וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסוט אוזיל פרש מנבחרת גרמניה: "מרגיש חוסר כבוד וגזענות"

הגרמני ממוצא טורקי, שנצלב בתקשורת בעקבות הצילום שלו עם ארדואן, תקף: "אני מרגיש בלתי רצוי, בכירים בהתאחדות הגרמנית לא כיבדו את השורשים הטורקים שלי. גזענות אף פעם לא יכולה להתקבל, מספיק זה מספיק"

צילום: רויטרס, עריכת וידאו: שניר דבוש

אחרי המונדיאל העגום ברוסיה, מסוט אוזיל הודיע הערב (ראשון) על פרישה מנבחרת גרמניה. כוכבה של ארסנל, שספג ביקורת קשה בעקבות הצילום עם ארדואן נשיא טורקיה, ביקורת שהחריפה אחרי המונדיאל החלש שלו ושל נבחרתו, פרסם הודעה ותקף: הטיפול שקיבלתי מאנשי הנבחרת ומהרבה אנשים אחרים גרמו לי לא לרצות ללבוש את מדי הנבחרת יותר. אני מרגיש בלתי רצוי ואני חושב שמה שהשגתי עם עם הנבחרת מאז הופעת הבכורה שלי ב-2009, נשכח כלא היה".

אוזיל, גרמני ממוצא טורקי, דיבר גם על גזענות לדעתו שהובילה להחלטה וכתב בהסבר שלו: "אני מרגיש חוסר כבוד וגזענות. לבשתי את חולצת גרמניה בגאווה גדולה והתרגשות, אבל עכשיו כבר לא. ההחלטה הזו מאוד קשה עבורי משום שתמיד נתתי הכל עבור החולצה ועבור החברים שלי. אבל כשאנשים בכירים בהתאחדות מתנהגים כלפיי ככה, לא מכבדים את השורשים הטורקיים שלי ומשתמשים בי לצורך תעמולה פוליטית, אז מספיק זה מספיק. זו לא הדרך שבה אני רוצה לשחק כדורגל, גזענות לא יכולה להתקבל אף פעם".

מסוט אוזיל רשם את הופעת הבכורה שלו בנבחרת הגרמנית במשחק ידידות מול נורבגיה בנובמבר ומאז הפך לשחקן מפתח אצל המנשאפט וגם פתח בכל המשחקים במונדיאל ב-2010. בקמפיין מוקדמות יורו 2012 אוזיל כבש חמישה שערים וב-2014 היה שחקן מפתח של יוגי לב במונדיאל שנערך בברזיל והסתיים בזכייה של הגרמנים אחרי ניצחון על ארגנטינה במשחק הגמר.

עוד בנושא
נער החידות: תעלומת ויניסיוס, הברזילאי היקר החדש של ריאל מדריד
בצרפת משוכנעים: "קיליאן אמבפה הכדורגלן הטוב בעולם כבר עכשיו"
דה לאורנטיס: "סארי רצה לקחת את כל נאפולי לאנגליה ולפרק אותנו"

מסוט אוזיל שחקן ארסנל עם רג'פ טאיפ ארדואן. AP
פורש מהנבחרת. אוזיל וארדואן/AP

מוקדם יותר אוזיל פרסם הצהרה בנוגע למפגש שלו עם נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן. בעקבות הפגישה שנערכה בלונדון בחודש מאי השנה היו כאלו בגרמניה שהאשימו את אוזיל בחוסר נאמנות למדינה. האשמות אלו רק גברו לאחר המפלה של המנשאפט בגביע העולמי. בהצהרה הסביר אוזיל את המניעים שלו לפגישה עם ארדואן אך סרב להתנצל על עצם קיומה.

כוכב נבחרת גרמניה כתב בין היתר: "כמו רבים אני קשור ליותר מארץ אחת. גדלתי בגרמניה אך השורשים של משפחתי הם בטורקיה. יש לי שני לבבות, אחד גרמני ואחד טורקי. בילדותי אימי לימדה אותי לכבד ולא לשכוח מהיכן באתי".

בהמשך כתב אוזיל: "בחודש מאי השנה פגשתי את הנשיא ארדואן במהלך אירוע חינוכי. פגשתי אותו לראשונה ב-2010 לאחר שהוא ואנגלה מרקל צפוי יחד במשחק של גרמניה נגד טורקיה בברלין. עבורי תמונה עם ארדואן לא הייתה צעד פוליטי, אלא צעד של כבוד למורשת של המדינה ממנה הגיעו הוריי. ככדורגלן לא תפקידי לעסוק בפוליטיקה והפגישה לא הייתה פוליטית. למעשה דיברנו על כדורגל".

"לסיכום הצהיר אוזיל: "למרות שהתקשורת הגרמנית ניסתה לצייר תמונה אחרת חוסר נכונת להיפגש הייתה נתפסת אצלי כחוסר כבוד כלפי השורשים של בני המשפחה שלי...לא משנה מה היו תוצאות הבחירות, או של הבחירות שנערכו קודם לכן, עדיין הייתי מצטלם (עם ארדואן)".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

ההצהרה של מסוט אוזיל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully