וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: נובאק דג'קוביץ' ומדיסון קיז עלו לחצי הגמר

אחרי התקופה השחורה שעבר מאז אליפות ארה"ב ב-2016, אלוף ווימבלדון ניצח 3:6, 4:6, 4:6 את ג'ון מילמן ויפגוש את נישיקורי שניצח את צ'יליץ'. נשים: מדיסון קיז ונאומי אוסקה תפגשנה בחצי הגמר

נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
חזר בגדול. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

שלב רבע גמר אליפות ארצות הברית, גם אצל הנשים וגם אצל הגברים, נמשך לאורך הלילה (בין רביעי לחמישי, שידורים ישירים ביורוספורט ויורוספורט פלייר).

עוד בנושא:

הלילה השחור של רוג'ר פדרר והתגובות מההדחה המפתיעה

קיי נישיקורי טניסאי יפני. GettyImages
היום הגדול של יפן. קיי נישיקורי/GettyImages

גברים

מארין צ'יליץ' (7, קרואטיה) - קיי נישיקורי (21, יפן) 2:6, 6:4, 7:6 (5), 4:6, 6:4

ארבע שנים אחרי שהפסיד לצ'יליץ' בגמר אליפות ארה"ב, היפני השיג את הנקמה שלו והמשיך את מסע החזרה שלו מהפציעה עם חצי גמר שלישי בקריירה בטורניר גרנד סלאם. כל השלושה אגב היו בארה"ב, כשפרט לגמר מול צ'יליץ' ב-2014 היה גם חצי גמר ב-2016. צ'יליץ' ניצח בקלות במערכה הראשונה, אבל נשבר פעמיים בשנייה והפסיד בשובר השוויון את השלישית. במערכה הרביעית הקרואטי הלהיב את עצמו, בתקווה לרשום עוד קאמבק, וסיפק משחק הגשה חף מטעויות בדרך ל-4:6, אך המומנטום השתנה פעם נוספת במערכה המכרעת. נישיקורי השיג שלוש אפשרויות שבירה במשחקון הרביעי, וניצל את האחרונה בעזרת טעות של צ'יליץ'. הקרואטי שבר בהזדמנות הראשונה שהייתה לו והשווה, אבל טעה ברצף במשחקון העשירי ואפשר ליריבו להשיג את השבירה שחרצה את גורל ההתמודדות ושימרה את מעמדו כמאסטר במשחקים המגיעים למערכה חמישית (מאזן 6:18). אלוף 2014 סיים את דרכו בטורניר בתום מותחן שארך יותר מארבע שעות, כשהפעם היחידה בה הפסיד לפני כן במערכה חמישית בארה"ב הייתה ב-2010. גם אז זה קרה מול נישיקורי.

נובאק דג'וקוביץ' (6, סרביה) - ג'ון מילמן (55, אוסטרליה) 3:6, 4:6, 4:6

אחרי תקופה קשה מאז אליפות ארצות הברית 2016, נולה חזר לגדולתו עם הזכייה בווימבלדון והלילה עשה צעד משמעותי לקראת זכייה בתואר גרנד סלאם שני ברציפות. דג'וקוביץ' שמט שתי מערכות בדרך לרבע הגמר, אחת כבר בסיבוב הראשון והשנייה בשני, אבל מאז הוא נראה מצוין והפעם מי שנקרה בדרכו היה ג'ון מילמן שהדהים את פדרר בסיבוב הקודם, אך לא היה יכול לסרבי שנראה שחזר לשיא כושרו. נולה שבר את האוסטרלי כבר במשחקון ההגשה הראשון שלו במערכה הראשונה ושמר על ההגשות שלו כדי לנצח את המערכה. במערכה השנייה הסרבי שבר ל-4:5 ולא נתן לאוסטרלי לשבור אותו. במערכה השלישית מילמן השיג שבירה ראשונה וחזר ל-3:3 אך במצב של 4:4 במערכות דג'וקוביץ' השיג שבירה שנייה בדרך לניצחון 4:6 ו-0:3 במשחק שארך קצת פחות משלוש שעות. נולה יהיה פייבוריט גם בחצי הגמר מול נישיקורי, בתקווה שנקבל את הגמר שכולם מקווים לו - דג'וקוביץ' מול נדאל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נאומי אוסקה טניסאית יפנית. GettyImages
זה היה קל במיוחד. אוסקה/GettyImages

נשים

נאומי אוסקה (20, יפן) לסיה צורנקו (36, אוקראינה) 1:6, 1:6

היפנית הנהדרת ממשיכה בטורניר הגרנד סלאם הטוב בקריירה שלה ובגיל 20 עלתה לחצי גמר ראשון באחד מארבעת הטורנירים החשובים ביותר של עולם הטניס. אוסקה, ששמטה רק שבעה משחקונים בשלושת המשחקים הראשונים שלה בטורניר ואז התקשתה מול ארינה סבאלנקה בשמינית, לא נדרשה למאמץ מיוחד גם ברבע הגמר. אוסקה הביסה את האוקראינית בתוך 58 דקות בלבד ותוך שהיא מפסידה שבע נקודות בלבד על ההגשה שלה. בכך הפכה אוסקה ליפנית הראשונה שעולה לחצי גמר גרנד סלאם מאז קימיקו דאטה קרום האגדית ב-1996. כמו כן, היא הטניסאית הצעירה ביותר שעולה לחצי גמר אליפות ארצות הברית מאז קרוליין ווזניאקי ב-2010. אוסקה סיימה את המשחק עם 12 ווינרים לעומת 11 שגיאות לא מחויבות, בעוד האוקראינית בת ה-29 שגם שיחקה בפעם הראשונה ברבע גמר גרנד סלאם, ביצעה לא פחות מ-31 שגיאות לא מחויבות ובשום שלב של ההתמודדות לא ממש איימה על הטיול הנינוח של אוסקה.

מדיסון קיז (14, ארה"ב) - קרלה סוארס נבארו (30, ספרד) 4:6, 3:6

הפינליסטית מהשנה שעברה עשתה צעד גדול לקראת שחזור ההישג לפחות אחרי ניצחון קל מהצפוי מול הספרדייה שניצחה בסיבוב הקודם את מריה שראפובה. קיז השיגה 22 ווינרים ובמערכה הראשונה הצליחה להשיג שבירה ראשונה בדיוק בתזמון הנכון במצב של 4:5 לזכותה. גם במערכה השנייה קיז השיגה שבירה בדרך לניצחון בתוך קצת פחות מחצי שעה. קיז תפגוש בחצי הגמר את אוסקה היפנית ואם לשפוט על פי איך שהיפנית נראתה מול צורנקו, הרי שמצפה לה משוכה גבוהה וקשה יותר.

מדיסון קיז. רויטרס
חולמת על תואר לעיני הקהל הביתי. מדיסון קיז/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully