וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אליפות אירופה: לונה צ'מטאי ביצעה טעות קשה בגמר ל-5,000 מטר, ואף נפסלה

הרצה הישראלית דורגה במקום השני, הייתה משוכנעת שזכתה במדליה והחלה לחגוג, על אף שנותר לה עוד סיבוב. היא סיימה רביעית, גילתה את הטעות ופרצה בבכי. בהמשך גילתה: הריצה נפסלה בעקבות עבירה, השיא בוטל. מקום חמישי לאדווה כהן בגמר 3,000 מכשולים

רויטרס

ערב קשה וכואב ללונה צ'מטאי. הרצה הישראלית נפסלה הערב (ראשון) בריצת הגמר ל-5,000 מטרים באליפות אירופה בברלין, בבשורה שהשלימה עבורה מירוץ מאכזב, שבו הייתה שותפה לדרמה אנושית גדולה.

צ'מטאי ביצעה טעות מביכה בשלבי הסיום של הריצה: הישראלית הגיעה לסופו של הסיבוב הלפני אחרון במקום השני והייתה משוכנעת שהיא סיימה את הריצה. היא כבר החלה לחגוג את ההישג, אך למעשה צ'מטאי טעתה ולא הבינה שנותר לה עוד סיבוב אחד שלם לפני סיום התחרות.

צ'מטאי ירדה מן המסלול, האטה את המהירות ואיבדה זמן יקר. כששמה לב שיש עוד סיבוב אחד של ריצה שבה למסלול אך זה היה כבר מאוחד מדי. היא הצליחה לסיים את הריצה במקום הרביעי עם זמן של 15.01.00 דקות, לכאורה שיא ישראלי חדש. לאחר סיום הריצה צ'מטאי נשכבה על המסלול והחלה למרר בבכי.

אבל אז הגיע טוויסט חדש: צ'מטאי התבשרה שהשיא לא ייחשב כיוון שהיא נפסלה. הישראלית ביצעה עבירה, כשחרגה מהמסלול שלה בתחילת הריצה. התוצאה הזו הייתה אמורה לשפר את שיאה הלאומי ב-16.81 שניות, אבל חצי שעה אחרי סיום הריצה פורסם שצ'מטאי פסלה כבר לאחר הזינוק, כשרצה בדבוקה החיצונית ונכנסה לשביל הפנימי לפני המקום בו מותר לעשות זאת.

יש לקוות שלונה צ'מטאי תיקח מן האליפות הזאת את הזכייה המרגשת במדליית הזהב בריצה למרחק של 10,000 מטרים ותשים בצד את הערב העגום בו ביצעה טעויות קריטיות שגרמו לה לאבד מדליה נוספת.

עוד בנושא
הישג מרשים: ארטיום דולגופיאט זכה במדליית כסף באליפות אירופה
מירי רגב שלחה מכתב תמיכה בפדרו גלבאן לשר הפנים
אליפות אירופה: יקוב אינגבריגטסן בן ה-17 זכה גם בריצה ל-5,000

הרצה הישראלית לונה צ'מטאי ממררת בבכי אחרי ריצת ה-5,00 בגמר אליפות אירופה. GettyImages
צ'מטאי ממררת בבכי לאחר סיום הריצה/GettyImages

חסאן סיפאן מהולנד זכתה במדליית הזהב בריצה שתיזכר בעיקר בכלל הטעויות של הישראלית עם זמן של 14.46 דק' (שיא אירופי חדש). אליש מק'גולגן הבריטית הגיעה למקום השני עם זמן של 14:53 דק'. ויאסמין ג'אן מטורקיה זכתה במדליית הארד עם זמן של 14.57 דק'.

* אדווה כהן רשמה הישג מרשים לאחר שסיימה במקום החמישי בגמר הריצה ל-3,000 מטרים עם מכשולים וקבעה שיא ישראלי חדש. כהן בת ה-22 סיימה את הריצה בזמן של 9.29.74 דקות. במקום הראשון בריצה זכתה גסה פליסיטאס קראוזה מגרמניה שסיימה עם זמן של 9.19:80 דקות

עוד באותו נושא

שיא ישראלי ומקום 7 באליפות אירופה למארו טפרי בריצת המרתון

לכתבה המלאה
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. רויטרס
צ'מטאי לאחר סיום הריצה/רויטרס
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי ממררת בבכי אחרי ריצת ה-5,00 בגמר אליפות אירופה. רויטרס
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי ממררת בבכי אחרי ריצת ה-5,00 בגמר אליפות אירופה/רויטרס
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. AP
משוכנעת שזכתה במדליה. ולא כך/AP
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. AP
צ'מטאי על המסלול/AP
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי. רויטרס
הרצה הישראלית לונה צ'מטאי/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully