וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היסטוריה: לונה צ'מטאי זכתה בזהב בריצת 10,000 מטר באליפות אירופה

8.8.2018 / 22:11

צ'מטאי בת ה-29 עשתה היסטוריה עם מדליה ישראלית ראשונה בריצות ארוכות, אחרי שקבעה זמן של 31:43.29 דקות והצטרפה לאלכס אברבוך שהשיג שתי מדליות זהב. תקבל מענק של 40 אלף ש"ח

רויטרס

לונה צ'מטאי סלפטר עשתה הערב (רביעי) היסטוריה ישראלית עם מדליית זהב באליפות אירופה באתלטיקה הנערכת בברלין, גרמניה. צ'מטאי בת ה-29 הגיעה לריצת ה-10,000 מטר כאחת המועמדות המובילות לזכייה, נאבקה בתחילת הדרך עם הקנייתית שמייצגת את טורקיה, יסמין ג'אן, אבל ברחה לה ולשאר היריבות עם זמן של 31:43.29 דקות והפכה למדליסטית הראשונה של ישראל בריצות ארוכות ולאלופת אירופה הנשית הראשונה שלנו.

עוד בנושא:
חנה קנייזבה מיננקו העפילה לגמר הקפיצה המשולשת מהמקום השני
גירמה אמרה סיים במקום ה-25 בריצת 10,000 מטר לגברים
השייטות גיל כהן ונועה לסרי קבעו את הקריטריון למשחקים האולימפיים

לונה צ'מטאי רצה ישראלית. AP
היסטוריה. לונה צ'מטאי עם הדגל/AP

עד כה, לישראל היו ארבע מדליות באליפויות אירופה, כשהיחיד שזכה בזהב היה הקופץ במוט אלכס אברבוך ב-2002 ו-2006. אחריו היו אלה דונלד סנפורד (ארד) וחנה קנייזבה מיננקו (כסף) שעמדו על הפודיום ב-2016.

צ'מטאי לא ירדה לרגע מאחד משני המקומות הראשונים, איבדה את היתרון לרגע ליריבה מרומניה, אבל אחרי 6,600 מטרים חזרה להוביל וברחה לכל היריבות. בסופו של דבר היא הקדימה בפער משמעותי של 9.26 שניות את סוזן קרומינס ההולנדית שסיימה שנייה.

עוד באותו נושא

אליפות אירופה: חנה קנייזבה מיננקו עלתה לגמר בקפיצה משולשת

לכתבה המלאה
לונה צ'מטאי רצה ישראלית. GettyImages
ברחה ליריבות. לונה צ'מטאי/GettyImages

על זכייתה קיבלה צ'מטאי מענק מיוחד של 40 אלף שקלים מהקרן המשותפת לוועד האולימפי בישראל, משרד התרבות והספורט והמועצה להסדר ההימורים בספורט. מאמנה דן סלפטר יקבל מחצית מהסכום.

צ' מטאי בת ה-29, הנשואה למאמנה דן סלפטר, נולדה בקניה ורק בשנים האחרונות עוסקת באתלטיקה באופן מקצועני. השנה היא ניפצה בזה אחר זה שיאים ישראלים בכל הריצות הארוכות ובאליפות ישראל לפני חודש קיזזה כמעט שלוש שניות משיא ישראל שלא נשבר במשך 25 שנים בריצה ל- 1,500 מטרים.

לונה צ'מטאי רצה ישראלית. GettyImages
יום גדול בברלין. לונה צ'מטאי/GettyImages
לונה צ'מטאי רצה ישראלית. GettyImages
איזו התרגשות. לונה צ'מטאי/GettyImages

דונלד סנפורד היה הישראלי הראשון שהשתתף באירועי הערב, אבל לא הצליח להעפיל לגמר בריצת ה-400 מטר כשסיים במקום ה-18 הכללי מתוך 24 משתתפים בשלושת חצאי הגמר. סנפורד, שעלה מהמוקדמות עם זמן של 46 שניות בדיוק, שיפר את התוצאה עם 45.68 שניות, אבל סיים רק חמישי במקצה שלו והיה רחוק 54 מאיות ממקום בגמר.

בסיום אמר סנפורד: "בהשוואה למטרות והיעדים שהצבתי לעצמי ב-2017, לא יכולתי לבקש יותר מלסיים את הריצה, להיות בריא, לרוץ מהר משרצתי בשנה הקודמת. לרוץ 45.49 ולהשיג את קריטריון A האולימפי זה דבר גדול עבורי, אבל העונה באופן כללי מהווה קרש קפיצה לעונה הבאה. יחד עם זאת אני מאוכזב היום ומצטער עבור כל אלו שתומכים בי וסובבים אותי על שאכזבתי אותם היום. לבי יוצא אליהם היום, אבל חשוב לי שידעו שנתתי היום הכול, אבל זה לא הספיק, זה לא היה מספיק טוב".

* רוברט הארטינג הגרמני סיים במקום הרביעי בלבד בזריקת דיסקוס עם מרחק של 64.33 מטר ופספס מדליה בתחרות הבינלאומית הגדולה האחרונה בקריירה שלו בגלל פער גדול של 81 סנטימטר מלוקאס וייסהיידינגר האוסטרי. הארטינג בן ה-33 זכה במדליית הזהב במשחקים האולימפיים בלונדון 2012, שלוש פעמים באליפות העולם (ברלין 2009, דאגו 2011 ומוסקבה 2013) ומדליית כסף באליפות העולם (אוסקה 2007) ובשתי מדליות זהב באליפות אירופה (הלסינקי 2012 וציריך 2014) ומדליית כסף אחת (ברצלונה 2010).

דונלד סנפורד אצן ישראלי. איגוד האתלטיקה, טיבור יגר, אתר רשמי
"נתתי הכול, אבל זה לא הספיק". דונלד סנפורד/אתר רשמי, איגוד האתלטיקה, טיבור יגר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully