וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אורחים לרגע: אנסטיס לא לבד - חזרה לזרים שביקרו פה לתקופה קצרה

4.8.2018 / 7:00

שחקן החיזוק של צבא צרפת והסופרסטאר של אינדונזיה. הקשר שתקף שופט והחלוץ שלא כבש במשך ארבע שנים. זה שהעדיף את סעודיה כי "שם אפשר לאכול חזיר" וזה שמספר כיצד "התבצרתי בבונקר בישראל". לכבוד אנסטיס, חזרנו לעוד כמה זרים מהעשור האחרון שהגיחו ונעלמו מיד

צילום ועריכה: יוסי ציפקיס

יאניס אנסטיס צפוי לעזוב את הפועל באר שבע אחרי 180 דקות וללא הופעת ליגה אחת. השוער היווני לא יישכח במהרה, לאור תצוגת האימים שלו בתבוסה 5:0 בזאגרב, שהזכירה לרבים את הקרואטי הרבויה סונארה שעזב את באר שבע אחרי משחק אחד בו ספג רביעייה מבני סכנין באוגוסט 2004. בעקבות השחרור המסתמן של אנסטיס, חזרנו לעוד שבעה אורחים לרגע מהעשור האחרון - כאלה שהגיעו לליגת העל בקול תרועה רמה ועזבו תוך זמן קצר - ובדקנו מה קרה איתם מאז.

עוד בנושא:
ערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
הפועל באר שבע לאריאל הרוש: תוחתם רק לאחר שגיא חיימוב ימצא קבוצה
אפואל ניקוסיה תהיה יריבת הפועל באר שבע בסיבוב המוקדמות השלישי בליגה האירופית
עם הפנים קדימה: הכירו את אפואל ניקוסיה, יריבת הפועל באר שבע בליגה האירופית

רנספורד אוסיי - מכבי חיפה

שחקן מכבי חיפה אוסיי רנספורד. יותם רונן
שחקן מכבי חיפה אוסיי רנספורד/יותם רונן

התקופה בליגת העל: זוכרים אותו? בנובמבר 2008 חתם כוכב נבחרת הנוער של גאנה על חוזה לחמש שנים. הוא נבחר לשחקן הכי מבטיח בארצו בגיל 18, דורג במקום ה-32 ברשימת 50 הצעירים המבטיחים של מגזין "וורלד סוקר", אבל במכבי חיפה החזיק חצי שנה בלבד, עם שני שערים ב-11 משחקים ושותפות באליפות.

מאז: בזמן ששחקנים שדורגו מתחתיו באותה רשימת טופ 50, דוגמת מסוט אוזיל, אלכסיס סאנצ'ס ואיבן ראקיטיץ', זללו תארים והפכו לכוכבים בינלאומיים, אוסיי שהוליך את גאנה לזכייה במונדיאליטו ב-2009 בעיקר טייל ובקושי שיחק. הוא בן 27 וחצי, אבל עדיין לא הגיע ל-10 שערים בליגות ראשונות. ב-2016 חזר לאירופה ובמדי רופס הפינית קטע בצורת של ארבע (!) שנים, אך זה היה השער היחיד שלו במועדון. משם המשיך לקבוצה הנהדרת סנטה קלאוס מהליגה השנייה ועד לפני כמה חודשים שיחק בפלנגה הליטאית. ועדיין, אחרי כל כתבה שבה תוהים לאן נעלם רנספורד אוסיי, הוא מבטיח שיגיע הרגע בו ימצה את הפוטנציאל. נמשיך לחכות.

עוד באותו נושא

ביוון מעריכים שאנסטיס יעזוב את באר שבע. דגני וכחילה מועמדים

לכתבה המלאה

רמי מרבאל - מכבי תל אביב

רמי מרבאל בחגיגות האליפות של מכבי תל אביב. יוסי ציפקיס
רמי מרבאל בחגיגות האליפות של מכבי תל אביב/יוסי ציפקיס

התקופה בליגת העל: בפברואר 2013, יחד עם ברק בדש, הנחית ג'ורדי קרויף בקרית שלום גם את מרבאל, מגן עם עבר עשיר בליגה הבכירה בצרפת שכבש את אחד השערים היפים בתולדות הליגה (במדי נאנט מול מארסיי). מרבאל נהנה בישראל, אבל עזב אחרי שמונה משחקי ליגה ושער אחד במדי מכבי תל אביב, איתה זכה באליפות ב-2013/14.

מאז: המגן ממרטיניק הוסיף לאחר מכן עוד אליפות בהונגריה, אבל רשם חמש הופעות במצטבר בשתי עונות בווידאוטון ועם חזרתו לצרפת הפך לשיאן הנוכחות בקבוצה של ארגון השחקנים, אליה משתייכים כדורגלנים ללא חוזה. מאז אוגוסט 2015, מרבאל שיחק קצת בקבוצת חובבים ליד הבית, אבל בעיקר התמקד בייצוג השחקנים המובטלים. "כשאתה מעל גיל 30, כל הדלתות כבר נסגרות בפניך", אמר בראיון. "אנחנו לא נזקקים, זה בסדר. אני לא רוצה לשחק כדורגל בשביל הכסף אלא בשביל הנשמה". זה לא עזר לו לקבל חוזה בקבוצות משלוש הליגות הראשונות, אבל הנשמה קיבלה את מבוקשה עם השתתפות באליפות אירופה, לא פחות ולא יותר. ארגון השחקנים חידש את ההסכם עם צבא צרפת, וכך מרבאל הצטרף יחד עם כמה מחבריו לנבחרת הצבאית. גם אחרי שלוש שנים בלי כדורגל מקצועני, הוא לא מוכן לפרוש.

מוחמדו אידריסו - מכבי חיפה

מוחמדו אידריסו שחקן מכבי חיפה. אדריאן הרבשטיין
מוחמדו אידריסו שחקן מכבי חיפה/אדריאן הרבשטיין

התקופה בליגת העל: הרכש הראשון של מכבי חיפה בקיץ 2014 היה אידריסו הקמרוני - הזר הראשון מעל גיל 34 שחתם בירוק. למרות עבר מרשים בבונדסליגה וצמד מבטיח בגביע הטוטו, אידריסו נזרק מכפר גלים כבר בנובמבר, אחרי חמישה משחקי ליגה וללא שער אחד. "אידריסו סטה מהדרך", הסביר המאמן דאג אלכסנדר סטנוייביץ' את ההחלטה לשחרר את החלוץ, שהורחק כבר במחזור השני וביצע גם כמה עבירות משמעת.

מאז: אידריסו שחזר את ההספק מישראל גם בשקנדיה המקדונית ואז עבר לאורדינגן מהליגה החמישית בגרמניה. בתחילת 2018 הצטרף לאוניון הליין החובבנית מאוסטריה (שני שערים ב-12 הופעות), ולאחרונה כבר התקדם בגיל 38 לקופשטיין מהליגה השלישית, איתה הספיק להפסיד בגביע 5:0 לראפיד וינה. בכל מקום, אגב, הוא דואג להזכיר את התקופה בישראל ולספר על מכבי חיפה, "אותה אהדתי כילד". לפני כחצי שנה גם טען כי לא בעיות משמעת גרמו לפרידה ממכבי חיפה, אלא דווקא טלפון מאמו המודאגת ש"שמעה על המצב הביטחוני בישראל, שנאלצתי להתבצר בבונקר, והורתה לי לבטל את החוזה מיידית".

אמידו באלדה - הפועל תל אביב

אמידו באלדה שחקן הפועל תל אביב. מגד גוזני
אמידו באלדה שחקן הפועל תל אביב/מגד גוזני

התקופה בליגת העל: שנתיים וחצי אחרי שסלטיק שילמה עליו 1.8 מיליון יורו, באלדה נחת בישראל בינואר 2015 במטרה להוסיף קצת מחץ להתקפה המקרטעת של הפועל תל אביב. למרות הרצון הטוב, באלדה הגמלוני לא מצא את עצמו בליגת העל ונפרד ממנה שבועיים לפני תום העונה, עם אפס שערים ב-11 משחקים (כולל שניים בגביע).

מאז: באלדה עבר למץ הצרפתית, עלה איתה לליגה הראשונה למרות דקות מועטות ואז עבר למאריטימו וטונדלה מפורטוגל. גם שם בקושי שיחק, בין היתר בשל בעיה רפואית שהשביתה אותו, לא קיבל שכר במשך 10 חודשים והודה כי הוא חי למעשה על הכסף מימיו בסלטיק. בינואר האחרון חזר לקבל משכורת בקוקסי האלבנית ושבר בצורת של כמעט ארבע שנים עם שני שערי ליגה, אך למרות חוזה לעונה נוספת בחר לעזוב "כדי להיות קרוב למשפחה" וחיפש קבוצה בפורטוגל, לפני שהצטרף לאימונים של קטנזארו האיטלקית.

מירצ'ה אקסנטה - מכבי נתניה

מירצ'ה אקסנטה שחקן מכבי נתניה (שמאל) מול שמוליק מלול שחקן הפועל עכו. אדריאן הרבשטיין
מירצ'ה אקסנטה שחקן מכבי נתניה (שמאל) מול שמוליק מלול שחקן הפועל עכו/אדריאן הרבשטיין

התקופה בליגת העל: שלוש שנים אחרי שנבחן בבית"ר ירושלים, החלוץ הרומני הגיע למכבי נתניה בפברואר 2016 כדי לנסות למנוע ירידה ודאית. זה כמובן היה חסר סיכוי, ואקסנטה ביקש לחזור לרומניה אחרי פחות משלושה חודשים, במהלכם אף פונה מביתו כי שכר הדירה לא שולם. נתניה ירדה ללאומית ואקסנטה נפרד מישראל ללא שערים בתשעה משחקים.

מאז: החלוץ שב לרומניה, סיפק את העונה הטובה בקריירה שלו עם תשעה שערים בגז מטאן מדיאש ונענה להצעה מפתה מקבוצת אל פייסלי הסעודית. זו הייתה עבורו חוויה מתקנת אחרי הטראומה בישראל. "חוץ מהחום, הכול היה מושלם", סיפר. "אפילו יכולתי לאכול חזיר". בינואר 2018 שב למולדת עם חוזה לשנה וחצי בבוטושאני, אבל לפני כחודשיים הפתיע עם חזרה לדינמו בוקרשט. "לא, זו לא בדיחה, אקסנטה הוא החלוץ החדש שלנו", זעמו האוהדים במכתב שפרסמו נגד ההנהלה. "דינמו החדשה היא בעצם דינמו הקמצנית. לוקחים שחקן שכובש חמישה שערים בעונה וכבר שיחק אצלנו ולא תרם יותר מדי". אלא שאקסנטה בן ה-31 בישל במשחק הראשון, כבש בדרבי מול סטיאווה במחזור השני ופתאום הכול השתנה. "חטפתי בראש על זה שהבאתי אותו, אבל עכשיו כולם מבינים", התגאה המאמן פלורין בראטו. "אני מאושר בשבילו שהוא שימח כך את האוהדים".

אזקיאל אנדואסל - הפועל תל אביב

שחקן הפועל תל אביב, אזקיאל אנדואסל. יוסי ציפקיס
שחקן הפועל תל אביב, אזקיאל אנדואסל/יוסי ציפקיס

התקופה בליגת העל: אחרי חצי שנה עם ארבעה שערים ב-11 משחקי ליגה במדי עירוני קרית שמונה, קפטן נבחרת צ'אד הצטרף במפתיע להפועל תל אביב בינואר 2017, אבל שוחרר אחרי כחודשיים בתום ועדת משמעת שנערכה לו. החלוץ איחר לנסיעה לסכנין, דיבר בצורה לא נאותה לחבריו ולמאמן מנחם קורצקי, וכך נפרד מהצבע האדום אחרי שער אחד בחמישה משחקים.

מאז: קבלו את הכוכב מספר 1 של הליגה האינדונזית. אנדואסל חתם בקבוצת פרסיב בנדונג, כבש ארבעה שערים בחצי העונה הראשונה וסייע לקבוצתו להיחלץ מירידה, ובעונה הנוכחית כבר מוביל אותה למקום הראשון כמלך שערי הליגה עם 13 כיבושים. אלא שגם באינדונזיה קופץ לאנדואסל הפיוז מדי פעם. לאחרונה היכה שחקן יריב במהלך משחק וספג עונש הרחקה משני משחקים וגם קנס כספי. ובכל זאת, מדובר בעונה הטובה בקריירה שלו - הראשונה בה עבר את רף 10 השערים.

רובן מיקאל - מכבי תל אביב

רובן מיקאל מכבי תל אביב מול דן איינבינדר בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
רובן מיקאל מכבי תל אביב מול דן איינבינדר בית"ר ירושלים/ברני ארדוב

התקופה בליגת העל: שחקן נבחרת פורטוגל לשעבר הגיע לישראל בחשאי וחתם במכבי תל אביב ברגע האחרון של חלון ההעברות בינואר 2017. למרות כמה רגעי קסם, עזב את הצהובים אחרי חמישה חודשים, במהלכם כבש שער אחד ב-15 משחקי ליגה והיה שותף לסגנות ולהפסד בגמר הגביע.

מאז: הקשר בן ה-31 ישב בבית חצי שנה, עד שקיבל חוזה בפאסוס פריירה מהליגה הבכירה בפורטוגל. במדי פאסוס רשם 13 הופעות וכבש שער אחד במשחקו האחרון, אבל הרגע הזכור מכולם קרה משחק אחד לפני כן. מיקאל כבר היה על הספסל כאשר פאסוס דרשה פנדל בתוספת הזמן. השופט התייעץ עם ה-VAR ובכל זאת לא הצביע על הנקודה הלבנה, מה שעורר את זעמו של אקס מכבי תל אביב. מיקאל תפס ביד של השופט, תקף אותו מילולית ורק חבריו מנעו גם תקיפה פיזית. גם בעקבות האירוע הזה, פאסוס החליטה לשחרר אותו בקיץ, למרות החוזה החתום עד 2021. בתחילת יוני הוא עוד הוצע לקבוצות בישראל, אבל בסופו של דבר בחר להתאחד עם ליטו וידיגאל בוויטוריה סטובאל, שם יוכלו להעלות זיכרונות מהתקופה המשותפת בתל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully