וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרסל הייסטר בראיון בלעדי: "לא הייתי מוכן שטביב יתעלל בי, אני לא עבד"

4.7.2018 / 19:30

"החלטתי שאני אצל בן אדם כמו טביב לא אעבוד. כולם בובות וטביב מנהל הכול. למה להתעלל בבניון ככה? ומה עם ורד ושכטר? לא הייתי מוכן לחיות עם זה". מרסל הייסטר נפרד מבית"ר ויורה לכל הכיוונים: "בן זקן? כמו לדבר עם אמא שלי - היא והוא השפיעו על ההרכב באותה מידה"

מערכת וואלה!

מרסל הייסטר נשם היום לרווחה. בראש שלו כבר דמיין איך הוא הולך להישאר בשנה הקרובה בבית, עד אשר יסתיים רשמית החוזה עם בית"ר ירושלים. בראיון בלעדי מבודפשט, לאחר שחתם היום (רביעי) על החוזה בפרנצווארוש ההונגרית, מסכם המגן השמאלי את מסכת ההשפלות תחת אלי טביב ומבהיר: "לא הייתי מוכן שמישהו יעשה ממני חפץ. אני לא עבד, אני בן אדם!".

עוד בנושא:
לערוץ הטלגרם של וואלה! ספורט
מרסל הייסטר נמכר לפרנצווארוש, לבית"ר אין תקציב למגן שמאלי חדש
דויד בויסן: "ממליץ לכל כדורגלן בעולם לא להתקרב לבית"ר ירושלים"
מקורבי אלי אוחנה: "טביב טמן לו מלכודת שאי אפשר לצאת ממנה טוב"

מרסל הייסטר שחקן בית"ר ירושלים. ברני ארדוב
"ידעתי שלא משנה מה יקרה - אני אצל בן אדם כמו אלי טביב לא אעבוד". מרסל הייסטר/ברני ארדוב
"מה שעשו לי ולשחקנים בחודשים האחרונים זה משהו שלא הייתי מוכן לחיות איתו. לא הייתי מוכן שבן אדם יתעלל בי. עם כל הכבוד לחוזה יש דברים מעבר. אני לא עבד שלו"

ההחלטה לשבור את הכלים גמלה בלבו של הייסטר עוד לפני שחזר הביתה לחופשת הקיץ. "עוד לפני שהסתיימה העונה, ידעתי שלא משנה מה יקרה - אני אצל בן אדם כמו אלי טביב לא אעבוד. זאת הייתה החלטה עקרונית. הייתי שלם עם זה שגם אם אשב שנה בבית, אני אצל הבן אדם הזה לא אהיה".

מה גרם לך להרגיש ככה?

"תשמע, בחיים יש הרבה מעבר לכדורגל, לכסף ולקריירה. יש בן אדם, יחס ורגשות. מה שעשו לי ולשחקנים בחודשים האחרונים זה משהו שאני לא הייתי מוכן לחיות איתו. לא הייתי מוכן שבן אדם יתעלל בי ויוכל לעשות איתי מה שהוא רוצה. עם כל הכבוד לחוזה יש דברים מעבר. אני לא עבד שלו.

"הכול התחיל אי שם לקראת ינואר, כשהיו עליי הצעות מלודוגורץ ועוד קבוצה מהצ'מפיונשיפ, ודרשו עליי מיליון יורו. טביב בא אליי ואמר לי שהם צריכים אותי לאליפות ושימכור אותי בקיץ. אמרתי את מה שאני חושב ושבוע או שבועיים אחרי זה הוא הוציא אותי מההרכב, לנסות לחנך אותי. אחרי המשחק בטרנר באתי אליו ודיברתי איתו. אמרתי לו: למה אתה עושה לי את זה, יכולת למכור אותי. אז הוא אמר לי: 'היית לא טוב נגד אשקלון, לך הביתה ותחזור חדש', בזלזול כזה. הבנתי שהוא משחק איתי משחקים, אבל מה כבר יכולתי לעשות".

עוד באותו נושא

בית"ר ירושלים: הייסטר נמכר לפרנצווארוש, אין תקציב למגן שמאלי חדש

לכתבה המלאה
אלי טביב בית"ר ירושלים. אדריאן הרבשטיין
הייסטר: "עזבתי רק בגלל בן אדם אחד שהתעלל בי ובעוד שחקנים". אלי טביב/אדריאן הרבשטיין
"אתה צוחק עליי, נכון? אין לי שום דבר נגד בן זקן, אבל גם לא היה טעם לדבר איתו כי הוא לא קבע כלום. זה היה כמו לדבר עם אמא שלי - היא והוא השפיעו על ההרכב של בית"ר באותה מידה"

אז מה קרה בהמשך?

"נפצעתי וכשחזרתי בכלל לא הייתי ב-18 במשחקים, עשו לי סדרת חינוך. היה מצב שבאו אליי מהצוות המקצועי יום לפני משחק ואמרו לי שהם בונים עליי שאפתח למחרת. הגעתי למחרת ואני לא ב-18, אפשר לא להשתגע מזה?".

ניסית לדבר עם בני בן זקן, המאמן?

"אתה צוחק עליי, נכון? אין לי שום דבר נגדו, אבל גם לא היה טעם לדבר איתו כי הוא לא קבע כלום. זה היה כמו לדבר עם אמא שלי - היא והוא השפיעו על ההרכב של בית"ר באותה מידה. גם אוחנה, שעזר לי בתחילת העונה ונתן לי עצות, כבר לא יכול היה לעשות כלום. כולם בובות וטביב מנהל את הכול. אני לא הייתי מוכן שזה יימשך".

ואם טביב לא היה נשאר בבית"ר?

"אם טביב לא היה נשאר, הייתי מגיע כרגיל ומכבד את החוזה שלי. רציתי תמיד להיות באירופה וקרוב למשפחה, אבל היה לי טוב בבית"ר כמועדון ועם האהבה של הקהל והייתי מוכן לחתום גם לשלוש שנים. עזבתי רק בגלל בן אדם אחד שהתעלל בי ובעוד שחקנים. תגיד לי אתה, למה מסוף העונה כולם רוצים לעזוב? שחקנים שזה הבית שלהם ואהובים על ידי הקהל לא רוצים להיות בבית"ר, למה זה? הכול מתחיל ונגמר בבן אדם אחד".

שחקני בית"ר ירושלים, עידן ורד, איתי שכטר. ברני ארדוב
"פשוט לא ייאמן מה שהולך שם". עידן ורד לצד איתי שכטר/ברני ארדוב
"מה עם שכטר? מנהיג של קבוצה שפתאום מחליטים שלא ישחק, ומה עם עידן ורד? זה פשוט לא ייאמן מה שהולך שם. אני אומר לכל שחקן שנכנס לסיטואציה הזאת עם טביב, שפשוט יילחם על הזכויות ועל החופש שלו"

קראת את הראיון של דויד בויסן

"כן, הוא סבל מאוד בבית"ר. הבן אדם בא מליגות כמו דנמרק והולנד לשחק בישראל, וכבר אחרי שבוע לא ספרו אותו. אמרו לו שזה הוראות מלמעלה. ומה עם שכטר? מנהיג של קבוצה שפתאום מחליטים שלא ישחק, ומה עם עידן ורד? זה פשוט לא ייאמן מה שהולך שם. אני אומר לכל שחקן שנכנס לסיטואציה הזאת עם טביב, שפשוט יילחם על הזכויות ועל החופש שלו. חוזה זה לא סוף העולם, אי אפשר להכריח בן אדם להיות במקום שגורמים לו לסבול.

"ויותר מהכול זה מה שעשו לבניון. שחקן ברמה הזאת, כל פעם שפותח או נכנס הוא משנה את המשחק, למה להתעלל בו ככה? הוא אגדה. אני זוכר את המשחק עם מרמורק, לא היו קשרים בסגל והחליטו שאני אהיה בקישור ובניון על הספסל. לא ידעתי אם לצחוק או לבכות. שים לב כמה שחקנים עוברים את זה ומרגישים ככה, זה לא אחד או שניים".

אילו תגובות אתה מקבל מאוהדי בית"ר?

"הרוב מפרגנים, אבל גם אלה שלא, הם פשוט לא יודעים מה קורה בבית"ר וכמה קשה לשחקנים. אני אוהב את בית"ר, את האוהדים, את האהבה של הקהל בכל המצבים, זה משהו שלא כל שחקן זוכה לו. אולי אני עוד אחזור לבית"ר בעתיד, כשטביב לא יהיה".

שחקן בית"ר ירושלים יוסי בניון. ברני ארדוב
"למה להתעלל בו ככה? הוא אגדה". יוסי בניון/ברני ארדוב
"אני לא רוצה שיחשבו שברחתי או עשיתי משהו רע. מאוד חשוב לי שיידעו שנלחמתי על עצמי, על החופש שלי ועל האפשרות לקום כל בוקר עם חיוך על הפנים. אני בטוח שכל אחד מהם היה עושה אותו דבר אם היה במקומי"

איך אתה מתרשם מפרנצווארוש?

"זה מועדון ברמה גבוהה. יש מאמן גרמני, תומאס דול, הוא דיבר איתי עוד לפני שחתמתי, נתן לי הרגשה טובה ושכנע אותי שזה המקום הכי טוב עבורי. המתקנים כאן מצוינים, התנאים, זה באמת שדרוג עבורי. והאמת? הרווחתי עוד משהו. אני אהיה קרוב למשפחה שלי, זה רק שעתיים נסיעה ברכב מקרואטיה".

בקרוב מאוד אתה בישראל נגד מכבי תל אביב.

"כן, לא להאמין. ידעתי שמתישהו אחזור לישראל לבקר חברים, אבל לא ידעתי שזה יהיה כל כך מהר ועוד עם הקבוצה. אני אצטרך להיות הסקאוט של פרנצווארוש, אני מכיר את מכבי תל אביב היטב. יהיה מוזר לשחק פתאום עם קבוצה ממדינה אחרת נגד שחקנים שאני מכיר כמו אצילי ושכטר, אבל זה הכדורגל. אבל עזוב את זה. הכי חשוב לי שתסביר לאוהדי בית"ר בדיוק למה עזבתי, אני לא רוצה שיחשבו שברחתי או עשיתי משהו רע. מאוד חשוב לי שיידעו שנלחמתי על עצמי, על החופש שלי ועל האפשרות לקום כל בוקר עם חיוך על הפנים. אני בטוח שכל אחד מהם היה עושה אותו דבר אם היה במקומי".

אתה רואה מה המצב היום בבית"ר?

"אני קורא קצת ושומע משחקנים. הרבה עזבו והרבה רוצים לעזוב. אם יעזבו עוד כמה שחקנים אני לא יודע אם בית"ר תוכל לשרוד בליגה. אני מקווה בשביל בית"ר ובשביל האוהדים שיבוא מישהו, יקנה את הקבוצה מטביב ויחזיר אותה לאן שהיא צריכה להיות. מגיע להם הרבה יותר טוב מזה".

שחקן פרנצווארוש מרסל הייסטר.
לא האמנתי שאחזור לישראל כל כך מהר. מרסל הייסטר במדי פרנצווארוש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully