וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יותם הלפרין: "בלב שלם אני אומר: לא הייתי עושה שום דבר אחרת"

21.8.2018 / 17:30

הגארד בן ה-34 הודיע על פרישה במסיבת עיתונאים מיוחדת והקריא מכתב: "רציתי מאוד להמשיך את המסע הזה, אבל הגוף שלי חשב אחרת. מזל גדול שההורים שלי נתנו לשחק כדורסל בכיתה ג'"

צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: ליר שפיגלר

יותם הלפרין מודיע היום (שלישי) על פרישה מכדורסל. הגארד בן ה-34, ששקל הצעות מקבוצות שונות בפגרה הנוכחית, החליט בסופו של דבר לתלות את הנעליים ולהצטרף לצוות המקצועי של הפועל ירושלים

הלפרין (34, 1.93) גדל במחלקת הנוער של מכבי תל אביב ושיחק בקבוצה הבוגרת כבר בגיל 17. אחרי ארבע שנים במכבי יצא לשנה אחת לאולימפיה לובליאנה וחזר ללבוש צהוב לשלוש שנים נוספות. בקיץ 2008 חתם על חוזה עתק באולימפיאקוס והשלים שלוש עונות טובות ביוון. לאחר התקופה באדום המשיך לשנתיים נוספות באירופה - שנה אחת בספרטק סנט פטרסבורג ושנה נוספת בבאיירן מינכן, לפני שחזר לישראל - דווקא להפועל ירושלים בקיץ 2013. בחמש שנים בירושלים הוא זכה בשתי אליפויות והגיע פעם אחת לחצי גמר היורוקאפ.

עוד בנושא

לפרסום הראשון על התפקיד שהוצע ליותם הלפרין בירושלים
בכדורסל הישראלי נפרדים מהלפרין: "היה המאמן על המגרש"
חידון: כמה אתם יודעים על הקריירה של יותם הלפרין?
אמארה סטודמאייר צפוי לשוב להפועל ירושלים

יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים. דני מרון, מערכת וואלה!
קריירה נפלאה באה לקיצה. יותם הלפרין/מערכת וואלה!, דני מרון

בתחילת מסיבת העיתונאים הקרינו קליפ מהביצועים הגדולים של הלפרין במהלך הקריירה שלו. הגארד הפורש נראה נרגש במיוחד בזמן שצפה בקליפ. בין היתר הגיעו למסיבת העיתונאים מאמן בני הרצליה בעונה שעברה אריק שיבק, שאימן אותו בעבר בנבחרת העתודה ובנבחרת הבוגרת, מאמן הכושר יורם מנחם, יושב ראש איגוד הכדורסל עמירם הלוי, כל שחקני הפועל ירושלים והצוות המקצועי. כעשרים אוהדים חיכו בחוץ וקיבלו אותו.

הלפרין אמר: "זה לא מה שרציתי, חשבתי שיהיה משהו מצומצם וצנוע יותר. תודה לאלה שהגיעו היום, זה לא מובן מאליו. זה יום חשוב מבחינתי ואני מודה לכם שאתם פה. כתבתי כמה דברים בקטנה כדי לא להחזיק אתכם הרבה זמן. לפני 26 שנה התחלתי לעשות משהו שחשבתי שיהיה התחביב שלי לחיים. היום אני אומר לעצמי איזה מזל שההורים שלי הקשיבו לי כילד בכיתה ג' שרק רצה לשחק כדורסל. היום הראש שלי מעט מבולבל. זה לא יום קשה, אבל זה יום מוזר. העולם שלנו הספורטאים מלא בעליות ומורדות והמקצוע מנווט לנו את החיים ולא אנחנו אותו. כל מי שפורש אחרי 26 שנה שואל את עצמו מה היה קורה לו היה עושה דברים אחרת.

"בלב שלם אני יכול להגיד לכם שלא הייתי עושה שום דבר אחרת. הכרתי המון אנשים בדרך והקפתי את עצמי באנשים מדהימים שאולי לא הייתי מכיר אם לא הייתי מתחיל את המסע הזה. ואז הגיע הרגע הכי מיוחד בקריירה, הפועל ירושלים. גיא הראל התקשר אליי ואמר לי שנבנה משהו גדול. פתאום זה קרה, התגשם החלום. חמש השנים האחרונות בהפועל ירושלים שינו אותי והפכו אותי לבנאדם אחר. אני לא בנאדם שרגיל להיות במרכז, גיא, אורי והאוהדים המדהימים, תודה לכם. אני לעולם לא אשכח לכם את זה. לכן החלטתי להמשיך את המסע הזה.

"רציתי מאוד להמשיך לשחק כדורסל, אבל לצערי הפציעות שאני סוחב איתי לא מאפשרות לי את זה. הגוף ששירת אותי נאמנה במשך 26 שנה לא עומד יותר. תודה לכל החברים שלי בקבוצות, למאמנים שדחפו אותי והאמינו בי. תודה לעיתונאים ולתקשורת, תודה לקהל בקבוצות ובנבחרות. תודה לקהל של ירושלים מעל הכול, לא אשכח אתכם. גיא, היית האדם שליווה אותי בתקופה הכי משמעותית בקריירה שלי. אני שמח שאנחנו ממשיכים הלאה ביחד. שתי תודות חשובות אחרונות: למשפחה שלי, אלה ששומעים אותי עכשיו ואלה ששומעים אותי מעל העננים. אני מקווה שעשיתי אתכם גאים כי אתם עשיתם אותי גאה. אני אוהב אתכם ואין סיכוי שהייתי עושה את זה בלעדיכם. לך הכדורסל, תדאג שיהיו לנו פה כדורסל מצליח עם הישגים".

על תפקידו המקצועי החדש, אמר הקפטן הפורש: "אני לא הולך להיכנס עכשיו לתפקיד שהוא כולל קבלת החלטות בצד המקצועי. יש פה מאמן מצוין והוא מוח כדורסל מהגדולים שהיו. אני אנסה לעזור ולייעץ לגבי מה שנכון לקבוצה. כל הדבר הזה די חדש. גם כשחקן ניסיתי להיות בקשר עם המאמנים שלי כי זה היה משהו טבעי. אני לא אקבל את ההחלטות, המאמנים יקבלו את ההחלטות. אני אעזור לעודד שבמה שהוא ירצה". הלפרין המשיך ואמר: "במשחק הראשון שלי כאן קיבלנו בראש במלחה ואני חושב שקלעתי אפס באותו משחק. יצאתי החוצה לחניון ואמרתי שזה לא עובד. איך שנכנסתי לאוטו ראיתי את חומסקי והראל קוראים לי מרחוק. אני עוד רגיל מימי הנשיאים הקודמים שהיו לי שאתה נבהל מהסיטואציה ובורח, ואז שניהם מחבקים אותי והדברים מתחילים להתגלגל. ברגע שליאור אליהו הגיע לירושלים זה די שינה את מאזן הכוחות בליגה מבחינת הישראלים. ואז הכול קרה די מהר, אליפות היסטורית וחמש שנים עברו".

עוד באותו נושא

"לפרוש תמיד אפשר": הפלונטר שאליו נקלע יותם הלפרין בגיל 34

לכתבה המלאה
יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים. דני מרון, מערכת וואלה!
שיהיה המון בהצלחה בהמשך, יותם/מערכת וואלה!, דני מרון

חבר ההנהלה אייל חומסקי: "אין אדם שיכול לבטא את ה'אחרת' שלנו יותר מאשר יותם. עברנו תקופה עם הרבה מתח כי כמו שיותם אמר זה משהו שקרה לו בצורה שהוא לא רצה אותה וזה הקדים את זמנו. ממש התפללנו שיותם יהיה איתנו. אמרו שיותם וליאור אליהו שינו את הכדורסל בישראל. אנחנו רוצים לנצח, להיות הכי טובים, לזכות בתארים, אנחנו קבוצה שמתבאסת ולא נרדמת אם היא לא מנצחת. בצד השני, יש פה אופי, יש פה קהילה. אין בעולם קבוצה שרגע לפני ההנפה יותם עוצר ומדבר על אותם אנשים, אוהדי הקבוצה שחלקם הם חלק מהמשפחה שלי שאינם. אין לזה תחליף, אנחנו חיים במדינה משוגעת, עם המון שכול והמון בעיות ובעצם הפועל ירושלים זה הרבה מעבר לכדורסל, זה משהו שמשאיר בחיים ברגעים הכי קשים ועל זה אני רוצה להודות ליותם".

המנכ"ל גיא הראל: "רצינו להביא את יותם ואז התקשרו והודיעו לי שהוא החליט לשחק אצלנו. ניתקתי את הטלפון, הסתכלתי על אשתי ואמרתי לה שקורה פה משהו גדול. במהלך העונות האלה תמיד היה קשר מיוחד עם יותם. אנחנו יודעים לדבר ביחד והוא יודע לשקף את נקודת המבט הכי חכמה והכי נכונה. גם באופי של המערכת כולה וגם באופי של הקבוצה. היו לנו שיחות ארוכות לתוך הלילה ויותם אף פעם לא דיבר על עצמו. יש תחרות גדולה מה זוכרים מהקריירה של יותם, אבל במקרה שלו קריירה מקצועית גדולה של אחד הטובים בכדורסל הישראלי אי פעם לצד אישיות יוצאת דופן. כל זה ביחד זה מה שגורם ליותם להיות יותם. אני חושב שרק אתמול יותם הבין את המשמעות שלו עצמו. הוא חשב שישלח סמס עם תודה וביי. הוא לא הבין בכמה אנשים הוא נגע והיה משמעותי עבורם לאורך הקריירה שלו. זה לא רק התארים או שלשה כזו או אחרת. יותם, תודה לך על מה שנתת כשחקן ומה שתמשיך לתת".

על המשך דרכו של הלפרין אמר הראל: "כשיותם דיבר איתנו בתחילת הקיץ ואמר שהוא לא יוכל להמשיך באותה יכולת, היה לנו ברור שהוא לא יכול לחיות בעולם של הקלות וספקות. התחלנו לדבר על היום שאחרי. אמרתי ליותם שהוא קודם כל הרוויח את הזכות לבחור את התפקיד הבא שלו בהפועל ירושלים. הוא התחיל לשאול לאיזה כיוון אני מכוון, אמרתי לו שהוא צריך להיות הספורט דירקטור. אנחנו עם יותם פה להרבה שנים וזה לא משהו קצר טווח. מי שבסוף יבחר את השחקנים יהיה המאמן וזה לא הולך להשתנות. יותם הוא מוח כדורסל אולי הגדול ביותר שגדל במדינה ואחד הגדולים שהיה באירופה. הוא יכול לתרום לנו המון, לעזור למאמן, יטפל בסקאוטינג, יהיה לו חלק פעיל במחלקת הנוער. הוא יהיה איש הקשר המקצועי מצד הקבוצה הבוגרת במחלקת הנוער. יותם יהיה זה שמנהל את המעקב אחרי השחקנים שלנו. הוא יהיה דמות הכדורסל של הפועל ירושלים".

יותם הלפרין שחקן הפועל ירושלים. דני מרון, מערכת וואלה!
תודה קפטן. הלפרין/מערכת וואלה!, דני מרון

מאמן הפועל ירושלים וכדורסלן העבר עודד קטש: "לא יצאתי לחוות את זה בצורה אחרת, אבל זה היה מרגש מאוד וגם לי עלו דמעות. זה התפתח עם השנים. יותם אחד השחקנים הכי חכמים ששיחקו את המשחק, הוא מוח כדורסל. זה גם אני יכול להגיד. השכל שלו גם בא לידי ביטוי על המגרש. זה משהו שהתפתח במהלך השנים, הוא שיחק ברמות הכי גבוהות, חווה חדרי הלבשה ומאמנים ברמות הכי גבוהות וזה משהו שמצטבר ולא הולך לשום מקום. זה טוב שהוא מביא את המטען הזה איתו להפועל ירושלים. יותם הכניס אותי מהר לעניינים והציף את הבעיות.

"כל מאמן שאימן את יותם יודע שהוא יכול לקבל ממנו עצה טובה ברגע הנכון. כמו שגיא הראל אמר, התפקיד הזה נהוג בהרבה מקומות בעולם. בארץ זה פחות. לא באמת הספקנו לשבת ולראות איך זה ייצא לפועל בדיוק. טוב שיותם יתרום מהידע שלו למערכת. אנחנו נמצא את הדרך לעבוד ביחד. גם ברמה האישית וגם ברמה המקצועית זה יהיה כיף מאוד ואני בטוח שיהיה לו מה לייעץ ולעזור. כשאמרו לי את זה, ישר יכולתי להיכנס ולהגיד מה נעשה ברמה האישית. אני גאה במועדון שיצר פה תרבות ספורט אחרת. אני גאה במועדון שלוקח סמל כזה ונותן לו תפקיד כל כך חשוב. זה מוסיף לתרבות הספורט הכללית. אני מקווה שנראה עוד שחקנים שחוזרים למועדונים בהם הם סמלים ותורמים. כולנו נרוויח מזה".

פורוורד ירושלים ליאור אליהו, ששיתף פעולה עם הלפרין בנבחרת, במכבי תל אביב ובירושלים, הוסיף: "יותם הוא יותר מחבר לקבוצה בשבילי והוא יודע את זה. אנחנו מכירים מגיל 17 וזכינו אז במדליית כסף בנבחרת. לי באופן אישי זה רגע עצוב מאוד, מצד שני אני שמח מאוד שהוא נשאר במערכת ובתמונה כאדם. ליותם יש הרבה מה להוסיף למערכת וחשוב שהוא נשאר. ידעתי שהפרישה של יותם על הפרק, אבל אנשים נוטים לחשוב שכדורסלנים לא בני אדם, יש הרבה אספטקים לפרישה. יותם פרש אחרי קריירה מפוארת מאוד שאני מאחל לעוד הרבה שחקנים. הוא סיים אותה בצורה הכי יפה שיש. רואים את האהבה של האוהדים, יש סיבה שכל כך הרבה אנשים אוהבים אותו".

כשנשאל האם גם הוא עשוי לפרוש בקרוב, אמר אליהו: "מבחינה פיזית אני מרגיש במקום טיפה אחר מזה של יותם, אבל זה מתחיל לחלחל, אני עוד מעט בן 33, אבל אני לא שם במחשבה שלי. יש לי לפחות עוד עונה, אני רוצה להגיע להישגים עם הפועל ירושלים. ההנפה של הצלחת הראשונה כאן כשיותם קרא לי להניף איתו ביחד, אני רק נזכר בזה ויש לי צמרמורות. זה רגע היסטורי. אני כן חושב שהמועדון הזה, וברור שליותם ולי יש חלק בעניין הזה, עובר תהליך חיובי בחמש השנים האחרונות. גם כשיש עונה פחות טובה כמו זו שבעונה שעברה, היעדים נשארים אותו דבר ושום דבר לא משתנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully