצטרך להוכיח את עצמו בסיטואציה קשה. אתמול, בלי מגן ימני ברמה מספקת, זיהה מאוחר מדי את החגיגה באגף של מתן פלג (קלינגר: "אנחנו בדרך כלל תוקפים מימין עם גילי ומלול אבל חשבנו שבבית"ר הצד החלש הוא צד ימין - ורד לא יורד להגנה ומגן צעיר - והבנו שטוב יהיה לתקוף משם"). במחצית שלח לוזון שליחים לסייע לפלג ההלום והמופקר, אבל את השוויון קיבל בזכות האקס כשהתקפה יפה מאוד של בית"ר מצאה לבסוף את איינבינדר שהתחפש לדור מיכה והכין לאינברום כדור שלא נעים לפספס.

במידה מסוימת, אחרי שבן שהר נשאר בנגב לבסוף, מי שצריך להרגיש הכי רע בחלון הזה הוא איינבינדר, שהגיע לבאר שבע, לקח אליפות, היה שחקן חשוב במערך של ברק בכר, וקיבל את המסר השבוע - זה לא אתה, זה אנחנו, אבל זה בכל זאת אתה.

"אני מאוד שמח להיות פה", אמר איינבינדר - אחד הדוברים הטובים בכדורגל הישראלי. "כולם יודעים שזה הבית שלי, ושזה המקום שאני מרגיש בו הכי בנוח, הכי טוב". כשנשאל על האקסית הוסיף באגו מתבקש "כמה אנשים שכחו לציין שהייתי שחקן מפתח בהפועל באר שבע", וכשביקשתי שיסביר מה זה עבור כדורגלן כמוהו לעבור ומיד לפתוח במדי קבוצה אחרת, ענה ברגשנות:

"אם היית שואל אתמול או שלשום הייתי מעדיף כנראה לחכות קצת עם המשחק הזה. היו לי כמה ימים עמוסים מנטלית, רגשית, חזרתי מהנבחרת ולא הייתי 100%, אבל הרגשתי שהקבוצה צריכה אותי ושגם אני צריך את הקבוצה. היה לי די טבעי שאשחק, ואמשוך כמה שצריך - זה השתלם לי ולקבוצה".

וכן, היה גם כדורגל, ואיינבינדר היה טוב, וסוף סוף בית"ר חזרה מפיגור - דבר שלא עשתה העונה. ואם אתם חושבים שאין לקשר קשר, אתם לא חושבים נכון. "בגדול, אני חושב שאם בכדורגל שלנו היו כמה שיותר שחקנים בעלי אופי אחר, אז הכדורגל שלנו היה נראה אחרת", אמר הנואם. "בסופו של דבר, מה שאני מנסה להביא למשחק שלי זה אופי וחוכמה, ולא רק יכולת".

זה לא ימשיך להיות קל עבור לוזון, שימשיך לבנות תחת אש ולנסות לסדר בבניין שלו דיירים שלא בהכרח רצה. המאמן סיפר שאחרי חדרה הבין שזה נראה רע מאוד ("שיחקנו 4:2:4") וטען ששיטת שלושת קשרי האמצע תמשיך. הבעיה: זה לא סגל שיאפשר לו לעשות את זה בשקט, וכדי לקנות את השקט הזה - אחרי שפירק את רצף הכיבושים - יצטרך להתחיל לנצח.

סכנין מחכה. לוזון יותר. בכל זאת, הוא סופר כבר עשרה חודשים בלי.

orenjos@walla.co.il

גיא לוזון מאמן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
שקט נקנה בניצחונות, מר לוזון/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully