וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנעלי הזהב של רונאלדו: הסיטואציה החדשה של לוקה מודריץ' בריאל

14.9.2018 / 17:30

הפרסים האישיים, ההבטחה של פלורנטינו פרס והאישה שיזמה את הפנייה לאינטר. תוך קיץ אחד הפך לוקה מודריץ' ל"פנים" של ריאל מדריד ותפס את העמדה של כריסטיאנו רונאלדו, אבל בדיוק כמו הפורטוגלי, נראה שגם הוא בכלל לא רוצה להיות שם. בדרך לפרידה אחרי זכייה בכדור הזהב?

רויטרס

מריאנו דיאס היה השחקן האחרון שהצטרף לסגל של ריאל מדריד בקיץ, וגם האחרון שתרם את חלקו לקמפיין "כדור הזהב ללוקה מודריץ'". בראיון שהעניק ביום חמישי, נשאל החלוץ בעניין והשיב מיד: "כריסטיאנו רונאלדו? הייתי נותן את הפרס למודריץ'. הוא השחקן הכי ראוי לקבל את תואר שחקן השנה בעולם, ואני חושב שכולם בחדר ההלבשה מסכימים לגבי זה".

ריאל מדריד רכשה את החלוץ בחזרה אחרי עונה אחת בליון ואפשרה לו לרשת את החולצה של רונאלדו, אבל האיש שירש את המעמד של הפורטוגלי בחדר ההלבשה ואת התואר "הפנים של המועדון" לפחות לעת עתה, הוא קפטן נבחרת קרואטיה. תוך קיץ אחד, הפך מודריץ' מקשר מוערך ודי נחבא אל הכלים לדמות המייצגת של ריאל ולשחקן שזוכה להכרה מכל כיוון אפשרי. עד כדי כך שפלורנטינו פרס לא רק נלחם בכל דרך כדי להשאירו (גם מטעמים פוליטיים) אלא גם פעל, על פי טענות שונות, למען בחירתו לשחקן השנה של אופ"א ומריץ אותו באופן אגרסיבי למדי גם לעבר "כדור הזהב".

ולמעמד המוזהב הזה של רונאלדו יש צד נוסף - הצד הלא מרוצה. כמו הפורטוגלי שכפה על המועדון מכירה ליובנטוס אחרי תלונות חוזרות ונשנות, גם מודריץ' ניסה ליזום מעבר לאינטר בקיץ וצפוי לנסות שוב בינואר הקרוב. איך זה ייגמר?

עוד בנושא:
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט
שבת, 21:45: ריאל מדריד המושלמת מתארחת אצל אתלטיק בילבאו
לוקה מודריץ': "כריסטיאנו רונאלדו אמר לי שהגיע לי להיות שחקן השנה"
זינדין זידאן: "בוודאי שאחזור לאמן בקרוב, זה מה שאני אוהב לעשות"
ריאל מדריד שומרת על היהלום: ויניסיוס ישתתף רק במשחקי בית של קבוצת המילואים

לוקה מודריץ' שחקן ריאל מדריד מציג את פרסי שחקן העונה של אופ"א. רויטרס
למעמד המוזהב יש צד נוסף. לוקה מודריץ'/רויטרס

בסקר שערך אתר "מארקה" לאחרונה, רוב מוחץ של הגולשים קבע כי מודריץ' צריך לזכות גם בכדור הזהב, אחרי שקיבל את פרס השחקן המצטיין של המונדיאל וכאמור את התואר מאופ"א. עבור הקרואטי, זו הייתה סגירת מעגל מושלמת, שכן בסקר שנערך באותו אתר גדול בימים האחרונים של שנת 2012, הוא הקדים את אלכס סונג מברצלונה ונבחר אז לרכש הכושל של הקיץ. "אין לי תירוצים, אני לא אדם כזה", הגיב אז לבחירה הלא מחמיאה שהגיעה אחרי מאזן דל של שמונה משחקי ליגה ושער אחד בחצי עונה, "אבל זה מאוד קשה להסתגל לחיים במועדון גדול כמו ריאל מדריד. אני מודע ללחץ הגדול שיש על שחקני רכש להצליח כאן. אני מאמין שאוכל להוכיח שיש לי מה להציע".

בסופו של דבר, הוא אכן הוכיח. במדריד היו תלונות רבות לגבי בחירת השחקנים בתקופת ז'וזה מוריניו, אבל את הבאת מודריץ' צריך לזקוף קודם כל לזכותו. אלמלא ההתעקשות של המאמן הפורטוגלי בקיץ 2012, פלורנטינו פרס לא היה נאבק במשך חודשים כדי להביאו מטוטנהאם. השניים גם לא מיהרו לוותר על הקרואטי אחרי ההתחלה הצולעת. מוריניו הסביר אז שמודריץ' הגיע ללא הכנה ראויה לעונה ולאחר שהתעסק בעיקר במאבקי השחרור מטוטנהאם. הוא התקשה לפרוץ מבעד לשלישיית הקישור שכללה את צ'אבי אלונסו, סמי חדירה ומסוט אוזיל, עד ששער נהדר במהפך מול מנצ'סטר יונייטד נתן לו את הדחיפה קדימה.

כך, הפלופ של דצמבר 2012 הספיק לזכות עם ריאל מדריד ארבע פעמים בליגת האלופות, לאסוף סך הכול 14 תארים ולמצב עצמו כאחד הקשרים הטובים בעולם וכמנוע של השושלת האירופית היחידה העידן הצ'מפיונס ליג. הקיץ האחרון - מרגע ההנפה השלישית ברציפות בקייב, דרך הגמר ההיסטורי של קרואטיה במונדיאל ועד להכרה הכלל-עולמית בדמות הפרסים האישיים בהם זכה, ובעיקר לאור העזיבות של רונאלדו וזינדין זידאן - כבר שינה סדרי עולם. מודריץ', שגם הספיק להשכיח את הסתבכותו בעדות השקר במשפט של זדרבקו מאמיץ' המושחת, הוא הדמות המייצגת של ריאל החדשה. ריאל שהוא בכלל לא רצה להיות חלק ממנה.

עוד באותו נושא

לוקה מודריץ' סופג אש. דיווח: נחוש לעבור לאינטר בחלון ההעברות בינואר

לכתבה המלאה
ז'וזה מוריניו מאמן ריאל מדריד עם פלורנטינו פרז נשיא הקבוצה. רויטרס
נלחמו יחד על מודריץ' ב-2012. ז'וזה מוריניו עם פלורנטינו פרס/רויטרס

יש מספר גרסאות למה שקרה בין מודריץ' לריאל מאז סיום המונדיאל. על פי אחת מהן, הקרואטי קיבל הבטחה מנשיא המועדון כי יסכים לשחרר אותו ללא תמורה במקרה של זכייה שלישית ברציפות בליגת האלופות. מודריץ' הביא את אינטר, שם מחכים לו שלושה מחבריו לנבחרת (איבן פרישיץ', מרצלו ברוזוביץ' ושימה ורסאלקו שהצטרף לאחרונה), אך הנשיא פרס לא עמד בהבטחתו.

טענה אחרת, מהצד של המועדון, גורסת כי מודריץ' למעשה ניצל את הקיץ הגדול שלו ואת העובדה שזידאן ורונאלדו נטשו את המועדון, כדי להפעיל לחץ על פרס ברגע בו ריאל פגיעה מתמיד. המטרה: ניסיון לשפר את השכר העונתי שעומד על 6.5 מיליון יורו ולהיות אחד המשתכרים הבכירים בקבוצה. כרגע גארת' בייל וסרחיו ראמוס עומדים בראש עם 11 מיליון יורו לעונה ואחריהם טוני קרוס וקארים בנזמה עם 8.5. הקיץ עם קרואטיה והפרסים האישיים היוו מבחינת אנשי מודריץ' הצדקה לדרישת העלאה, כשההצעה המדוברת מאינטר עמדה על 10 מיליון יורו לעונה, למשך שש שנים. ארבע שנים ראשונות במדי הנראזורי ואז שנתיים נוספות באחות הסינית ג'יאנגסו, השייכת גם היא לסונינג גרופ המחזיקה באינטר. סך הכול: 60 מיליון יורו עד 2024.

אבל פרס לא יכול היה להרשות לעצמו לאבד גם את מודריץ', במיוחד לאור ההכרה לה זכה במונדיאל, כשהוא יודע שמהלך כזה עלול בסופו של דבר להקים עליו את יריביו ואולי לעלות לו בשלטון. לכן נשיא ריאל יצא למלחמה, הצהיר כי לא ימכור את מודריץ' ביורו אחד פחות מסעיף השחרור שעומד על 750 מיליון, וגם דחף לפני ומאחורי הקלעים לבחירתו על חשבון רונאלדו בטקס של אופ"א. עם אינטר הוא סגר את החשבון פומבית כשתקף: "הם ניסו להחתים את מספר 10 שלנו בלי לשלם עבורו. זו הפעם הראשונה שנתקלתי בדבר כזה".

מודריץ', מצדו, ניסה להרגיע את הרוחות לאחר שקיבל את הפרס מאופ"א, בעיקר כי הבין שמבחינה ציבורית נראה שהוא זה שניסה לכפות מעבר ושאם לא היה חלק מריאל קרוב לוודאי שלא היה נבחר לשחקן העונה. "לא הייתי קרוב לעזיבה", הצהיר. "אני במועדון הטוב בעולם, איפה שאני רוצה להיות, טוב לי כאן וזהו זה. אני רוצה להמשיך לעשות את מה שעשיתי בשש השנים האחרונות". האוהדים השתכנעו ובמשחק מול לגאנס הצטרפו לקמפיין של המועדון בשירת: "לוקיטה לכדור הזהב". ובכל זאת, הקרואטי שמחזיק בהסכם לשנתיים נוספות, לא מוכן לדון בינתיים על חוזה חדש.

לוקה מודריץ' שחקן ריאל מדריד (מימין) עם כריסטיאנו רונאלדו. Denis Doyle, GettyImages
ריאל לא יכלה לוותר על שניהם באותו קיץ. לוקה מודריץ' עם כריסטיאנו רונאלדו/GettyImages, Denis Doyle

עכשיו כולם מדברים על ינואר, בטח אחרי הדיווחים באיטליה לפיהם אמר לחבריו במהלך חגיגות יום ההולדת ה-33 שהוא עדיין רוצה לעבור לאינטר. אז, הסיפור כבר יהיה אחר לגמרי, במיוחד אם ריאל תמשיך בקצב בו פתחה את העונה בליגה הספרדית ותעבור בהצלחה את שנת המעבר הלא פשוטה שלה. מודריץ', בלי ששמנו לב, הוא השחקן הכי מבוגר בסגל של הבלאנקוס. ג'ולן לופטגי פתח את העונה בלעדיו וגם החיפוש אחר מחליף כבר החל. בינואר גם טקס כדור הזהב כבר יהיה מאחורינו. מודריץ' מחזיק בסיכויים טובים לקטוע את שלטון מסי-רונאלד ולזכות גם בו, וכך ריאל תשמור לעצמה את התואר היוקרתי הזה, לו מעניק פרס חשיבות שיווקית ותודעתית. הפרידה תהיה קלה יותר.

מי שתנסה לקדם את הפרידה היא ואניה בוסניץ'. על פי דיווחים בקרואטיה, אשתו של מודריץ' היא זו שרצתה את המעבר לאיטליה ואף ביצעה את הפנייה לאינטר. מי שעבדה בסוכנות של מאמיץ' וניהלה את הקריירה של מודריץ' עוד לפני שהתחתנו, כבר ביצעה בעבר את המהלכים המכריעים במעברים שלו. היא התעקשה שיעבור מדינמו זאגרב רק לפרמיירליג, וארבע שנים לאחר מכן, כשכבר היו נשואים, שכנעה את מודריץ' לסרב לעלות על הטיסה של טוטנהאם ללוס אנג'לס כדי לכפות על דניאל לוי את מכירתו לריאל מדריד.

על הצעד הזה התנצל מודריץ' לפני כחצי שנה בראיון למגזין "פור פור טו" כשאמר: "אני מצטער על הדרך בה עזבתי. הלוואי שהיינו נפרדים בצורה מכובדת יותר. אני מקווה שהאוהדים מבינים שהלכתי בעקבות החלומות שלי". מאז בוסניץ' לקחה צעד אחורה וכרגע מי שמשמש כסוכן של מודריץ' הוא ולאד למיץ', מי שהעביר את ורסאלקו לאינטר, אבל האישה עדיין מושכת בחוטים. היא יודעת את התשובה לשאלת האינסטגרם של פרישיץ' מהחודש שעבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully