וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"כל גול שלי היה ידי אלוהים": פאנל שחקני ליגת העל מ-1999

טובי: "אבא של קניקובסקי אמר לי - בלי כדורגל הילד לא ישמור שבת". קורנפיין: "אין פה פרמיירליג". עידן טל: "בספק אם יש היום שחקן שישחק בליגה שניה בספרד". 20 שנה לליגת העל: פאנל שחקנים מעונת הבכורה

עריכת וידאו: מתן חדד

"כל גול שלי היה ידי ה'", כך אומר אסי טובי בפאנל שחקני העבר לציון פתיחת העונה ה-20 של ליגת העל.

לא הרבה זוכרים, אבל טובי היה מלך השערים בעונת הבכורה של הניסוי הזה, 1999/2000. היום טובי הוא רב. לבוש כאדם חרדי לכל דבר. ומבחינתו, כל מה שקרה בעונה ההיא, היה הכוונה מלמעלה. "מבחינתי זה שייך לעבר", אומר טובי. "אמנם לא צריך לשכוח את העבר, כי אם הייתי מלך השערים באותה תקופה, זה כי הקב"ה רצה שזה מה שיהיה באותו זמן. אדם חושב שהוא יכול לשנות, שהוא יכול להשפיע, אין את המושג הזה כוחי ועוצם ידי. אנחנו חושבים שיש לנו משהו פה בעולם הזה, אבל אנחנו רק עושים תנועות".

עוד בפרוייקט פתיחת העונה שלנו

פאנל המאמנים, חלק א': "המצב קטסטרופה, אין כאן שחקנים"
פאנל המאמנים, חלק ב': "באר שבע היא האירוע של ליגת העל"
חגיגות העונה ה-20 של ליגת העל: מספרי כל הזמנים של הליגה
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

עידן טל, אסי טובי, איציק קורנפיין, חמי אוזן, יניב טוכמן. ברני ארדוב
עידן טל, אסי טובי, איציק קורנפיין, חמי אוזן, יניב טוכמן/ברני ארדוב

טובי, כאמור, התארח בפאנל השחקנים מעונת 1999/2000, במסגרת פרויקט חזרת הליגה של וואלה ספורט - השנה ה-20 לליגת העל. מבחינת טובי, הטייטל החדש ההוא, לא באמת שינה משהו. "הייתה אז קצת אווירה של ליגת על, אבל לא ראית הבדל כל כך גדול, חוץ מהשם".

איציק קורנפיין, שוער בית"ר ירושלים באותה עונה, והיו"ר שלה לימים, מרחיב: "השינוי היה סמנטי, זה לא הורגש ביותר מדי דברים ששינו. ניסו להטמיע בהתחלה כל מיני דברים, המנונים, אבל בסופו של דבר מה שעושה את הליגה למקצוענית אלו בעלי הבית שמשקיעים כספים הרבה יותר גדולים. זה לוקח זמן. לא כולם יסכימו שהיום יש לנו פרמיירליג. הכדורגל שלנו אמנם משתפר, אבל בהרבה מקומות עדיין רחוק מאוד מהכדורגל שאנחנו רואים בחו"ל, וחבל".

עידן טל, שעזב את הפועל תל אביב באותו קיץ אחרי זכיה בגביע ועבר למרידה הספרדית, מסכים: "באו עם שם מפוצץ. אני הלכתי לליגה שנייה בספרד ומשם לפרמיירליג. אני בספק גדול אם שחקן מליגת העל היום יילך לליגה השנייה בספרד. אני בספק גדול מאוד אם הוא ימצא את המקום שלו. יש מרחק גדול. מרחק של רמה, שרק הולך וגדל. אנחנו לא נמצאים במקום הזה. לא השתפרנו, לא התקדמנו, לא תיקנו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
אסי טובי, כדורגלן עבר. ברני ארדוב
אסי טובי/ברני ארדוב

הנוכחות של טובי כמובן העלתה את סוגיית הדרת הכדורגלנים הדתיים מהליגה, בעקבות חוסר יכולתם להשתלב בגלל השבת. "זה לא סוד שהרבה מאוד דתיים אוהבים כדורגל ורוצים לשחק כדורגל, הרבה הורים מדברים איתי ברעננה, וכרגע אין לזה פיתרון", אמר טובי, שאף הודה שלא ידע על קיומו של גמר גביע העולם באותו יום שהתקיים.

"אבא של קניקובסקי", ממשיך טובי, "דיבר איתי הרבה מאוד פעמים כשהילד היה בן 14 או 15. הוא אמר לי: הילד שלי, אם אני לא אתן לו לשחק כדורגל, הוא לא ישמור שבת. זאת בעיה. יש פה התנגשות וזה לא יכול ללכת ביחד. הציבור הדתי רוצה ליהנות, רוצה לעשות ספורט, גם מי שמנהל את העניינים מודע לבעיה, אבל אין אף אחד שמוכן לעשות את הצעד כדי שכולם יוכלו ליהנות מהכדורגל".

איציק קורנפיין חיזק אותו: "אצלי זה קרה כשהייתי יו"ר לא פעם אחת. היו הרבה שחקנים מאוד כישרוניים שהמשפחה שומרת שבת. הילדים רוצים לשחק, והם מאוד כישרוניים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully