וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדולים בניו יורק: הטניסאים היפנים שוברים את המחסומים באליפות ארה"ב

6.9.2018 / 18:11

קיי נישיקורי ונאומי אוסקה ממשיכים לקבוע שיאים חדשים בחצי הגמר בפלאשינג מדו'ז ומעוררים עניין וטירוף בתקשורת היפנית, שקבעה: "הטניסאים שלנו בלתי ניתנים להכנעה". עד לאן תגיע ההצלחה?

קיי נישיקורי טניסאי יפני עם נאומי אוסקה טניסאית יפנית. GettyImages
אוסקה ונישיקורי בתמונה משותפת מהלילה/GettyImages

ימים גדולים עוברים על הטניס בפרט והספורט היפני בכלל. קיי נישיקורי עלה הלילה (בין רביעי לחמישי) לחצי הגמר באליפות ארצות הברית עם 6:2, 4:6, 7:6 (5), 6:4, 4:6 מול מארין צ'יליץ'. לפני כן נאומי אוסקה עשתה את אותו הדבר כשעלתה לחצי הגמר עם 1:6, 1:6 מול לסיה צורנקו. בכך נקבעה היסטוריה כשלראשונה אי פעם הצליחו אישה וגבר יפנית ויפני לעלות לחצי גמר באותו טורניר גרנד סלאם. אוסקה בת ה-20 הפכה לטניסאית הצעירה ביותר שעולה לחצי הגמר באליפות ארצות הברית מאז קרוליין ווזניאקי ב-2010 וגם ליפנית השלישית שעולה לחצי גמר גרנד סלאם בעידן הפתוח והראשונה מאז קימיקו דאטה קרום האגדית ב-1996 (ווימבלדון).

התקשורת היפנית חגגה את ההישג הענק כשהטבלואיד ניקאן גנדאי כתב בכותרת הראשית: "אי אפשר לעצור את הטניסאים היפנים". בגרסה הדיגיטלית של העיתון המשיכו והחמיאו לאוסקה: "היא הייתה בשיא הכוח שלה מההתחלה. היא הראתה עוצמה ודיוק, כמו אינלקט וקור רוח וידעה בדיוק איך היריבה שלה תזוז. היא לקחה צעד לעבר טריטוריה בלתי מוכרת לנשים היפניות בניו יורק". אוסקה משחקת עם מחבט מתוצרת "יונקס", שהיא חברה יפנית. המניה של החברה עלתה בלא פחות מ-10% במדד ניקיי בשל ההצלחה הענקית שלה בטורניר.

יש לציין כי אוסקה, שזכתה השנה כבר בטורניר אינדיאן וולס ועכשיו עושה את הפריצה שלה על הבמה הגדולה והחשובה ביותר שיש, היא בת לאם יפנית ואב מהאיטי. היא נולדה באוסקה ועברה בגיל שלוש לניו יורק ומשם לפלורידה, שם גרה מאז. היא לא דוברת יפנית, אבל בתקופה האחרונה החלה ללמוד את השפה ולהבין אותה ובמסיבות העיתונאים היא שומעת את השאלות ביפנית ומשיבה להן באנגלית.

עוד בנושא:

קיי נישיקורי עלה לחצי הגמר, ישחק נגד נובאק דג'וקוביץ'
פרנצ'סקה סקיאבונה הודיעה על פרישה מטניס: "השגתי את כל חלומותיי"
נאומי אוסקה תשחק נגד מדיסון קיז בחצי הגמר

נאומי אוסקה טניסאית יפנית. GettyImages
נאומי אוסקה אחרי הניצחון ברבע הגמר/GettyImages

אל הניצחון של קיי נישיקורי מול מארין צ'יליץ' התייחסו ביפן בעיקר כנקמה של הטניסאי בקרואטי שניצח אותו בגמר אותו טורניר ב-2014. נישיקורי עצמו אמר על החגיגות ביפן: "כן, נהדר לראות את זה. נאומי מצליחה והיא כבר זכתה באינדיאן וולס. אני חושב שהיא יכולה לזכות בתואר עכשיו, אפילו בגרנד סלאם. אז אני מרגיש שיש לה סיכוי מצוין. היא נראית בוגרת מאוד יחסית לבחורה בת 20, אבל כשאנחנו מדברים היא ילדה. שנינו גם אוהבים משחקי וידאו מאוד, אבל אנחנו לא משחקים באותו משחק. אני מקווה שנוכל לשחק ביחד באותו משחק בעתיד. אנחנו צריכים לדבר על זה".

כשנשאל האם הטניס יכול לסכן את הבייסבול כענף הספורט הפופולארי ביותר ביפן, ענה נישיקורי: "כן, אני מקווה. אני מקווה שאנשים צפו בנו היום. אפילו היום ראיתי המון יפנים שהגיעו במיוחד בשבילנו עד כאן. זה טוב לדעת שאנחנו מקבלים תמיכה גדולה מהאנשים בבית ושאפילו הרבה אנשים הגיעו עד לכאן כדי לעודד אותנו. עכשיו הם קיבלו חדשות טובות כששנינו בחצי הגמר ואני מקווה שנצליח בהמשך השבוע". אגב, ההצלחה האדירה של נישיקורי גרמה לכך שביפן מכנים אותו בתקשורת רק בשם "נישיקורי ניסין" כיוון שהוא מכר את הזכויות על השם שלו לחברת נודלס מקומית, מה שמחייב את התקשורת לכנות אותו בשם האמור.

אוסקה נשאלה במסיבת העיתונאים שלה לגבי ההתרגשות ביפן מההצלחה שלה ואמרה: "אני אסירת תודה על כך שאני מקבלת כל כך הרבה תשומת לב מהתקשורת היפנית. אני חושבת שזה בגלל קיי ואני שמחה מאוד בגלל זה. אני מקווה שאמשיך להצליח ושהאנשים ביפן ימשיכו לעודד אותי". כשנשאלה האם הטירוף נובע יותר מההצלחה של נישיקורי אמרה אוסקה: "כאילו קיי" וסימנה עם הידיים שלה שהוא הרבה יותר גדול ממנה.

קיי נישיקורי טניסאי יפני. GettyImages
השיג נקמה בצ'יליץ'. נישיקורי/GettyImages

כשנשאלה לגבי הזהות שלה אמרה אוסקה, שתמיד מחפשת לענות בצורה שנונה: "אני מרגישה שבכל פעם... אוקיי, אז נולדתי באוסקה. הגעתי לניו יורק כשהייתי בת שלוש. עברתי מניו יורק לפלורידה כשהייתי בת שמונה או תשע ומאז אני מתאמנת בפלורידה. אבא שלי הוא מהאיטי, אז גדלתי בבית האיטי בניו יורק. חייתי עם סבתא שלי ואמא שלי יפנית. התחברתי מאוד לתרבות היפנית. אם אתם אומרים אמריקאית, אז אני מניחה שיש לי גם את זה כי חייתי באמריקה". כשנשאלה לגבי מערכת היחסים שלה עם נישיקורי אמרה אוסקה: "או הנה אנחנו מתחילים. ובכן, הוא בחור נחמד, הוא כנראה אחד הבחורים הכי נחמדים שיצא לי לפגוש. התחלנו לדבר בזמן האחרון. אני חושבת שזה בגלל שתמיד הייתי קצת ביישנית כדי לדבר איתו לפני הטורניר הזה. אבל אז התחלתי לדבר איתו ואני חושבת שזה הפתיע אותו. הוא בחור מגניב מאוד".

אוסקה נשאלה מה היא יכולה לספר לתקשורת על טיפוס מופנם, שקט וביישן כמו נישיקורי ואמרה: "אני מקווה שאני לא אסתבך אם אומר את זה, אבל אני חושבת שהוא ממש ילד גדול. אני לא יודעת איך להגדיר את זה. הוא משחק משחקים וכאלה ואני חושבת שאנחנו די דומים במובן הזה. בסך הכול הוא בחור נחמד, חיובי וסימפטי מאוד". כשנשאלה לגבי הדברים שהיא אוהבת את בתרבות היפנית אמרה אוסקה: "אני אוהבת כמעט הכול בה. אני אוהבת את האוכל, כולם נחמדים מאוד, יש הרבה דברים ביפן שהם ממש מגניבים. כשמגיעים ליפן אז הכול שם ממש מגניב ואתה נהנה מאוד. בכל יום אתה יוצא ואוכל אוכל טעים ודברים כאלה. אני ממש מחכה לנסוע לטוקיו, אבל אני צריכה להתרכז בטורניר הזה קודם לכן. כשאני נוסעת ליפן אני לא מרגישה בבית, אבל מרגישה כמו במקום סופר מגניב שאני ממש לא רוצה לעזוב. החופשה הכי כיפית שיש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully