וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלי גוטמן: "האירוע של 20 שנות ליגת העל? הפועל באר שבע"

גוטמן: "אם רוטשטיינר רוצה לאמן את הנבחרת, זה רע מאוד". איוניר: "90 אחוז מהמאמנים לא יקבלו כבוד מטביב וישאלו לדעתם". דראפיץ': "אנחנו לא מחונכים". לכבוד העונה ה-20 של ליגת העל וחזרת הכדורגל הישראלי, כינסנו פאנל מאמנים שעבדו בבכורה של "הפרמיירליג" הישראלית

עריכת וידאו: מתן חדד

אף אחד לא הופתע כששמו אלי טביב עלה במסגרת פאנל "השנה ה-20 לליגת העל". טביב הוא צומת חשוב בדיון הזה. הוא הבעלים השפוי כלכלית, אבל המתערב בבוטות מקצועית. הוא הבעלים שמקדם שחקנים, אבל כזה שגם לא מטפל בהם ולא נותן להם לגדול. גם כשהוא בחוץ, הוא אולי הפנים של ליגת העל לקראת עונתה ה-20.

אלי גוטמן, פרשן ערוץ הספורט, ואחד משלושת האורחים שלנו בפאנל המאמנים לכבוד העונה ה-20 לליגת העל, רואה את הדברים קצת אחרת. הוא חושב שהכול זה המאמנים שעובדים תחת טביב וחלקם מתרפסים בפניו: "זה המאמן. זה רק המאמן", בטוח גוטמן. "אני אתן לכם דוגמאות, בסדר? לאיפה אתה רוצה שאני אלך, להפועל תל אביב? אנחנו מחפשים חלוץ, אני רוצה את שכטר ממכבי נתניה וטביב רוצה את יובל אבידור מסיבות כאלה ואחרות. באתי, ישבתי, עשיתי לי את האנליזה, ימים כלילות עם הדיסקים וניתוח של שכטר לעומת יובל אבידור, בא אלי טביב ואומר לי אני מבקש שתיפגש עם יובל אבידור. הגיע אליי יובל אבידור הביתה, ישבתי איתו, דיברתי איתו, אחרי כל האנליזה, אמרתי אני רוצה את שכטר. למה? ישבתי, הבאתי דיסק, הראתי לאלי טביב למה שכטר מתאים להפועל תל אביב יותר מיובל אבידור, והבאנו את שכטר".

מוטי איוניר: "אני לא מסכים איתו. כי השיחה שהיתה לגוטמן עם אלי טביב על שכטר או יובל אבידור, עם 90 אחוז מהמאמנים האחרים היא לא תהיה גם. אני רוצה לומר שאלי, קיבלת כבוד. נתנו לך להביע את דעתך והעריכו אותך, ושמעו את מה שחשבת והתחשבו בך. אבל יש הרבה מאוד מקרים, 90-80 אחוז מהמקרים האחרים, שזה לא יקרה. הכבוד שאתה קיבלת, יש מאמנים אחרים שלא יקבלו".

עוד בנושא

לחלק א' של הפאנל: "המצב קטסטרופה, אין שחקנים"
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

פאנל המאמנים אלי גוטמן, סלובודאן דראפיץ', מוטי איוניר. יוסי ציפקיס
פאנל המאמנים אלי גוטמן, סלובודאן דראפיץ', מוטי איוניר/יוסי ציפקיס

גם נושא המנהל הספורטיבי החדש של נבחרות ישראל עלה כמובן על הפרק, ואלי גוטמן, שהיה חבר בוועדה שהגתה את התפקיד, לא אהב לשמוע את הדיווחים שרוטשטיינר רוצה להיות סוג של מאמן נבחרת ולהשפיע כמו מאמן נבחרת: "זה שהביאו מנהל ספורטיבי לנבחרות זה מבורך. אבל המנהל הספורטיבי הביאו אותו בשביל כל מה שאמרתי, לא הביאו אותו בשביל הקבוצה הבוגרת", אומר גוטמן. "אם הביאו אותו בשביל הקבוצה הבוגרת - אז כשלו. חברים, אני הייתי שם. אוקיי, היתה וועדה. ושאלו את הוועדה מה צריך לתקן בכדי שאנחנו נתקן מהבסיס. החליטו שזה רוטנשטיינר האוסטרי - על הכיפאק. אבל מבחינתי העבודה המשמעותית שלו, זה בלמטה. ברמת הילדים. הוא זה שצריך לדרוש יותר שעות בית ספר, יותר שעות כדורגל, יותר שעות לעשות אקדמיות. להביא את האנשים לבית הנבחרות, ליצור את כל הבסיס והתשתית. אם רוטשטיינר רוצה להיות מאמן נבחרת, זה רע מאוד. אם זה נכון - רע מאוד. אחד הסעיפים שכתובים בעבודה שלנו - המנהל המקצועי צריך להיות אדם שאין לו שום רצון להיות מאמן".

סלובודאן דראפיץ': "אני אומר לכם עוד פעם - אתם מפחדים לגעת בבעיה של גיל 12 עד 16. אין לנו מאמנים ראויים בגיל הזה. אין לנו אקדמיות לכדורגל. העיריות לא נותנות לנו לעשות חדרים. אתה יודע מה? הייתי עכשיו במחנה אימונים, מתי יונס מאלדה התאמן שלוש פעמים ביום ולא נפצע, היה חזק והיה יכול גם באימון השלישי לרוץ 120 דקות? רק במחנה אימונים, כשאנחנו אוכלים שלוש פעמים ביום, ונחים כמו שצריך. אנחנו לא מחונכים. למה שלא אאמן נוער? אני אוהב לעבוד עם ילדים. אבל אין פרנסה שם, אז מה אני אעשה שם?".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
seperator

בסיום פאנל המאמנים, התבקשו גוטמן, איוניר ודראפיץ' לבחור את האירוע הכי גדול של ליגת העל. בעונת הבכורה של הפרמיירליג הישראלית עבד גוטמן בהפועל חיפה, האלופה, איוניר ודראפיץ במכבי נתניה. הפועל באר שבע כיכבה ברשימה שלהם.

אלי גוטמן: "אני הולך עם הפועל באר שבע. אימנתי שם. זה מועדון כדורגל ששיחק בווסרמיל, נורא ואיום, ועובר לשחק בטרנר. מקהל שמקלל בדקה ה-20 אם לא היית מוביל 0:1 או 0:2, הוא הופך להיות קהל שכיף לבוא לאצטדיון. ממועדון כדורגל שמתקשה בלשלם משכורות, אתה מקבל את אלונה ואת אסי רחמים. אני אתמצת את זה במשפט אחד. בפרק זמן של כחמש שנים אנחנו מקבלים מועדון כדורגל. אנחנו מקבלים מועדון כדורגל מסודר, מאורגן, שבזכות הסדר והארגון הצליחו גם להביא קבוצה הישגית. הם מראים שהדרך הזאת יכולה להיות לפעמים הרבה יותר קצרה ממה שאנחנו חושבים".

סלובו: "הבחירה שלי? כל הרגעים שהקבוצות הישראליות עשו באירופה. בחמש השנים שאני הייתי עם רוני לוי במכבי חיפה, ולפני זה צ'מפיונס ליג. דרור קשטן, אלי גוטמן שעשה דברים מטורפים, באר שבע בשנה שעברה שניצחו את סאות'המפטון ואת אינטר בחוץ. זה מחמם לי את הלב"

איוניר: "מבחינתי היו פה שלוש מהפכות של תרבות כדורגל ושל התנהלות. זה התחיל אצלי כשחקן, עוד לא לפני ליגת העל. זה היה כשעברתי לבני יהודה וגיורא שפיגל היה שם סוג של מנג'ר. אז לא היו עוד מנג'רים. היה שם משהו שונה מבחינת רמת האימון והתכנים של האימון. גיורא היה הראשון שעשה פה איזושהי מהפכה. אחר כך בא השינוי שמכבי תל אביב עשתה עם הצוות הספרדי שהגיע, והצליח בשלוש שנים לעשות פה משהו שבאמת לא הרבה עשו. והדבר השלישי זו הפועל באר שבע שאלי הזכיר. ממועדון שממש לא היה כיף לא לבוא לראות אותו ולא לעבוד בו ולא להיות חלק ממנו, למועדון מוביל בכדורגל הישראלי. אלה המהפכות הגדולות".

  • עוד באותו נושא:
  • ליגת העל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully