וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היורש הגיע: טים וואה, בנו של ג'ורג', הוא התקווה של פ.ס.ז' וארצות הברית

5.8.2018 / 11:30

אביו נשיא ליבריה, אבל הוא נולד בניו יורק, מייצג את נבחרת ארה"ב והצטרף לאקדמיה של סן ז'רמן בגיל 14. אחרי הופעות מרשימות בטרום עונה ושער מול מונאקו בסופר-קאפ, רשאי וואה הצעיר לחלום על עונת הפריצה הגדולה

טים וואה, פריס סן ז'רמן. GettyImages
הקשר לאבא: קרוב-רחוק. טים וואה/GettyImages

כאשר ג'יג'י בופון ערך את הופעת הבכורה בליגה האיטלקית, בין הקורות של פארמה ב-19 בנובמבר 1995, הוא עצר את ג'ורג' וואה והיה הגיבור בתיקו 0:0 מול מילאן. כאשר ערך אתמול (שבת) את הבכורה הרשמית במדי פריס סן ז'רמן, בניצחון 0:4 על מונאקו בסופר-קאפ הצרפתי, הוא חזה בטים וואה, בנו של הכוכב הליברי האגדי, כובש לזכות קבוצתו. סגירת המעגל המופלאה הזו מדגישה לא רק את אורך הקריירה של השוער בן ה-40. היא מפנה את הזרקור גם אל הנער בן ה-18 אשר עשוי לקבל העונה הזדמנויות לא מעטות בסגל של תומאס טוכל. האמריקאים יודו על כך מאוד למאמן הגרמני. אחרי שקידם את כריסטיאן פוליסיץ' בבורוסיה דורטמונד, הוא עשוי לתת את הבמה גם לשותפו לחוד בנבחרת הכוכבים והפסים.

וזה הרי אחד ההיבטים הפיקנטיים ביותר בעלילה. בעוד אביו מכהן כנשיא ליבריה, הבן מעולם לא שקל ברצינות לייצג את הנבחרת האפריקנית הקטנה. היו לו אופציות זוהרות יותר - צרפת מכוח אזרחותו של ג'ורג', וארצות הברית כי הוא נולד בניו יורק לאם אמריקאית. מאחר שטים חי בארצות הברית עד גיל 14, תחילה בפלורידה ולאחר מכן בתפוח הגדול, הוא העדיף את הנבחרות הצעירות של הדוד סם. באוקטובר האחרון הוא כיכב באליפות העולם עד גיל 17, וכבש בין היתר שלושער לרשת פראגוואי, כולל בעיטה אחת מטורפת ממרחק לחיבורים. בתחילת השנה הנוכחית, וואה כבר זומן לנבחרת הבוגרת ושותף בשלושה משחקי ידידות. כאשר מצא את הרשת של בוליביה, הוא הפך ליליד שנת 2000 הראשון שמבקיע עבור ארצות הברית, אך נכון לעכשיו - לפני שנטל חלק במשחקים רשמיים - הוא עדיין רשאי לשנות את הבחירה.

עוד בנושא

פריס סן ז'רמן זכתה בסופר קאפ עם 0:4 על מונאקו, וואה כבש
פ.ס.ז' חגגה את התואר, בצרפת חוששים מתאקל בין טוכל לניימאר
"הצגה של איש אחד": ספרד התאהבה בריקי פואיג בן ה-18 מברצלונה

סירב לצ'לסי, חולם להיות כמו אבא

סביר להניח שזה לא מטריד יתר על המידה את אוהדי אלופת העולם הטריה בימים אלה, אבל לפני שנתיים הצהיר וואה: "הכל עדיין פתוח". עם זאת, וואה יודע מצוין שיש לו סיכוי גדול הרבה יותר לזהור בנבחרתו הנוכחית. התחרות תהיה קשה פחות, והוא עצמו הודה בכך כאשר העדיף לעבור לעיר האורות לפני ארבע שנים. "שיחקתי באקדמיה של ניו יורק רד בולס, אבל רציתי לעבור לאירופה כדי להתקדם מהר יותר ולחוות רמה גבוהה יותר", הוא הסביר. והיה זה צעד אמיץ למדי, כי אחיו הבכור, ג'ורג' ג'וניור המבוגר ממנו ב-13 שנה, נכשל לחלוטין במסעותיו באירופה. אחרי שגדל במילאן, אשר בשורותיה כיכב האב, הוא הסתובב בקבוצות זניחות בשווייץ ובבולגריה, עד שהגיע למילואים של סן ז'רמן ב-2015, ושותף בשני משחקים בלבד.

טים מוכשר הרבה יותר, וההופעה הראשונה שלו במדים של הפריסאים היתה מוצלחת פי מיליון. הוא הבקיע שלושער עבור הקבוצה עד גיל 17. למשחקו השני כבר הגיע ג'ורג' וואה בכבודו ובעצמו, והציפיות החלו לעלות בהדרגה. הבן הצעיר במשפחה ניחן במהירות מסחררת, טכניקה משובחת והמון ביטחון עצמי. הייחוס המשפחתי מחייב, והוא מכיר בערכו, אבל עדיין לא החליט כיצד נכון יותר להתייחס אליו. "אבא היה אחד השחקנים הטובים בעולם, ואני רוצה ללכת בדרכו", אמר בהזדמנות אחת. בראיון אחר, הגישה היתה הפוכה: "שם המשפחה רשום על החולצה שלי מאחור, ורק האוהדים רואים אותו. לא אני". בראיון שלישי טען: "אני רוצה להיות גדול שחקני ארצות הברית אי פעם". לך תבין.

סגנונו שונה בכל מקרה מזה של ג'ורג'. טים עוצמתי פחות, אבל זריז יותר, ויש לו יכולת לברוח מהשומרים תוך שבריר שניה. בפריס שמחו מאוד לצרף אותו לאקדמיה ולסדר לו מסלול קידום מהיר. וואה, שנסע בגיל 13 למבחנים בצ'לסי, העדיף תמיד לשחק בצרפת ובעיקר בסן ז'רמן - כי כך עשה האב שזכה באליפות ההיסטורית ב-1994. נכון לעכשיו, ההחלטה נראית נכונה. כבר בגיל 16 הוא שולב בקבוצה הצעירה עד גיל 19, וכבש שלושער מול לודוגורץ בליגת האלופות לנוער. בעונה שעברה, כבר שילב אותו המאמן אונאי אמרי בסגל הבכיר, העניק לו שתי הופעות כמחליף ואף נתן לו 90 דקות מלאות במשחק חסר חשיבות במחזור הנעילה. אלה היו הצעדים הראשונים, העונה, עם טוכל על הקווים, זה כבר עשוי להיות רציני יותר.

עוד באותו נושא

מקצץ משכורות ונלחם באפליה: ג'ורג' וואה מנסה לשנות את ליבריה

לכתבה המלאה
כדורגלן העבר ג'ורג' וואה עם רעייתו. AP
עוקב מרחוק בגאווה. ג'ורג' וואה/AP

שיתוף פעולה עם אמבפה בדרך?

עדיין מוקדם מאוד לשפוט עד כמה חלקו של וואה יכול להיות משמעותי, ועתידו של אדינסון קבאני טרם ידוע, אבל במשחקי ההכנה הוא קיבל את הצ'אנס ולקח אותו בשתי הידיים, בדיוק כמו שהבוס רצה. "זו הזדמנות גדולה לטים, והוא צריך לנצל אותה", הכריז טוכל. התוצאה - שער לרשת באיירן מינכן, סחיטת פנדל במפגש מול ארסנל, אסיסט נאה מול אתלטיקו מדריד, והופעות מרשימות למדי בהרכב נסיוני עבור שחקן חסר נסיון כמוהו. לכן המאמן לא היסס לזרוק אותו למים העמוקים גם מול מונאקו.

ואולי זה לא מדד אמיתי, וחלק ניכר מהשחקנים הגיעו מקבוצת הנוער, אבל וואה שיתף פעולה לא רק עם בופון. גם טיאגו סילבה, מרקו וראטי, אדריאן רביו ואנחל די מריה היו על הדשא. השער במחצית השנייה, אחרי בישול אמנותי של סטנלי נסוקו המפתיע, היה פשוט יחסית, אך נכבש בקור רוח ובמקצועיות - כמו שאבא ג'ורג' היה עושה. הקרח נשבר, ואפשר רק להמתין בשקיקה לתחילת העונה. האם ישתף פעולה וואה גם עם קיליאן אמבפה? אחרי הכל, הפרש הגילאים ביניהם לא גדול במיוחד. אולי גם לוואה מצפה פריצה מטאורית, בערך כמו זו של אלוף העולם המהולל?

בשלוש יבשות יעקבו בדריכות אחרי ההתפתחויות. צרפת, ארצות הברית, ליבריה - כולן בעניין. זה סיפור רב לאומי על שחקן מיוחד, וייתכן שבעתיד נראה אותו גם במדי מילאן, גם אם בופון יעדיף בוודאי לשלוח אותו ליובנטוס.

עקבו אחרי יוכין בפייסבוק

טים וואה, נבחרת ארצות הברית. AP
גם בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות עוקבים. וואה במדי ארצות הברית/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully