וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות ארה"ב: רפאל נדאל פרש, דל פוטרו ודג'וקוביץ' ייפגשו בגמר

האלוף מאשתקד נאלץ לפרוש בגלל פציעה, כשהוא בפיגור 7:6 (3), 6:2 מול הארגנטינאי, שחוזר לגמר בניו יורק אחרי תשע שנים, שם יפגוש את אלוף ווימבלדון שניצח 3:6, 4:6, 2:6 את קיי נישיקורי

הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. רויטרס
לא כיף לראות אותו ככה. נדאל/רויטרס

שני חצאי גמר אליפות ארצות הברית לגברים נערכים הלילה (בין שישי לשבת), עם דרמה במשחק הראשון. האלוף המכהן רפאל נדאל נאלץ לפרוש בפיגור 2:0 מול חואן מרטין דל פוטרו, שעלה לגמר לראשונה מאז 2009. בחצי הגמר השני קיי נישיקורי נגד נובאק דג'וקוביץ'.

עוד בנושא:

היפנים ימשיכו בהצלחה האדירה שלהם באליפות ארה"ב
פרנצ'סקה סקיאבונה הודיעה על פרישה מטניס בגיל 38

הטניסאי הארגנטינאי חואן מרטין דל פוטרו. AP
היה מצוין, ללא קשר לפציעה של יריבו. דל פוטרו/AP
הטניסאי הספרדי רפאל נדאל. AP
הטיפול לא הועיל. נדאל/AP

רפאל נדאל (1, ספרד) - חואן מרטין דל פוטרו (3, ארגנטינה) 7:6 (3), 6:2, נדאל פרש

אכזבה גדולה לנדאל, אכזבה גדולה לחובבי הטניס. עבור נדאל זו פעם שנייה השנה שהוא פורש במשחק גרנד סלאם (הקודמת הייתה מול צ'יליץ' ברבע גמר אוסטרליה), במה שמהווה הוכחה נוספת לשחיקה הקשה על הספרדי בטורנירים של הטוב מחמש מערכות. אחרי המאבקים מול חצ'אנוב ודומיניק תים, הגוף שלו פשוט נכנע. נדאל שיחק 16 שעות עד עתה על המשטחים הקשים בניו יורק, ושילם את המחיר הכבד.

עם זאת, יש לציין שגם אם נדאל היה בכשירות מקסימלית הוא היה מתקשה להתמודד עם דל פוטרו, שנמצא בכושר מצוין. במערכה הראשונה, הצמודה, שניהם השיגו שתי שבירות, והגיעו לשובר השוויון, שבו דל פוטרו הציג יכולת מצוינת וניצח 3:7. המערכה השנייה כבר נראתה אחרת לגמרי, ונדאל נראה סובל מאוד. הוא קיבל שני טיפולים, אבל הם לא הועילו. זה לא מנע ממנו להמשיך להילחם עד השנייה האחרונה, כהרגלו, אבל יש גבול גם ליכולות של לוחם כמו רפא.

רפאל נדאל פורש, אליפות ארה"ב 2018. רויטרס
הרגיש כאב חד. רפא נפרד/רויטרס

נדאל הראה סימני האטה גם במערכה הראשונה, שארכה 69 דקות, ובפיגור 2:1 בשנייה ביקש טיפול. הוא קיבל עיסוי בברך, חזר למגרש, נתן את כולו, אבל נראה צולע וכואב. לא נותרה לו ברירה אלא להודיע על פרישה. דל פוטרו, שזכה בטורניר ב-2009, חוזר לגמר, ואומר: "לא אשכח את הזכייה ההיא, אבל אז הייתי ילד, היום אני זקן".

נדאל, על הפרישה השלישית שלו בקריירה במשחק גרנד סלאם, אמר בסיום: "אני שונא לפרוש, אבל לשחק עוד מערכה במצב הזה, זה קצת יותר מדי עבורי". על הפציעה: "הפעם זה היה משהו יותר אגרסיבי, לא משהו מתמשך, זה משהו שקרה בתנועה אחת". נדאל טוען שהפציעה דומה לבעיות אחרות מהן סבל בברכיו, דלקות בגיד: "אני לא יודע כמה זה ייקח, אבל אני יודע מה אני צריך לעשות, כי יש לי הרבה ניסיון בזה".

נדאל הוסיף: "במהלך כל הקריירה שלי כולם אמרו שבגלל סגנון המשחק שלי תהיה לי קריירה קצרה. אני עדיין פה בגלל שאני אוהב את מה שאני עושה".

מנגד, על הפרישה של יריבו אמר דל פוטרו: "זו לא הדרך הכי יפה לנצח, רפא הוא אחד הלוחמים הכי גדולים, אני לא אוהב לראות אותו סובל על המגרש ככה, אני עצוב עבורו, אבל אני גם שמח להעפיל לגמר. המערכה הראשונה הייתה מצוינת, שיחקנו טוב, והתעליתי בשובר השוויון, במערכה השנייה גם הייתי טוב, ואני שמח לעלות לגמר".

נובאק דג'וקוביץ' קיי נישיקורי. רויטרס
לא כוחות. נובאק דג'קוביץ' אחרי הניצחון על קיי נישיקורי/רויטרס
נובאק דג'וקוביץ'. רויטרס
יש לו את כל הסיבות שבעולם לחייך. נובאק דג'וקוביץ'/רויטרס

נובאק דג'וקוביץ' (6, סרביה) - קיי נישיקורי (21, יפן) 3:6, 4:6, 2:6

אלוף ווימבלדון הטרי המשיך הלילה את המומנטום הנהדר בדרך לגמר יו אס אופן שמיני בקריירה וחשוב מכך, הציג שוב טניס נהדר ורשם משחק רביעי רצוף מבלי לשמוט אפילו מערכה אחת בדרך. נולה הפסיד לנישיקורי בחצי גמר ארה"ב ב-2014 אך השיג הלילה ניצחון 14 רצוף על יריבו היפני שהשיג ניצחון מרשים על צ'יליץ' ברבע הגמר, אך לא היה יכול לאגרסיביות והדיוק של הסרבי המצוין. נולה שבר כבר את משחקון ההגשה הראשון של נישיקורי בסט הראשון וגם בסט השני הספיקה לו שבירה אחת. במערכה השלישית נגמר האוויר ליפני שנשבר פעמיים ונכנע ללא תנאי לדג'וקוביץ' שינסה להשיג זכייה שלישית בקריירה באליפות ארה"ב אחרי שעשה זאת לאחרונה ב-2015.

מי שיעמוד בדרכו של נולה יהיה אלוף 2009 חואן מרטין דל פוטרו שהפסיד לדג'וקוביץ' ב-14 מתוך 18 המפגשים בין השניים. הפעם האחרונה שהארגנטינאי גבר על הסרבי היתה במשחקי ריו 2016 וזו תהיה הפעם הראשונה שהשניים נפגשים בגמר גרנד סלאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully