וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן רייכרט: "בבלגיה התגעגעתי לקללות של אוהדי מכבי תל אביב"

8.8.2018 / 12:30

"באמת יש שני רייכרט. אלחם בזה שפגע בי. מיליון היורו ששולמו עלי שינו את הכדורגל. זה היה הכינוי שלי. הייתי הולך למסעדה, וכולם היו מצביעים ואומרים הנה ה'מיליון יורו'". בן רייכרט פותח הכול בראיון בלעדי: "אוהדי בית"ר פספסו אותי. עובד עם פסיכולוגים כדי להשתנות"

קובי אליהו
"זה עשה לי נזק מטורף. זה ישב עלי ימים ולילות. לכל מקום אליו הלכתי לא היו קוראים לי בן רייכרט, אלא 'מיליון יורו'. זה היה הכינוי שלי. הייתי הולך למסעדה עם חברים, מסתובב עם החברה שלי וכולם היו מצביעים ואומרים הנה ה'מיליון יורו'. זה תג שנדבק בי עד היום"

כשיושבים עם בן רייכרט לראיון, השאלה הראשונה והמתבקשת היא היכן הוא טעה. מה קרה בדרך הקצרה והמבטיחה של הקשר הצעיר שנרכש על ידי ג'ורדי קרויף מרמת השרון, נמכר ממכבי להפועל תל אביב במיליון יורו ואפילו נחת בבלגיה לישיבה ממושכת ביציע. הוא בסך הכל בן 24 ועדיין רוב העתיד לפניו, אבל בראיון הזה רייכרט בא כדי לדבר פתוח על הכל ובעיקר להצהיר שהוא ישתנה ויפתיע רבים.

אז איפה טעית בן?

"בוא נפתח ונפרק את זה. אחרי העונה ברמת השרון כשהגעתי למכבי תל אביב, ידעתי שאני מגיע למקום בו לא אשחק הרבה. ואכן שיחקתי קצת. אבל אז יצאתי להשאלה וגיליתי את ליגת העל באמצעות קבוצה גדולה וקהל גדול כמו זה שיש להפועל תל אביב וזה עשה לי חשק. רציתי מקום לשחק בו, מקום שיאהבו אותי ובמכבי היה לי קשה בגלל הקהל. החלטתי לעשות את המעבר להפועל ואולי אנשים יגידו שברגע ההוא טעיתי. כי ג'ורדי האמין בי, כי הוא שיחרר את ראדי ואיינבינדר. הכל אולי נכון, אבל אני רציתי באותו רגע לשחק. רציתי מקום להוביל אותו. ראיתי הזדמנות שלא תמיד מקבלים אותה בכדורגל והלכתי עליה בכל הכוח. אנשים יגידו שטעיתי כשעזבתי את מכבי תל אביב, אני לא מצטער".

ואז אתה נמכר במיליון יורו.

"זו בדיוק הנקודה. המכירה ההיא במיליון יורו לא היתה בגלל יכולת. זו היתה מריבה בין שתי קבוצות יריבות שהתכתשו ביניהן במאבק מאוד תקשורתי, ואני הייתי באמצע. הייתי בדיוק בהליך של בוררות עם מכבי על המחיר ויכול להיות שאם היינו מחכים לתוצאות, הבורר היה פוסק סכום נמוך יותר. אבל המועדונים סיכמו על מיליון יורו וזה לא היה המחיר הריאלי. מיליון היורו ששילמה הפועל תל אביב על בן רייכרט, שינו את הכדורגל הישראלי. המיליון האלה הקפיצו את המחירים של כל השחקנים ולא בגלל יכולת".

אז אתה לא שווה מיליון יורו.

"באותו זמן לא. אני מאמין שעוד אוכיח בעתיד הקרוב שאני כן שחקן של מיליון יורו, אבל אז לא הגיע שישלמו עלי את הסכום הזה".

תג המחיר הזה עשה לך נזק?

"עשה לי נזק מטורף. זה ישב עלי ימים ולילות. לכל מקום אליו הלכתי לא היו קוראים לי בן רייכרט, אלא 'מיליון יורו'. זה היה הכינוי שלי. הייתי הולך למסעדה עם חברים, מסתובב עם החברה שלי וכולם היו מצביעים ואומרים הנה ה'מיליון יורו'. לגמרי כך. זה תג שנדבק בי עד היום. אנשים רואים אותי בים ומדברים עלי בשפה הזו וזה לא יוצא. ואז באו שנתיים לא פשוטות בהפועל שהסתיימו בירידת ליגה עם הפירוק והמינוס תשע. אחרי הפירוק היתה לי הזדמנות להיות שחקן חופשי ולקחתי אותה עם הסוכן שלי דודו דהאן בשתי ידיים. נסעתי לבלגיה וחתמתי בזולטה וורכאם ולא התאקלמתי שם בקבוצה הראשונה. משם הדרך לארץ היתה סלולה ובעצת הסוכן שלי הלכתי לעכו. ירדנו גם שם ליגה ואם אתה רוצה לשמוע מה הטעות, אז כן, המעבר לעכו היה טעות גדולה מבחינתי".

עוד בנושא

רייכרט אחרי החתימה באשדוד: "הגעתי למקום שבו מאמינים בי"
הערב בגביע הטוטו: אשדוד - הפועל תל אביב (21:00, 5+ לייב)
בובי מילבסקי בישר לחמישה משחקני אשדוד שהם לא בתכניות

בן רייכרט שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"מאמין שעוד אוכיח בעתיד הקרוב שאני כן שחקן של מיליון יורו". בן רייכרט/לירון מולדובן
"רוב האנשים גם לא ידעו אנגלית. רק פלמית וצרפתית. יש ימים בהם מסיימים בשעה שתיים וזה הכי גרוע כי הרוב היו עם חברות או נשואים ואני הייתי חוזר לבד. מצאתי את עצמי רואה סדרות ומנסה לדבר עם החברים בארץ"

ראינו רק השבוע עוד שחקן שחותם בבלגיה, עמרי בן הרוש בלוקרן, ויש שלל של דוגמאות של שחקנים שיוצאים לשם מישראל ולא מצליחים. מה האמת שם? איך יכול להיות שלא קיבלת שם חצי עונה הזדמנות אחת לשחק?

"אנשים לא יודעים אבל בבלגיה כל קבוצה כמעט מחליפה אולי 30 שחקנים בקיץ. מביאים מושאלים מכל מיני מקומות. בקבוצה בה חתמתי היו מושאלים מאנדרלכט ומידלסבורו ועוד ים של קבוצות. נקלעתי לסיטואציה בה המאמן נהיה אנטי לכל השחקנים שבאו בתחילת העונה. התנהגתי שם למופת והייתי משחק מצוין בליגת המילואים. לא הצליח".

זה נשמע כמו תחנת רכבת.

"מצד שני יש שם גם דברים יפים. קח את המאמן שאימן אותי. היינו כבר אחרי 10 הפסדים תוך זמן קצר והוא בא ועשה אסיפה ואמר שהוא כבר מאמן את הקבוצה ארבע שנים ויש לו חוזה לעוד שש שנים. אתה קולט? חוזה לעשר שנים באותו מועדון".

למה לא נכנסת לשיחה איתו?

"חשבתי לעשות את זה אבל שחקנים יותר ותיקים הזהירו אותי שאם אני אפנה למאמן ואבקש איתו שיחה, הוא יראה בכך חוצפה גדולה ויוריד אותי קבוע למילואים. אז העדפתי לנסות ולהוכיח לו במגרש. אבל היחס שלו נשאר כמו שהיה".

היית בן 23 עם כמה ישראלים לא רחוק ממך בגנט. איך הסתדרת?

"היו רמי גרשון, קני סייף ואור אינברום לא רחוק ממני בגנט אבל הם עזבו ונותרתי לבד. היה לי מאוד קשה. אני אפילו לא יכול להסביר כמה קשה היה לי בחצי העונה שם. בעיר בה התגוררתי רוב האנשים גם לא ידעו אנגלית. רק פלמית וצרפתית. יש ימים בהם מסיימים בשעה שתיים וזה הכי גרוע כי הרוב היו עם חברות או נשואים ואני הייתי חוזר לבד. מצאתי את עצמי רואה סדרות ומנסה לדבר עם החברים בארץ".

אפשר להקצין ולומר שבתקופה ההיא התגעגעת לקללות של אוהדי מכבי תל אביב?

"לגמרי התגעגעתי. התגעגעתי לכל מי שיכול לצעוק את השם שלי. אם זה לחיוב ואם זה לשלילה. העיקר שיהיה יחס".

אבל התנאים טובים, לא? דירה, רכב, מסעדות.

"דירה ורכב על הכיפאק. במסעדות היה קצת קשה כי הייתי יושב הרבה פעמים לבד. היו מסתכלים עלי כמו עוף מוזר".

היית צריך למצוא שם בת זוג.

"לא התחברתי כל כך למנטליות שלהן".

אי אפשר היה למצוא משהו יותר טוב מעכו בעונה שעברה?

"היה אפשר, אבל דודו חשב שיבנו עלי את המשחק בעכו והלכתי עם ההחלטה הזו בכל הכוח. בדיעבד המעבר לעכו היה טעות. זו קבוצה שירדה ליגה כבר בינואר בלי סגל רחב. לא נהניתי מהתקופה שם וסגרתי שנה לא פשוטה בכלל".

עוד באותו נושא

רייכרט אחרי החתימה באשדוד: "הגעתי למקום שבו מאמינים בי"

לכתבה המלאה
שחקן הפועל עכו בן רייכרט. סוכנות ג'יני
"שחקנים לא מכירים אותי". בן רייכרט/סוכנות ג'יני
"שחקנים שלא מכירים אותי, יודעים רק שיש בן רייכרט של המגרש, זה שמסומן כילד הרע של הכדורגל הישראלי. בן רייכרט שמקלל, שנלחם ועושה הכל אבל הכל כדי לנצח. אבל כשהם מכירים אותי, הם יודעים שיש בן רייכרט של החיים מחוץ למגרש. בן רייכרט שהוא שונה לגמרי"

בוא נדבר על בן רייכרט. אתם מסכים שיש שני בן רייכרט? אחד אינטליגנטי שמדבר איתי עכשיו עם הרבה תובנות, ויש בן רייכרט של המגרש עם האימפולסיביות, השטיקים הקטנים, התדמית הבעייתית.

"אני מסכים איתך לגמרי. שחקנים שלא מכירים אותי, יודעים רק שיש בן רייכרט של המגרש, זה שמסומן כילד הרע של הכדורגל הישראלי. בן רייכרט שמקלל, שנלחם ועושה הכל אבל הכל כדי לנצח. אבל כשהם מכירים אותי, הם יודעים שיש בן רייכרט של החיים מחוץ למגרש. בן רייכרט שהוא שונה לגמרי. אני מודה בזה שיש לי שני פנים ואני רוצה להשתנות. באמת יש שני רייכרט. אלחם בזה שפגע בי. אני עובד על זה עכשיו שעות נוספות. אני נפגש עם אנשי מקצוע כדי ליישר את עצמי".

בעלי מקצוע שאתה עובד איתם אלה גם פסיכולוגיים שאתה מתייעץ איתם?

"כל בן אדם הכי נורמלי והכי נורמטיבי צריך לפעמים יעוץ פסיכולוגי. אני לא רוצה להרחיב על זה יותר מדי, אבל אני בהחלט עובד עם אנשים כדי לתעל את מה שעובר עלי לדברים חיוביים. כדי למתן את העצבים והאימפולסיביות במשחק עצמו".

אנשי המקצוע בטח אמרו לך שהשלב הראשון הוא להודות שיש בעיה.

"אמרו ואין לי בעיה עם זה. זה לא מאוחר להשתנות. אני יודע שיש בעיה ואני עובד על זה".

טל בנש הפועל כפר סבא מול בן רייכרט הפועל תל אביב. ברני ארדוב
"אולי אהיה בעתיד בהפועל תל אביב". בן רייכרט/ברני ארדוב

למה אפשר לצפות ממך בעונה הקרובה?

"עונה של שקט. עונה טובה ומוצלחת עם החברים שלי. שנעשה עונה יפה ושיראו בן רייכרט אחר".

בוא נחזור לתחנה הקרובה שלך מ.ס. אשדוד. בוא נודה על האמת, היא היתה ברירת מחדל מבחינתך אחרי שכבר היית סגור בבית"ר ירושלים ואחרי שרצית לחזור להפועל תל אביב.

"בבית"ר ירושלים כבר סיכמתי הכל ועברתי בדיקות רפואיות, אבל כולם ראו וכולם יודעים עד כמה הקהל מנהל שם לא מעט מהעניינים ונהיה בלגאן כי הם לא רצו שאני אגיע. בכל קבוצה בה שיחקתי ובכל קבוצה בה אשחק אני אתן 700 אחוז בשביל הקבוצה ובשביל האוהדים, ולא מעניין אותי הצבעים, הסמל או איזה אוהדים יש לה".

אוהדי בית"ר ירושלים פיספסו אותך?

"לגמרי פיספסו אותי. יכולתי לעשות שם עונה גדולה וחבל".

ומה קרה בהפועל תל אביב?

"היו שיחות עם הבעלים והם רצו שאגיע כבר בעונה שעברה אבל כנראה שהמאמן לא רצה מספיק והעדיף שחקנים אחרים. אולי אהיה בעתיד בהפועל תל אביב. העונה אני באשדוד וזה הדבר היחיד שבראש שלי".

אתם מסומנים כיורדת בטוחה.

"אני לא מסכים עם זה בכלל. אני חושב שאשדוד תתחזק ותהיה לנו קבוצה טובה. במחנה האימונים אשדוד נראתה טוב והיא עוד תיראה טוב".

באשדוד יש יותר מדי שקט. כמו בעכו. כמה חסר לך הקהל של הפועל תל אביב?

"חסר אבל כרגע בשלב הזה של הקריירה שלי אני מעדיף שקט כדי להצליח וההצלחה שלי כבר תעשה את הרעש".

אתה יושב לפעמים עם עצמך, בטח בבלגיה כשהיה לך הרבה זמן פנוי, ואומר כמה דברים עברתי ואני בסך הכל בן 24?

"איזה שחקן בן 24 עבר את מה שעברתי? לא היה דבר כזה. זה לא היה קל אבל אני חושב שעברתי את זה חזק מאוד מבחינה מנטלית. אמנם מקצועית זה עדיין לא זה, אבל אני רוצה להצליח ואני אשתנה".

בן רייכרט שחקן מ.ס. אשדוד. לירון מולדובן
"יורדת בטוחה? אני חושב שאשדוד תתחזק ותהיה לנו קבוצה טובה". בן רייכרט/לירון מולדובן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully