וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הכישרון של דני אבדיה ברור, הוא יכול להתפתח למה שמחפשים כרגע ב-NBA"

ב-ESPN פורסמה כתבה נרחבת אודות היתרונות והחסרונות של ילד הפלא הישראלי: "יש לו ביטחון עצמי נדיר וקילר אינסטינקט שלא רואים בגילאים האלה". אבדיה: "הכי חשוב שאקבל דקות ואשתפר"

צילום: לע"מ, עריכה: ניב מעוז

אליפות אירופה הנהדרת של דני אבדיה שמה אותו על הרדאר של סקאוטים רבים בארצות הברית. היום (רביעי) פרסם העיתונאי האמריקאי מייק שמיץ כתבה נרחבת ב-ESPN אודות הכישרון הישראלי הצעיר, שנבחר לחמישיית הטורניר. בשקלול הממוצעים שלו ל-40 דקות, העמיד אבדיה ממוצעים של 22.6 נקודות (40 אחוז ל-3), 11 ריבאונדים ו-2 אסיסטים למשחק, ולטענת שמיץ, אף שחקן כל כך צעיר לא הגיע ל-20 נקודות ו-10 ריבאונדים למשחק בשקלול הנ"ל.

העיתונאי שעבד גם באתר "דראפט אקספרס" נחשב למומחה דראפט, וסקר את היתרונות והחסרונות של אבדיה. כך זה נראה:

יתרונות:

גודל נחמד, מהירות טובה במגרש הפתוח
דוחף את הקצב בצורה אגרסיבית במטרה לקלוע או למסור
אינסטינקטים יוצאים מהכלל בריבאונד
טווח גדול בזריקות מרחוק
נוח לו לבודד שחקנים אחרי חילופים בהגנה
מוסר מרשים תוך כדי תנועה. אינסטינקטים של רכז
יכול להתפתח לשומר טוב על הכדור
ביטחון עצמי נדיר וחוסר פחד לשחקן בגילו

חסרונות:

גובה ואתלטיות ממוצעים
מתקשה לסיים מול שחקנים, לא מוביל הכדור הכי מלוטש
יכול להסתמך קצת יותר מדי על בידודים
תקרה הגנתית קצת מוגבלת
קלע קצת הפכפך שלעתים מתאהב בזריקות מרחוק
קבלת החלטות עדיין לוקה בחסר

עוד בנושא:

נתניהו לשחקני העתודה: "חשוב לנו שיש כדורסלנים ישראלים מצליחים"
וליקו פרוביץ': "זוסמן ואבדיה יתרמו למכבי תל אביב הרבה יותר מוקדם ממה שחושבים"
הצלחה, לא מהפכה: נבחרת העתודה לא תשנה את הכדורסל הישראלי
גם בארה"ב ובאירופה התלהבו מישראל: "זוסמן מדהים, אבדיה נהדר"

דני אבדיה, נבחרת העתודה. מתוך אתר FIBA, אתר רשמי
מחמאות מכל כיוון. אבדיה/אתר רשמי, מתוך אתר FIBA

"הוא קצת התקשה בגמר מול קרואטיה ויש לו הרבה מקום לגדול לפני שיהיה רשאי להירשם לדראפט של 2020, אך לשחקן החצוף יש את הבסיס להתפתח לפרוספקט החדש שמחפשים ב-NBA", כתב שמיץ. "הוא יכול לשחק בכל עמדה מרכז לפאוור פורוורד, ולשם הליגה הולכת. הכישרון שלו ברור, ויש לו קילר אינסטינקט ואמונה עצמית שבדרך כלל לא רואים בגילאים האלה. יש לו שילוב אידיאלי של אש תחרותית וביטחון שצעירים אירופאים צריכים כדי לעבור ל-NBA".

כאן הזכיר שמיץ את לוקה דונצ'יץ'. "אבדיה הוא בהחלט לא דונצ'יץ', אבל איך ששחקן דאלאס ישתלב אולי ישחק תפקיד באיך קבוצות יסתכלו על שחקנים מוכשרים בלי עמדות של ממש, בסגנון אבדיה, שככל הנראה ייתקל באותן שאלות בנוגע לתקרה שלו בהגנה ויכולתו ליצור בהתקפה מול שחקנים גבוהים ואתלטים". הישראלי נשאל על כך והשיב: "דונצ'יץ' שחקן מוכשר מאוד שעשה דברים מדהימים, אבל אני לא אוהב שמשווים אותי לשחקנים אחרים".

"הוא מדהים", אמר על אבדיה יובל זוסמן, שנבחר ל-MVP של הטורניר. "כשאני הייתי בן 17 אפילו לא הייתי קרוב לרמה שלו. הוא גם ענק. הוא יכול להגיע לאן שהוא רוצה על הפרקט, לדעתי גם ב-NBA".

כשנשאל על התכונה הכי טובה שלו השיב אבדיה: "אני חושב שראיית המשחק, אני חושב על המשחק בצורה מיוחדת. אני מאוד אוהב למסור. את הקליעה אני עוד יכול לשפר, כמו כל חלק אחר במשחק שלי".

עוד באותו נושא

וליקו פרוביץ': "זוסמן ואבדיה יתרמו למכבי תל אביב הרבה יותר מוקדם ממה שחושבים"

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת העתודה, דני אבדיה. אתר רשמי FIBA, אתר רשמי
ראיית המשחק מעל הכל. אבדיה/אתר רשמי, אתר רשמי FIBA

אז מה הלאה? על פי אביו, דני ישחק במכבי תל אביב בעונה הקרובה. אולם ילד הפלא בן ה-17 לא בטוח שכך יהיה. "אני חושב שאני מוכן לשחק בליגה הראשונה, אלך לאן שהכי יתאים לי", אמר. "אם מכבי תתן לי לשחק, יהיה לי לעונג. אשמח מאוד לשחק עבור נבן ספאחיה, אבל אני לא יודע. קודם כל אני רוצה שתהיה לי את הסביבה הטובה ביותר, מאמנים שידאגו לי כפי שיש לי כרגע במכבי. זה קשה, כי לעתים קבוצות באירופה רוצות לזכות לנצח ולזכות בתארים, ואתה לא תמיד מתאים לזה. אפשר ללכת לקבוצה קטנה יותר ולקבל דקות, זה הדבר הכי חשוב - לקבל דקות ולהשתפר".

אבדיה סיכם ואמר: "בסופו של דבר אני רוצה ליהנות ולשחק את הכי טוב שלי. מחוץ למגרש אני קצת ליצן, עושה דברים מטופשים כמו ילד, אבל אני יודע להבדיל, בין להיות מאוד רציני וחיה על המגרש, ולהיות מצחיק מחוצה לו. אני ילד שמח".

  • עוד באותו נושא:
  • דני אבדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully