וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במכבי תל אביב מתריעים: "איביץ' צריך לטפל בבעיה שהיתה לקרויף"

3.8.2018 / 6:43

אחרי ה-2:2 בסרביה הצהובים מרוצים מהמחוייבות ומהחיוך שחזר לעטר ומיכה, אך מודאגים מעוד שמיטת יתרון: "אם לא נדע לנצח משחקים כאלה, נשלם מחיר יקר". המו"מ על חיימוב יואץ, המטרה: שדרוג ראיקוביץ'

גיא חיימוב שוער הפועל באר שבע. ברני ארדוב
ייתן לראיקוביץ' את הדחיפה שהוא צריך? חיימוב/ברני ארדוב

1. חיימוב ישדרג את ראיקוביץ'?

בבוקר שאחרי ההעפלה לסיבוב השלישי של מוקדמות הליגה האירופית, במכבי תל אביב יתחילו להתקדם בכיוון צירופו של גיא חיימוב. כל עוד הפועל באר שבע התעקשה לקבל עבורו כסף, במכבי תל אביב לא חשבו לגעת. כעת, כשבאר שבע אותתה שהיא מוכנה לשחרר ללא תמורה, מכבי תל אביב תהיה כנראה מעוניינת ותקדם את העסקה בתחילת השבוע הבא. שני מניעים עיקריים גרמו למכבי תל אביב לדון מחדש בצירופו של חיימוב. הראשון, ההכרה בכך שפרדראג ראיקוביץ' חייב תחרות. במכבי תל אביב הפנימו כי העונה שעברה, שהיתה חלשה עבור השוער הסרבי, נבעה מכך שאף אחד לא איים עליו. לא היתה לו שום תחרות במהלך השבוע וראיקוביץ' הרשה לעצמו להוריד הילוך באימונים ועם המטען השלילי הזה הגיע למשחקים וכמעט לא תרם למכבי תל אביב נקודות.

בקרית שלום מבינים היום כי הנוכחות של חיימוב תעשה טוב לראיקוביץ' כל עוד הוא נשאר בקבוצה. תחרות בין שוער הליגה הישראלי הטוב ביותר של העונה שעברה לבין הסרבי של מכבי תל אביב, רק תחדד את החושים של ראיקוביץ' להיות טוב יותר וכבר אתמול (חמישי) בניש, ראו שיפור ביכולת שלו, אולי גם בשל העובדה שהוא שומע כי חיימוב בדרך. עניין שני, הוא ההבנה במכבי תל אביב כי בכל יום יכולה לנחות הצעה שמכבי תל אביב לא תוכל לסרב לה. מכבי תל אביב נקבה בסכום של 5 מיליון יורו תמורת כרטיסו של ראיקוביץ' והמנכ"ל בן מנספורד מבהיר לסוכנים שפונים, כי מכבי לא תמכור בפחות אבל בין אם יגיע הסכום שמכבי מבקשת ובין אם מכבי תתפשר, היא חייבת שיהיה לה שוער טוב ומוכן להיכנס מיד לשחק עד שולדאן איביץ' יבחר שוער אחר. כבר עתה ברור כי אם ראיקוביץ' ימכר, ייעשה ניסיון להביא שוער שני מקבוצה איטלקית או ספרדית או לחילופין יביא איביץ' שוער מהליגה היוונית אותה הוא מכיר היטב. עד אז ייתן חיימוב מענה ופתרון כי בשלב הזה במכבי תל אביב עדיין לא מרגישים מספיק בטוחים לתת לשוער העתיד של המועדון, חביב אוחיון שיושב על הספסל, את האפודה הראשונה.

עוד בנושא

מכבי תל אביב עלתה לסיבוב המוקדמות השלישי, תפגוש את פיוניק
מכבי תל אביב תשחק מול פיוניק כבר בשלישי, איביץ': "נהיה מוכנים"
המשוכה הבאה: הכירו את פיוניק ירבאן, היריבה בסיבוב השלישי

ולאדן איביץ', מאמן מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
מאמן חדש, צרות ישנות. איביץ'/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

2. ממשיכים לא להרוג משחקים

"אנחנו לא יודעים להרוג משחקים", היה נוהג ג'ורדי קרויף לומר לא פעם בעונה שעברה. מכבי תל אביב היתה מובילה ומשחקת טוב במחצית הראשונה, אבל אז היתה נופלת על השחקנים של קרויף רוח של שאננות או סתם חוסר תשומת לב והניצחון היה בורח. ולדאן איביץ' התוודע אמש בניש למחלה ממנה מכבי תל אביב טרם נרפאה. אחרי יתרון של 0:2 לא היתה שום סיבה שמכבי תל אביב תשמוט את היתרון ותיכנס ללחץ אחרי שהסרבים השוו. נכון שרדניצ'קי היתה צריכה לנצח 2:5 במניין השערים, אבל כעיקרון איביץ' יצטרך לטפל בבעיה שקרויף לא ידע להתמודד איתה, כי מכבי תל אביב איבדה בעונה שעברה את האליפות על הנקודות שהיא הפסידה מול קבוצות נחותות ממנה. מאזן המשחקים הישיר שלה מול הפועל באר שבע דווקא היה טוב ולא בגלל המפגשים הישירים מול האלופה, מכבי תל אביב איבדה את האליפות. "חייבים לסיים עם הרפיון הזה שגורם לנו לאבד ניצחונות", הודה אמש אחד השחקנים. "נשלם מחיר יקר אם לא נדע לנצח משחקים בהם אנחנו משחקים טוב ומובילים. ולדאן צריך לטפל בבעיה שהיתה אצל ג'ורדי".

עוד באותו נושא

גאווה ודעה קדומה: מה עובר על טל בן חיים לאחר הפרידה ממכבי תל אביב?

לכתבה המלאה
שחקני מכבי תל אביב חוגגים עם אלירן עטר. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
סימנים של חיבור מיוחד עם המאמן. עטר חוגג/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

3. עטר חם. מאוד

ולדאן איביץ' ממשיך לתת אמון באלירן עטר וממשיך לקבל ממנו תוצרת. כבר בחצי השעה שהוא נכנס כמחליף בבודפשט מול פרנצווארוש, ניתן היה לראות עטר אחר לגמרי. בוגר, קבוצתי, מבין מה עיקר ומה טפל. אמש בניש, עטר המשיך בכושר הנפלא איתו הוא פתח את העונה ודומה שנרשמת כאן כימיה חזקה בינו לבין איביץ'. במכבי תל אביב מאוד מרוצים מהגישה החיובית של החלוץ. "כולם שמחים בשביל אלירן", סיפר אמש אחד השחקנים. "אחרי תקופה ארוכה במכבי חיפה וגם בעונה שעברה במכבי תל אביב, ההרגשה היא שאלירן חזר ליהנות מכדורגל ושהפעם הוא אפילו נהנה יותר".

אלירן עטר אמר לאחר המשחק: "לא היה קל, האמת היא שהתכוננו למשחק קשה, משחק חוץ, איצטדיון מלא, אבל מה שחשוב זה שבסופו של דבר עברנו את המשחק הזה". לקראת המשחק נגד פיוניק כבר ביום שלישי הקרוב אמר עטר: "אין לנו הרבה זמן, מחכה לנו יריבה קשה. אנחנו טסים כבר ביום ראשון וצריכים להתכונן כמו שצריך כדי להשיג תוצאה טובה".

על הכושר הטוב שלו מפתיחת העונה: "הפתיחה של הקבוצה היתה טובה, אני שמח להבקיע, בכל משחק, בכל מפעל, לא משנה מול מי, אבל באמת מה שחשוב הוא שהקבוצה מנצחת".

דור מיכה, מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
חוזר למקום הטבעי. מיכה/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

4. מיכה חוזר למקומו הטבעי

שחקן נוסף שמחזיר לעצמו את החיוך הוא דור מיכה. אחרי שג'ורדי קרויף הציב אותו כשחקן כנף במערך של שלושה בלמים ודרש ממנו עבודה הגנתית, מיכה חוזר לעמדות הטבעיות שלו במרכז השדה ובכנף ומכבי תל אביב יוצאת נשכרת. אמש וידאר קיארטנסון היה חייב לנצל את הכדור המצוין שהכניס לו מיכה, אבל האיסלנדי לא המשיך את המשחק הטוב שהיה לו לפני שבוע ושוב חזר לבינוניות. למיכה יהיה העונה עם מי לשחק. צ'יקו אופואדו קיבל אתמול דקות ראשונות, אייל גולסה היה טוב בחלקים גדולים של המשחק ובארץ נותרו עומר אצילי המורחק ואבי ריקן שקיים ספק גדול אם יוכל לשחק בסיבוב הבא בשל הבעיה הרפואית ממנה הוא סובל. למיכה יהיו מספיק פרטנרים לשחק איתם והוא חייב לייצר בכל משחק כמה מצבים.

שחקני מכבי תל אביב. האתר הרשמי של מכבי תל אביב, אתר רשמי
ועכשיו לאתגר הבא. שחקני מכבי תל אביב/אתר רשמי, האתר הרשמי של מכבי תל אביב

5. לו"ז צפוף לקראת פיוניק ביום שלישי

כבר ביום שלישי תשחק מכבי תל אביב את משחקה הראשון בסיבוב השלישי של המוקדמות מול פיוניק ירבאן בארמניה. היום יטוסו השחקנים חזרה לארץ וכבר ביום ראשון ימריאו חזרה לאירופה למשחק בירבאן. ביום שני הם כבר יידעו מי תוגרל מולם בפלייאוף הבתים אם מכבי תחלוף על פני הארמנים. בשל הדחתה של ספרטה פראג אמש, מכבי תל אביב תהיה מדורגת בשלב הפלייאוף והיא אמורה לקבל יריבה נוחה. "מכבי תל אביב מחוייבת בכל עונה להגיע לשלב הבתים של הליגה האירופית", אמרו אמש במועדון. "אנחנו בכיוון הנכון. רק צריך להמשיך ברצינות ובהכנה שהיתה עד עכשיו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully