וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלמה אייזיק: "היה נכון להחזיר את גלן רייס. לחלוטין"

29.7.2018 / 13:30

"רצינו לסגור מעגל עם גלן. תכננו לעשות בביתי מסיבת סיום, והיה חשוב שהוא יהיה". שלמה אייזיק, בעלי חולון, שובר שתיקה, ומספר על הלחצים לפני הקאמבק ("הציקו למשפחתי"), מה דעתו על מעבר שחקניו לירושלים ("בלאט טעה") ועל ועדת שרעבי ("התנהלות הזויה"). ראיון בלעדי

ברני ארדוב

"כבוד האדם קודם לכבוד הצלחת", הצהיר בעלי הפועל חולון, שלמה אייזיק, במסיבת העיתונאים המיוחדת שכינס במהלך העונה כדי להסביר את המהלכים שעמדו מאחורי שחרורו המפתיע של גלן רייס ג'וניור לאחר שהיכה בחדר ההלבשה את גיא פניני. הוא הציג את עצמו ואת המועדון שבראשו הוא עומד כקבוצת כדורסל בעלת ערכים, בניגוד לאחרים שלא יבחלו באמצעים כדי לרשום הצלחות ספורטיביות. אלא שהתדמית הנדירה הזו התנפצה לו בפנים ב-7 ביוני, שעות לפני המשחק החמישי והמכריע נגד הפועל אילת ברבע גמר הפלייאוף, כשהסגולים החליטו לבצע פניית פרסה ולהחזיר את רייס לקראת הפיינל פור. הפורוורד הסורר הופיע בגמר האליפות נגד מכבי תל אביב, שיחק רע מאוד והקבוצה הובסה. הנזק התדמיתי שנגרם לה היה גדול עוד יותר, ואייזיק עמד באופן טבעי במוקד.

במשך חודש וחצי, מאז סיום העונה, שמר אייזיק על שתיקה בכל הנוגע לפרשה הכואבת. "לא הופתעתי מהביקורת עליי", אומר הבוס של חולון בראיון בלעדי לוואלה! ספורט. "שכל אחד יעשה מה שהוא מבין. אני יכול להבין את התקשורת שניזונה מהאירועים האלה. אם יש משהו שאני מצטער עליו - זו העובדה שכל העניין יצא החוצה, ושקיימנו את אותה מסיבת עיתונאים שהייתה מיותרת לחלוטין. למדתי שני דברים חשובים מכל האירוע הזה. הראשון הוא לא להוציא שום כביסה מלוכלכת מהמועדון, וגם אם היא תדלוף החוצה, אני לא אביע את דעתי עליה. אירוע מהסוג הזה שקרה עם גיא, כמו שזה קרה, לא ייצא החוצה מחוץ לכותלי המועדון. לא חייבים להגיב. היינו שותקים, לא מדברים על זה בחוץ. הדבר השני זה שסיימתי להצהיר הצהרות. כשהסיטואציות משתנות אתה צריך לקבל החלטות, ולפעמים ההחלטות שאתה מקבל לא תואמות הצהרות כאלה ואחרות. במיוחד בתחום האנושי".

עוד בנושא

מכבי ראשון לציון תיפגש עם איגור קולשוב על מנת לסכם את תנאיו
טוני גפני חוזר לעוד עונה? התקרבות במו"מ עם הפועל תל אביב
דאוסון על המעבר לספרד: "זה צעד שיכול לעזור מאוד לעתיד שלי"

שלמה אייזיק בעלי הפועל חולון. מגד גוזני
לא מתחרט על כלום. שלמה אייזיק/מגד גוזני
"גלן עשה טוב להפועל חולון. במבט כולל, בסך הכל, התוצאה איתו היא מצוינת. היום לא הייתי מחתים את גלן לעוד עונה, אבל זאת הייתה החלטה טובה"

זה היה בסיום המשחק הביתי מול גלבוע/גליל. אחרי רצף של ניצחונות, חולון הפסידה בביתה לקבוצה של אריאל בית הלחמי והרוחות סערו. כמה דקות אחרי שרייס חבט בפניני, אייזיק הגיע לחדר ההמתנה הסמוך לחדר הישיבות של המועדון וגילה מה קרה. "אני בפיגור של שלוש או ארבע דקות אחרי האירוע, נכנס למשרדים בהיכל, לפינת ההמתנה שלנו, ואני רואה את גיא מחזיק את הלחי עם היד ועם נייר או בד. שאלתי אותו מה קרה וככה התוודעתי לאירוע".

קיימתם ישיבה בהולה שבה החלטתם לחתוך את רייס, ועל פי הפרסומים שיצאו אחר כך היו כאלה שהתנגדו למהלך.

"בשביל מה להיכנס לרכילות פנימית? בסוף כל ההחלטות הן חד משמעיות. יש דעות לכאן ולכאן, אבל ההחלטה היא של כל הפורום שהשתתף".

כמה הלחץ להחזיר את רייס היה משמעותי?

"היה לחץ גדול מאוד, כשזה התחיל להפריע לי ברמה המשפחתית, אז הבנתי שנחצה גבול מסוים. התחילו להציק לבני המשפחה שלי. 'תגידי לאבא שלך כך או אחרת', אמרו לבת שלי. אשתי ספגה הערות. אין לי בעיה להתמודד עם לחצים. אני בא מעולם עסקי. אבל זה משהו שלא חוויתי קודם לכן".

מה בסופו של דבר גרם לך להחזיר אותו?

"סבלנו מפציעות, קורי וולדן גמר את העונה, היה איום שג'ורדן המילטון יושעה, לא היו לנו שחקנים והיינו אחרי האחד במאי, כך שכבר לא היה אפשר להביא שחקנים. זאת הייתה הסיטואציה ברגע קבלת ההחלטה".

בדיעבד, אחרי התצוגה החלשה של רייס ושל הקבוצה כולה בגמר, זו הייתה טעות?

"אני לא אומר לדן שמיר את מי להרכיב או מתי להוציא ומתי להחליף. מצאתי לנכון לעשות את המקסימום על מנת להעמיד סגל כמה שיותר רחב על הספסל, ושהוא יבחר מי משחק ומי לא. היה נכון להחזיר את גלן, לחלוטין. וזה מה שמייחד את הפועל חולון בניהול שלי - הפן אנושי מאוד חשוב לי. רצינו לסגור מעגל. גלן היה חלק חשוב מהעונה שלנו, לטוב ולרע. תכננו לעשות בבית שלי מסיבת סיום, והיה לי חשוב שגלן יהיה. חודשיים לפני כן הוא היה אצלי בליל הסדר. רצינו לסגור מעגל בתחום החיובי. זו הייתה אחת המטרות".

גלן רייס ג'וניור עשה טוב להפועל חולון?

"גלן עשה טוב להפועל חולון. במבט כולל, בסך הכל, התוצאה איתו היא מצוינת. היום לא הייתי מחתים את גלן לעוד עונה, אבל זאת הייתה החלטה טובה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
שחקן הפועל חולון גלן רייס ג'וניור. ברני ארדוב
תרם, למרות הסיום העגום. גלן רייס/ברני ארדוב
"לדעתי, תמיר עשה טעות כשעזב את הפועל חולון. אני לא מבין אותו. אני מבין את הנסיבות, אבל אני חושב שהוא עשה טעות"

חולון נפרדה מתחילת הקיץ מלא מעט שחקנים שעברו איתה עונה נפלאה; תמיר בלאט, טיישון תומאס ועוזר המאמן יונתן אלון עברו להפועל ירושלים. "היחיד שהעזיבה שלו הפתיעה אותי ולא הבנתי את המהלך שעשה זה תומאס. אני לא מבין למה הוא לא דיבר איתנו לפני שעזב. אני לא מבין אותו. זה לא ברור לי עד היום. הייתה בינינו מערכת יחסים מצוינת. שאין לי עם שום שחקן. חוזרים אלינו שחקנים ששיחקו אצלנו בעבר, ואני מתכתב ברמה שבועית עם שחקנים שלנו מהעבר. יכול להיות שבישלו כאן משהו".

לבלאט היה חוזה לעונה הקרובה אצלכם, והוא ניצל את האופציה שהייתה לו להשתחרר.

"לדעתי, תמיר עשה טעות כשעזב את הפועל חולון. אני לא מבין אותו. אני מבין את הנסיבות, אבל אני חושב שהוא עשה טעות. הוא שחקן צעיר יחסית, בן 21, בראשית הקריירה המקצוענית שלו, והפועל חולון הייתה יכולה להיות בשבילו חממה מעולה להבשיל ולהתבגר. הכסף הוא הדבר המשני".

המעבר שלו גרר לא מעט אמוציות, כולל התכתבויות פרטיות בינו לבין שמיר שיצאו והתפרסמו.

"הדברים שיצאו החוצה הם לא לעניין. ממני לא יצא שום דבר, אני לא אהבתי את כל הדיבורים. כל האנשים במערכת שלי מבוגרים, שכל אחד יעשה את החשבון האישי שלו. לא אהבתי את זה".

יש מי שקורא לירושלים "חולון ב'". מה אתה חושב על המעבר ההמוני אליה?

"התקציב של ירושלים גדול השנה פי שלושה משלנו, לדעתי. אנחנו לא מחזיקים אף שחקן בכוח, מי שרוצה ללכת - שילך. כל מי שהולך מאיתנו, מתגעגע. בוודאות. הדלת פתוחה, אנחנו לא מתעסקים בנקמות, התחשבנויות ודברים כאלה. לא אצלי".

צירפתם את עמית שמחון, שספג קללות מהקהל שלכם במשחקים נגד אילת בפלייאוף.

"הוא מתאים לנו מאוד ברמת האישיות. הכל היה על גבול הנורמטיבי בעולם הספורט. עובדה שעמית לא לקח את זה למקומות הלא נכונים. במשחק הרביעי באילת אמרתי לאבא שלו שאני מאוד מצטער על האירוע ושהבן שלו ישחק בחולון".

רף הציפיות של האוהדים לעונה הבאה עלה.

"קודם כל שהאוהדים יחדשו מינויים. אני רוצה לראות את ההיכל מלא, זה דבר מאוד חשוב לי. לומר את האמת, מה שאותי מעניין כרגע למען העתיד של הפועל חולון זה להגדיל את מאגר נותני החסויות ולהגדיל את מספר המנויים. כרגע אנחנו עומדים על עלייה של 30 אחוזים בקצב מכירת המנויים, וזה מצוין".

שחקן הפועל חולון תמיר בלאט. קובי אליהו
עוד יתחרט על העזיבה? תמיר בלאט/קובי אליהו
על ועדת שרעבי: "הדרך שבה מתנהלים הדברים היא הזויה. אם רוצים שיהיה כדורסל במדינת ישראל, הדברים צריכים להיראות ולהיעשות אחרת"

בימים אלה מתכנסת ועדת שרעבי, שאמורה לתת את המלצותיה לגבי עתיד הכדורסל הישראלי, והתנהלותה לא לרוחו של אייזיק. "המנהלת מחולקת שני שליש מול שליש. שני שליש שאני לא יודע איך להגדיר אותו ועוד שליש קבוצות פרטיות. אני מטבעי קפיטליסט ולא סוציאליסט, זה קשה לי, ולכן זזתי הצידה. יש לי הרבה שאלות בלי תשובות. קראתי בעיתון שהתלוננו בוועדת שרעבי שיושבי ראש לא מופיעים לישיבות. הרמתי טלפון, אמרתי שאני רוצה לבוא, אמרו לי שאני יכול להיות רק על תקן משקיף. בצהריים אני מדבר עם דן שמיר, והוא מספר לי שהזמינו אותו מוועדת שרעבי לדיון מהיום להיום. אחרי יומיים אני קורא שאנשים כאלה ואחרים היו שם. הדרך שבה מתנהלים הדברים היא הזויה. עכשיו קיבלתי מייל שיש סיבוב של יושבי ראש ואני כן אוזמן, אבל לא עושים לי טובה. אני יכול להסתדר גם בלי כדורסל, אבל אם רוצים שיהיה כדורסל במדינת ישראל, ושיהיה ספורט נורמלי, הדברים צריכים להיראות ולהיעשות אחרת".

תפרט.

"אם המדינה רוצה לקדם את הכדורסל הישראלי ואת הכדורסלן הישראלי, היא צריכה לעשות פעולות, ואני לא הכתובת לזה. הטבות במס, תמיכות, מתקנים. צריך לשבת בצורה מסודרת, לחשוב על דרכים אפקטיביות על מנת לייצר סיטואציה שיהיה כדאי לנו לצרף ישראלים צעירים".

שלמה אייזיק בעלי הפועל חולון. מגד גוזני
הרבה שאלות, מעט תשובות. שלמה אייזיק/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully