וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקוקים לעד: 12 המופלאים שחתומים על היסטוריה בכדורסל הישראלי

22.7.2018 / 21:50

הם הגיעו לאליפות אחרי שרובם לא ראו דקות משחק, חלקם מהליגה הארצית, חלק אחר מליגת העל לנוער, אבל ככל שהתקדם הטורניר הוכיחו שחקני נבחרת העתודה שבעזרת ההצלחה באליפות בגרמניה הם כאן כדי להשאר. הגיבורים של קיץ 2018

אתר רשמי

יובל זוסמן

מי שסומן בשנה שעברה ככשרון העולה בכדורסל הישראלי, ורשם עונה די מאכזבת, לפחות בכל הנוגע לדקות משחק, מסלק מעליו את כל המפקפקים. זוסמן פתח את הטורניר בצורה לא טובה, אבל במאני טיים היה האיש של הנבחרת, פתח כל אחד מהמשחקים החשובים בצורה חזקה ומסיים את הטורניר כולו כשחקן המצטיין של ישראל. הוא לא היה צריך את הטורניר הנוכחי כדי שיכירו אותו, אבל הוא בהחלט מסייע לו לבסס את מעמדו לקראת העתיד.

עוד בנושא:

היסטוריה: ישראל הביסה את קרואטיה וזכתה באליפות אירופה לעתודה
רוינה: "יש כדורסל ישראלי, זה לא רק זרים", אבדיה: "הרגשה מדהימה"
מגוונת, קבוצתית ודורסנית: המספרים שהביאו לעתודה את אליפות אירופה
מבצר היובל: גמר אליפות אירופה מסמל רגע קריטי בקריירה של יובל זוסמן
במספרים זה נראה אפילו טוב יותר: ההצלחה של נבחרת העתודה
רואים רחוק: מה אומרים על כוכבי נבחרת העתודה ברחבי אירופה?

שחקני נבחרת העתודה חוגגים, יובל זוסמן. אתר פיב"א, אתר רשמי
ביסס את מעמדו, אבל האם ישחק גם במכבי? יובל זוסמן/אתר רשמי, אתר פיב"א

דני אבדיה

נער הזהב של הכדורסל הישראלי בהופעה גדולה ראשונה במעמד משמעותי. עד היום אבדיה היה שחקן עם תווית של סופרסטאר בפוטנציאל, אבל כדי להתחיל את האגדה הוא היה צריך את הבמה וכשהוא קטן בשנתיים עד שלוש שנים משאר חבריו ומתחריו, הוכיח שיש לו את כל החבילה. "הוא יהיר, במובן החיובי", אמר עליו הסקאוט סיימון יאץ', ואבדיה בהחלט הראה שאין בו שום חשש ממעמד גדול כשבכל אחד מהמשחקים של הנבחרת תפקד ברמה גבוהה.

שחקן נבחרת העתודה, דני אבדיה. אתר רשמי FIBA, אתר רשמי
נער הזהב של הכדורסל הישראלי. דני אבדיה/אתר רשמי, אתר רשמי FIBA

מייקל בריסקר

הצעד הראשון להסרת התווית הבן של נעשה. בקיץ שעבר הפתיע עודד קטש כשבחר לא לקח את הגארד של מכבי רעננה לאליפות אירופה, ובריסקר ענה לו ביכולת מרגשימה מאוד לאורך העונה כולה. הקיץ כבר לא היה ספק שמקומו בסגל של בית הלחמי מובטח, ומפתיחת ההכנות לאליפות הוא נכנס לנעליים של הסקורר, שלא מפחד גם לקחת זריקות על הסטף קרי.

מייקל בריסקר, שחקן נבחרת העתודה. אתר FIBA, אתר רשמי
אבא בטוח גאה בו. מייקל בריסקר/אתר רשמי, אתר FIBA

מירון רוינה

כבר בקיץ שעבר החלו חובבי הכדורסל הישראלי להתוודע לסנטר ממוצא פיני שגדל בהפועל ירושלים, אבל ההתקדמות שלו בעונה הנוכחית הייתה לא פחות ממטאורית. רוינה שהיה נודע בעיקר בנוכחות ההגנתית שלו השתפר מאוד בהתקפה והיה נשק יעיל מאוד ליד הטבעת עבור הנבחרת. ישראל, שמשוועת כל כך לשחקני פנים עם פוטנציאל שמתקדמים, מקבלת עוד שחקן ששווה לעקוב אחריו.

גיל בני

הקפטן של הנבחרת, ואולי המנהיג של החבורה. עוד לפני הטורניר לא פחד הרכז של מכבי רעננה להצהיר שהנבחרת הזאת באה לעשות דברים גדולים, והוא בהחלט התנהג ככה על הפרקט. נראה כאילו כל נבחרת ישראלית מוצלחת לאורך השנים מוצאת לעצמה איזה גיל בני כזה, רכז שלוחץ על הכדור ויודע לקלוע את הזריקות הגדולות.

עוד באותו נושא

רואים רחוק: מה אומרים על כוכבי נבחרת העתודה ברחבי אירופה?

לכתבה המלאה
שחקן נבחרת הנוער גיל בני. ברני ארדוב
הקפטן והמנהיג של החבורה. גיל בני/ברני ארדוב

מיכאל מושקוביץ

לפני אליפות אירופה הנוכחית, מושקוביץ היה סוג של תעלומה. אחרי שלא באמת פרץ בעונה שעברה, קיווה אריאל בית הלחמי שהוא יעשה את הדברים הקטנים שיעזרו לנבחרת להגיע רחוק וקיבל ממנו בעיקר את זה - משחקים יותר מסולידיים נגד שבדיה, יוון וגרמניה ויכולת הגנתית טובה נגד צרפת. מושקוביץ' אמנם הוא לא השם הנוצץ שבחבורה, אבל יודע למצוא את מקומו בתוך קבוצה ומעניין יהיה לראות את ההתפתחות שלו.

גבריאל צ'צ'אשוילי

אולי סיפור הסינדרלה הגדול הבא. בניגוד לכל 11 חבריו לנבחרת, על צ'צ'אשוילי מעמק יזרעאל כמעט ואיש לא שמע עד העונה האחרונה. הפורוורד מהעמק פרץ בצורה אדירה בעונה האחרונה בליגת העל לנוער, זכה בתואר שחקן העונה, ופתאום התקדם לקדמת הבמה. הנתונים הפיזיים שלו והיכולות שהראה באימונים ובחלק מהמשחקים גורמים לאנשי המקצוע להתרגש, וכולם מחכים לראות מה תהיה ההחלטה הראשונה שלו כשחקן מקצוען.

עידו שבת

לפני ההכנה לאליפות, ספק אם היו מהמרים על כניסה של שבת, אחד משני שחקנים ששיחק בעונה שעברה בליגה הארצית, לסגל הסופי לאליפות אירופה. אבל שבת קנה את מקומו בסגל של בית הלחמי בזכות יכולת גבוהה באימונים, וההתעקשות של המאמן עליו נראתה מוצדקת בכל שלב הבתים. בשנה הבאה הוא עולה כיתה לליגה הלאומית, ואולי בעוד כמה שנים נוכל להצביע על הנקודה בה החל את הפריצה שלו.

יאיר קרביץ

את רוב ההכנה הילד שגדל בנתניה פספס, אבל הפוטנציאל הגדול שהוא הראה באליפויות הגילאים הקודמות גרמו לצוות המקצועי להאמין בו ולקחת אותו לאליפות. קרביץ אמנם לא היה מהשחקנים הבולטים של הנבחרת באליפות הזאת, אבל הניסיון שצבר גם בשהייה עם הנבחרת וגם בדקות משחק שלו יתנו לו בסיס טוב לקראת האליפות בשנה הבאה.

מאמן נבחרת העתודה של ישראל אריאל בית הלחמי. אתר פיב"א, אתר רשמי
חתום על ההישג הגדול. אריאל בית הלחמי/אתר רשמי, אתר פיב"א

עידו פליישר

את השנתיים האחרונות הבן של עופר פליישר העביר רחוק מעיני הציבור באוניברסיטת הוואי. אחרי סיום עונת המכללות הוא בחר לחזור לישראל, ובזכות זה גם קיבל בחזרה את המקום בנבחרת הלאומית. פליישר היה השחקן האחרון שנכנס לסגל הסופי ורשם משחק טוב בניצחון הקליל על הרומנים בשלב הבתים. אם יתקדם בעתיד יוכל להגיע אפילו עד הנבחרת הבוגרת.

רז אדם

השחקן השני ששיחק בשנה שעברה בליגה הארצית. אדם היה חלק מהנבחרות הצעירות בשנים הקודמות, וכחלק מהראייה לעתיד וגם בזכות היכולת שלו בעליית הליגה של אליצור נתניה החליטו בצוות המקצועי לצרף את הגארד הלוחץ. אדם רשם שני משחקים טובים בשלב הבתים וסימן כי יש על מי לסמוך לקראת האליפות בשנה הבאה בתל אביב.

נועם אביבי

בהכנה לטורניר הזה היה נראה כי אביבי, פורוורד עם קליעה טובה מבחוץ, יוכל להיות ההפתעה הנעימה של הנבחרת, אבל דקות המשחק לא היו גדולות מדי. ובכל זאת, כשהוא עלה על הפרקט הראה אביבי כמה כישרון יש לו, ובעונה הבאה הוא צפוי גם לראות פרקט בכפר סבא ולהגיע מוכן לאליפות אירופה בארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully