וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוינה: "יש כדורסל ישראלי, זה לא רק זרים", אבדיה: "הרגשה מדהימה"

22.7.2018 / 21:50

יובל זוסמן נבחר למצטיין הטורניר אחרי ה-66:80 מול קרואטיה והזכייה באליפות אירופה לעתודה. בני: "אין לי מילים, אני מתרגש בטירוף", בריסקר: "אנחנו משפחה ועשינו היסטוריה"

אתר רשמי

שנה אחרי ההפסד בגמר ליוון, הצליחה הערב (ראשון) נבחרת העתודה של ישראל לזכות באליפות אירופה שנערכה בחמניץ, גרמניה. השחקנים של אריאל בית הלחמי ניצחו 66:80 את קרואטיה בגמר והנבחרת הישראלית זכתה לראשונה אי פעם בטורניר אחרי שלושה הפסדים במשחקי גמר. בשנה הבאה, אגב, הטורניר ייערך בישראל. אליפות אירופה לנבחרות עתודה החלה ב-1992 ומאז שנת 2004 נערכת מדי שנה. ישראל הפסידה פעמיים לסלובניה (2000 ו-2004) ובשנה שעברה ליוון. הישראלים נהנו מערב מצוין של מירון רוינה, שסיים עם 14 נקודות ו-14 ריבאונדים (7 בהתקפה), יובל זוסמן קלע 17, קלט 11 כדורים חוזרים והוסיף גם 4 חטיפות, גיל בני קלע 14 ומייקל בריסקר קלע 19. ישראל סיימה את המשחק עם 51 ריבאונדים (לעומת 53 של קרואטיה), מתוכם 21 בהתקפה, 16 אסיסטים ו-15 חטיפות.

שחקני העתודה הקדישו בחדר ההלבשה את הזכייה בגביע לסמ"ר אביב לוי שנהרג ביום שישי בערב ברצועת עזה.

עוד בנושא:
נבחרת העתודה של ישראל הביסה את קרואטיה וזכתה באליפות אירופה
מה חלקו של כל שחקן בנבחרת לזכייה הזו?
המספרים מהזכייה של נבחרת ישראל בטורניר

יובל זוסמן ודני אבדיה מנבחרת ישראל נבחרו לחמישיית הטורניר כשזוסמן גם נבחר לשחקן המצטיין של האליפות. חמישיית הטורניר המלאה: מאטה קלאיז'יץ' (קרואטיה), קוסטיה מושידי (גרמניה), דני אבדיה (ישראל), יובל זוסמן (ישראל), פיליפ סטאניץ' (גרמניה).

ספסל נבחרת העתודה של ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
חגיגה בכחול-לבן/אתר רשמי, אתר פיב"א

יובל זוסמן, שנבחר כאמור לשחקן המצטיין בטורניר,: "אני חושב ששנה שעברה היוונים היו יותר טובים מאיתנו בגמר ובמשחק הראשון שהפסדנו לגרמניה אמרנו שלא ניפול שוב כמו באליפויות קודמות. היינו מרוכזים מנטאלית בכל משחק ואחרי הניצחון על יוון ידענו שאנחנו יכולים לעשות דברים גדולים. לא דיברנו כדי שהתקשורת לא תחגוג, אבל עכשיו התקשורת יכולה לחגוג יחד איתנו". על העונה הקשה שעבר במכבי תל אביב: "אני יודע מה אני שווה, אני שחקן של מאמנים. מה שיבקשו ממני אעשה. אני עדיין לא יודע איפה אשחק בעונה הבאה".

מירון רוינה: "חבורה של גברים, מאמן ענק, כל הצוות, הפזיותרפיסט עומד כל הלילה כדי להעמיד אותנו על הרגליים. תודה לאל. פרקתי את האצבע, אבל גיא טיפל בי והחזיר אותי למשחק, זה הביא לנו רק אנרגיות. יש כדורסל ישראלי, זה לא רק זרים, תנו לנו צ'אנס".

דני אבדיה: "הרגשה מדהימה, החברים פה אדירים, המאמנים, הפזיורתפיסט שהחזיק אותנו על הרגליים עד השעות הקטנות של הלילה. כל החבורה פה שנקראת נבחרת העתודה 2018, כיף גדול וטירוף. היה תענוג לשחק פה, הרגשתי הכי בבית בעולם. יש לי עוד טורניר, אני צריך לרדת לקרקע ולעשות עוד טורניר, אני הכי מצפה בעולם לעשות היסטוריה ולקחת זהב שני".

מייקל בריסקר: "הרגשה מדהימה, קבוצה של גברים, כולם נתנו 150 אחוז, גם באימונים, לפני שאנחנו חברים לקבוצה אנחנו משפחה פה. שום דבר לא בא לנו קל, עבדנו קשה בשביל הרגע הזה, עשינו את זה ביחד, עשינו היסטוריה".

גיל בני: "אין לי מילים, הרגשה מטורפת, אני מתרגש בטירוף, כל כך גאה להיות הקפטן של הנבחרת הזאת. נבחרת של גברים, צוות מדהים, אני גאה בשביל המדינה הזאת שהבאנו את הזהב הראשון שלה. מירוץ מטורף, ההפסד הראשון כאב לי ממש, חטפתי שלשה על הראש, אבל זה רק הרים אותנו למעלה. אני מקווה שאנשים בארץ ראו מה היה פה בשבוע וחצי הזה ויקחו את זה לתשומת הלב".

מאמן ישראל אריאל בית הלחמי: "אין ספק שזה ההישג הגדול בקריירה שלי אבל זה הישג של כולם. של הצוות שלי שעשה עבודה מדהימה בשבועיים האלו ושל כל מי שהיה מסביבנו ותמך בנו אבל בסוף זה השחקנים שנתנו הופעות מדהימות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את בית הלחמי: "לנצח את קרואטיה וצרפת זה נשמע כמו המונדיאל. יש לכם הישג פשוט נפלא וכולנו גאים בכם. בכדורסל אתם עולים גבוה גבוה, מאחל לכם המשך הצלחה, כל הכבוד לכם. לא צפיתי במשחק אבל אני אצפה. זה נכון שזו הזדמנות לספק לישראל קצת גאווה, מברוק לשחקנים, כל הכבוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
עידו פליישר (מימין), יובל זוסמן, דני אבדיה שחקני נבחרת העתודה. איגוד הכדורסל, אתר רשמי
אבדיה ופליישר/אתר רשמי, איגוד הכדורסל

ארגון שחקני הכדורסל של ליגת העל מסר: "ארגון שחקני הכדורסל מברך את חבריו הצעירים אלופי אירופה שהערב הביאו הרבה כבוד לכדורסל הישראלי. 12 המופלאים האלה חייבים לקבל ביטוי בליגת העל במקומם של שחקנים זרים שמגיעים הנה בגלל פטור ממס. הגיע העת שראשי הקבוצות והמנהלת יבינו שאין תחליף לשחקן הישראלי". נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בירך את השחקנים וכתב: "ברכות ליקירינו שחקני נבחרת העתודה של ישראל בכדורסל אשר הביאו לנו את מדליית הזהב בגמר אליפות אירופה בגרמניה הערב! איזו גאווה ישראלית, איזה משחק קבוצתי משמח ומלא נחישות! ארבע פעמים הצליחה הנבחרת הישראלית להגיע למעמד המרגש הזה אבל אל הזהב הנכסף מעולם לא הגענו. תודה לכולכם ולמאמן אריאל בית הלחמי הנפלא שהביא אותנו אל הכבוד הגדול הזה. מחכים לכם לחגיגת ניצחון בארץ!".

יושב ראש איגוד הכדורסל עמירם הלוי: "יום גדול לכדורסל הישראלי, אחרי 70 שנה גביע ראשון בכל הגילאים ובכל המינים. כל הכבוד לשחקנים ולצוות, הוכחנו לכולם שיש כדורסל ישראלי, יש שחקנים ישראלים, אנחנו נמשיך הלאה לעבוד ונקווה שכולם יעזרו ויבינו שזה העתיד של הענף".

שרת התרבות והספורט מירי רגב ("הליכוד") שוחחה מיד בתום המשחק עם אריאל בית הלחמי ופיני גרשון. "הבאתם גביע למדינת ישראל ואני גאה בכם. מדינה שלמה ישבה מול המרקע והחזיקה לשחקנים אצבעות. ניצחתם בצורה משכנעת נבחרת אחרי נבחרת והוכחתם שאין ראויים מכם לתואר אלופי אירופה. יש לנו דור צעיר של כדורסלנים ועתיד מבטיח לענף הזה", אמרה להם השרה רגב". בית הלחמי אמר לה: "הברכות שלך מהצהריים הביאו לנו את המזל ועזרו מאוד. מחמם את הלב לראות ולחוש את התמיכה מהארץ. תודה". גרשון אמר לשרה רגב: "אני אוהב אותך ומוקיר את תרומתך לכדורסל הישראלי. אין ספק שלמרות שזכיתי בגביעי אירופה, אין כמו לעשות את זה עם דור העתיד. זה כמו לקחת ילד לגן".

שחקני נבחרת העתודה של ישראל. אתר איגוד הכדורסל, אתר רשמי
שחקני הנבחרת חוגגים/אתר רשמי, אתר איגוד הכדורסל

מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה הקרואטי אמר: "ברכות לנבחרת הצעירה של ישראל, למאמן בית הלחמי ולאיגוד הישראלי על ההישג המדהים הזה והזכייה באליפות אירופה. הם היו הנבחרת הטובה ביותר במהלך האליפות וזה מגיע להם. אני שמח מאוד ששחקני מכבי תל אביב זוסמן, אבדיה ופליישר היו חלק מההצלחה הזו. הזכייה של זוסמן במצטיין הטורניר היא הישג מיוחד ומדהים שעושה את כולנו במכבי תל אביב גאים מאוד. זו מוטיבציה גדולה להמשכיות של המועדון".

ממנהלת הליגה נמסר: "מנהלת הליגה ויושב הראש שמואל פרנקל מברכים את איגוד הכדורסל על הישגה המדהים והמרגש של נבחרת העתודה. כולנו תקווה שבעתיד נראה את שחקני העתודה מככבים ומובילים את הנבחרת הבוגרת להצלחות וכמובן נשמח לראותם כשחקנים משפיעים ודומיננטיים בליגת ווינר סל".

נאור גלילי, מנכ"ל מכבי ישראל, בירך: "הישג יוצא דופן שמפאר את הספורט הישראלי כולו. גאווה גדולה. זה רגע שמסב נחת למדינת ישראל כולה, ובמיוחד לתושבי דרום הארץ שעוברים ימים קשים. אני מתכבד לברך בשם מכבי ישראל את הצוות המקצועי והשחקנים, שהציגו לאורך כל הטורניר יכולת מקצועית יוצאת דופן ברמתה שהתעלתה בדרך לזכייה במקום הראשון".

אתר רשמי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully