וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלובודן דראפיץ': "אני צריך ללמד היום את יונס מלדה לאכול נכון?"

איוניר: "המצב קסטרופה. בצ'כיה יש שחקנים ב-1,000 יורו שטובים יותר מ-90 אחוז מליגת העל". גוטמן: "אין שחקנים". דראפיץ', בכותרת: "יש בעיה רצינית". לכבוד העונה ה-20 של ליגת העל וחזרת הכדורגל, כינסנו פאנל מאמנים מ-1999/00. שווה לצפות

צילום מסך

"המצב קטסטרופה. לא פחות". ככה מגדיר מוטי איוניר את רמת הליגה הישראלית הבכירה ערב שובה.

איוניר אמר זאת במסגרת פאנל מיוחד, אחד מבין שלושה, שקיימנו לקראת חזרתה הכדורגל הישראלי. והשנה יש לנו נקודת ציון יוצאת דופן: העונה הנפתחת תהיה ה-20 תחת הטייטל המחייב - ליגת העל. ב-1999/2000 החליט גברי לוי, יו"ר ההתאחדות באותם ימים, על הקמת הפרמיירליג הישראלית. הכדורגל הישראלי היה אז במלוא אונו - עם כוכבי על אמיתיים שכונו גם דור הזהב, ונבחרת שהשחילה חמישה לאוסטריה. מנגד, קבוצות קטנות קרסו ומעדו, ולוי החליט לצמצם את היריעה ולהשאיר רק את הטובות והטובים ביותר.

מוטי איוניר אימן אז את מכבי נתניה בעונת הבכורה של הפרמיירליג הישראלית, ולצורך הדיון צירפנו אליו עוד שניים שאימנו באותה שנה: אלי גוטמן, מאמן האלופה הפועל חיפה ופרשן ערוץ הספורט כיום, וסלובודן דראפיץ', שהחליף את איוניר בנתניה. בימים הקרובים נביא לכם גם פאנל שחקנים מאותה עונה ופאנל ליגיונרים, אבל תחילה - חלק א' של הדיון המרתק בין שלושת המאמנים.

עוד בנושא:

בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם
אהבה בת עשרים: מספרי ליגת העל לקראת פתיחת העונה ה-20 שלה
דירוג שחקני ליגת העל של וואלה! ספורט לעונת 2018/19

פאנל המאמנים אלי גוטמן, סלובודאן דראפיץ', מוטי איוניר. יוסי ציפקיס
"אני חושב שאנחנו בנסיגה". גוטמן/יוסי ציפקיס

"מבחינת המיתוג עצמו של הכדורגל, היתה קפיצת מדרגה משמעותית ב-20 שנה האחרונות", מתחיל אלי גוטמן. "מבחינת המשחק עצמו, מבחינת איכות המשחק, אני חושב שאנחנו בנסיגה. אין מספיק שחקנים טובים. אנחנו כבר לא רואים שחקנים כמו איל ברקוביץ', יוסי בניון, חיים רביבו, אלון חזן. רמת המאמנים של הילדים האלה לא מספיק טובה, איך אתה רוצה שהיא תהיה מספיק טובה אם הם מרוויחים 3,000 שקל ברוטו לחודש? היום קשה מאוד להביא שחקנים ברמה של ג'ובאני רוסו, גוראן מילנקו, אוליאנוב, שאנדור, קשה מאוד להביא שחקנים כאלה, על גבול הבלתי אפשרי. רמת הסקאוטינג של כל מאמן כדורגל היום היא מאוד, מאוד ירודה. מאמן כדורגל היום, אם הוא מחזיק מעצמו, צריך שתהיה לו תכנית מגירה. הוא צריך לדעת לעקוב אחרי שחקנים כל השנה, ואז ברגע, לשלוף מהמגירה".

"יכול להיות שמבחינת תפאורה ואצטדיונים, קרה משהו", עונה איוניר לגוטמן. "זזו דברים. התפאורה מסביב די השתנתה. אבל התוכן, הרמה, ההתנהלות, ההתנהגות, הם קטסטרופה. קטסטרופה, לא פחות. זה מה שאני מרגיש. אם תשאל אותי היום אם אני רוצה לחזור לאמן, אז 5-10 אחוז כן.
למה קטסטרופה? כי אנחנו חיים בסרט, אנחנו חיים בחלום והמציאות רחוקה מאיתנו".

בויכוח הזה, דראפיץ' לקח את הצד של איוניר. "מגילאים 12-16 יש לנו בעיה מאוד רצינית בכדורגל הישראלי. אנחנו מדברים על מתקנים? כשאתה הולך אפילו לדינמו טביליסי בגיאורגיה, אתה מגלה מתקן אימונים של מחלקת נוער עם חדרים, ואימונים, ו-45 ילדים ישנים בתוך המתקן. ואיך הם מתאמנים וכמה הם משקיעים. אין להם קהל. יש להם 50 אוהדים במשחק. אז אנחנו יש לנו את האצטדיונים ויש לנו קהל, אבל אין לנו את הבסיס. אני צריך ללמד את יונס מלדה לאכול עכשיו? ולהיכנס לחדר כושר? ולדעת מה זה גוף? ומה זה תזונה נכונה? הוא צריך לקבל את זה מגיל 12-16".

עוד באותו נושא

אהבה בת עשרים: מספרי ליגת העל לקראת פתיחת העונה ה-20 שלה

לכתבה המלאה
המאמנים אלי גוטמן, סלובודאן דראפיץ', מוטי איוניר. יוסי ציפקיס
"הילדים שלנו מגיעים לנוער עקומים". דראפיץ'/יוסי ציפקיס

"אני לא מסכים עם מוטי. המילה קטסטרופה, זו מילה חדה מדי", אומר גוטמן, שמשייך את כל הבעיות שעולות בדיון לרמת המאמנים והאופן שבו המאמנים הקיימים בליגת העל מתגברים על בעיות ומגשרים על חוסרים.

"אני חושב שמאמן כדורגל קודם כל צריך להיות חרוץ", מתעקש גוטמן. "מהנקודות הכי שפלות שלנו אנחנו מתקדמים ומתרוממים. כשפוטרתי מהפועל בית שאן, מה עשיתי? הייתי בצומת דרכים. אתה נשוי טרי, יש לך ילד ואין לך פרנסה. לקחתי את הכמה גרושים האחרונים שהיו לי, ויצאתי להשתלמות אצל יוהאן קרויף בברצלונה ואצל ג'ובאני טרפאטוני בבאיירן מינכן. אתה חוזר עם מטען משם".

"אני אומר קטסטרופה כי פה חושבים שהכל בסדר, ואנחנו בדרך, ואנחנו מתקדמים, ובמציאות אנחנו רחוקים מזה", ממשיך איוניר. "אנחנו רחוקים מזה. אנחנו יודעים מה קורה באירופה, אני יודע איזה שחקנים יש באירופה. הייתי עכשיו בצ'כיה, 8 חודשים. זו לא מעצמת כדורגל. ואני אומר לך שראיתי בצ'כיה שחקנים שמרוויחים אלף יורו בחודש, תקשיב טוב מה אני אומר לך - אלף יורו בחודש, בליגה הראשונה בצ'כיה, שהם יותר טובים מ-80-90 אחוז מכל השחקנים בכדורגל הישראלי".

"אני הייתי בוולנסיה כשהייתי במכבי חיפה", אומר דראפיץ', "ואתה יודע מה עשו שם? לקחו מנהל מקצועי מאיטליה, והוא אימן מאמנים לאמן שחקנים מגיל 12-16. אני כל הזמן אומר - מגיל 12-16 אנחנו לא יודעים להתנהג. אנחנו לא נותנים לשחקנים טקטיקה אישית, הם לא יודעים מה זו עקיפה, הם לא יודעים מה זה דאבל פס, לא יודעים אחד נגד אחד, לא שתיים נגד אחד, הם לא יודעים מה זה טכניקה. הילדים שלנו מגיעים לנערים א' ונוער עקומים. הם לא יודעים מה זה להתנהל כמו שחקן כדורגל ושחקן מקצועי, ואז אנחנו מתחילים ללמד אותם בגיל 18".

מחר יתפרסם חלק ב' של פאנל המאמנים

בהמשך השבוע: פאנל ליגיונרים מאותה עונת בכורה, ופאנל שחקנים מעונת 1999/2000.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully