וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עודד קטש: "זה אושר טהור, תמים ואמיתי. כאוהד, פשוט נהניתי לצפות"

22.7.2018 / 23:13

מאמן נבחרת ישראל, שזכה עם העתודה במדליית הכסף לפני שנה: "החלטנו יחד לוותר על זוסמן בחלון האחרון, אבל אף אחד לא שיער שזה ייגמר באליפות ובבחירה ל-MVP. ההישג לא פותר את הבעיות, צריך למנף אותו כך שעוד 10,000 ילכו לשחק כדורסל. זה הכי מגיע לבית הלחמי"

אתר רשמי
"זה הרגע הכי מיוחד שיש. אושר טהור, תמים ואמיתי. ההישג מדהים, והדרך אליו לא פחות מרשימה"

רק לפני שנה נפרד עודד קטש מנבחרת העתודה בדמעות מהולות בגאווה, עם הזכייה במדליית הכסף באליפות אירופה בכרתים לראשונה זה 13 שנים; מעטים שיערו שכבר ב-2018 יחגגו ממשיכי דרכם את ההישג ההיסטורי וחסר התקדים באמת: ישראל אלופת אירופה עד גיל 20.

"אני ממש מתרגש, איזה כיף אדיר", אמר הערב (ראשון) קטש לוואלה! ספורט. "אני יודע כמה החבר'ה האלה מתרגשים עכשיו וכמה הם נהנים, כי הזיכרונות שלי מהעתודה עדיין טריים מאוד. זה הרגע הכי מיוחד שיש. אושר טהור, תמים ואמיתי. ההישג מדהים, והדרך אליו לא פחות מרשימה.

"כולם מדברים על יובל זוסמן ודני אבדיה ומייקל בריסקר, אבל הזכייה הזאת עוד יותר מיוחדת בגלל השחקנים שמראש לא לקחו בחשבון, ושלא רבים נתנו להם סיכוי. כיף לראות את גיל בני, מירון רוינה, מיכאל מושקוביץ, הם פשוט אדירים. אני לא מדבר עכשיו כמאמן, אלא כאוהד: פשוט נהניתי לצפות בהם".

עוד בנושא:

נבחרת העתודה של ישראל ניצחה את קרואטיה 66:80 וזכתה באליפות אירופה
רוינה: "יש כדורסל ישראלי, זה לא רק זרים", אבדיה: "הרגשה מדהימה"
חקוקים לעד: 12 המופלאים שחתומים על היסטוריה בכדורסל הישראלי
מגוונת, קבוצתית ודורסנית: המספרים שהביאו לעתודה את אליפות אירופה

עודד קטש מאמן נבחרת ישראל. קובי אליהו
אושר עילאי וגאווה גדולה. קטש/קובי אליהו
"הזכייה הזאת לא פותרת את הבעיות שיש בכדורסל הישראלי, ואין קשר בין ההישג לבין העתיד"

מתי הבנת שהנבחרת הזו עומדת לעשות משהו מיוחד?

"האמת היא שבחצי הגמר, כשראיתי באיזה ביטחון הנבחרת עלתה לשחק, באיזו עקביות היא שיחקה גם בשלבים המכריעים ובאיזו אגרסיביות היא פתחה מול צרפת. לפני הגמר כבר ידעתי שהם ינצחו. לא היה לי ספק".

הזכייה מרשימה ומרגשת, אבל איך ממנפים אותה לעתיד? הרי תפקידן המרכזי של הנבחרות הצעירות הוא לגדל שחקנים. איך אתה רואה את זה?

"הזכייה הזאת לא פותרת את הבעיות שיש בכדורסל הישראלי, ואין קשר בין ההישג לבין העתיד. היינו צריכים להמשיך לעבוד איתם בצורה נכונה ובאותה מידה גם אם היו מפסידים ברבע הגמר. דבר אחד כן אפשר לעשות: אני בטוח שההישג הזה יעורר הדים ויוסיף עוד אוהדים צעירים לכדורסל הישראלי. אם הוא יגרום לכך שעוד 10,000 ילדים בישראל ישחקו כדורסל, זה חשוב לעתיד".

בכל זאת, כמאמן נבחרת ישראל, אתה כבר חושב את מי לצרף לסגל שלך לקראת השלב הבא במוקדמות גביע העולם? יובל זוסמן הופיע בחלק מהמשחקים בעונה החולפת.

"נבחרת ישראל היא המקום הטבעי ליובל. חשבנו להשתמש בו גם בחלון האחרון, לפני שלושה שבועות, אבל החלטנו יחד איתו שעדיף לוותר כדי שיוכל להיות עם העתודה כבר מתחילת ההגנה. הבנו שהניסיון הזה יתרום לו יותר מאשר עוד שתי הופעות בחלון של הנבחרת הבוגרת. אף אחד לא דמיין שזה ייגמר בזכייה במדליית הזהב ובבחירה בו ל-MVP".

דני אבדיה רק בן 17 וחצי, אבל גם הוא כבר על הרדאר לקראת החלונות הבאים של הנבחרת הלאומית?

"שאלת התזמון פחות רלוונטית לגבי דני. אין ספק שהוא יהיה חלק מנבחרת ישראל בעתיד. אני לא חושב כרגע מי יצטרף ומתי".

היית בקשר עם אריאל בית הלחמי במהלך הטורניר?

"התכתבנו בסמסים אחרי משחקים. היינו אחד נגד השני בפלייאוף, ורק בתקופה האחרונה זכיתי להכיר אותו באופן אישי מקרוב. הוא ממש המציא את עצמו מחדש, ורואים איך הוא נהנה מכל שנייה שלו על הקווים. הוא נמצא במקום טוב, ומקרין את זה לסביבה. ההצלחה שלו לא מקרית. הכי מגיע לו בעולם".

עוד באותו נושא

מגוונת, קבוצתית ודורסנית: המספרים שהביאו לעתודה את אליפות אירופה

לכתבה המלאה
אריאל בית הלחמי מאמן נבחרת העתודה של ישראל. אתר פיב"א, אתר רשמי
"הוא ממש המציא את עצמו מחדש, ורואים איך הוא נהנה מכל שנייה שלו על הקווים". בית הלחמי/אתר רשמי, אתר פיב"א

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully