וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארדואן על פרשת מסוט אוזיל: "היחס הגזעני אליו בגרמניה אינו מקובל"

נשיא טורקיה התגייס לעזרתו של הקשר הגרמני/טורקי, שפרישתו מהנבחרת עוררה סערה. בינתיים אוזיל הפך לגיבור לאומי בטורקיה, עיר הולדתו קראה לרחוב על שמו, הסוכן שלו תקף את אולי הנס

צילום:רויטרס עריכת וידאו:ניר חן

הפרישה הסוערת של מסוט אוזיל מנבחרת גרמניה ממשיכה להסעיר את המדינה בעקבות ההאשמות הגזעניות של קשרה של ארסנל. נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן אמר היום (שלישי) שהיחס בגרמניה כלפי מסוט אוזיל הוא לא מקובל, וזאת אחרי הפרישה של הקשר הגרמני/טורקי מהנבחרת הלאומית עוררה סערה במדינתו. "כזה יחס גזעני כלפי בחור צעיר שנתן את כולו למען הנבחרת הגרמנית, וזאת על רקע האמונה הדתית שלו, זה פשוט לא מקובל", אמר ארדואן. הנשיא הטורקי, שהתמונה שלו עם אוזיל הציתה את הפרשה, סיפר ששוחח עם השחקן אתמול בלילה וטען שהגישה של אוזיל "ניתנת להערצה". עוד ציין שמבקרין של אוזיל בגרמניה "לא יכלו לסבול" לראות את התמונה של השניים.

עוד בנושא
מסוט אוזיל פרש מנבחרת גרמניה: "מרגיש חוסר כבוד וגזענות"
מוסטפה אוזיל: "גרמניה מנצחת ביחד, אבל מפסידה בגלל אוזיל"
"בילד" הגרמני על אוזיל: "ההאשמות שלו מגוחכות, הוא מדבר שטויות ומשחק את הקורבן"
אולי הנס במתקפה חריפה על מסוט אוזיל: "הוא משחק חרא בנבחרת כבר שנים"

מסוט אוזיל שחקן ארסנל עם רג'פ טאיפ ארדואן. AP
הסערה נמשכת. ארדואן ואוזיל (צילום: AP)/AP

בינתיים אוזיל הפך לגיבור לאומי בטורקיה, ועיר הולדתו של השחקן, דברק, קבעה שם רחוב על שמו של אוזיל (שדרות מסוט אוזיל) שבתחילתן הוצבה התמונה של אוזיל עם נשיא טורקיה. "ההחלטה התקבלה אחרי שראיתי את הוול והעצב שהפרשה גרמה", אמר ראש העיר המקומית.

כזכור, לפני יומיים מסוט אוזיל פרש מנבחרת גרמניה, כשהוא מצהיר שהוא "מרגיש חוסר כבוד וגזענות". הגרמני ממוצא טורקי, שנצלב בתקשורת בעקבות הצילום שלו עם ארדואן, תקף וכתב: "אני מרגיש בלתי רצוי, בכירים בהתאחדות הגרמנית לא כיבדו את השורשים הטורקים שלי. גזענות אף פעם לא יכולה להתקבל, די זה די".

עוד באותו נושא

אולי הנס על מסוט אוזיל: "הוא משחק חרא בנבחרת כבר שנים"

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת גרמניה מסוט אוזיל על הספסל. רויטרס
סוכנו תקף בחזרה את הנס. מסוט אוזיל (צילום: רויטרס)/רויטרס

אתמול (שלישי) ההתאחדות הגרמנית הגיבה להאשמות של מסוט אוזיל וביטלה אותן, בעוד שאולי הנס נשיא באיירן מינכן תקף ללא רחמים ואמר ש"אוזיל משחק חרא בנבחרת כבר שנים".

כעת הגיעה תגובתו של אוזיל, או יותר נכון של סוכנו הטורקי של השחקן, ארקוט סוגוט שהשיב להאשמות נגד הלקוח שלו ותקף בחזרה את הנס: "התגובות של הנס מפספסות לגמרי את הנקודה, ואין להן שום קשר לכדורגל. הוא מנסה להסיח את תשומת הלב מהעניין האמיתי שהוא הגזענות והאפליה בגרמניה שמכה שוב בכל יום בחברה הגרמנית".

סוגוט הוסיף: "בהודעה שלו אוזיל קיבל את הביקורת על הכדורגל שלו, ומתייחס לזה כחלק מהמקצוע אבל הנס לא יכול לספק שוב הוכחה כדי לגבות את השטויות שהוא כתב בהודעה המוגזמת והמופרכת שלו. לאוזיל יש 23 שערים ו-40 בישולים - שזה שיא לנבחרת גרמניה. הוא זכה חמש פעמים בתואר הכדורגלן המצטיין של גרמניה - שלוש פעמים אחרי 2014".

סוגוט הוסיף: "אם מסוט כזה שחקן גרוע כמו שהוא טוען, מה יש לו להגיד על הדברים של יוגי לב, ארסן ונגר וז'וז'ה מוריניו? כולם מאמנים בכירים שמהללים את אוזיל וטוענים שהוא אחד הטובים בעולם בעמדה שלו. זה מצחיק שהוא חושב שהוא יותר מבין מהם כדי לשפוט איכויות של כדורגלנים. אנחנו לא נבזבז עוד זמן כדי להתייחס לבנאדם שממש לא מבין בכדורגל. לא רק שהוא חרפה לעצמו, הוא גם בושה לכדורגל הגרמני ולאנשים בגרמניה".

אולי הנס נשיא באיירן מינכן. רויטרס
סופג מתקפת נגד. אולי הנס (צילום: רויטרס)/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully