וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דני עמוס בראיון מיוחד: "עדיין חושב שאני השוער הטוב בארץ"

25.8.2018 / 10:00

"עצוב שערן לוי עזב", "הצעירים בנתניה יצטרכו לקחת על עצמם יותר", "מלדה מזכיר לי חלוצים צרפתים", "הגיע הזמן שהשחקנים ייקחו אחריות על המצב בנבחרת ולא כל הזמן להאשים". דני עמוס פותח עונה כמו שרק הוא יודע. ראיון

עריכת וידאו: מתן חדד
שחקן נבחרת ישראל דני עמוס. קובי אליהו
"אתה יודע כמה פעמים אמרו לי 'אתה כל כך שונה מהתדמית שלך במגרש'?". דני עמוס/קובי אליהו
"לא הייתי רוצה להתעורר בגיל 40 ולהגיד למה לא עשיתי את זה. למה לא נסעתי לשחק ולממש את עצמי. לא הייתי רוצה להתעורר בגיל 40 ושיהיו לי חרטות על דברים שלא מימשתי"

זה סוף הקיץ. סוף החופש. מכבי נתניה ודני עמוס מתכוננים לפתיחת העונה, אבל זה גם הזמן להעניק הכי הרבה לילדים. עמוס מגדל את בנותיו כאב גרוש. הן גרות רוב הזמן עם אמן בכפר תבור, אבל בתקופה הזו הן הרבה איתו בדירה שהוא שוכר בנתניה.

עד כמה המצב האישי גרם לך לשקול אם לעזוב את ישראל ולשחק במדינה אחרת?

"זו שאלה שהתחבטתי בה שעות. החלטתי לגור במרחק לא קטן מהבנות שלי. אני עושה את הדרך הזו לא מעט כדי לראות אותן. אני מאמין שאם הייתה הצעה שהייתה גורמת לי לעזוב את הארץ, הן היו מבינות אותי. אולי לא עכשיו כי הן בנות 7 ו-5 אבל בעתיד כשהן יהיו יותר גדולות. לא הייתי רוצה להתעורר בגיל 40 ולהגיד למה לא עשיתי את זה. למה לא נסעתי לשחק ולממש את עצמי. לא הייתי רוצה להתעורר בגיל 40 ושיהיו לי חרטות על דברים שלא מימשתי. לעולם לא אנטוש אותן, אבל יש כאן גם מיצוי עצמי. אני יכול להיות אבא שנמצא כל היום בבית ובגיל 16 הילדים שלו לא רוצים לראות אותו ואני יכול להיות אבא שחי רחוק מילדיו והם רוצים להיות איתו כל הזמן. הבנות הן הדבר הכי יקר והכי חשוב בחיי".

התחתנת בגיל צעיר.

"גיל 23. כן, מאוד צעיר. בצפון מתחתנים מוקדם".

העובדה שהפך לאבא מיתנה אותו וביגרה אותו אחרי שהיה מאוד תוקפני בתגובות שלו. אז כששיחק בקרית שמונה, לא היה כדאי לעצבן אותו. "עבדתי המון שנים עם הפסיכולוג אלעד אשכנזי שעבד לצד רן בן שמעון. עבדתי על עצמי. שיפרתי את עצמי מנטלית ונפשית והוא באמת עזר לי להבין את המקום שלי בעולם. אחד הדברים הטובים שעשיתי בחיי היה להיפגש איתו. הבנתי מה חשוב בחיים וזה מה שאני מנסה להעביר לשחקנים הצעירים בקבוצה".

עוד באותו נושא

היכן ממוקם דני עמוס? דירוג שחקני ליגת העל המסורתי של וואלה! ספורט

לכתבה המלאה
מאמן מכבי נתניה סלובודן דראפיץ' עם מאמנו שי ברדה. ברני ארדוב
"המאמנים לא ישנו את הדרך שלהם. זה מקסים בעיניי". סלובודן דראפיץ' עם שי ברדה/ברני ארדוב
"לערן ולי הייתה היכרות, אבל לא הייתה חברות כמו היום. התחברנו בנתניה כי כל אחד הבין את המקום של השני. לא באתי לקחת לו את המנהיגות במכבי נתניה ולא את סרט הקפטן"

לא קל לתאם ראיון עם דני עמוס. כמו המאמן שלו סלובודן דראפיץ', גם הוא מעדיף שהפלאפון לא יהיה בקרבתו. "אני מאלה שזורקים את הפלאפון ולא מתייחסים אליו", הוא חצי מתנצל. "סלובו ואני דומים בהרבה מאוד דברים. אני מעדיף לראות את הבנות שלי במקום לצלם אותן. מעדיף לראות הופעה מאשר לצלם אותה".

אנחנו ערב פתיחת העונה, איזו מכבי נתניה אתם מכינים לנו?

"לשי ולסלובו יש שיטה אחרת של כדורגל. כדורגל התקפי ואין מה לעשות, לוקח זמן להתרגל לזה. אף פעם אי אפשר לדעת איך תיראה העונה. הכול תלוי בנו. אני מאמין בקבוצה, מאמין בשי ובסלובו ובמערכת. תמיד ימדדו אותנו לפי מה שעשינו בעונה שעברה. אם לא נעשה יותר, יגידו שזה כישלון. אבל אני מסתכל על הדרך והתהליך. בכדורגל שלנו לא אוהבים את המילים האלו, אבל יש דרך בנתניה וזה מה שחשוב למועדון הזה. להיות קצת אחרים מכולם וגם אם זה עולה בהפסדים ובנקודות, המאמנים לא ישנו את הדרך שלהם. זה מקסים בעיניי".

אתם הולכים לעונה הזו בלי ערן לוי. הייתם מאוד קרובים, לא יכולת לפשר שם בין הצדדים?

"דיברנו על זה הרבה בחדר ההלבשה. ערן שחקן מצוין, מדהים וחשוב. רצינו שהוא יישאר, אבל יש מערכת והיא מקבלת את ההחלטות. זה המצב וזה עצוב מאוד, אבל מכבי נתניה גדולה ממני, מההנהלה ומהמאמנים. השחקנים הצעירים יצטרכו לקחת על עצמם יותר ולהוכיח. ניסיתי לדבר עם ערן. ישבנו לכמה שיחות. אני כנראה לא יודע את כל הסיפור משני הצדדים. עצוב לי שהוא לא איתנו".

מי שמכיר את דני הישן והאימפולסיבי התפלא איך נהייתם חברים כאלה קרובים. בעבר היה לך פתיל מאוד קצר ופתאום דני עמוס מקיבוץ בצפון וממשפחה אנגלו-סכסית הופך לחבר הכי קרוב של ערן לוי מאור עקיבא.

"ערן ואני שיחקנו בעבר בקרית שמונה יחד. הייתה לנו היכרות, אבל לא הייתה חברות כמו היום. התחברנו בנתניה כי כל אחד הבין את המקום של השני. לא באתי לקחת לו את המנהיגות במכבי נתניה ולא את סרט הקפטן. ערן גם הבין את המקום שלי בתור שוער ובתור אדם שמנהיג את ההגנה. הוא נתן לי את הכוח. שנינו עזרנו אחד לשני כדי להצליח. יהיה קשה מולו כשניפגש לשחק. תמיד היה מפחיד לשחק מול ערן לוי".

דני עמוס (מימין), ערן לוי שחקני מכבי נתניה חוגגים. קובי אליהו
"עזרנו אחד לשני כדי להצליח". דני עמוס עם ערן לוי/קובי אליהו
"עליתי לבוגרים והייתי בחור שמנמן ורק אז למדתי לאכול נכון. צריך ללמד את הדברים האלה בגיל צעיר. יונס זה כשרון מטורף. מזכיר לי חלוצים צרפתים עם הרגליים הארוכות שלו"

עד כמה נשמת לרווחה כשנודע לך שדיא סבע נשאר איתכם?

"כולם שמחו. דיא סקורר מטורף שחשוב לקבוצה בפן המקצועי והחברתי. זה מדהים שהשאירו אותו לעוד עונה. הלוואי שייתן עונה טובה ושבסופה יציעו לו יותר כסף".

טים הויבאך הכי קרוב אליך פיזית במגרש. בלם גרמני שהגיע לישראל. אתה כאדם שכל הזמן מדבר על פתיחות ועל מאבק בדעות קדומות, בטח מאוד מבסוט.

"טים בחר לבוא לישראל כדי לחוות משהו אחר. הוא רצה לצאת ולראות את העולם והוא הגיע למקום מושלם. מועדון שמתנהל כמו משפחה, עם בעל בית צנוע שאוהד את הקבוצה. עיר שמחבקת אותך ונותנת לך להרגיש מיוחד. טים הוא אדם מדהים בטבע שלו ובנפש שלו, וכולנו הרווחנו מזה".

ספר קצת על עלי מוחמד ודידייה קוגבניה.

"עלי מוחמד בחור שקט שנולד לו באחרונה ילד. לפעמים אני חושב שאין לו ברכיים. הוא עושה במגרש דברים שזה לא יאמן. הוא יכול לזרוק ארבעה שחקנים בפעלתנות. דידייה הוא אחד האנשים הכי מצחיקים שפגשתי. כיף להיות איתם. יש המון צעירים מאוד מוכשרים בקבוצה וזה יהיה אתגר עבורם לקחת את נתניה אחרי ערן לוי".

סלובו אמר אצלנו בראיון שלא ייתכן שהוא יצטרך ללמד את יונס מלדה לאכול נכון.

"עליתי לבוגרים והייתי בחור שמנמן ורק אז למדתי לאכול נכון. צריך ללמד את הדברים האלה בגיל צעיר. יונס זה כשרון מטורף. מזכיר לי חלוצים צרפתים עם הרגליים הארוכות שלו".

דני עמוס, טים הויבאך שחקני מכבי נתניה. ברני ארדוב
"הוא אדם מדהים בטבע שלו ובנפש שלו". דני עמוס עם טים הויבאך/ברני ארדוב
"אני חושב שהכדורגל הישראלי לא יודע מספיק להעריך את השוער הישראלי, אבל בעבר המצב היה יותר גרוע ומחצית משוערי ליגת העל היו זרים"

כשמכבי נתניה החליטה לממש את האופציה עליך שמחת או שהרגשת פספוס? כי אחרי עונה טובה יכולת לשחק במועדון יותר גדול בארץ ואולי סוף סוף לשחק בחו"ל.

"ברור שיש מחשבות על קבוצה גדולה וכסף גדול, אבל טוב לי במועדון ובעיר. אני מאוד שמח שהם החליטו לממש את האופציה".

ראיקוביץ', שטקוס, זובאס, אג'ידה. אתה חושב שהכדורגל הישראלי מעריך את השוער הישראלי?

"התשובה היא לא. אבל יש התקדמות בנושא. אני חושב שהכדורגל הישראלי לא יודע מספיק להעריך את השוער הישראלי, אבל בעבר המצב היה יותר גרוע ומחצית משוערי ליגת העל היו זרים. למזלי גדלתי בקרית שמונה ואיזי שרצקי האמין בי ונתן לי את המושכות. רוב האגודות פחות מעזות ללכת עם שוער צעיר ופוחדות מטעויות שלו. בזמנים קשים שלי, אני רואה תקצירים מליגות אחרות ואתה רואה כמה שוערים טובים עושים טעויות. הם מקבלים מאות אלפים יותר ממני והם משחקים בליגות טובות מישראל, והם טועים. צריך להאמין בשוער הישראלי ולא לקטול אותו אחרי כל פס לא טוב. מקווה שהשוערים ייתנו העונה תצוגות מדהימות ונוכל להוריד את זה מהשולחן".

דני עמוס שוער מכבי פתח תקוה. קובי אליהו
"יכול להיות שלאנשים לא קל עם הזקן שלי". דני עמוס/קובי אליהו
"אף אחד לא חושב שאני פח זבל. יכול להיות שלאנשים לא קל עם דני עמוס. עם הזקן שלי, עם אורח החיים שלי, עם הדעות שלי. אבל אני מאמין שמי שהיה אתי יודע מה אני שווה"

אמרת בעבר בראיון בערוץ הספורט שאתה השוער הכי טוב בליגה.

"אמרתי שלדעתי אני השוער הכי טוב בליגה. זו דעתי. כל שחקן שמשחק חושב שהוא הכי טוב, ואני חושב את זה גם עכשיו".

יש פער בין דעתך לבין ההכרה של הציבור והתקשורת.

"אבל פער לא גדול. הרי אף אחד לא חושב שאני פח זבל. יכול להיות שלאנשים לא קל עם דני עמוס. עם הזקן שלי, עם אורח החיים שלי, עם הדעות שלי. אבל אני מאמין שמי שהיה אתי יודע מה אני שווה. אני מסתכל על התרומה שלי לאורך עונה, על הנקודות שאני מביא לקבוצה, על הסיוע לחברים שלי בחדר ההלבשה".

מה הסיכוי שרוטנשטיינר והרצוג ייקחו אותך להיות שוער ראשון בנבחרת?

"תמיד רציתי ותמיד ארצה להיות שוער ראשון בנבחרת כדי לתת מעצמי למדינה. המחשבה שאני יכול לתרום למדינה דרך הנבחרת, מדהימה בעיניי. אני בכלל חושב שאנחנו השחקנים צריכים להחליף דיסק ולהסתכל אחרת על הנבחרת. הגיע הזמן שהשחקנים ייקחו קצת אחריות על המצב ולא כל הזמן להאשים את המאמן וכל מה שמסביב. יש כאן כישרון, יש חבר'ה מדהימים ויאללה, בוא נתחיל עידן חדש וניקח את הנבחרת קדימה".

אתה מדי פעם בוחר נושא להזדהות איתו. גידלת שפם כדי לקדם את המודעות לסרטן הערמונית ובאחרונה שמת סרט צבעוני על היד לתמוך בקהילת הלהט"בים. מה הדבר הבא?

"ברור שיש עוד דברים, אבל אני משחק בקבוצה תחת חוקים של התאחדות ומנהלת. הקטע האחרון נבע מרצון שלי לעשות מחווה לאח שלי ולקהילה כי אני רואה באופן יומיומי כמה הם נפגעים. תמכתי באחי הרקדן. הוא תותח. הוא בקהילה. הוא רוקד בלהקת ורטיגו ועובד כפרילנסר. אנחנו גאים אחד בשני. אני שמח שהוא אח שלי. לא הייתי מחליף אותו לעולם. שכל אחד יחיה כפי שהוא רוצה".

שוער נבחרת ישראל דני עמוס. יוסי ציפקיס
"המחשבהה שאני יכול לתרום למדינה מדהימה בעיניי". דני עמוס באימון הנבחרת/יוסי ציפקיס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully