וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיבק: "יותם היה מאמן על המגרש". שרף: "הוא היה שחקן מיוחד"

הפציעה בקרסול לפני ההצגה בחצי גמר העתודה, הלילה בו קיבל את ההודעה שהוא הולך לשמור על נבארו ומשימת האליפות בירושלים. המאמנים שאימנו את יותם הלפרין נזכרים, רגע אחרי הפרישה

שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין. אתר רשמי
זמן לומר שלום. יותם הלפרין/אתר רשמי

דני פרנקו

"אני קיבלתי את יותם אחרי שהוא בא להפועל ירושלים בשנה הראשונה והקבוצה לא הצליחה מסיבות שונות. הוא חזר לארץ עם הדברים שעברו עליו והמטענים שהיו לו, הוא בא לירושלים עם ליאור במטרה לקחת פרויקט, קבוצה גדולה, כשהוא היה רגיל כל הקריירה להיות בקבוצות כאלה עם מטרה מסוימת. הייתה מטרה להתמודד על תואר וזה לא קרה בשנה הראשונה, קיבלתי אותו בשלב שהוא היה רעב לבוא ולעשות משהו גדול עם הפועל ירושלים. הוא רצה לעשות הישג בקריירה כי הוא הרגיש שהוא מוביל. היה לי ברור מהרגע הראשון שהוא יהיה בתפקיד ניהולי מקצועי בירושלים, לא היה לי ספק בזה, מאוד מעריכים אותו שם, מתייעצים איתו, הוא היה יותר מאוד שחקן במועדון, יותר מקפטן".

"אנשים אומרים כמה הוא מוביל, כמה הוא מנהיג, כשיותם היה שמח הקבוצה הייתה יותר טובה, כשהוא היה פחות שמח, הקבוצה הייתה פחות טובה. אף אחד לא מטיל דופי באינטיליגנציית משחק שלו, ובאיך שהוא רואה את המשחק, לא כל אחד יכול לראות את המשחק כמוהו, השילוב שלו עם ליאור עזר לשניהם להיות מאוד דומיננטיים וללכת ביחד למטרה משותפת. בסופו של דבר הם הצליחו וזה הוריד מטען גדול מאוד, גם מיותם, זה עשה אותו שחקן יותר שלם".

"אימנתי את יותם ב-1997 בנבחרת הקדטים, הוא היה בן 14, ילד שהרבה פחות בוגר מהאחרים, כבר אז הוא היה מאוד משמעותי. מהגיל הזה הוא חי כדורסל, אם הייתה לו אפשרות ללכת לאחת הגדולות בכדורסל הישראלי ולהיות שחקן משפיע, אין לי ספק שהוא היה ממשיך לשחק, יש לו עוד מה לתת. היתרונות שלו עולים על החסרונות, אני ספק שבתקופה שלי הוא הראה את זה על המגרש, הוא היה חלק מרכזי מהקבוצה, שחקן חמישייה וזה היה נראה בכדורסל שהקבוצה שיחקה, כשהוא טוב, הקבוצה משחקת כדורסל שמח".

עוד בנושא:

יותם הלפרין יודיע הערב על פרישה מכדורסל, אמארה סטודמאייר צפוי לשוב
הפועל ירושלים הציעה ליותם הלפרין להיות מנהל מקצועי
בואו לעקוב אחרי וואלה! ספורט באינסטגרם

צביקה שרף מאמן מכבי תל אביב מחבק את יותם הלפרין. ברני ארדוב
עברו כברת דרך ארוכה יחד. צביקה שרף עם הלפרין/ברני ארדוב

צביקה שרף

"יותם הוא שחקן מיוחד. הייתי במכבי במשך הרבה שנים, ועקבתי והלכתי לראות אותו בנוער, ואפילו בילדים. יום אחד אפילו לקחתי את שמלוק לראות אותו במשחקים של אליפות בתי הספר כשהוא שיחק ברעננה. כשיותם גמר את אליפות העולם לעתודה, צירפתי אותו כשחקן 12 לנבחרת ישראל לאליפות שהייתה בנובי סאד, כשבהתחלה שיחקנו על העלייה מדרג ב'. בלילה לפני המשחק מול ספרד, לא ישנתי כהרגלי, והחלטתי שאני מעלה אותו בחמישייה לשמור על נבארו. קראתי לו לחדר ואמרתי לו שהוא הולך לשמור על נבארו. במשחק עצמו הוא שמר עליו ועשינו משחק גדול, ניצחנו את ספרד של נבארו ומארק גאסול. הייתי איתו בעוד שתי אליפויות אירופה, אימנתי אותו במכבי ב-2008, ובכל שאר הפעמים היינו אחד נגד השני. זוכר שהוא דיבר איתי לפני שהוא חתם בסנט פטרסבורג".

"מעבר לזה שהוא שחקן טוב, הוא מענטש, בן אדם. עם כל הבלאגנים והאמוציות, והלחץ, הוא איש מיוחד, אני מקווה שהוא יצליח ויהיה יותם גם כמנהל מקצועי, כי זה תפקיד חשוב בכדורסל, חשוב להיות שם כמענטש. מבחינת קריירה הוא עשה קריירה הכי טובה שרק אפשר, הוא צריך להסתכל מה הוא עשה לביתו. הוא היה צריך לדאוג גם ליותם, להאכיל משפחה וילדים בבית. הישג כזה או אחר, תלוי לא מעט בשחקנים שמשחקים לצידך. זה לא תלוי רק בך. לדורון ג'מצ'י בתקופה מסוימת לא היו שחקנים הכי טובים לידו, וגם ליד מיקי".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
יותם הלפרין הפועל ירושלים עם אריק שיבק מאמן הפועל אילת. ברני ארדוב
שיבק והלפרין/ברני ארדוב

אריק שיבק

"יותם הוא איש מיוחד, בחור מיוחד וגם שחקן מיוחד. המיוחדות שלו הייתה השכל, ההתנהלות שלו, ההתנהגות שלו, לא סתם המאמנים אוהבים אותו כי אוהבים שחקנים חכמים. הוא היה מאמן על המגרש. לא כל יום גודל לנו גארד בגודל הזה, ביכולות הטכניות האלה, ואולי מעל הכל עם הראש הזה. מה שעשה אותו כל כך מיוחד זה השכל שלו, וזה החזיק אותו ברמות האלה כל הקריירה. יותם זה החבר לקבוצה הכי אופטימלי בקבוצות, תמיד בכל קבוצה שהוא היה אהבו אותו, בחדרי ההלבשה אהבו אותו, הקהל אוהב אותו. זה לא יום שמח בשבילי, אבל אני שמח שהוא זה שהחליט לפרוש והוא שלם עם ההחלטה שלו".

"יותם שיחק ברמות הכי גבוהות ואולי אחד אצל המאמנים הכי קשים, שנה אצל זגאדין בלובליאנה, שנה שעשתה לו שינוי ברמת מוסר העבודה, ברמת אימון, היכולת שהוא מתאמן. הוא שיחק ברמות הכי גבוהות שיש באירופה. גם שם, הוא היה יותם, בסגנון המשחק שלו הוא לא כפה את עצמו, לפעמים ראו את זה מהצד כבריחה או אמירות אחרות שמרגיזות אותי, אבל הוא שחקן קבוצתי. לא צריך להשוות אותו לג'מצ'י או לקטש, אופי אחר של שחקן".

"מה שמייצג אותו בעיניי היה ברבע גמר אליפות אירופה. הוא נקע את הקרסול והיה לו קרסול מפה עד השמיים, כששאלתי אותו מה יהיה בחצי הגמר הוא אמר שגם על רגל אחת הוא ישחק. הוא לא יכל ללכת, אבל נגד יוון הוא קלע 6 שלשות עם 30 נקודות. איתו היה אפשר ללכת למלחמה".

"הוא בן אדם מאוד מיוחד וזה מה שגרם לי אז להתחבר אליו כי הוא ילד מיוחד מאוד, הוא נשאר כזה. צריך לדעת איך לאכול את זה, לא כל שחקן זהה. כמעט בכל מקום שהוא היה הייתה הצלחה. הוא בא להפועל ירושלים והמעבר שלו ושל ליאור אליהו שברו איזון בכדורסל הישראלי שהיינו רגילים אליו כל החיים, הוא חלק גדול מזה, לא סתם האנשים בירושלים אוהבים אותו כי הוא שחקן גדול שאוהבים אותו. הוא טאלנט גדול מאוד, יכולת מסירה פנומלית, קליעה פנטסטית, הבנת משחק, גודל. לא התייעצתי עם הרבה שחקנים על מה לעשות, אבל הוא אחד מהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully