וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בילד על אוזיל: "ההאשמות שלו מגוחכות, הוא מדבר שטויות ומשחק את הקורבן"

העיתון הגרמני יצא במאמר חריף עקב הפרישה של הקשר מהנבחרת: "יש לו ביקורת כלפי כולם, רק הוא בסדר. אין לדברים שלו אחיזה במציאות ולא מפריע לו שעזר לדיקטטור כמו ארדואן להיבחר שוב"

מסוט אוזיל שחקן ארסנל עם רג'פ טאיפ ארדואן. AP
התמונה המפורסמת/AP

מסוט אוזיל הודיע אתמול (ראשון) על פרישה מנבחרת גרמניה. קשר ארסנל, ששתק מאז כל הביקורת שספג מאז אותה תמונה מתוקשרת עם נשיא טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן, הוציא שלושה מכתבים ארוכים מאוד, בהם כתב, פירט והסביר את כל אשר על ליבו. הוא היה מלא טענות כלפי ההתאחדות הגרמנית, התקשורת במדינה, הגזענות שלטענתו סבל ממנה ועוד נושאים.

התגובות כמובן לא איחרו לבוא ובתקשורת הגרמנית עסקו בהודעה הדרמטית ובסגנון הדרמטי שלה בהרחבה. אוזיל פרסם שלושה מכתבים בפער של כמה שעות זה מזה בכל הרשתות החברתיות וממש בנה את המתח לאט לאט. במאמר מפורט בבילד, עליו חתומים חמישה מהכתבים הבכירים של העיתון, ספג אוזיל ביקורת קשה, כשהחמישה לוקחים ציטוטים שלו ועונים לכל אחד מהם בנפרד.

בין היתר נכתב שם: "ההתנהלות שלו מול נבחרת גרמניה והפרישה שלו הוצגו רק באנגלית ונבנה במתח כאילו היו איזו סדרת מתח. בשלושה חלקים ובפער של כמה שעות זה מזה אוזיל כתב מה מפריע לו בהתאחדות, בספונסרים של ההתאחדות, בבתי הספר בהם גדל. יש לו ביקורת כלפי כולם, חוץ מאשר על עצמו. ההודעה שלו: רק אדם אחד לא עשה אף טעות: אני, מסוט אוזיל".

עוד בנושא:
אוזיל וגונדואן הצטלמו עם ארדואן וספגו ביקורת חריפה
הסיבות לכישלון הענק של נבחרת גרמניה במונדיאל 2018
מוסטפה אוזיל, אביו של מסוט: "הנבחרת מנצחת ביחד, אבל מפסידה בגלל מסוט"
מסוט אוזיל הודיע על פרישה מנבחרת גרמניה

מסוט אוזיל, אילקאי גונדואן, צ'נק טוסון עם רג'פ טאיפ ארדואן. AP
אוזיל עם גונדואן, טוסון וארדואן/AP

- אוזיל: "נפגשתי עם ארדואן כדי לחלוק כבוד לתפקיד עצמו ולאו דווקא לאישיות".

בילד: "למרות שאוזיל שם דגש על ה'ערכים' שלו, הוא קצת שוכח שארדואן לא ממש בעד ערכים גבוהים. טורקיה חובבת החופש והסובלנית מבחינה דתית הופכת במהרה תחת ארדואן לדיקטטורה איסלמית. תקשורת חופשית וחופש ביטוי כמעט נעלמו תחת ארדואן ועיתונאים טורקים וגרמנים נאסרו בלי שום אישום כי ביקרו אותו. אין על זה שום מילה בפוסט של אוזיל".

- אוזיל: "לא משנה לי אם זה מנהיג טורקיה או גרמניה, אני הייתי מגיב באותה צורה"

בבילד השיבו לו על זה: "זו השוואה אבסורדית בין נשיא הפדרציה שמייצגת דמוקרטיה והוא חסר כוח אמיתי, לעומת ארדואן שלוקח לעצמו עוד ועוד סמכויות, שחרר ופגע בעשרות אלפי בעלי תפקידים במדינה שלו ורואה בעצמו מנהיג בודד שצריך לרכז את כל הסמכויות".

- אוזיל: "בלי שום קשר לתוצאות הבחירות שהיו או אלה שהיו לפניהן, בכל מקרה הייתי מצטלם איתו".

בבילד השיבו על זה: "בגרמניה ארדואן זכה לאחוזי התמיכה הגבוהים ביותר מבין הטורקים שגרים במדינה. כמובן שזה לא רק בגלל התמיכה של אוזיל, אבל הרבה בגללה. הדבר האבסורדי ביותר: טורקים שחיים בחופש מוחלט בגרמניה בחרו דיקטטור שישלוט בבני ארצם בטורקיה. זה שאוזיל תרם לזה ממש לא מעניין אותו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מסוט אוזיל נבחרת גרמניה. GettyImages
הפילו את כל התיק עליו? אוזיל/GettyImages

- אוזיל: "לא מוכן לקבל את זה שהתקשורת הפילה את כל התיק של הכישלון בגביע העולם עליו, על הרקע ממנו הגיע ועל התמונה האמורה".

בבילד כתבו: "שטות מוחלטת, התקרבנות מוחלטת. אף עיתון גרמני, אתר אינטרנט, אף שדר לא דיבר על הקטסטרופה של הנבחרת הלאומית כקשורה לשורשים של אוזיל. זה משהו שאוזיל המציא כדי להפוך את עצמו לקורבן של התקשורת. אוזיל חושב שכל מי שמבקר אותו על התמונה עם ארדואן הוא בעל אג'נדה פוליטית. אוזיל, כשחקן מרכזי, סיפק הופעות אומללות והיה בעל חלק גדול מאוד בכישלון של הנבחרת ברוסיה".

- אוזיל: "התקשורת לא ביקרה את היכולת שלי, אלא רק את הרקע הטורקי שלי. העיתונים ניסו להסית את גרמניה נגדי"

בילד: "האשמה מגוחכת. כל התקשורת ביקרה ובצד את היכולת של אוזיל, אף כלי תקשורת מרכזי לא ביקר את המוצא שלו או הרקע שלו. זו ביקורת פרועה נגד התקשורת החופשית של המדינה שלו והאשמה בגזענות בלי שום ראיות".

- אוזיל: "אני מאוכזב מכך שלתקשורת יש סטנדרטים כפולים. לותר מתאוס נפגש עם מנהיג פוליטי אחר (ולדימיר פוטין) ובקושי ספג ביקורת. אם התקשורת חשבה שצריך לסלק אותי מהנבחרת, למה לא לשלול ממתאוס את העמדה שלו כשגריר כבוד? אני מטרה נוחה יותר בגלל השורשים הטורקים שלי?"

בילד: "אוזיל שוקע בתדמית הקורבן שלו, דבר שאין לו שום אחיזה במציאות. רוב התקשורת בגרמניה לא דרשה שיסולק מהנבחרת למרות התמונה עם ארדואן, אפילו לא בילד. לותר מתאוס ספג ביקורת חריפה על המפגש עם פוטין מכלי תקשורת רבים, כולל בילד".

יורגן קלינסמן שחקן נבחרת גרמניה לשעבר (שני משמאל) עם קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, ריינארד גרינדל. GettyImages
גרינדל עם אנגלה מרקל ויורגן קלינסמן/GettyImages

- אוזיל: "בנוסף גם ספונסרים של הנבחרת הדירו אותי. אני התבקשתי להשתתף בסרטון קידום לפני המונדיאל ואחרי שהתפרסמה התמונה עם הנשיא ארדואן, החליטו להוציא אותי מהקמפיין. לא רצו יותר להיות מזוהים איתי. זה אירוני מאוד כי המוצרים של אותה חברה הוכרזו על ידי ממשלת גרמניה כלא חוקיים כי היו בהם חומרים לא מורשים שהגדילו את הסיכון של המשתמשים. אלפי מוצרים שלהם הוחזרו. בזמן שאני ספגתי ביקורת וקראו לי להסביר את הפעולות שלי, לא הייתה שום פעולה כזו נגד הספונסרים של הנבחרת. למה? האם אני לא צודק שזה יותר גרוע מאשר תמונה?"

בילד: "אוזיל משחק כאן על הספונסר מרצדס והסקנדל עם מנועי הדיזל. העובדה היא שמשרד התחבורה ביקר באופן חריף את מרצדס. השאלה האם במרצדס השתמשו בחומרה לא חוקית עדיין טעונה ויש ויכוח לגביה. מעל הכול, אין לזה שום קשר עם התמונה של אוזיל עם ארדואן. זה תרגיל שקוף לניסיון הסחת דעת. אפילו יותר מדאיג: כל הקטע הזה של האחרים עשו משהו יותר גרוע הוא משהו שאופייני מאוד לנאומים של הנשיא ארדואן".

בהמשך התייחסו במאמר גם לביקורת שהעביר אוזיל על נשיא ההתאחדות ריינהארד גרינדל כשכתב: "אני מאוכזב, אבל ממש לא מופתע ממך ריינהארד גרינדל. עוד כשהיית חבר בבונדסטאג אמרת שהתרבות האיסלמית הורסת את הערים הגרמניות. זה לא נשכח ולא נסלח". בבילד כתבו: "אוזיל רואה עצמו כקורבן של גזענות וקמפיין של שנאת האיסלם על ידי ההתאחדות. זו האשמה שבקושי יכולה להיות מופרכת ממנה. אבל שוב, אוזיל הולך למקום הקל ביותר. הוא ספג ביקורת מכל המחנות הפוליטיים על התמונה שלו עם ארדואן. הוא מתעלם לחלוטין שהוא עשה קמפיין עבור דיקטטור שלא עומד בשום צורה בערכים שמייצגת ההתאחדות הגרמנית והמדינה שהוא משחק בה. בנוסף, הוא גם מבקר את המדינה כולה. אוזיל מתלונן שאף אחד לא עמד מול גרינדל ה'גזען' כדי להגן עליו. זו סטירה בפרצוף של מיליוני אוהדים שהעריצו אותו ועודדו אותו בלי שום דעות קדומות. וגם כלפי אלה שלקחו אותו כמופת ודוגמה נגד גזענות, כולל בילד".

מסוט אוזיל שחקן נבחרת גרמניה. GettyImages
אוזיל בזמנים יותר יפים בנבחרת גרמניה/GettyImages

דובר ההתאחדות הגרמנית לשעבר הראלד שטנגר בחר דווקא לבקר את נשיא ההתאחדות ואמר: "ריינהארד גרינדל חייב לסיים את תפקידו. מההתחלה היה ברור שהוא הבחירה הלא נכונה לתפקיד. הוא היה ועדיין נשיא ההתאחדות הגרוע ביותר שאני מכיר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully