וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: נדאל ניצח את תים 6:0, 4:6, 5:7, 7:6 (4), 6:7 (5) ועלה לחצי הגמר

איזה קרב: השור ממאיורקה, שפתח בצורה איומה מול האוסטרי, התאושש ואחרי כמעט חמש שעות נהדרות של טניס עלה לחצי הגמר, בו יפגוש את דל פוטרו. סבאסטובה וסרינה עלו לחצי גמר הנשים

טניסאי ספרדי רפאל נדאל. GettyImages
וואו, איזה קרב. רפאל נדאל בסיום/GettyImages

אליפות ארה"ב הפתוחה לשנת 2018 הגיעה לישורת האחרונה ואתמול (שלישי) יצא לדרך שלב רבע הגמר. חואן מרטין דל פוטרו עלה לחצי הגמר, בו יפגוש את רפאל נדאל ששרד מותחן נגד דומיניק תים אחרי כמעט חמש שעות במה שעשוי להיות משחק הטורניר עד כה. אצל הנשים אנסטסיה סבאסטובה הלטבית הפתיעה את סלואן סטיבנס ועלתה לחצי, בו תפגוש אמריקאית נוספת בדמותה של סרינה וויליאמס.

דומיניק תים טניסאי אוסטרי עם רפאל נדאל. GettyImages
מגיע לו הרבה כבוד על טניס משובח. דומיניק תים/GettyImages

גברים

רפאל נדאל (1, ספרד) - דומיניק תים (9, אוסטריה) 6:0, 4:6, 5:7, 7:6 (4), 6:7 (5)

איזה קרב זה היה, ואיזה קונצרט הם סיפקו לנו: אחרי שעבד קשה בשני הסיבובים הקודמים, גם הפעם רפאל נדאל לא ליקק דבש נגד האוסטרי, לו הוא כבר נכנע השנה במדריד. הפתיחה של השור ממאיורקה הייתה רעה מאוד: תים שבר אותו כבר במשחקון ההגשה הראשון שלו בדרך ל-0:6 קליל אחרי 26 דקות, וזה נראה רע מאוד עבור רפא. למרות הפתיחה, הספרדי הצליח להתאושש ולנצח 4:6 במערכה השנייה כדי לחזור לעניינים. המערכה השלישית הייתה צמודה, וארכה שעה ושבע דקות, אך בסיומה נדאל הצליח לנצח 5:7 תוך כדי הצגת טניס נהדר. תים לא התכוון לוותר, ולקח את הספרדי לשובר שוויון במערכה הרביעית ואחרי שעה ו-21 דקות הצליח להשיג 6:7 (4) ולשלוח את המשחק למערכה מכרעת.

מערכה חמישית:

השניים הצליחו לשמור על חבטות ההגשה הראשונות שלהם וקבעו 1:1. כך גם היה בחבטות הבאות, ולמרות שהתקשה לשמור על המשחקון, נדאל איזן ל-2:2. נדאל קיבל במשחקון החמישי שתי אפשרויות שבירה, אבל האוסטרי התעשת ושמר על המשחקון בדרך ל-2:3. נדאל שמר על המשחקון הבא והכל מאוזן, 3:3. הספרדי שוב היה קרוב במשחקון הבא, אבל תים הצליח לשמור עליו ולעלות ל-3:4, הלחץ עבר לנדאל שהצליח לשמור ואנחנו שוב בשוויון, הפעם 4:4.

נדאל ניסה לקבל אנרגיות מהקהל במשחקון הבא, אבל תים הגיב עם חבטות נהדרות ועלה ל-4:5. נדאל נשאר במשחק ואיזן ל-5:5. תים פתח את המשחקון הבא רע מאוד, ונדאל עלה ל-0:40 די בקלילות. הוא לא הצליח לנצל את היתרון ותים איזן ל-40:40 וסידר לעצמו יתרון עם נקודה פשוט פנטסטית. הוא ניצל אותו ועלה ל-5:6, הלחץ היה על נדאל פעם נוספת, הספרדי עמד בו שוב וזה 6:6, אנחנו בשובר שוויון.

נדאל הצליח להשיג מיני ברייק בהגשה השלישית של תים ולעלות ל-2:3, אבל נקודה נהדרת של תים איזנה ל-3:3. זה המשיך להיות צמוד, והמשחק הגיע ל-5:5. נקודה נהדרת של נדאל סידרה לו 5:6, טים לא עמד בלחץ ולא צלח בנקודה הבאה וזה נגמר - 5:7 לנדאל בשובר השוויון. אחרי כמעט חמש שעות, נדאל הצליח לנצח במשחק שאולי היה הטוב ביותר בטורניר עד כה. תענוג לעיניים, והרבה כבוד לשניים שסיפקו תצוגת טניס פשוט מעולה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
הטניסאי הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו. רויטרס
אי אפשר שלא לשמוח בשבילו. דל פוטרו/רויטרס

חואן מרטין דל פוטרו (3, ארגנטינה) - ג'ון איזנר (11 ארה"ב) 7:6 (5), 3:6, 6:7 (4), 2:6

הארגנטינאי הצליח לנצח בקרב המפגיזים, למרות 26 אייסים של האמריקאי, במשחק שבו המנצח לא איבד את ההגשה אפילו פעם אחת: דל פוטרו עלה בפעם השנייה ברציפות לחצי הגמר בניו יורק, ולחצי גמר גרנד סלאם שני השנה (רולאן גארוס). דלפו, אלוף 2009, ניצח במשחק שנמשך שלוש שעות ו-30 דקות, כשהפעם נהנה מנתון מרשים של 89 אחוזי הצלחה בהגשה הראשונה, ורק 14 שגיאות לא מחויבות, לעומת 51 של האמריקאי בן ה-33, שנראה תשוש ככל שהמשחק התקדם. דל פוטרו עלה למאזו 4:8 על איזנר, אחרי שלכל אורך ההתמודדות איפשר ליריבו רק 3 נקודות אפשרויות שבירה (0 מ-3 לאיזנר, לעומת 3 מ-11 לדל פוטרו). הוא עלה למקם השני ברשימת הארגנטינאים שהעפילו לחצי גמר גרנד סלאם (6) אחרי שעקף את דויד נלבנדיאן (5), כשבמקום הראשון גיז'רמו וילאס (12). דל פוטרו, אגב, נשאל בסיום מה עשה במהלך עשר דקות ההפסקה שלו, בעקבות החום הכבד בניו יורק, וענה: "עשיתי מקלחת, הידקתי את התחבושות בקרסול, ולא רציתי לחזור בכלל".

הטניסאי האמריקאי ג'ון איזנר. רויטרס
תנאים לא קלים. איזנר/רויטרס
אנסטסיה סבאסטובה טניסאית לטבית. AP
ההישג הגדול בקריירה. סבאסטובה/AP

סלואן סטיבנס (3, ארה"ב) - אנסטסיה סבאסטובה (18, לטביה) 6:2, 6:3

אלופת השנה שעברה ופינליסטית רולאן גארוס מהשנה הודחה בשלב מוקדם ובצורה מפתיעה מאוד מול הלטבית בת ה-28, שמדורגת 18 בעולם. סבאסטובה מעולם לא עברה את שמינית הגמר בטורניר גרנד סלאם שאינו אליפות ארצות הברית (וגם לשמינית הגמר הגיעה רק פעם באוסטרליה 2011), אבל בניו יורק היא כבר שלוש פעמים ברציפות ברבע הגמר ועכשיו אפילו הצליחה לראשונה בקריירה לעלות לחצי הגמר עם תצוגת תכלית מרשימה מאוד של שעה ועוד 25 דקות. סבאסטובה סיימה את המשחק עם 18 ווינרים לעומת 28 שגיאות לא מחויבות, אבל הציגה משחק שלם מאוד ואינטליגנטי כשהיא מזיזה את סטיבנס בלי סוף וגם חובטת הרבה דרופ-שוטים נהדרים. האמריקאית מסיימת שנה מוזרה מאוד בטורניר גרנד סלאם עם שתי הדחות בסיבוב הראשון, גמר ברולאן גארוס ורבע גמר בניו יורק.

סרינה וויליאמס (17, ארה"ב) - קרולינה פלישקובה (8, צ'כיה) 4:6, 3:6

סרינה אמנם הפסידה מערכה בפעם הראשונה בטורניר בסיבוב הקודם, אבל מעבר לכך היא נראית דורסנית ומוכנה לתואר שביעי בפלשינג. גם הלילה, כשהאמריקאית בת ה-37 פגשה משוכה גבוהה במיוחד בדמותה של הצ'כית שהגיעה למשחק כשהיא טרם הפסידה מערכה, היא המשיכה להרשים. וויליאמס קיבלה הזדמנות לנקום על ההפסד בחצי גמר אליפות ארה"ב ב-2016, אבל דווקא פלישקובה השיגה שבירה מוקדמת במערכה הראשונה. וויליאמס לא התרגשה, ושברה את יריבתה גם כן כדי להשיג 4:6 לא קל במערכה הראשונה. בשנייה, האמריקאית הצליחה לשבור את יריבתה פעמיים בדרך ל-3:6 אחרי קצת פחות מארבעים דקות ומקום בחצי הגמר נגד אנסטסיה סבאסטובה המפתיעה.

טניסאית אמריקאית סרינה וויליאמס. רויטרס
נקמה בפלישקובה. סרינה וויליאמס/רויטרס
סלואן סטיבנס טניסאית אמריקאית. GettyImages
הופעה אומללה במיוחד. סטיבנס/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully