וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לואי טהא בראיון: "ניקח אליפות רביעית, אני לא מפחד להגיד את זה"

25.8.2018 / 7:00

"בליגה ניתן את הטון, ההדחה מאירופה לא תשפיע. יש פה מערכת מיוחדת". לואי טהא משוכנע שהפועל באר שבע תזכה באליפות נוספת ומצהיר נאמנות: "לא תמיד הכסף קובע, מאחל לעצמי לסיים פה את הקריירה". על בכר, אלונה והימים בליגה ב'. ראיון מיוחד

עריכת וידאו: מתן חדד

לפני כעשור, כשהיה בן 20, לואי טהא עוד עבר בין אחווה עראבה להפועל כרמיאל בליגה ב'. שיחק בליגה הרביעית, אבל חלם הכי גבוה שאפשר. "גם בימים בהם שיחקתי בליגה ב', הרגשתי השחקן הכי טוב בעולם", הוא מספר בראיון לוואלה! ספורט ערב פתיחת העונה המלאה הרביעית שלו בהפועל באר שבע, אליה הגיע בינואר 2015. "אני מרגיש מבחינה אישית לואי טהא אחר ולא אותו אחד שבא לשחק אצל אלישע לוי לפני ארבע שנים. אני מרגיש בשל ואחראי יותר".

עוד בנושא:
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם
פאנל הליגיונרים לקראת פתיחת העונה: האירוע של 20 השנה? "אמיר רנד"
"כל גול שלי היה ידי אלוהים": אסי טובי מככב בפאנל שחקני ליגת העל מ-1999
אלי גוטמן בפאנל המאמנים: "האירוע של 20 שנות ליגת העל? הפועל באר שבע"
סלובודן דראפיץ בפאנל המאמנים': "אני צריך ללמד היום את יונס מלדה לאכול נכון?"

שחקן הפועל באר שבע, לואי טהא עם בנו. ברני ארדוב
מרגיש לואי טהא אחר, לא זה שהגיע לבאר שבע לפני ארבע שנים/ברני ארדוב
"אני יכול להבטיח לך שתהיה קבוצה חזקה שתרוץ עד הסוף כדי לשמור על רצף האליפויות. זה לא יהיה קל, אבל אני מאמין שניקח אליפות ולא מפחד להגיד את זה"

את העונה הזו טהא מתחיל כאחד הבלמים הבכירים בישראל, אחרי שערך את הופעת הבכורה במדי הנבחרת במרץ האחרון מול רומניה והיה בורג חשוב בזכייה השלישית ברציפות של הפועל באר שבע באליפות. את מחזור הפתיחה הוא אמנם יחמיץ בגלל פציעה שספג במהלך ההדחה ממוקדמות הליגה האירופית מול אפואל ניקוסיה, אבל הוא בטוח שהטראומה האירופית לא תשפיע.

"אנחנו לא מסתכלים על מה שהיה בעבר, אלא מתרכזים במה שקורה עכשיו", אומר הבלם בן ה-28. "יש פה שחקנים מצוינים ואפשר ללמוד מהעונה שעברה, איך עם כל הפצועים וכל הפרשות בכל זאת הראינו חוזק. שיחקתי בכמה קבוצות בליגת העל, אבל יש פה מערכת מיוחדת. זו מערכת שבה אחד שומר על השני, וזה צריך להמשיך ככה".

אבל אתם נראים פחות טוב על הדשא בינתיים.

"כדורגל זה משהו נזיל, זה משתנה מיום ליום. הכוח של הקבוצה זה להתגבר על המשברים ואנחנו עושים את זה נהדר. מה שמאפיין אותנו זה הביחד. השחקנים פה כמו משפחה, אבל בסוף צריך לדעת להתאושש מזה ולהמשיך הלאה. אני יכול להבטיח לך שתהיה קבוצה חזקה שתרוץ עד הסוף כדי לשמור על רצף האליפויות. זה לא יהיה קל, אבל אני מאמין שניקח אליפות ולא מפחד להגיד את זה".

התחושה היא שלא תעשו את זה.

"סיכומים עושים בסוף העונה. עכשיו צריך להתרכז בתחילת הליגה ולהתחיל טוב. לתת את המאה אחוז עכשיו כדי לחגוג במאי".

אז אתם הפייבוריטים לזכייה באליפות?

"כן. יש לנו סגל מצוין עם צוות מקצועי הכי טוב. אני מאמין שנעשה את זה עוד פעם".

עוד באותו נושא

#דירוג וואלה | 2018/19: הפרויקט המסורתי - דירוג כל שחקני ליגת העל

לכתבה המלאה
לואי טהא שחקני הפועל באר שבע חוגגים אליפות 2017/18. ברני ארדוב
"לתת את המאה אחוז עכשיו כדי לחגוג במאי". לואי טהא/ברני ארדוב
""יש הרבה אנשים שגם לא מבינים כדורגל. כדורגל זה לא רק ארבעת שחקני ההגנה, משחק ההגנה זה של כל הקבוצה. אי אפשר להאשים בלמים, מגנים או שוער"

בוא נחזור רגע לחודשי הקיץ. כמה קשה לבלם לשחק עם ארבעה שוערים שונים בתוך חודש?

"ארבעתם שוערים טובים, אבל זו החלטה של מערכת ואני פחות רוצה להתייחס לזה ויותר להתייחס לעצמי".

אז כמה קשה היה לך לשחק בעונה שעברה כמעט בכל שבוע עם בלם אחר?

"זה לא קל להתאים את עצמך לחוליית הגנה חדשה. בהגנה צריך תיאום טוב, אבל יש אצלנו באמת סגל רחב וכל שחקן יכול להיות בהרכב ולעשות את העבודה. מפה אני אנצל את הבמה לאחל לאורן ביטון, מיגל ויטור ומיכאל אוחנה החלמה מהירה כי הם שחקנים חשובים שיעזרו לנו בהמשך להשיג את המטרות".

איך אתה מסביר את זה שבהצלחות בבאר שבע מתמקדים בהתקפה וכשלא הולך אז הביקורות הן תמיד על חוליית ההגנה, ובייחוד על הבלמים?

"יש הרבה אנשים שגם לא מבינים כדורגל. כדורגל זה לא רק ארבעת שחקני ההגנה, משחק ההגנה זה של כל הקבוצה. אי אפשר להאשים בלמים, מגנים או שוער. אנחנו מפסידים כקבוצה ומנצחים כקבוצה. כשמפסידים יש ביקורת וזה לגיטימי. מי שלא יודע לקבל ביקורת, שיחליף מקצוע".

אבל אצלכם זה מודגש שכשטוב מדברים על ההתקפה ובכישלונות הדיבורים הם על ההגנה.

"זה טוב לתקשורת, אבל אנחנו מאמינים בעצמנו. יש בבאר שבע קבוצה טובה וסגל טוב".

שחקני הפועל באר שבע דודו גורש, לואי טהא, מיגל ויטור. ברני ארדוב
איחולי החלמה. לואי טהא עם מיגל ויטור/ברני ארדוב
"בשנה וחצי האחרונות אני מרגיש בשל להיות שחקן מוביל ולא עוד שחקן בסגל. זה בא לידי ביטוי במגרש. אלונה ואסי וכל האנשים במערכת נתנו לי תחושה שאני באמת חשוב למועדון, ואני מחזיר בהתאם"

איך אתה מסביר את הדרך שלך מליגה ב', לבלם ברעננה ובלם שלישי בבאר שבע, עד לשחקן הרכב בטוח של האלופה?

"אם צריך לסכם את הקריירה שלי עד עכשיו, אז זו עבודה קשה ואופי חזק, וכמובן סבלנות".

לא רצית לעזוב במהלך השנים הללו, גם ברגעים שלא שיחקת. מה גרם לך לחכות להזדמנות האמיתית?

"בשנה וחצי האחרונות אני מרגיש בשל להיות שחקן מוביל ולא עוד שחקן בסגל. זה בא לידי ביטוי במגרש. אלונה ואסי וכל האנשים במערכת נתנו לי תחושה שאני באמת חשוב למועדון, ואני מחזיר בהתאם. צריך אמונה, להיות חיובי תמיד ואת השלילי לזרוק לים. כשקיבלתי את ההזדמנות, לקחתי אותה בארבע ידיים".

זה אתה שהשתדרגת או שפשוט רק עכשיו קיבלת הזדמנות?

"גם בתקופות ששיחקתי פחות, האמנתי שהייתי טוב. אבל בשנה וחצי האחרונות מה שמאפיין אותי זה היציבות. זה חשוב בתור בלם להיות יציב כל הזמן בקבוצה גדולה כמו הפועל באר שבע. כשאתה טוב ויציב הכול משתפר".

בלם זה תפקיד כפוי טובה?

"זה טבעי ששחקני התקפה יהיו מוערכים יותר כי הם נותנים את הגול ונמצאים תמיד בפרונט. שחקני ההגנה פחות והם גם סופגים את האשמה כשמקבלים גול, אבל יש לי אופי חזק ואני אישית פחות עסוק במה שכותבים ומה שאומרים. אני עושה את העבודה שלי והולך הביתה, וזה הכי טוב".

שחקני נבחרת ישראל, בירם כיאל, לואי טהא, ביברס נאתכו. ברני ארדוב
"בשנה וחצי האחרונות מה שמאפיין אותי זה היציבות". לואי טהא במדי הנבחרת/ברני ארדוב
"אני מאחל לעצמי לסיים את הקריירה פה. ברור שלעבור לאירופה זה חלום של כל שחקן, אבל לפעמים כשטוב לך במקום אז לא תמיד העניין הכספי קובע"

אתה מחשיב את עצמך כבלם הבכיר בארץ?

"אני לא אחד שיחמיא לעצמו. מחמאות זה דבר שאני מקבל באהבה, אבל צריך תמיד להישאר עם רגליים על הקרקע. אני לא רוצה להגיד שאני הבלם הכי טוב בליגה, אבל אני חושב שלאורך זמן אני שומר על היציבות ואתן לאחרים לדבר עליי".

יש לך עוד חלום להיות באירופה?

"אני מתחיל שנה חמישית ומרגיש כמו שחקן בית. גם בעיר יש לי קשר מדהים עם הקהל. אני מרגיש מוערך ומחזיר להם. אני מאחל לעצמי לסיים את הקריירה פה. ברור שלעבור לאירופה זה חלום של כל שחקן, אבל לפעמים כשטוב לך במקום אז לא תמיד העניין הכספי קובע".

אז בארץ זו רק הפועל באר שבע?

"כרגע כן. אני לא רואה את עצמי באף קבוצה אחרת בארץ".

המקום שלך גם בהרכב הנבחרת?

"נבחרת זה כבוד גדול, חלום של כל שחקן מקצוען. אני אתן את המאה אחוז שלי אם אוזמן. יש צוות חדש ואני מקווה שנצא לדרך חדשה".

כמה ביאס אותך שלא פגשת את ליאונל מסי בסוף?

"התכוננו ורצינו חוויה, אבל זה בסדר".

שחקן הפועל באר שבע לואי טהא, ברק בכר. קובי אליהו
"השתדרגתי בכמה רמות תחתיו". לואי טהא עם ברק בכר/קובי אליהו
"אני מאמין שבליגה ניתן את הטון ונמשיך את ההצלחות. ההדחה מאירופה לא תשפיע. כל אחד יביא את האחריות שלו, ואנחנו הוותיקים יותר נוביל ונעזור לאחרים להשתלב"

ברק בכר אמר בראיון כאן בעונה שעברה שאחרי שנתיים של אליפות קשה למצוא דרך לאתגר את השחקנים. אחרי שלוש זה עוד אפשרי?

"ברק לדעתי המאמן הכי טוב בארץ ויודע להוציא הכי טוב משחקן. אני באופן אישי השתדרגתי בכמה רמות תחתיו ויש לו את השיטות שלו גם באימונים. הוא יודע איך לייצר רעב אצל השחקנים ועד עכשיו הוא מצליח גם לשמור על תחרות בריאה".

מהראן ראדי אמר שבכדורגל אי אפשר להפלות גם עם חוק הלאום. אתה גם מרגיש את זה?

"ראדי בשבילי זה חבר ואח לכל החיים. למדתי ממנו הרבה דברים. כולם יודעים מי זה מהראן ראדי ואיזה שחקן הוא. הוא יתרום בעתיד גם אחרי שיפרוש, אבל יש לו עוד כמה שנים טובות. אני פחות רוצה להתייחס למה שאמרו אחרים".

מה יספק אותך העונה בפן האישי?

"אני מאחל לעצמי קודם כל בריאות ולבוא עם אנרגיות טובות. אני מאמין שתהיה לנו שנה מוצלחת ושנחפה על זה שבאירופה נכשלנו השנה. אני מאמין שבליגה ניתן את הטון ונמשיך את ההצלחות. ההדחה מאירופה לא תשפיע. כל אחד יביא את האחריות שלו, ואנחנו השחקנים הוותיקים יותר נוביל את הקבוצה ונעזור לאחרים להשתלב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully