וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקשר הישראלי: הפלונטר מאחורי הגעתו של תמיר בלאט להפועל ירושלים

טימור מוטרד, אוחיון ואליהו חתומים על חוזי עתק, והלפרין לא בתוכניות - אבל הקהל יוצא להגנתו. לאחר שקטש הנחית את הרכז האהוב עליו, נוצרה תסבוכת במצבת המקומיים בארנה. בלוג הקיץ על המהלך שעשוי להסתיים בשחרורו (או בספסולו) של אחד הישראלים הבכירים

עריכת וידאו:ניר חן
תמיר בלאט הוא השחקן החביב והמוערך על קטש, ולא מהיום. הוא שיחק עבורו בהפועל תל אביב כשהיה בן 17, קיבל ממנו את המפתחות והצטיין בנבחרת העתודה שזכתה אשתקד במדליית הכסף האירופית

בתחילת חודש מרץ, זמן קצר לאחר הזכייה בגביע המדינה, הופתעו בהפועל חולון לקבל מסרים חדים מסביבתו של תמיר בלאט - שהביעו תרעומת על הפיחות במעמדו ועל הירידה במספר דקות המשחק שלו. באותה תקופה נקלע השחקן למרה שחורה, ובשמונה משחקים נתקע על 1.8 נקודות ב-14 אחוזים מהשדה. במהלך השיחות, "פמלייתו" של בלאט - אמו, כנרת, ושותפה לניהול פרויקט "שחקן אמיתי", עידן אבשלום - הפריחה רמז לאוויר: האם חולון הייתה מסכימה באופן תיאורטי לוותר על הרכז לטובת הפועל ירושלים. הסירוב היה מוחלט ומיידי, ובלון הניסוי התפוצץ.

התזמון לא היה מקרי, כנראה. עודד קטש, חברו הקרוב של אבשלום, ומי שבעצמו מחובר באופן עסקי ל"שחקן אמיתי", השלים באותה תקופה את שבועותיו הראשונים כמאמן ירושלים. בלאט, כאמור, נשאר בחולון ואף הצטיין בסדרת הפלייאוף מול הפועל אילת, אבל במועדון לא הופתעו מהמהלך שנרקם מאז תום העונה ושהושלם אתמול (רביעי) - הרכז מימש את אופציית היציאה שלו מהחוזה וחתם בירושלים. עוד פחות מפתיעה הייתה העובדה שקטש הוא המאמן שיקבל אותו בארנה.

"אנחנו מרוצים ממה שקורה עם תמיר, ויש אפשרות מאוד חיובית שימשיך גם לשנה השנייה בחוזה שלו", טען אבשלום באותה תקופה בשיחה עם וואלה! ספורט, אבל בחולון מודים היום: "שעון החול התהפך ברגע שקטש מונה למאמן ירושלים".

תמיר בלאט הוא השחקן החביב והמוערך על קטש, ולא מהיום. הוא שיחק עבורו בהפועל תל אביב כשהיה בן 17, קיבל ממנו את המפתחות והצטיין בנבחרת העתודה שזכתה אשתקד במדליית הכסף האירופית, והפך תחתיו לשחקן מוביל גם לאחרונה בנבחרת ישראל במוקדמות גביע העולם. בלאט היה ערוך ומוכן לעבור לאילת בקיץ שעבר, והעיסקה הזאת עמדה במוקד הפיצוץ שבין קטש ואבשלום לבין היו"ר דאז מוטי אמסלם, שהוביל לעזיבת המאמן.

עוד בנושא:

תמיר בלאט חתם לשנתיים בהפועל ירושלים: "מהכשרונות המבטיחים בישראל"
דיווח: "לווילבקין יש הסכם לשנתיים עם אנאדולו אפס"

תמיר בלאט שחקן נבחרת ישראל. קובי אליהו
הרכז המועדף על קטש. תמיר בלאט/קובי אליהו
ההגעה של בלאט לירושלים מסבכת את הסיטואציה בבניית הקו האחורי שלה לעונה הקרובה, ועלולה לגרום ל"פקקי תנועה" בדרך מהספסל לפרקט בארנה

ההגעה של בלאט לירושלים מסבכת את הסיטואציה בבניית הקו האחורי שלה לעונה הקרובה, ועלולה לגרום ל"פקקי תנועה" בדרך מהספסל לפרקט בארנה: לקבוצה יש כרגע ארבעה גארדים חתומים (בלאט, ג'ייקובן בראון, יוגב אוחיון ובר טימור), שאליהם יצטרף לפחות עוד גארד זר, בעוד מעמדו של יותם הלפרין לא ברור. מהצד נראה כי יש שחקן אחד יותר מדי במצב הזה.

ולא רק מהצד, מתברר. מי שחושש מאוד מהמהלך האחרון הוא טימור, אך בשיחות שנערכו עמו הובטח לו כי מעמדו לא ייפגע. בפועל, קטש העדיף באופן בולט לעין את בלאט על טימור במשחקי הנבחרת בשבועיים האחרונים, בעיקר נגד אוקראינה ויוון בישראל. רק לאחר ביקורת שהועברה בתקשורת נרשמה התמתנות במצב במשחק החוץ נגד בריטניה. "אין ספק, וגם בר ראה את זה בעיניים שלו, לאן נושבת הרוח", אומר גורם בנבחרת.

לו ירושלים הייתה יכולה לבנות מאפס את מצבת הישראלים שלה, ולא הייתה מחויבת לחוזים ארוכי טווח שנחתמו לפני שנה ויותר, לא מן הנמנע שהייתה פועלת אחרת: ספק אם אוחיון היה נשאר, וסביר כי גם ליאור אליהו (שחתום על חוזה בגובה יותר מ-400 אלף דולר נטו לעונה הקרובה) היה עוזב. "אם הייתה אפשרות ריאלית לצאת מהחוזה של יוגב, ליאור או בר, זה כנראה היה קורה, ובמקרה של בר ויוגב - מבחינה מקצועית זה היה עובד גם לטובתם", מעריך גורם בכיר בכדורסל הישראלי.

לטימור חוזה לשנתיים נוספות שמוערך ב-400 אלף דולר, ואוחיון אמור להשתכר כ-300 אלף דולר בעונה הקרובה. הסיכוי שתימצא קבוצה שתיקח על עצמה את עלותו של טימור הוא נמוך, וקבוצות כמו הפועל חולון או הפועל תל אביב יכולות לממן כ-70 אחוזים מהחוזה של העונה הראשונה בלבד. ייתכן שזה מה שיקרה בסופו של דבר, וירושלים תמשיך לשלם חלק משכרו אם ישחק בקבוצה אחרת. לגבי אוחיון, הסיכוי קלוש עוד יותר.

"המצב עכשיו יכול להוביל לאחד משלושה תסריטים", מעריך אותו בכיר שנמצא בקשר עם חלק מהשחקנים שבתמונה, "הראשון - ירושלים מודיעה לטימור או אוחיון למצוא קבוצה, מה שיגרום לה לשלם לו מבלי שישחק אצלה. השני - אחד מהשחקנים מבקש לעזוב, מה שייתן לירושלים את היתרון והקבוצה תחסוך כסף, והשלישי - שלושתם נשארים בקבוצה, וברור שלפחות אחד מהשחקנים יראה מעט דקות משחק, והמצב החברתי לא יהיה בשיאו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן הפועל ירושלים בר טימור. ברני ארדוב
הנפגע העיקרי מההגעה של בלאט. בר טימור/ברני ארדוב

קטש, מצידו, הסביר בשיחות ההיערכות לעונה החדשה כי הוא מתכוון לשחק במשך דקות רבות עם שני רכזים. לראשי הפועל, שבכוונתו לשחק לא מעט דקות עם שני גארדים ביחד. ומה עם הלפרין? הקפטן בן ה-34 דווקא מסיים חוזה, ומבחינה מקצועית הוא לא ממש נמצא בתוכניות של המאמן, אבל מסביב נשמעים קולות שקוראים להשאירו. חלק מאוהדי הקבוצה אף פתחו עצומה בנושא כששמעו על האפשרות שהלפרין יעזוב.

"מבחינה אישיותיות, יותם הוא קונצנזוס, בקבוצה אוהבים ומעריכים אותו, ומייעדים לו תפקיד מקצועי או ניהולי בעתיד, לאחר שיפרוש", החמיאו לקפטן בירושלים. "גם מודי מאור וגם קטש ספגו ביקורת על כך שלא שיתפו אותו בשני ההפסדים הקריטיים של העונה לחולון, בחצי גמר הגביע ובפיינל פור. הניסיון שלו יכול לתרום לנו, הקהל התחבר אליו, הוא מבין כדורסל והוא גורם חיובי גם בחדר ההלבשה".

מאמן הפועל ירושלים עודד קטש. ברני ארדוב
נכנס לפלונטר לא פשוט. עודד קטש/ברני ארדוב

חמש ההעברות הגדולות של הקיץ עד כה בכדורסל הישראלי

5. כריס ג'ונסון (מגראבלין להפועל ירושלים)

ההחתמה שמסמלת את שינוי הקונספציה בעידן שאחרי אורי אלון: לא עוד שחקנים ותיקים ואף מבוגרים עם שמות גדולים, אלא שחקנים פחות מוכרים, אבל רעבים ומלאי פוטנציאל.

4. קנדריק ריי (מנימבורק למכבי תל אביב)

הוא לא שם שמוכר מנויים, והערפל שיוצא מהמועדון גורם לתהיות בנוגע לתפקידו, אבל האם מכבי תל אביב סוף סוף הצליחה למצוא את הגניבה הבאה?

3. איתי שגב (ממכבי תל אביב למכבי ראשון לציון)

אחרי הייבוש בקצה הספסל של מכבי תל אביב, חובר לצביקה שרף בידיעה שעכשיו מגיע המבחן האמיתי שלו. עכשיו הוא יצטרך להוכיח שהוא באמת סנטר העתיד של ישראל.

2. עמית שמחון (מהפועל אילת להפועל חולון)

אחרי שהפך אולי לישראלי המצליח בליגה אשתקד, עם 14.1 נקודות למשחק, הפורוורד מאתגר את עצמו ומצטרף לסגנית האלופה - ששוב מפגינה עוצמה בשוק הישראלי.

1. תמיר בלאט (מהפועל חולון להפועל ירושלים)

בעידן שבו הישראלים משוועים לדקות בחסות חוקים והגבלות, יש פרוספקט צעיר אחד שנראה כי יקבל את המפתחות ממאמן שמאמין בו. טוב או רע? בכל מקרה, יהיה מרתק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully