וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאני טיים: מכבי תל אביב דרוכה לקראת המשימה הכי גדולה שלה

23.8.2018 / 14:30

עוד לפני בעיות הפייר פליי, גולדהאר הציב את היעד: העפלה לשלב הבתים, ששווה לפחות 4 מיליון יורו. במועדון מסמנים את שחקני המפתח: אמאדור וראיקוביץ' ("כולם מחכים למשחק גדול שלו")

צילום ועריכה: קובי אליהו

ביומיים בהם נמצאת מכבי תל אביב בסרפסבורג, מבינים שחקניה איך זה מרגיש כשעיר שלמה מגויסת למשחק אחד. לטיסת הצ'רטר שלשום (שלישי) לאוסלו הגיעו השחקנים של ולדאן איביץ' בחצי קלאץ'. תכונת משחק הפלייאוף שלפני הכניסה לליגה האירופית, לא הורגשה כמעט על אף אחד. גם המשחק הטוב בחצי גמר גביע הטוטו ביום ראשון מול הפועל תל אביב, סידר סוג של פאוזה אחרי רצף אינטנסיבי של משחקים שכמעט ולא איפשר למכבי תל אביב לעשות שני אימונים נורמליים בקרית שלום.

גם הקיץ מכבי תל אביב נמצאת על סף כניסה לליגה האירופית. עבור מנצ'סטר יונייטד שקפצה לביקור חטוף במפעל, הכסף של הליגה הזו אולי לא מדגדג את התקציב. זה הרי לא מה שמשלמים בליגת האלופות וזה גם פירורים ביחס לפרמיירליג, אבל עוד בטרם בעיית הפייר פלי, מיטש גולדהאר הציב לשחקנים של מכבי תל אביב את משימת שלב הבתים במפעל אירופי, כדבר אפשרי והכרחי. מוטי איוניר היה הראשון שגרם לבוס הקנדי לשמוח בערב חם באתונה לפני שבע שנים אחרי שמכבי תל אביב העפילה לליגה האירופית על חשבון פנאתינייקוס ומאז מכבי יודעת לעשות את זה כמעט בכל שנה. פעם אחת עם סלאבישה יוקאנוביץ' נרשמה הופעה בליגת האלופות אבל על פי רוב, הביקורים הם בליגה האירופית והעונה הם שווים הרבה מאוד כסף.

העפלה לשלב הבתים שווה ארבעה מיליון יורו וכל נקודת ליגה בשלב הבתים 190 אלף יורו. למרות שמכבי תל אביב מדורגת מכובד באירופה, היא לא נהנית מפריבילגיה ובכל קיץ מתחילה את המסע כבר בתחילת יולי כשהיא צריכה לעבור ארבעה סיבובים. העונה, בשל המונדיאל, היא התחילה לשחק מול פרנצוורוש באמצע החודש שעבר אבל בפועל, כבר חודש וחצי שמחכים במועדון לשלב האחרון, זה שייפתח הערב (חמישי, 21:00, ספורט1) בנורבגיה.

עוד בנושא:

דירקטוריון המנהלת הכריע: ליגת העל תקרא "ליגת JAPANIKA"
ניר קלינגר בראיון: "אני לא מחפש נאמנות אצל שחקני כדורגל"
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

מיטש גולדהאר, ולאדן איביץ', מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב,
כבר חודש וחצי שהצהובים מחכים למשחק הזה. גולדהאר ואיביץ'/האתר הרשמי של מכבי תל אביב

סרפסבורג עברה משוכות קשות יותר עד כה. סט. גאלן משוויץ, רייקה מקרואטיה. מועדונים יותר גדולים מאלה שמכבי חלפה על פניהם עד עכשיו. לפני המפגש השני של הנורבגים בשבוע שעבר ברייקה, לא נתנו במכבי תל אביב יותר מעשרה אחוז סיכוי להעפלה של סרפסבורג ומכאן שאפילו את תהליך הוצאת הוויזה לצ'יקו אופואדו לא התחילו לפני יום שישי, למחרת ההפתעה שנרשמה.

מפגש מול כדורגל נורבגי הוא לא משהו שזוכרים כאן לטובה. בודה גלימט ההיא שהדיחה את בית"ר ירושלים ניצבת כתמרור אזהרה, אבל לא צריך ללכת כל כך רחוק. לסרפסבורג יש את הכלים לפגוע במכבי תל אביב בדיוק במקום שהיא הכי מתקשה איתו, הכדורים הנייחים ומשחק הגובה. זו אולי הסיבה שהצהובים סימנו את פרדראג ראיקוביץ' וז'איר אמאדור כאנשי המפתח למשחק הערב. "כולם מחכים למשחק גדול של ראיקו שיביא נקודות", אמר אחד השחקנים לפני המשחק. "אם יש שחקן מפתח למשחק הזה זה קודם ראיקו. אחרי שביקרו אותו וכתבו שצריך להחליף אותו, הוא פה ויש לו גם מאמן סרבי בגב והוא יכול לסדר לנו עלייה לשלב הבתים".

את ז'איר אמאדור מכבי תל אביב רצתה עוד לפני הקיץ האחרון ואחרי הרבה שנים יש לה גם בלם עם משחק ראש. זה לא רק הגובה, זה גם המיקום והתזמון בעלייה לנגיחות. משחק הרגל השמאלית, החזקה שלו, לא היה מרשים במיוחד עד כה ולמרות שהוא לא מפחד לצאת עם הכדור, מה שלא איפיין את ז'אן סילבן באבין, המסירה היא לא תמיד לכתובת. אבל את אמאדור מכבי תל אביב צריכה הערב בשביל ההגנה ולא כדי לנהל לה את המשחק. הנורבגים יפעילו הרבה לחץ קדימה במצבים הנייחים ובקרנות ומכבי תל אביב תצטרך לשמור כדי לחזור עם תוצאה טובה הביתה.

ולדאן איביץ' אמר אתמול שתוצאה טובה היא ניצחון, אבל גם הוא יודע שתיקו, ורצוי מבחינתו עם שערים, יהיה דבר נהדר שייתן לו מקדמה לקראת הגומלין ביום חמישי בנתניה.

ביום ראשון בדרבי בגביע הטוטו ראו שיש למכבי תל אביב עומק. שחקנים כמו מאור קנדיל, יונתן כהן, שחר פיבן ואפילו שרן ייני הוותיק לימדו שצהובים לא תהיה בעיה לחלק את עצמם לשתי קבוצות. כבר ביום ראשון הבא, מול מכבי חיפה במחזור הראשון של ליגת העל, לאיביץ' יהיה על מי לסמוך. אלא שכדי שהשחקנים שלו יוכלו לחלוק בדקות המשחק ועל מנת שלא תהיה שליש קבוצה בדיכאון, מכבי תל אביב חייבת עונה אירופית. התוצאה תיקבע בשבוע הבא אבל הערב בסרפסבורג, מול 7,000 נורבגים קולניים, זה יהיה הרגע שיסמן לאן הולכת העונה כולה.

עוד באותו נושא

מכבי תל אביב: איתי שכטר וארון שוינפלד צפויים לפתוח מול סרפסבורג

לכתבה המלאה
שוער מכבי תל אביב פרדראג ראיקוביץ'. פייסבוק מכבי תל אביב, אתר רשמי
הגיע הזמן לפרוע שטרות. ראיקוביץ'/אתר רשמי, פייסבוק מכבי תל אביב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully