וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבלגן בבית"ר ירושלים עומד להתפוצץ להתאחדות לכדורגל בפנים

9.7.2018 / 10:24

ראשי הליגה ממשיכים להתעלם מהמצור שמטיל טביב על המועדון עליו הוא אחראי. אבל בקרוב מתכננים האוהדים צעדים שיעשו צרות לכל הענף. חמי אוזן על תפוח האדמה הלוהט שמתגלגל לעבר ההתאחדות, והאנשים שמוכנים לבוא היום ולהעיד נגד טביב

מערכת וואלה!

בימים האחרונים נפוצו שמועות שמספר אוהדי בית"ר ירושלים מתכננים משהו בסגנון של מה שנעשה בשרלרואה במשחקי הקבוצה באירופה. המטרה: נזק מאסיבי, בלתי מחיק, לבעלי המועדון אלי טביב.

האם באמת יקרה משהו? מוקדם לדעת. אבל דבר אחד בטוח: דרכי המחאה שמנהיגי הקהל של בית"ר ירושלים מתכננים לעונה הקרובה לא ייעצרו בכיס של טביב. תחילה המסר שלהם יסתכם בקופה של הבוס: לא לקנות מנויים, לא לקנות כרטיסים, להבליט יציעים ריקים במשחקי בית ובסופו של דבר לא להכניס שקל אחד לתקציב של בית"ר.

אבל כאמור, אלו לא דרכי המחאה היחידות המתוכננות. הבאות בתור יעיקו על כל ראשי הליגה: פריצות למגרש, פיצוץ משחקים, אולי גם קריאות גזעניות, ומהלכים שנועדו לגרום לקבוצה גם לרדת ליגה. אוהדי בית"ר ירושלים החליטו שאלי טביב לא יכול יותר להישאר הבעלים של הקבוצה לאור התנהגותו, ויהי מה.

מה חדש בזה? שהגיע הזמן שההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה יבינו שכדור האש הזה מתגלגל במהירות לעברן. חוסר הרצון המופגן שלהן לטפל בסיפור, למרות אינספור הוכחות ברורות למעורבות של טביב בבית"ר על אף עונש ההרחקה שלו, צפוי להפוך בקרוב לחרב פיפיות. פצצת הרייטינג שנקראת בית"ר ירושלים, עליה הם כל כך נלחמים, הולכת לגרום להם כל כך הרבה צרות, שמוטב שיתעוררו במהרה.

עוד בנושא

עמותת אוהדי בית"ר ירושלים דורשת לחקור שוב את מעורבות אלי טביב
אלי טביב למקורביו: "שאוחנה יתמודד עם העונה הזאת"
מרסל הייסטר בראיון בלעדי: "לא הייתי מוכן שטביב יתעלל בי, אני לא עבד"
הראיון של הייסטר עורר הדים: "שחקנים רבים מרגישים כמוהו"
גם בויסן תקף: "ממליץ לכל כדורגלן בעולם לא להתקרב לבית"ר"
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט

בעלי בית"ר ירושלים אלי טביב. קובי אליהו
הכרזת מלחמה. טביב/קובי אליהו
בפועל אנחנו בדרך לאסון. ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה נהנות בשנים האחרונות מבית"ר אטרקטיבית - הכנסות, זכויות שידור, כמויות של קהל, ענין. כולם ידעו ליהנות מזה, אך שצריך לקחת אחריות כולם נעלמים

נתחיל מהסוף. ביום חמישי הקרוב תחל בית"ר ירושלים את דרכה בסיבוב המוקדמות הראשון בליגה האירופית נגד צ'יחורה הגיאורגית. מועדון פאר בכדורגל הישראלי, שהתמודד בעונה שעברה עד לרגע האחרון על האליפות והגביע, מגיע לצמד המשחקים בתחושה שעלייה תהיה בגדר הפתעה. שלא לדבר על הסיבוב השני נגד מאריבור, מולה בבית"ר לא רואים סיכוי.

מגוחך? כן, לגמרי. למה בית"ר הגיעה למצב הזה? כי ככה אלי טביב החליט. ביום שאלי אוחנה לא הסכים יותר שבית"ר תהיה קרקס של בובות בניצוחו של טביב, הבעלים החליט לקחת את הקבוצה כבת ערובה. מצד אחד הוא מודיע שהוא זז הצדה (בדיוק מה שנקבע בעונש שלו, כמה אירוני), ומצד שני מסרב לספק מכתב התנתקות מהמועדון ולאפשר לאלה שרוצים לסיייע למצוא פתרון. מה משמעות הצעד אחורה? שום משמעות - ללא מכתב התנתנקות ותג מחיר על המועדון יש לזה רק אפקט אחד - ציפיה מאלי אוחנה שיגייס כסף במקום שטביב יביא מהבית ואז הבעלים יחזור לקדמת הבמה כפי שעשה באינספור פעמים קודמות.

בית"ר ירושלים הפכה להיות בת ערובה במשחקי הנדמה לי של אלי טביב, וההתאחדות לכדורגל לא נוקפת אצבע. אמנם שטרן חלובה ניסה לעשות סולחה בין אוחנה לטביב, אבל זה היה אישי ולא מערכתי. המערכת מתעלמת מהעובדה הפשוטה שמועדון פאר בכדרגל הישראלי נחנק תחת השטויות של טביב. בפועל אנחנו בדרך לאסון. ההתאחדות לכדורגל ומנהלת הליגה נהנות בשנים האחרונות מבית"ר אטרקטיבית - הכנסות, זכויות שידור, כמויות של קהל, עניין. כולם ידעו ליהנות מזה, אך שצריך לקחת אחריות כולם נעלמים.

עוד באותו נושא

עמותת אוהדי בית"ר ירושלים דורשת לחקור שוב את מעורבות אלי טביב

לכתבה המלאה
שלטים בהפגנה של אוהדי בית"ר ירושלים נגד אלי טביב. שלומי גבאי
היחידים שאכפת להם מהקבוצה. האוהדים/שלומי גבאי
בניגוד לתקופות בעבר בהן מחאות האוהדים של בית"ר ייצגו גוש או ארגון אוהדים כזה או אחר, במקרה הזה יש אצל האוהדים קונצנזוס והוא פשוט - אלי טביב לא יהיה יותר בבית"ר ירושלים

והסיפור, כאמור, הוא לא רק ההתעלמות של ראשי הליגה מהמצור שהטיל הבעלים על המועדון עליו לקח אחריות. הסיפור יפרוץ בקרוב מאוד מהיציעים לדשא. בואו נעשה סדר עבור מי שלא מבין. בניגוד לתקופות בעבר בהן מחאות האוהדים של בית"ר ייצגו גוש או ארגון אוהדים כזה או אחר, במקרה הזה יש אצל האוהדים קונצנזוס והוא פשוט - אלי טביב לא יהיה יותר בבית"ר ירושלים. לא משנה מה יקרה. הקהל כרגע יחרים מנויים, לא יגיע למשחקי הבית אלא רק למשחקי חוץ וגם מתכנן לעשות נזקים כלכליים, ככל שהקבוצה תידרדר מקצועית.

הצפי הוא שהתסכול יביא לכך שהאוהדים לא יבחלו באמצעים - מוונדליזם ועד לפיצוץ משחקים. אוהדי בית"ר קיבלו החלטה שאלי טביב לא יהיה חלק מהמועדון גם במחיר של ירידת ליגה וככה הם מתכוננים לעונה הזאת. הם מכינים את עצמם לכך כבר תקופה ורק מחכים למשחקים בכדי להוכיח זאת. יש קונצנזוס בקרב כל ארגוני האוהדים של בית"ר ירושלים: הדרך לגירוש טביב כשרה, לא משנה מה האמצעי.

ההתאחדות לכדורגל יכלה למנוע את המצב הזה אם רק היתה אוכפת את העונש שהשיתה על טביב, במסגרתו הוא הורחק לשנתיים מכל פעילות של ניהול המועדון. טביב, כל אחד במועדון יודע, לא רק שניהל, הוא ניהל הכל. ברמה ממש חולנית ומביכה. ערוצי הטלוויזיה הוכיחו בלא מעט משחקים עד כמה טביב מתערב בבית"ר, כולל קביעת החילופים, ועדיין להתאחדות זה לא הספיק. הם, כך אמרו, רוצים אנשים שיבואו להעיד. כן, עד כדי כך טומנים את הראש בחול, לא משנה אילו הוכחות התקשורת תביא למוערבות של טביב, או דודו דהאן. רק אתמול (ראשון) ראינו מה האנשים שם מוכנים לעשות למען אכיפת החוק בכדורגל הישראלי, כאשר ביטלו את סעיף הזיקה של שינו זוארץ.

רק שעכשיו להתאחדות יש בעיה. יש אנשים שכן מוכנים להעיד. מרסל הייסטר, שסיפק באתר זה בשבוע שעבר ראיון לפנתיאון וסיפר בפרוטרוט כיצד טביב מנהל את בית"ר בפועל, מוכן לבוא להעיד. ישנם עובדי מועדון שפוטרו ומוכנים להגיע ולתת עדות בהתאחדות לכדורגל. לא מן הנמנע שגם יוסי בניון ואיתי שכטר יספקו את הנדרש אם יבקשו מהם. בכל מקרה, רשימת האנשים היא דו ספרתית. צריך רק לזמן אותם.

יושב ראש ההתאחדות לכדורגל עופר עיני, המנכ"ל רותם קמר, הדובר שלומי ברזל. קובי אליהו
כמה עדויות הם צריכים? עיני וההתאחדות/קובי אליהו

יתרה מזו, גם אלי אוחנה יהיה חייב להעיד אם יזמנו אותו. אוחנה כבר מזמן הבין שאת טביב הוא לא יצליח לשנות. אוחנה חשב שהוא יצליח לעשות את הבלתי האפשרי מאחורי הקלעים, אבל אחרי שנה ראה שהחבר שלו רואה בו רק עוד כלי במשחק. אוחנה, גם מבקריו צריכים להבין, בחר לשים את האינטרס של בית"ר מעל הכל ולהגן עליה מפני משחקי הנדמה שלי שטביב משחק עם עצמו. הוא יכול היה לשבת בשקט ולקבל משכורת בלי דאגות, אבל ברגע שבו הכל התפוצץ לו בפנים הבין שהוא לא יכול לשתוק יותר. האם ההתאחדות תבין את הרמז ותזמן אותו ואת שאר עובדי המועדון מהעונה שעברה לתת עדות? ספק רב.

כי ככה זה בהתאחדות. מביאים להם הוכחות לסמסים שדודו דהאן מנהל את עכו, והם מבקשים עוד. מראים להם צילומים שטביב עושה חילופים, והם דורשים עדויות. כעת אומרים להם שיש עדויות, והם כנראה יטילו ספק ביכולת המשפטית לפגוע בבעלים של מועדון. ההיסטוריה מוכיחה שבתי משפט לא תמיד רואים במועדון כדורגל עסק רגיל, אבל נכון לעכשיו בהתאחדות לא נוקפים אצבע. עסקנות כרגיל.

בסופו של דבר, תפוח האדמה הלוהט הזה יגיע לידיה של ההתאחדות. אם בית"ר תמשיך להיחנק תחת הבעלים שלא עומד בהתחייבויות שלו, אוהדי בית"ר מתכננים צעדים שיפגעו בכל הליגה. להתאחדות יש כבר נאום מוכן למצב הזה, אותו נאום שהם סיפקו בפרשות כבירי או אליהו אליהו: איך יכולנו לדעת? זה מה שהם תמיד אומרים. אז הנה, עכשיו הם יודעים. אם לא תטפלו בהקדם בבלגן בבית"ר ירושלים, הבלגן הזה יהיה כולו שלכם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully