וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נבחרת ישראל: "היציאה של ערן זהבי השפיעה לרעה על כולם"

8.9.2018 / 7:21

הרצוג ורוטנשטיינר משוכנעים שהפציעה של ערן זהבי שחזר אחרי ההשעיה גרמה לירידה דראסטית ביכולת הנבחרת, המאמן: "איבדנו את החלוץ שלנו וזה יצר בלבול". וגם: ההצטיינות של חיימוב והמעמד של דאבור

1. רוטנשטיינר והרצוג משוכנעים: היציאה של זהבי ערערה את הנבחרת

אכזבה עצומה במחנה נבחרת ישראל באלבניה, אחרי ההפסד אמש (שישי) לנבחרת המקומית בפתיחת ליגת האומות. המנהל המקצועי ווילי רוטנשטיינר והמאמן אנדראס הרצוג הירבו לשוחח בסיום המשחק. השניים משוכנעים כי הפציעה של ערן זהבי והעובדה שנאלץ לצאת שתי דקות בלבד לאחר פתיחת המחצית השנייה, יצרו בלבול גדול אצל השחקנים וגרמו לירידה דרסטית ביכולת שלהם. זהבי שנפצע לקראת סיום המחצית הראשונה במהלך ממנו יכול היה להבקיע עבור ישראל, קיבל טיפול של שתי זריקות בהפסקה והיתה תקווה שמצבו ישתפר, אך כאמור הוא ביקש חילוף כבר אחרי שתי דקות, מה שהכניס את הנבחרת לחוסר איזון.

"זה לא שערן זהבי לא יכול להיפצע", אמר אמש גורם בנבחרת. "כל שחקן יכול להיפצע ולהיות מוחלף, אבל השחקנים כבר יצאו למחצית השנייה ואז תוך שתי דקות המאמן נאלץ לעשות חילוף והיציאה של ערן השפיעה לרעה על כולם למשך כמה דקות מאוד מכריעות". הרצוג גם דיבר על כך אמש אחרי המשחק. הוא התיישב מול העיתונאים שמלווים את הנבחרת וכששמע שהרושם של התקשורת הוא שההופעה היתה מכובדת ושזה היה יכול להיגמר אחרת, הוא אמר מייד: "מה שקרה לנו במשחק זה שבמקום להוביל אחרי מחצית טובה, איבדנו את החלוץ שלנו וכל מה שקרה יצר בלבול אצל כולם. נצטרך בעתיד לתקן את התגובה שלנו כי הדקות אחרי שערן יצא, היו הדקות הטובות של אלבניה. 20 הדקות של פתיחת המחצית השנייה היו הטובות שלהם ובדקות האלה הם גם הבקיעו".

עוד בנושא:

נבחרת ישראל פתחה את עידן אנדי הרצוג עם הפסד 1:0 לאלבניה
הרצוג: "עדיין אופטימי לקראת העתיד", זהבי על ההחמצה: "הרגשתי קליק ברגל"
חיימוב 6, זהבי 5, דאבור 4, קפילוטו 3: ציוני נבחרת ישראל באלבניה
ליגת האומות: איטליה חילצה 1:1 ביתי מול פולין, רוסיה ניצחה 1:2 את טורקיה
היריבה הבאה לא הרשימה: סקוטלנד הובסה 4:1 על ידי בלגיה

בראט ג'ימשיטי שחקן נבחרת אלבניה לפני ערן זהבי שחקן נבחרת ישראל. רויטרס
ההחמצה והפציעה שלו היטו את המשחק לטובת אלבניה. ערן זהבי אמש/רויטרס

2. שום דבר לא השתנה. בינתיים

על הקירות באלבסן ארנה, מישהו החליט לכתוב את כל משפטי המפתח של הכדורגל. כל המסרים שנאמרו בעבר על ידי גדולי אנשי הכדורגל נרשמו שם שחור ואדום על גבי קירות לבנים. אנדי הרצוג יכול היה להוסיף כמה משפטים משלו אמש אחרי ההפסד המעצבן. "אם לא כובשים, סופגים". "היו לנו דקות טובות ודקות רעות אבל בסוף הפסדנו". "נצטרך להשתפר כדי לנצח בפעם הבאה". אלה לא סתם קלישאות. זו האמת. מי שחשב שבשבוע אחד של כדורגל לאומי בארומה בינלאומית, מצבנו יתהפך ב-180 מעלות מוזמן לחזור אל הקמפיינים האחרונים ולגלות שהמציאות חזקה מווילי רוטנשטיינר או מהרצוג עצמו.

לנבחרת ישראל היו דקות טובות במחצית הראשונה וגם בחלק האחרון של המשחק. דקות בהן מונס דאבור וערן זהבי שיתפו קצת פעולה יחד והציתו את הדמיון, טאלב טואטחה דחף מצד שמאל ודור פרץ הוכיח שמתפתח לנו שחקן אדיר להרבה שנים אבל את המחמאות הרי קצרו כאן גם בעבר על משחקים יותר טובים שנגמרו בהפסדים ובשורה התחתונה שום דבר לא השתנה.

לפחות בינתיים. אלישע לוי שישב בטח בבית וצפה במשחק בטלוויזיה יכול היה לספר לחבורה האוסטרית, איך הוא יצא לפני שנה ועשרה חודשים לאלבניה וחזר מאותה ארנת כדורגל חביבה באלבסן עם ניצחון 0:3 והרבה תקוות לעשות סרט מלחמה 2 עם הנבחרת אחרי ההוא עם בית שאן. את הקמפיין ההוא סיים המאמן הלאומי עם שאלות על הכישלון.

אנדי הרצוג, מאמן נבחרת ישראל. רויטרס
לא יכול לשנות הרבה בפחות משבוע. אנדי הרצוג/רויטרס

3. הנבחרת היא רק הסימפטום. נשארנו עם נאתכו, ייני וכיאל

את יום אתמול שהסתיים בהפסד הנבחרת, התחלנו עם החזרה של אופיר דוידזאדה למכבי תל אביב. זה מה שתפס את הכותרות במשך שעות וזה אומר הרבה. קיץ רע עובר על הכדורגל שלנו. הקבוצות הישראליות נתקעו בשלב המוקדמות ולא העפילו לליגה האירופית, הנבחרת הצעירה עשתה בושות באזרבייג'אן שלשום, אלונה ברקת ויושב ראש המנהלת ארז כלפון מתקוטטים ושום נחמה לא סיפקה אמש הנבחרת הלאומית. מה שהיה, הוא שכנראה יהיה ואנחנו הולכים אפילו אחורה.

אז יש קצת תקוות ממנור סולומון, ודן גלזר מתפתח להיות קשר אחורי מצוין, אבל גם אמש באלבניה שוב קיבלנו בקמפיין החדש את ביברס נאתכו, בירם כיאל ושרן ייני . כולם בחורים טובים ואנשים סימפטיים ונעימים אבל את מה שיש להם להציע ראינו בקמפיינים הקודמים. הם והאחרים זה כנראה הכי טוב שיש בכחול לבן ולא בטוח שיש עוד משהו לשפר.

ביברס נאתכו שחקן נבחרת ישראל. AP
נשארנו עם נאתכו/AP

4. חיימוב ימשיך לקבל את הקרדיט

ספק אם גיא חיימוב היה מקבל את אפודת השוער הראשון לו היה אריאל הרוש בריא. אבל חיימוב פתח אתמול גם במדי הנבחרת ואחרי מה שהוא מציג במכבי חיפה, הוא צפוי להיות השוער הראשון של הנבחרת. העומד בין הקורות הוא נקודת תורפה כבר הרבה שנים. בנבחרת לא מצליחים להתייצב על שוער קבוע. חיימוב דיבר אמש על התחושות שלו ושל חבריו: "היה לי משחק טוב באופן אישי אבל זה מבאס שזה נגמר בהפסד", אמר. "לא הגיע לנו להפסיד. שיחקנו טוב והגענו למצבים. ניקח את הדברים הטובים ונתקדם הלאה. לטעמי עשינו משחק טוב אבל היה חסר לנו גרוש ללירה. אני לא מסתכל עלי באופן אישי אלא על טובת הנבחרת ועל הרצון שלי להצליח עם הנבחרת. זה היה הפסד שלא צריך להפסיד".

"נתקן את מה שלא היה טוב ונתכונן ליום שלישי למשחק הידידות מול צפון אירלנד. לגבי עתידי בנבחרת, אני אעבוד במגרש ומה שיוחלט, יוחלט. יש מקבלי החלטות ואני מאמין שאם אהיה טוב, כך יהיה. נראינו טוב היום. היינו יצירתיים. אם נמשיך בדרך הזה ונשתפר, נוכל להיות אופטימיים. גם כשערן יצא, הגענו למצבים".

עוד אחת מנקודות האור היה כאמור דור פרץ שהוסיף בתגובות שאחרי המשחק: "התחושה מאכזבת. הגענו למספר מצבים שיכולנו להבקיע מהם. הצגנו יכולת טובה ויכולנו לכבוש ולכן אם זה יהיה הקו שלנו, העתיד שלנו יהיה יותר טוב. אני שמח מההופעה שלי באופן אישי אבל גם ההופעה הכללית של הנבחרת היתה די טובה. תמיד יש סיכוי. זה רק משחק ראשון. תמיד צריך להאמין. אנדי הרצוג הוא האיש המתאים. הוא יודע מה הוא רוצה. בואו נראה מה יהיה בהמשך. המאמן דחף אותנו בהפסקה להמשיך קדימה וביקש שלא נספוג. הגענו למספר מצבים והמשחק היה יכול להשתנות. אם ערן החמיץ, כנראה שהיתה סיבה. אולי הזווית בה הוא היה לא היתה מספיק נוחה. ברור שאם הוא נפצע, היה יותר קשה לנו".

השלים את פאנל השחקנים שיצאו לדבר עם התקשורת הקשר הצעיר מנור סולומון: "אנחנו יוצאים מהמשחק מאוכזבים. הגיעה לנו נקודה כי הגענו למצבים ושלטנו בדקות רבות. זה היה חלום ילדות שלי לשחק בנבחרת הבוגרת. הרגשנו טוב תחת הרצוג. השחקנים ידעו מה לעשות והיה כדורגל טוב בדקות רבות. בכל זאת הפסדנו. כך זה בכדורגל. התוצאה לא טובה בשבילנו אבל הראש שלנו כבר במשחק הבא".

מונס דאבור שחקן נבחרת ישראל (מימין) מול אגזון בינאקו שחקן נבחרת אלבניה. רויטרס
חלוץ ההווה והעתיד של הנבחרת. מונס דאבור/רויטרס

5. מונס דאבור הוא חלוץ העתיד של הנבחרת

בדיוק שבע שנים אחרי שהיה משוכנע כבר בגיל 19 שהוא צריך להיות החלוץ הפותח של מכבי תל אביב, מונס דאבור מקבל את המושכות בהתקפת נבחרת ישראל. הצוות האוסטרי מכיר אותו היטב מזלצבורג ואם יש משהו טוב שצמח מהמינוי הזה, זו ההכרה בכך שיש היום לנבחרת ישראל חלוץ טוב ברמה בינלאומית. דאבור סיים בלי שער, אבל הוא רשם משחק טוב והוא ימשיך להיות החלוץ של רוטנשטיינר והרצוג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully