וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אם תראו את אמא שלי, תברחו. היא משוגעת", "אני הדבר המוזר והמביך בטניס"

רגע לפני גמר אליפות ארה"ב, היכרות נוספת עם נאומי אוסקה דרך הציטוטים המצחיקים שלה. "תמיד אנשים צוחקים למרות שאני רצינית", "אני לא יכולה להפסיק לבהות בגבות של שתי טניסאיות"

סרינה וויליאמס מול נאומי אוסקה. AP
הפעם היחידה בה אוסקה פגשה את סרינה על המגרש נגמרה בניצחון ענק/AP

נאומי אוסקה היפנית תעלה הערב (23:00, יורוספורט) לרגע הגדול בקריירה שלה עד כה. הטניסאית בת ה-20 תפגוש את סרינה וויליאמס בגמר אליפות ארצות הברית ותנסה לגבור עליה לעיני 25 אלף צופים באצטדיון ארתור אש על מנת לזכות בפעם הראשונה בטורניר גרנד סלאם. השתיים נפגשו כבר השנה כשאוסקה מביסה את סרינה 3:6, 2:6 בטורניר מיאמי בתחילת השנה, מעט אחרי שהאמריקאית חזרה מחופשת הלידה.

לכבוד הרגע הגדול של אוסקה, החליטו באתר ה-WTA לאסוף את הציטוטים הגדולים של הטניסאית הצעירה. היפנית רק בת 20, אבל כבר הספיקה לספק לא מעט ציטוטים משעשעים ואינטליגנטים. לכן, העיתונאים כבר יודעים ושואלים אותה שאלות שלאו דווקא מתמצות בפורהנד או בבקהנד שלה. גם חשבון הטוויטר של היפנית הצעירה הוא פעיל מאוד וריק ממשפטי מוטיבציה דביקים או קלישאות של עבודה קשה וכיוצא באלה.

עוד בנושא:

הערב ב-23:00: נאומי אוסקה רוצה לזכות באליפות ארה"ב
יפן חוגגת את ההצלחה הענקית של אוסקה ונישיקורי
נדאל נאלץ לפרוש, דל פוטרו מול דג'וקוביץ' בגמר הגברים
התחלתם כבר לעקוב אחרי עמוד האינסטגרם המתחדש של וואלה! ספורט?

נאומי אוסקה, טניסאית יפנית, חוגגת. AP
"אוי אלוהים. אתם יודעים שיש את הפרסומת הזו 'אם אתה או מישהו מקרובך אובחן בגידול'. אז זה כל מה שחשבתי עליו במהלך האימון. ואז אמרתי לעצמי 'למה אני כל הזמן חושבת על זה?'. ואז במהלך ההפסקות, כל מה שיכולתי לראות זה את אותה אישה רצה בשדה". אוסקה/AP

- "אני די טיפוס של סרינה. אני אוהבת מאוד את ונוס גם, אבל סרינה הייתה תמיד מספר אחת שלי", אמרה אוסקה בווימבלדון 2017, "אחד הדברים שאני זוכרת הוא שסרינה שיחקה פה בטורניר נגד הת'ר ווטסון ואני צעקתי מול הטלוויזיה, קדימה סרינה את יכולה לעשות את זה. אבל גם ונוס. אני זוכרת שכשאני ואחותי היינו מתאמנות במגרשים בארצות הברית אנשים היו באים ושואלים אם אנחנו ונוס וסרינה הבאות. אני מרגישה שהייתה להם השפעה על איך שגדלנו. תמיד רציתי להיות סרינה, אנחנו האחיות הצעירות צריכות להישאר ביחד ולשמור אחת על השנייה".

- כשנשאלה ב-2015 מדוע לא הציגה את עצמה בפני סרינה בטורניר סטנפורד, אמרה אוסקה: "זה יהיה ממש קריפי. אני לא יודעת איך ארגיש כשאשחק באותו טורניר עם מישהי ש'אוי אלוהים'".

- בשלב מסוים אוסקה כבר אזרה אומץ ושוחחה עם ונוס בטורניר בסינגפור. על המפגש הזה היא סיפרה: "לא ממש דיברתי. פשוט התמוגגתי מולה. הייתי כאילו 'וואו וואו', אבל היא ממש נחמדה. השארתי שם הרבה חלל ריק כי לא הצלחתי לפתוח את הפה שלי. היא כאילו חיכתה שאני אדבר ואני רק אמרתי 'או וואה, כן, או וואה'".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
טמאקי אוסקה, אמא של נאומי אוסקה. AP
אם אתם רואים אותה, תברחו. אמא של אוסקה/AP
"לפעמים אני אומרת משהו מכל הלב שלי למישהו שאני מדברת איתו, ואז הוא פשוט מתחיל לצחוק. ואז אני, כאילו, אומרת לו 'מה אתה עושה?', אני חושבת שזה בגלל שהפרצוף שלי, כלומר שאני לא מחייכת כשאני אומרת את זה"

- באליפות ארצות הברית אשתקד הפתיעה אוסקה כשסיפרה על מה היא חשבה במהלך האימונים והמשחקים ואמרה: "אוי אלוהים. אתם יודעים שיש את הפרסומת הזו 'אם אתה או מישהו מקרובך אובחן בגידול'. אז זה כל מה שחשבתי עליו במהלך האימון. ואז אמרתי לעצמי 'למה אני כל הזמן חושבת על זה?'. ואז במהלך ההפסקות, כל מה שיכולתי לראות זה את אותה אישה רצה בשדה. זה היה אימון טוב, פשוט הראש שלי לא היה שם. אני חושבת שזה היה רק זיכרון של פעילות שרירים ודברים כאלה. זה היה יום מוזר".

- כשנשאלה לגבי אמונות טפלות באינדיאן וולס השנה אמרה אוסקה: "בדרך כלל בבוקר אני אוכלת את אותה ארוחת בוקר, כאילו, תמיד. אבל היום הביאו לי טוסט מחמצת במקום חיטה. קצת התחרפנתי, אבל בכל זאת אכלתי את זה. ואז חשבתי שאם אפסיד במשחק בגלל הטוסט מחמצת הזה, אני אהיה ממש עצבנית".

- באליפות אוסטרליה 2015 שאלו את אוסקה איך זה שבחורה צעירה כמוה לא מראה רגשות על המגרש. בנוסף, היא נשאלה האם יש רגעים בהם כולם צוחקים למרות שהיא רצינית. "בכל יום", היא אמרה, "לפעמים אני אומרת משהו מכל הלב שלי למישהו שאני מדברת איתו, ואז הוא פשוט מתחיל לצחוק. ואז אני, כאילו, אומרת לו 'מה אתה עושה?', אני חושבת שזה בגלל שהפרצוף שלי, כלומר שאני לא מחייכת כשאני אומרת את זה. אז אני חושבת שאנשים חושבים שאני צוחקת כל הזמן או רצינית כל הזמן. אני לא רוצה להגיד שאני עצלנית, אבל אם אני לא חייבת להראות רגשות, אני לא אראה רגשות. אני שמחה. פשוט מבחינה גנטית הפרצוף שלי הוא כך, אני מצטערת".

משפחת אוסקה

- באינדיאן וולס השנה ניצחה אוסקה את סימונה האלפ, אבל שוב לא ממש חגגה. "ובכן, כששיחקתי, חשבתי 'אוקיי, כשאנצח, אני הולכת לזרוק את המחבט שלי ולהיות מאושרת מאוד'. אבל חשבתי שאני לא רוצה לחשוב על זה בזמן שאני משחקת כי אז אתחיל להפסיד ואהיה עצבנית מאוד. ראיתי את דאשה (דריה קסאטקינה) והיא השליכה את המחבט, נכון? כן. וחשבתי שגם אני אהיה מאושרת ככה, אולי אפילו אבכה קצת כדי לעכל את הדברים. אבל לא בכיתי. רק הוקל לי שזה נגמר. עד שהבנתי ועיכלתי שניצחתי כבר לא יכולתי לזרוק את המחבט כי עברו איזה עשר שניות. אז רק הלכתי לרשת כי חשבתי שלחגוג בצורה מוגזמת בשלב הזה יהיה קצת חסר כבוד כלפיה".

- בשלב מסוים התחילה אוסקה דיון בטוויטר עם הטניסאיות בלינדה בנצ'יץ' ואנה קוניוך לגבי הגבות שלהן. את זה היא הסבירה: "הייתי סקרנית מאוד כי ראיתם אותן, נכון? בחייכם. זה כאילו עיניים ואז גבות. אז כשאני מדברת איתן אני לא יכולה להפסיק לבהות בזה. ולא דיברתי הרבה עם אנה בחיים לפני כן, אז רציתי לשבור את הקרח איכשהו. דיברתי איתה עכשיו ואני חושבת שממש הלחצתי אותה, כי התחלתי לדבר שוב על גבות, אבל זה בסדר. אני חושבת לפחות. אני מרגישה שאני מוזרה לחלוטין והן ממש נורמליות וזה כנראה לא סימן טוב. אני מפחדת שאלחיץ אותן. אני עלולה להגיד משהו ואז הן יגידו לי 'מאיפה באת עם זה?'".

- בהזדמנות אחרת נשאלה אוסקה מי הנשים שהשפיעו על חייה ואמרה: "בשבילי, אמא שלי, אחותי, סרינה כמובן וביונסה. בסדר הזה. אמא שלי כי היא תמיד עבדה קשה וראיתי את זה ורציתי להצליח כדי שהיא תוכל לקחת הפסקה ואני שמחה שזה קרה. אחותי כי לא הייתי מגיעה לאן שהגעתי בלעדיה. ביונסה כי ביונסה היא ביונסה. אני ממש אוהבת את האלבום החדש שלה. אני חושבת שהוא אדיר. אני חושבת שהיא אדירה. אני לא יודעת להסביר למה ביונסה. אני תמיד שואבת ממנה השראה כשאני רואה אותה או הופעה שלה".

- על קבלת ההחלטות שלה סיפרה אוסקה פעם: "היא באה להגיש סרב שני, נכון? אז בראש שלי חשבתי שאני לא צריכה לחבוט לאורך הקו, רק לא לעשות את זה. אבל יש עוד חלק בי שאומר שאם אחבוט את זה לאורך הקו יש סיכוי של 50/50 שזה יהיה ווינר ואזכה בנקודה בקלות. ואז היא מגישה וזה כאילו 'טה טה טה טה טה' ואני מתווכחת עם עצמי. עשי את זה, אל תעשי את זה. ואז הכדור מגיע ואני חובטת אותו לאורך הקו ואני אומרת לעצמי 'למה עשיתי את זה?'. כן, זה קורה הרבה".

אני סתם שלילית. אוי אלוהים, אני אמא שלי 2.0. בטוח שקיבלתי את זה ממנה. אבא שלי רגוע, לו יש את הקטע הקאריבי שלו ואמא שלי נמרה אמיתית. אמא שלי בקרוב תתחיל לנסוע איתי לטורנירים אז תהיו מוכנים כי היא משוגעת. תברחו

- בהזדמנות אחרת אמרה אוסקה: "יכולתי לא להיפצע ואז הייתי משיגה תוצאות טובות יותר. יודעת מה? אני סתם שלילית. אוי אלוהים, אני אמא שלי 2.0. בטוח שקיבלתי את זה ממנה. אבא שלי רגוע, לו יש את הקטע הקאריבי שלו ואמא שלי נמרה אמיתית. אמא שלי בקרוב תתחיל לנסוע איתי לטורנירים אז תהיו מוכנים כי היא משוגעת. תברחו, אם אתם רואים אותה? תברחו. היא משוגעת. העניין שהיא יפנית, כן? אבל אז כשעברנו לניו יורק היא קיבלה את האישיות הניו יורקית הזו והפכה להיות קולנית ואגרסיבית. ואני רק אומרת לה להפסיק עם זה כל הזמן. תפסיקי עם מה שאת עושה. אף אחד במשפחה שלנו לא ככה, כולנו רגועים וכאלה והיא רועשת. זה הופך לראיון לגבי אמא שלי".

- גם אחותה של אוסקה, מארי, היא טניסאית. "היא הייתה מנצחת אותי 0:6 עד שהייתי בת 15 בערך ואז אני לא יודעת מה קרה, אבל פתאום ניצחתי אותה 2:6, אני לא יודעת אם אפשר לקרוא לזה יריבות כשמישהי מנצחת אותך 0:6 בכל יום במשך 15 שנה", סיפרה נאומי על אחותה.

- בעבר פורסמה תמונה של אוסקה בארוחת ערב עם טניסאים יפנים אחרים, כולל קיי נישיקורי והיא סיפרה: "אני רוצה לחשוב שאני חברה של קיי למרות שאני לא בטוחה שהוא חושב שאני חברה שלו. הוא בחור ממש ממש נחמד. הפתיע אותי שהוא כל כך נחמד. אכלתי איתו ועם מיו קאטו ארוחת ערב והם ניסו לדבר איתי ואני עניתי תשובות של מילה אחת. אבל בסדר, ארוחות הערב במדריד מתחילות ממש מאוחר ואני אחת שאוהבת ללכת לישון מוקדם, אז הייתי ממש עייפה באמצע הארוחה. ואז הייתי ככה מרוחה והם ניסו לדבר. הלכתי עם הפיזיותרפיסטית שלי והיא כל הזמן הציקה לי ואמרה לי להתעורר. קיי בטח קיבל רושם מוזר ממני. הפיזיותרפיסטית שלי והפיזיותריפסט של קיי אמרו שאנחנו צריכים להיפגש פעם לאורחת ערב, אבל אני חושבת שזה לא יקרה שוב. זה היה נורא מביך".

- אחרי הניצחון שלה מול מדיסון קיז בחצי הגמר נשאלה אוסקה אם הכינה כבר נאום לרגע שאחרי הגמר וענתה: "כן, באינדיאן וולס היה לי נאום ממש גרוע. כן, אני מעריכה שאהיה חייבת להתאמן על זה". לאחר מכן היא נשאלה איך זה להיקרא הדבר הכי מגניב בטניס והיא ענתה: "זה כל כך מביך. אני חושבת שאם היו צריכים לתת לי איזשהו כינוי אז 'הדבר הכי מוזר ומביך בטניס' היה מתאים יותר".

נאומי אוסקה טניסאית יפנית. GettyImages
"באינדיאן וולס היה לי נאום ממש גרוע. כן, אני מעריכה שאהיה חייבת להתאמן על זה". אוסקה/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully