וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עסקת מלקום לברצלונה: "סיפור של גניבה" או "מבצע חשאי" מבריק?

אחרי העסקה הגדולה שמסעירה את ספרד ואיטליה, גם ברצלונה וגם רומא מנסות לשפר את התדמית שלהן. ברומא חושפים את ההתנהלות המפוקפקת, בברצלונה מציגים סיפור אחר לגמרי. וגם: הסוכן שקירב, וההצעה מריאל

AP

גם בספרד יודעים שמדובר ב"גניבה". ברצלונה הודיעה אתמול (שלישי) על החתמת מלקום הברזילאי, שהגיע מבורדו בעסקה שנויה במחלוקת, וכפי שהגדיר את המהלך המנהל הספורטיבי של רומא - "זה משהו שקל להסביר, אבל קשה להבין". מונצ'י העלה אתמול סרטון באורך שמונה דקות באתר הרשמי של רומא, שבו הסביר בפרוטרוט את ההתנהלות מאחורי העסקה, ולמעשה האשים את כל האחראים - את בורדו, את נשיא הקבוצה הצרפתית, את הסוכן של מלקום ואת ברצלונה.

עוד בנושא
מלקום נחת בברצלונה לאחר ה"מחטף" ונישק את הסמל: "זה חלום ילדות שהתגשם"
מונצ'י תקף: "היה לנו חוזה עם בורדו ועם מלקום, שוקלים צעדים משפטיים"
העברות בעולם: ריאל מדריד סימנה את אדינסון קבאני וכריסטיאן פוליסיץ'

מונצ'י מסביר בפרוטרוט את השתלשלות העניינים

כעת, אחרי שהעסקה נחתמה, מתנהל הקרב הפומבי על התדמית. רומא מנסה להתנער מהתדמית של הקבוצה התבוסתנית שאיבדה שחקן בשלומיאליות, מונצ'י מנסה להתנער מהתדמית של המנג'ר שפספס עסקה, וברצלונה מנסה להתנער מהתדמית של הקבוצה הגדולה שמתנהלת בצורה לא אתית.

מונצ'י סיפר אתמול איך רק לפני שבוע הוא פנה לבורדו בנוגע למלקום, שרומא ניהלה שלושה-ארבעה ימים של משא ומתן אינטנסיבי עם בורדו, מלקום והסוכן שלו, ושהכל סוכם ביום שני ב-17:00. "הכל היה סגור, קיבלנו גם אישור להטיס אותו לבדיקות רפואיות", סיפר מונצ'י, "אבל אז התחילו להגיע השמועות".

עוד באותו נושא

מונצ'י: "היה לנו חוזה עם בורדו ועם מלקום, שוקלים צעדים משפטיים"

לכתבה המלאה
מלקום, שחקן ברצלונה. רויטרס
שיחק בבורדו, סיכם ברומא, מנשק את הסמל של בארסה. מלקום/רויטרס

מונצ'י מכיר את שוק ההעברות, יודע שהשוק מלא ביריבות רעבות שאורבות לטרף, ולכן לא רצה לפרסם שהעסקה סגורה עד שהיא לא נחתמת. הבעיה הייתה שבורדו הייתה הראשונה שפרסמה בחשבון הטוויטר הרשמי שלה שסוכמה ההעברה של מלקום לרומא. "הנשיא שלהם התקשר אליי ואמר שבגלל שיש שמועות סביב העסקה, יהיה עדיף עבורם להוציא הודעה רשמית בנושא", סיפר מונצ'י, "אמרתי שזה לא אידיאלי מבחינתנו, כי אנחנו נסחרים בשוק המניות, אבל הם התעקשו. הם צייצו על העסקה, אז לא נותרה לנו ברירה אלא להוציא גם הודעה".

מונצ'י אומר ש"ידענו שיש כמה קבוצות שרוצות אותו, כולל ברצלונה", ומוסיף בחיוך: "אז בגלל זה הגענו איתו להסכם מוקדם ככל האפשר". המנהל הספורטיבי המשיך לתאר את שרשת האירועים הדרמטית: "התקשרתי לנשיא בורדו ואמרתי שיש לנו הצעה חדשה והוא ביקש אותה בכתב. ביום שלישי ב-11 בבוקר הסוכן של מלקום אמר לי שיש ישיבה כדי לסדר הכול. אבל בהמשך אותו סוכן אמר לי להגיש הצעה חדשה כי ברצלונה לוחצת. ואז אמרתי 'זהו זה'. זה לא משא ומתן אלא מכירה פומבית. אנחנו לא ממשיכים. עכשיו אנחנו שוקלים לנקוט בצעדים משפטיים".

נשיא ברצלונה, ג'וספ מריה ברתומאו. AP
פועלים בשקט? בארסה/AP

כצפוי, כשמנתחים את העסקה בספרד, צריך לבחון באיזה כלי תקשורת מדובר. ב"מארקה" הכותרת היא "הסיפור מאחורי הגניבה", שבו מסביר העיתון המדרידאי את השיקולים של ברצלונה בהאצת העסקה, וזאת אחרי שבקבוצה הבינו שוויליאן יקר מדי ושלא יגיע בקלות, במיוחד שמחירו הגבוה לא שווה לשחקן בן 29 (בניגוד למלקום בן ה-21). ב"אס" המדרידאי מציינים שהשחקן הוצע גם לריאל מדריד על ידי הסוכן האירני ג'יה ג'ורבצ'יאן.

מנגד, עיתוני ברצלונה מנסים לעדן את הסיפור. "מבצע חשאי שארך 15 יימים", מתארים ב"מונדו דפורטיבו" את המהלך, וזאת כדי להמחיש שלא מדובר בגניבה, אלא במהלך ארוך ומתוכנן, שהחל עוד לפני בכלל שרומא פנתה לבורדו. "זה היה אחד הסודות הכי שמורים של ברצלונה בשוק ההעברות זה הרבה שנים", דווח בברצלונה, "בארסה הצליחה לחסום את המעבר לבורדו, אבל המהלך הזה החל עוד בתחילת החודש... ההסכם של השחקן עם בורדו היה סגור, אבל לא חתום. זו טעות שאפשרה לברצלונה להגיב ולהיכנס בכל הכוח לעסקה". מי שסייע לבארסה היה הסוכן מינגלה ג'וניור, הבן של ג'וספ מריה מינגלה, איש ברצלונה, שגישר בין הצדדים ועזר לברצלונה להאיץ את העסקה.

כך או כך, מאמן רומא אוזביו די פרנצ'סקו טוען שהקבוצה כבר חושבת קדימה. "עדיין יש המון שחקנים פנויים בשוק", אמר לקראת המפגש של קבוצתו מול טוטנהאם מחר (חמישי) בטורניר ההכנה גביע האלופות, "זה לא הלך כמו שמונצ'י קיווה, אבל כבר לא אכפת לי מזה. יש לנו עדיין סגל תחרותי מאוד. זה נורמלי שאנחנו דרוכים על הנעשה בשוק ההעברות, אנחנו יודעים מה לעשות, נעשה מה שצריך". ברצלונה ורומא ייפגשו בשבוע הבא בדאלאס במסגרת טורניר גביע האלופות הבינלאומי. מלקום עשוי לרשום את הופעת הבכורה שלו במדי בארסה כבר בשבת מול טוטנהאם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully