וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יובל זוסמן: "ההישג הזה יפתח דרך חדשה עבור כל הכדורסל הישראלי"

23.7.2018 / 6:31

אופוריה בנבחרת העתודה אחרי הזכייה באליפות אירופה. הכוכב הגדול עם הסקת מסקנות מכישלונות העבר, וגם: סגירת המעגל הפרטית של בית הלחמי, הניצחון של פיני גרשון ("איתו הלכנו שנות אור קדימה"), ומקבלי ההחלטות בליגת העל שמסרבים להתרגש

צילום מסך

1.

לפני שבועיים ערכה נבחרת העתודה אימון פתוח לתקשורת לפני היציאה לאליפות אירופה. באותו אימון שוחח יובל זוסמן עם התקשורת וסרב לדבר על הישג כמטרה: "קשה לי להגדיר מטרות מסוימות, לא חשבתי על מיקום. נרצה לעשות כבוד". אמש (ראשון) זוסמן החזיק בידיו שני גביעים, גביע ה-MVP של אליפות אירופה לנבחרות עתודה, לצד גביע אירופה לנבחרות עתודה אחרי שנבחרת ישראל גברה על קרואטיה בגמר 66:80 ורשמה תואר ראשון בתולדות המדינה.

לאורך כל הטורניר הייתה נבחרת ישראל הנבחרת הטובה ביותר. היא הביסה כל נבחרת שעמדה בדרכה, וכך גם במשחק הגמר. במשך שלוש דקות במחצית השנייה היה נראה כי הנבחרת קופאת ורואה איך הקרואטים כמעט והופכים את המשחק, אבל ריצת 0:7 שהוביל עידו שבת, אותו שלף אריאל בית הלחמי מקצה הספסל, נתנה את הבריחה שסגרה את הסיפור. ישראל אלופת אירופה.

החגיגות באולם החם בקמניץ נמשכו כמעט שעה וחצי אחרי שהסתיים המשחק, כשבקבוקי המים רוקנו בחדר ההלבשה על כל מי שרק העז להתקרב. שחקני הנבחרת המשיכו לאחר מכן לחגוג בבית המלון, לא לפני שגזרו את הרשתות באולם במזרח גרמניה. רק לאחר שסיימו לחגוג, התפנו לראיונות עם התקשורת ולמחויבויות שיש למחזיקת התואר.

"הרגשה מדהימה, כל הרגשות יוצאות החוצה. עשינו את זה כקבוצה ולא כאינדיבידואלים, נלחמנו ועשינו כל מה שאנחנו יכולים, זו הדרך ששחקנים ישראלים משחקים. זאת הרגשה נהדרת, אני מרגיש שעשינו היסטוריה עבור ישראל ואף מילה לא יכולה לתאר זאת", אמר זוסמן, שקיבל תשבוחות רבות על היכולת שלו החל משלב שמינית הגמר. "אני חושב שיוון בשנה שעברה הייתה הנבחרת היותר טובה, אבל הרגשנו שזה הטורניר שלנו, להוציא את המשחק הראשון. ידענו שאנחנו הנבחרת הכי טובה באליפות הזאת, נתנו את הכי טוב בכל יום, הובלנו את הנבחרות האחרות לכדורסל שלנו. שיחקנו הגנה שזה היה המפתח עבורנו, שיחקנו כדורסל התקפי".

עוד בנושא:

נבחרת העתודה של ישראל ניצחה את קרואטיה 66:80 וזכתה באליפות אירופה
רוינה: "יש כדורסל ישראלי, זה לא רק זרים", אבדיה: "הרגשה מדהימה"
תפנית במכבי תל אביב: רצון להשאיר את זוסמן, לחץ גם על אבדיה
עודד קטש: "זה אושר טהור, תמים ואמיתי. כאוהד, פשוט נהניתי לצפות"
חקוקים לעד: 12 המופלאים שחתומים על היסטוריה בכדורסל הישראלי
מגוונת, קבוצתית ודורסנית: המספרים שהביאו לעתודה את אליפות אירופה

גיל בני קפטן נבחרת העתודה מניף את הגביע, אליפות אירופה 2018. אתר רשמי פיב"א, אתר רשמי
"זו הדרך ששחקנים ישראלים משחקים"/אתר רשמי, אתר רשמי פיב"א

2.

רבים לא יודעים זאת, אבל זוסמן עלה לשחק עם פציעה מאז המשחק הראשון בטורניר. ובכל זאת, הוא הצליח למשוך עד השנייה האחרונה. "אני רוצה להודות באופן אישי לפיזיותרפיסט של הנבחרת גדי שרק בזכותו יכולתי להופיע בכל יום באליפות הזאת. הייתי פצוע כל הטורניר והוא חיבר אותי מחדש. בכדורסל לא משחקים אחד נגד חמישה, אלא משחקים חמישה נגד חמישה. אמנם לקחתי כמה זריקות גדולות, אבל זה מאמץ קבוצתי".

זוסמן היה אחד השחקנים שלפני שנה וחצי חווה טראומה גדולה עם נבחרת הנוער באליפות אירופה שנערכה בסמסון, כשישראל סיימה במקום ה-15 וירדה לדרג ב'. במהלך אותו טורניר הפסידה ישראל פעמיים בזריקות על הבאזר, כולל הפסד זכור לאותה קרואטיה במשחק על ירידת הדרג, למרות יתרון בן 15 נקודות ברבע האחרון. "מה שקרה לנו לפני שנתיים בטורקיה קרה לנו גם במשחק הראשון נגד גרמניה", סיפר זוסמן. "ידענו שאנחנו צריכים לשמור על הנבחרת מפוקסת אחרי ההפסד הזה, כי זה קרה בעבר יותר מדי פעמים. ידענו שאנחנו צריכים להישאר מפוקסים יום אחרי יום, ורק ככה עשינו את זה, ידענו שאם נוריד את הראש זה יפגע בנו. זה היה המפתח שלנו לזכות באליפות".

כשנשאל מה ייקח מהטורניר הזה, הוא נזכר בבוקר שאחרי ההפסד לגרמניה: "במשחק הראשון שיחקתי לא טוב, היו לי התכווצויות ולא יכולתי לשחק ולעזור לנבחרת, אקח את זה להמשך הקריירה שלי, כי בבוקר לאחר מכן קמתי ונתתי הכל. שיחקתי עם חבר'ה מדהימים שהאמינו בי, אני שמח שיכולתי להחזיר להם טובה".

על המשמעות של הזכייה לכדורסל הישראלי הוסיף השחקן שטרם יודע היכן ישחק בשנה הבאה: "זה דבר חשוב מאוד לכדורסל הישראלי כי מעולם לא זכו בטורניר מסוג כזה. בישראל יש עכשיו עלייה מאוד גדולה בתחום, גם בזכות ההישג הזה, אומרים על השחקן הישראלי שהוא לא מספיק טוב, אבל אני לא מאמין בזה. השחקנים הישראלים הם שחקנים עם הרבה אופי, והם עובדים קשה כדי להישאר ברמה הגבוהה. אני מאמין שההישג הזה יפתח דרך חדשה עבור כל הכדורסל הישראלי".

עוד באותו נושא

עודד קטש: "זה אושר טהור, תמים ואמיתי. כאוהד, פשוט נהניתי לצפות"

לכתבה המלאה
יובל זוסמן שחקן נבחרת העתודה של ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
ככה הוא משחק כשהוא פצוע. זוסמן/אתר רשמי, אתר פיב"א

3.

אחרי טקס הנפת הגביע קיבל אריאל בית הלחמי שיחת טלפון מראש הממשלה בנימין נתניהו שביקש לברך אותו על ההישג. גם בחשבון הטוויטר הרשמי של ראש הממשלה הוזכר בית הלחמי, שרק לפני פחות משלוש שנים עוד נלחם עם גלבוע/גליל בליגה הלאומית, וכעת מעמדו נמצא בצמרת הכדורסל הישראלי. בעיני רבים הנבחרת הזאת היא בצלמו של בית הלחמי החדש - לוחמת, לא מוותרת ומראה הרבה אופי.

ובית הלחמי הוכיח הרבה אופי לא רק בחזרה שלו לצמרת הכדורסל, אלא בעצם סגירת המעגל שנפתח בשנת 2009. אז הוא עמד בראש נבחרת עתודה לא טובה, עם סגל שרק אחד משחקניו נמצא כיום בליגת העל, ויצאה לאליפות אירופה לרודוס עם מסורת של הצלחות. אלא שהנבחרת ההיא, שלא באמת היתה אמורה להצליח, סימלה את הקריסה של כל הנבחרות הצעירות של ישראל. בית הלחמי אמנם המשיך עוד מספר שנים בליגת העל לאחר מכן, לפני שירד פעמיים לאמן בלאומית את אליצור אשקלון וגלבוע/גליל, אבל הנקודה ההיא הייתה הגרועה בקריירת האימון שלו, כשנבחרת שלמה שלו עמדה לוועדת בדיקה באיגוד הכדורסל.

אלא שהוא שינה כיוון. זה החל עם ההחלטה לקבל את גלבוע/גליל במצב לא פשוט ולהחזיר אותה למקום של כבוד בכדורסל הישראלי. זה המשיך עם עבודה מצוינת עם הנבחרת האולימפית בקיץ שעבר, כשהיא מרחק נגיעה מהישג מרשים ביותר באוניברסיאדה, ונגמר עם הזכייה הזאת באליפות אירופה. מי יודע אם השיא הזה הוא רק אחד בדרך לעוד שיאים גבוהים יותר, ויש כאלה שכבר רואים בו כמועמד לרשת את עודד קטש בבוא העת בנבחרת הבוגרת.

אריאל בית הלחמי מאמן נבחרת העתודה של ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
שינה כיוון. בית הלחמי/אתר רשמי, אתר פיב"א

4.

אדריכל הניצחון סירב לקחת את הקרדיט. פיני גרשון, אדם שהתקשורת רחוקה מלהיות זרה לו, ביקש להשאיר את הבמה לצוות הנבחרת. אלא שהמקום של גרשון בהישג הנוכחי של הנבחרת הוא גדול מאוד. זה החל בעצם המינוי של בית הלחמי לאולימפית ולאחר מכן לעתודה, בצעדים שבהתחלה לא נראו טבעיים ביותר לחלק ממקבלי ההחלטות. אלא שגרשון האמין בבית הלחמי עוד לפני שהוא הפך להיות הטרנד הלוהט הבא.

זה המשיך עם המהלך של דני אבדיה. בגיל 17 הוביל המנהל המקצועי של נבחרות ישראל את כניסתו של אבדיה לנבחרת העתודה, כשבתחילה רצה להביא עמו ילד נוסף בן 17, יותם חנוכי, אך הוא נפצע בברכו. גרשון ראה בעיני רוחו את השניים מובילים את ישראל בקיץ הבא באליפות אירופה בתל אביב, וגם הוא כנראה לא האמין שזה ייגמר בזהב כבר בגרמניה. על הדרך הוא נעל את המחשבות שאבדיה ישחק בעתיד במדי נבחרת סרביה.

גרשון הוא אדם שמושך אש, אבל באיגוד הכדורסל מאוהבים בו: "האיגוד הלך שנות אור קדימה עם פיני בראש המערכת המקצועית", מספר בכיר באיגוד, "אי אפשר להשוות איפה היינו לפני ואיפה אנחנו עכשיו". עכשיו אנחנו אלופי אירופה.

המנהל המקצועי של נבחרות ישראל פיני גרשון. ברני ארדוב
אדריכל הניצחון. פיני גרשון/ברני ארדוב

5.

השבוע האחרון לווה בקמפיין תקשורתי על כך שרוב שחקני נבחרת העתודה הנוכחיים לא יזכו לשחק בעונה הבאה בליגת העל, והנושא אפילו הגיע כחלק מהדיון בוועדת שרעבי שדנה במצב הכדורסל הישראלי ואמורה לתת את המלצותיה במהלך השבוע הבא. גם שחקני נבחרת העתודה הצטרפו לגל עם הזכייה במדליית הזהב. "יש כדורסל ישראלי, זה לא רק זרים", צעק מירון רוינה, שקבוצות בליגת העל הביעו בו עניין אך הוא העדיף להישאר בגליל עליון. "אני מקווה שאנשים בארץ ראו מה היה פה בשבוע וחצי הזה וייקחו את זה לתשומת הלב", הוסיף הקפטן גיל בני שבחר להישאר במכבי רעננה.

אלא שלראשי הכדורסל בארץ, השבוע האחרון לא ישנה יותר מדי את החשיבה. "אולי שחקן אחד או שניים בעתודה היו תגליות אמיתיות בטורניר הזה, אנחנו מכירים את כולם", אמר אמש אחד ממקבלי ההחלטות באחת הקבוצות המובילות בישראל. "אין קבוצה בליגה שלא הייתה לוקחת את זוסמן או אבדיה, וגם בריסקר הוא סחורה מבוקשת אבל שייך לאילת. שאר השחקנים לא בנויים בשלב הזה להוביל קבוצות, אבל גם לא מראים את הרצון לעלות מהספסל ולהילחם על הדקות שלהם, הם מעדיפים את הסיטואציות המובילות בליגה השנייה. צריך להסתכל על התמונה הכללית לפני שבאים אלינו בהאשמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully