וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אולי הנס על מסוט אוזיל: "הוא משחק חרא בנבחרת כבר שנים"

נשיא באיירן מינכן ושחקן העבר תקף את הקשר שפרש מנבחרת גרמניה: "אני שמח. בכל פעם ששיחקנו נגד ארסנל, שיחקנו עליו כי ידענו שהוא הנקודה החלשה שלהם". גם בהתאחדות הגיבו

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: שניר דבוש

יממה לאחר הודעת הפרישה התוקפנית של מסוט אוזיל מנבחרת גרמניה הגיעה היום (שני) התגובה של ההתאחדות. ההתאחדות הגרמנית הוציאה הודעה רשמית באתר שלה בנוגע להאשמות שהקשר בן ה-29 הטיח בה.

"מסוט אוזיל שיחק 92 פעמים במדים של נבחרת גרמניה, הוא עזר להוביל אותה לעידן של הצלחה גדולה, על המגרש ומחוצה לו", נכתב בהודעה, "הוא תרם תרומה מכרעת לזכייה של גרמניה בגביע העולם 2014 בברזיל. לכן ההתאחדות אסירת תודה כלפי ההופעות היוצאות מן הכלל שלו במדים הלאומיים. גיוון וקבלת האחר הם כוח לא רק בכדורגל. לכן עבודת האינטגרציה שלנו היא בעלת חשיבות משמעותית בכל הרמות. מנבחרות הילדים ועד הנבחרת הלאומית, כל השחקנים בעלי רקע של מהגרים שייכים לנבחרת. אנחנו משחקים וחיים ביחד למרות השוני המשפחתי, הדתי והתרבותי בין האנשים. מה שכולנו יכולים לחלוק על ומחוץ למגרש זה את החשיבות לזכויות אדם, חוקים, קידום החירות וחופש הביטוי, חופש העיתונות, כמו גם כבוד, סובלנות ומשחק הוגן. מחויבות לערכים האלה היא היסוד הנדרש מכל שחקן שמשחק כדורגל בגרמניה".

עוד בנושא:
מסוט אוזיל הודיע על פרישה מהנבחרת
אוזיל חטף ביקורת חסרת תקדים בבילד: "מנותק מהמציאות, מתקרבן"

שחקן נבחרת גרמניה מסוט אוזיל, המאמן יואכים לב. רויטרס
אוזיל עם לב/רויטרס

ההודעה המשיכה: "לפיכך, התמונות עם נשיא טורקיה ארדואן עוררו הרבה שאלות אצל אנשים רבים בגרמניה. אנחנו מקבלים את הביקורת לפיה ההתאחדות הגרמנית גם תרמה לבעיה עם טיפול לא נכון בסוגייה. אנחנו מצטערים מאוד אם מסוט אוזיל חש שהוא לא הוגן למרות שהרגיש קורבן של גזענות, כמו שהיה עם ג'רום בואטנג בעבר. אבל היה חשוב שמסוט אוזיל, כמו אילקאי גונדואן לפניו, יעניק תשובות בנוגע לתמונה הזו בלי קשר לתוצאות הטורניר ברוסיה. בנבחרת אנחנו מנצחים ביחד, כולנו כקבוצה. ההתאחדות הגרמנית הייתה שמחה מאוד אם מסוט אוזיל היה רוצה להישאר חלק מהנבחרת על רקע הבסיס שציינו. הוא החליט אחרת וההתאחדות מכבדת את זה ומבחינתנו חלה עלינו חובה לטפל בטענות של שחקן נבחרת שאומר דברים כל כך קשים נגדנו ונגד הציבור.

"אנחנו דוחים על הסף את הטענות שבהתאחדות הגרמנית יש גזענות מצד הנציגים, המועסקים, המועדונים ומיליוני המתנדבים שמועסקים על ידה. במשך שנים רבות, ההתאחדות מעורבת בצורה חזקה מאוד בעבודת האינטגרציה בגרמניה. בין היתר ההתאחדות הובילה קמפיינים ועזרה לקלוט עשרות אלפי פליטים למשפחת הכדורגל. ב-15 השנים האחרונות, ההתאחדות יצרה עבודת אינטגרציה מורכבת שפועלת גם במועדוני חובבים. ההתאחדות עומדת בערכים של גיוון וקבלת האחר מצד העובדים שלה ומלמעלה למטה וכל האנשים שלה מחויבים לכך מדי יום ביומו. ההתאחדות מצטערת על הפרישה של מסוט אוזיל מהנבחרת. כך או אחרת, זה לא משנה את המחויבות של ההתאחדות להמשיך עם עבודת האינטגרציה בצורה עקבית ותוך שכנוע עמוק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אולי הנס נשיא באיירן מינכן. רויטרס
אולי הנס/רויטרס

נשיא באיירן מינכן אולי הנס לא ממש התרשם מהדברים שכתב אוזיל והגיב לו: "אני שמח שכל העניין הזה נגמר עכשיו. הוא שיחק חרא כבר שנים בנבחרת. הפעם האחרונה שהוא זכה במאבק אחד על אחד בנבחרת הייתה לפני מונדיאל 2014 ועכשיו הוא וההופעות המחורבנות שלו מתבחאות מאחורי התמונה הזו עם ארדואן. בכל פעם ששיחקנו (באיירן) נגד ארסנל, שיחקנו עליו כי ידענו שהוא הנקודה החלשה שלהם. 35 מיליון הילדים שעוקבים אחריו - זה משהו שלא קיים בעולם האמיתי - משוכנעים שהוא משחק מדיהם בכל פעם שהוא משלים מסירת רוחב".

כזכור, אתמול מסוט אוזיל פרש מנבחרת גרמניה, כשהוא מצהיר שהוא "מרגיש חוסר כבוד וגזענות". הגרמני ממוצא טורקי, שנצלב בתקשורת בעקבות הצילום שלו עם ארדואן, תקף וכתב: "אני מרגיש בלתי רצוי, בכירים בהתאחדות הגרמנית לא כיבדו את השורשים הטורקים שלי. גזענות אף פעם לא יכולה להתקבל, די זה די".

היום עיתון "בילד" הפופולרי הגיב גם הוא לפרשה עם מאמר מערכת תוקפני ומפורט על אוזיל, בו נטען כי "ההאשמות שלו מגוחכות, הוא מדבר שטויות ומשחק את הקורבן... יש לו ביקורת כלפי כולם, רק הוא בסדר. אין לדברים שלו אחיזה במציאות ולא מפריע לו שעזר לדיקטטור כמו ארדואן להיבחר שוב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully