וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מוקדמות ליגת האלופות: הפועל ב"ש נגד טאלין בסיבוב הראשון, דינמו זאגרב ממתינה בשני

האלופה תפגוש בסיבוב הראשון את אלופת אסטוניה, ואם תעבור אותה תפגוש בסיבוב השני את אלופת קרואטיה המאתגרת. בקבוצה מעריכים שיגיעו להסכם על שחרורו של הקשר איסק קואנקה

יוסי ציפקיס

הפועל באר שבע גילתה היום (שלישי) מי תהיינה שתי היריבות הראשונות שלה במוקדמות ליגת האלופות. בניגוד לעונה שעברה, האלופה תתחיל הפעם כבר מסיבוב המוקדמות הראשון בו תפגוש את פלורה טאלין האסטונית (המשחק הראשון ייערך באסטוניה ב-10/11 ביולי, הגומלין ב-17/18 ביולי בטרנר). בסיבוב השני, אם תעבור את טאלין, אלופת ישראל תפגוש את אלופת קרואטיה, דינמו זאגרב החזקה, כשהמשחק הראשון ייערך בקרואטיה (24/25 ביולי) והגומלין בטרנר (31 ביולי/1 באוגוסט).

כזכור, בשתי העונות הקודמות נעצרה באר שבע בשלב הפלייאוף (על ידי סלטיק ומאריבור) ונפלה משם לשלב הבתים של הליגה האירופית. הפעם יחולקו רק שישה כרטיסים במסלול האלופות, במקום 10 כפי שהיה נהוג בשנים הקודמות, כך שהדרך לא רק יותר ארוכה אלא גם יותר קשה. בנוסף, כדי להגיע לשלב הבתים תצטרך באר שבע לשחק מדי שבוע. אין הפוגות. הדחה בכל אחד מהסיבובים, תעביר את הקבוצה של ברק בכר למוקדמות הליגה האירופית, שם נפתח מסלול אלופות נפרד לקבוצות שמודחות מהמפעל המרכזי.

עוד בנושא:

סוכנו של איסק קואנקה נחת במטרה לזרז את הסיכום על עזיבתו
איסק קואנקה: "לא מגיע לי לקבל יחס כזה, אני לא פושע"
שמואל שיימן חתם בהפועל באר שבע: "מצפה לאתגרים החדשים"

זקאריה בגלרישווילי. אתר רשמי
הכוכב של טאלין. זקאריה בגלרישווילי/אתר רשמי

הכירו את פלורה טאלין

קצת על הקבוצה: מועדון הפאר האסטוני מכונה "המפוספסים" והוא נוסד בשנת 1990 בעיר טאלין, ומאז פלורה היא הקבוצה שזכתה בהכי הרבה אליפויות (11). היא פגשה את הפועל פתח תקוה במוקדמות גביע אופ"א בעונת 1997/98: גאבור מרטון קבע 0:1 בדקה ה-90 במשחק הביתי בראשון לציון, יניב עופרי ומוטי קקון ביצעו מהפך בגומלין שהסתיים ב-1:2 בטאלין. היא לא הצליחה לעבור שלב באירופה מאז עונת 2006/07, אז הדיחה את לין הנורבגית אך הפסידה בסיבוב הבא לברונדבי הדנית. בכללי היא הצליחה לעבור סיבוב רק פעם אחת ב-24 עונות באירופה.

בעונה שעברה: זכתה באליפות ה-11 בתולדותיה.

הכוכב: זקאריה בגלרישווילי הגיאורגי (28) היה השחקן המרכזי בעונה שעברה כשכבש 18 שערים והוסיף 19 בישולים ב-22 משחקים.

שימו לב גם ל...: ילד הפלא האסטוני אריק סורגה רק בן 18 וכבש בעונה שעברה 26 שערים ב-25 משחקים בליגות הנוער, תוך כדי השתלבות מרשימה בקבוצת הבוגרים. החלוץ מבוקש כבר במספר מועדונים גדולים באירופה.

המאמן: יורגן האן בן ה-31 שיחק כל חייו באסטוניה והוא אחד מהמאמנים הצעירים באירופה.

האצטדיון: פלורה משחקת באצטדיון הלאומי, אצטדיון לילקולה, בו יש קצת יותר מ-10,000 מקומות ישיבה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
פלייר דינמו זאגרב. AP
יגיע לטרנר? אל ערבי הילאל סודאני/AP

הכירו את דינמו זאגרב

קצת על הקבוצה: קבוצת הפאר הקרואטית זכתה 19 פעמים באליפות קרואטיה והחזירה לעצמה את הכתר בעונה שעברה אחרי שאיבדה אותו לרייקה. היא גם השלימה דאבל עם זכייה 15 בגביע הקרואטי אחרי ניצחון על היריבה הגדולה, היידוק ספליט. למעט העונה שעברה, היא לא פספסה עלייה לשלב בתים אירופי בעשר השנים האחרונות. הישג השיא שלה בעונות האחרונות היה ניצחון 1:2 ביתי על ארסנל בשלב הבתים של ליגת האלופות ב-2015/16. זאגרב פגשה בעבר יריבה ישראלית פעם אחת והודחה: בסיבוב הראשון של גביע אופ"א בעונת 2001/02, היא נפרדה עם מכבי תל אביב ב-2:2 ביתי, ואחרי 1:1 במשחק החוץ הודחה בגלל שערי חוץ.

בעונה שעברה: החזירה לעצמה את תואר האליפות ואף השלימה דאבל בתום עונה לא קלה. באירופה רשמה אכזבה עצומה כשהפסידה לסקנדרבו האלבנית בשלב הפלייאוף של הליגה האירופית והודחה.

הכוכב: אל ערבי הילאל סודאני, חלוץ נבחרת אלג'יריה בן ה-30, הגיע למועדון בשנת 2013 ומאז כבש 86 שערים ב-197 משחקים בכל המסגרת. בעונה שעברה הוא סיים כמלך שערי הליגה הקרואטית עם 17 שערים וזכה בתואר שחקן השנה.

שימו לב גם ל...: מריו גבראנוביץ', חלוץ נבחרת שוויץ (28) הצטרף בחודש ינואר מרייקה והמשיך להפציץ גם במדי דינמו. שיחק בעבר בשאלקה, מיינץ, וציריך.

המאמן: ננאד ביאליצה בן ה-46 חתם במאי האחרון על חוזה לשנתיים אחרי ששוחרר מלך פוזנן הפולנית. כשחקן עבר בריאל בטיס, לאס פלמאס וקייזרסלאוטרן, וכמאמן אימן באוסטריה וינה וספציה. פחות משבוע לאחר שהצטרף חגג עם הקבוצה אליפות, וכבר עמד על הקווים בניצחון בגמר הגביע על היידוק ספליט.

אצטדיון: דינמו משחקת באצטדיון מקסימיר המשמש גם את הנבחרת הלאומית.

מאמן הפועל באר שבע ברק בכר, אליניב ברדה. יוסי ציפקיס
יגיע לארץ המובטחת? ברק בכר/יוסי ציפקיס

בינתיים, בקבוצה מעריכים שבימים הקרובים יגיעו להסכם על התרת חוזהו של איסק קואנקה. סוכנו פרנק ולדויסו אמר לוואלה! ספורט: "אנחנו פועלים כעת להסכם שכזה ואני מעריך שזה אכן יקרה". גורם אחר המקורב לקואנקה אמר "אני מאמין שעד שבוע הבא הוא כבר לא יהיה שחקן של הפועל באר שבע". ברגע שיושג הסכם כזה בבאר שבע יאיצו את המגעים עם ארנסט אסנטה וכן עם אריק סאבו שכן בקבוצה מעריכים שגם עם מיהאי קורהוט יושג הסכם או לחילופין השחקן יושאל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully