וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלילה השחור של רוג'ר פדרר: "היה חם מאוד, הרגשתי כאילו אין לי אוויר"

השוויצרי נקב במזג האוויר כסיבה להדחה המפתיעה מול מילמן: "לא הפסקתי להזיע ולאבד אנרגיה, בשלב מסוים שמחתי שהמשחק נגמר". האוסטרלי חוגג: "רוג'ר הגיבור שלי". כל התגובות והמספרים

הטניסאי האוסטרלי ג'ון מילמן. GettyImages
מי היה מאמין? מילמן/GettyImages

גם בחלומות השחורים ביותר שלו, ספק אם רוג'ר פדרר דמיין שכך ייראה משחק שמינית הגמר שלו בארצות הברית. על הנייר, הכל היה ערוך ומוכן לניצחון נינוח ומפגש עם נובאק דג'וקוביץ' ברבע הגמר. המאסטרו השוויצרי נכנס לפלאשינג מדו במטרה לזכות סוף סוף בגרנד סלאם בו לא זכה מאז 2008, ויריבו, ג'ון מילמן (55 בעולם) לא אמור היה להוות משוכה גדולה בדרך לשם. ובכן, זה נגמר ב- 6:3, 5:7, 6:7 (7), 6:7 (3) מדהים לאוסטרלי, באחת ההפתעות הגדולות של השנה.

בסיום המשחק, טען פדרר כי החום הכבד בניו יורק הוא זה שגרם ליכולתו החריגה: "היה חם מאוד, הרגשתי כאילו אין לי אוויר. האוויר לא זז. התקשיתי מאוד בתנאים הללו, לא הפסקתי להזיע ולאבד אנרגיה, זה כמעט אף פעם לא קרה לי. בשלב מסוים פשוט שמחתי שהמשחק נגמר. ג'ון התמודד עם התנאים הרבה יותר טוב, הוא מגיע מאחד המקומות הלחים בעולם. הגג גורם לתנאים אחרים לגמרי, המכנסיים ספוגות מזיעה, גם הכדורים, הכל נהיה איטי יותר. יכולתי להוביל 0:2 במערכות ואז המשחק יהיה אחר לגמרי, זה מאכזב. ג'ון שיחק משחק מצוין בתנאים קשים".

העיסוק המרכזי יהיה כמובן בפדרר, אך סיפור לא פחות גדול מגיע מכיוונו של המנצח. בתחילת השנה שעברה סבל האוסטרלי מפציעה שהשביתה אותו לחמישה חודשים, ולא היה ברור האם בכלל יצליח לשוב לטופ 100 בעולם. באוגוסט 2017 צנח למקום ה-235 בעולם, אך ההתאוששות היתה מהירה והגיעה לשיאה היום (שלישי). אם לניצחון על מיכאיל קוקושקין בסיבוב השלישי קרא "הרגע הגדול בקריירה שלי", הרי שכעת הרגע הזה ירד למקום השני. בדירוג העולמי הקרוב, יעלה מילמן למקום ה-37 לכל הפחות.

ההתחלה לא בישרה על מה שעתיד היה להגיע, כשפדרר ניצח 3:6 את המערכה הראשונה. "בהתחלה פשוט קפאתי", הודה מילמן, "הרגליים שלי פשוט לא זזו, אבל בלחימה שלי תמיד ידעתי לשלוט. שרדתי מערכה שנייה טובה והתחלתי להיות אגרסיבי. אני לא ממש מאמין כרגע. יש לי כל כך הרבה כבוד לרוג'ר ולכל מה שהוא עשה, הוא גיבור שלי. הוא לא היה בשיאו היום, אבל אקח את זה. אני משחק טניס טוב כרגע, אבל נובאק שחקן מדהים, גם את סגנון המשחק שלו אני מעריץ. בפעם שעברה הצלחתי לקחת ממנו רק שלושה משחקונים, אני מקווה שהפעם זה יהיה יותר טוב".

עוד בנושא:

סנסציה באליפות ארצות הברית: רוג'ר פדרר הפסיד לג'ון מילמן והודח בשמינית הגמר
שלישי באליפות ארה"ב: תים ינסה להפתיע את נדאל, סרינה נגד פלישקובה
עמוד האינסטגרם של וואלה! ספורט

הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר. AP
הולך הביתה מוקדם מהצפוי. פדרר/AP

המספרים

* עד היום, מילמן מעולם לא ניצח שחקן מהטופ 10 העולמי. המאזן שלו עמד על 0 ניצחונות ו-10 הפסדים.

* עד היום, פדרר מעולם לא הפסיד באליפות ארצות הברית לשחקן שמחוץ לטופ 50 העולמי. המאזן שלו עמד על 0 הפסדים ו-40 ניצחונות.

* מילמן קבע את הישג השיא שלו בגרנד סלאמים עם עצם ההעפלה לשמינית הגמר. ברבע הגמר, כמובן, מעולם לא היה.

* הרצף נמשך: גם השנה, כמו בכל השנים הקודמות, רוג'ר פדרר ורפאל נדאל לא ייפגשו באליפות ארצות הברית.

* מילמן הוא האוסטרלי השני שמנצח את פדרר בגרנד סלאם. הראשון היה פאט ראפטר ב-1999.

* פדרר ביצע לא פחות מ-76 שגיאות בלתי מחויבות, לעומת 28 בלבד של יריבו.

* השוויצרי אף ביצע 10 שגיאות כפולות, בפעם הרביעית בלבד בקריירה, והראשונה מאז 2009. בשלושה מתוך ארבעת המשחקים הללו, הפסיד.

* זהו ההפסד הכי מוקדם של פדרר בגרנד סלאמים מאז 2015, והכי מוקדם שלו בארצות הברית מאז שהפסיד לטומי רוברדו בשמינית הגמר של 2013.

עוד באותו נושא

סנסציה באליפות ארצות הברית: רוג'ר פדרר הפסיד לג'ון מילמן והודח בשמינית הגמר

לכתבה המלאה
הטניסאי השוויצרי רוג'ר פדרר עם הטניסאי האוסטרלי ג'ון מילמן. רויטרס
הרבה כבוד הדדי. פדרר ומילמן/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully