וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלקולם תומאס עשוי לחזור, קול ופארגו עלולים לעזוב: העונה הבאה של מכבי תל אביב

15.6.2018 / 8:47

למרות ויכוחים בין ההנהלה הצעירה לותיקה על הפיצול (גורם בכיר: "בכלל לא בטוח שיהיו שני סגלים"), הצהובים מתכוננים למהפכה בסגל. רול וקיין יישארו, דשון תומאס מתנדנד, אבדיה יושאל, פארגו מציב דרישות גבוהות. ומה עם ספאחיה? תמונת מצב

צילום ועריכה: קובי אליהו

אחרי הזכייה באליפות, מכבי תל אביב כבר נערכת לעונה הבאה. דייויד פדרמן הודה אמש שיש חוסר הסכמה ודעות שונות לגבי המשך דרכו של נבן ספאחיה, כשחלק מראשי ההנהלה סבורים כי יש לנסות להתיר את חוזהו. יחד עם זאת, ניקולה וויצ'יץ' הכריז בנחרצות כי בן ארצו ימשיך גם בעונה הבאה, בהתאם לחוזהו.

כך או כך, ספאחיה אמור להשתכר כ-750 אלף דולר בעונה הבאה כך שלשחרר אותו תהיה משימה לא פשוטה. "החוזה הגבוה עליו הוא חתום והפיצויים אותם יצטרכו לתת לו כדי ללכת, יוצרים בעיה להנהלה", אמרו לא אחת במכבי.

עיקר הביקורת שנמתחה על המאמן נוגע ליחסיו עם השחקנים ולחוסר יכולתו להוציא מהם את המיטב, וכן לעמידה במצבי לחץ, תחום בו הראה שיפור בפיינל פור. ספאחיה, מצידו, הלין לא אחת בפני ההנהלה כי היה צריך לקבל חיזוק בשלב מוקדם יותר של העונה. כך או כך, עוזר המאמן גיא גודס צפוי לעזוב את המערכת ומעוניין לשוב ולעבוד כמאמן ראשי בקבוצה אחרת.

עוד בנושא

מכבי תל אביב זכתה באליפות אחרי שהביסה 75:95 את הפועל חולון
ספאחיה עונה לדייויד פדרמן: "יש לי חוזה, אני נאשר במכבי תל אביב"
גלן רייס ג'וניור עזב מיד בסיום, גיא פניני: "אי אפשר להפיל עליו את התיק"
במה חיקה נבן ספאחיה את דיוויד בלאט? מספרי האליפות של מכבי תל אביב
שובה של הצלחת: אלבום תמונות מהזכייה של מכבי תל אביב באליפות

בעלי מכבי תל אביב שי רקנאטי, דני פדרמן. ברני ארדוב
ההנהלה הצעירה שוב הולכת על חבל דק. דני פדרמן ושי רקאנטי/ברני ארדוב

הצהובים ניצבים בפני בעיה קשה בכל הנוגע לגיבוש הצוות שיוביל אותם בעונה הבאה. הסיבה: תוכנית הפיצול, עליה הכריזה ההנהלה לפני כחודשיים, עדיין לא הפכה לעובדה מוגמרת וכתוצאה מכך נפגעות ההכנות.

לאחרונה מתנהלים ויכוחים בין בעלי השליטה בקבוצה בנוגע למהלך: הדור הצעיר מעוניין להמשיך בהתאם להצהרות, בעוד הדור הותיק חושש ומעדיף לבנות קבוצה אחת בלבד לאור העובדה שמנהלת הליגה תאפשר לשחק עם שישה זרים. כך או כך, ראשי המועדון עדיין לא הגיעו להחלטה. בעקבות זאת, עדיין לא ברור אם מכבי תבנה קבוצה אחת או שתיים. "לא סגור בכלל שיהיו שני סגלים", אמרו אמש במכבי.

בכל מקרה, בגזרת השחקנים צפויים שינויים נרחבים. פייר ג'קסון וארט פראחוסקי שלא שיחקו בשלבים האחרונים של העונה יעזבו בוודאות, אבל הם לא לבד. גם ג'ונה בולדן קרוב לוודאי לא יישאר, וככל הנראה יעבור לפילדלפיה שבחרה בו בדראפט. נוריס קול צפוי לחפש קבוצה ב-NBA ולעזוב. לגבי דשון תומאס עדיין לא התגבשה החלטה סופית, אך הנטייה לעת עתה היא לשחרר גם אותו. גם איתי שגב צפוי לעזוב, בעוד דני אבדיה הצעיר ככל הנראה יושאל לקבוצה אחרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נוריס קול, חגיגות אליפות מכבי תל אביב. קובי אליהו
רוצה NBA. נוריס קול/קובי אליהו

מצבת הנשארים קצרה בהרבה: הצהובים מחויבים להודיע למייקל רול עד 1 ביולי אם יממשו את האופציה עליו, והם צפויים לעשות כן. גם על דיאנדרה קיין יש לקבוצה אופציה, וגם הוא צפוי להמשיך, כשייתכן שיוצע לו שדרוג בשכר לאחר שהפך לסטופר ההגנתי המוביל בקו האחורי. אלכס טיוס וג'ון דיברתולומאו חתומים וימשיכו בקבוצה.

יובל זוסמן רוצה לקבל הבהרות לגבי מעמדו, ובמכבי מעוניינים להשאירו. אם הצהובים יירדו מאפשרות הפיצול ויבנו קבוצה אחת בלבד, זוסמן עשוי לעבור לקבוצה אחרת בהשאלה, כרם משעור יעזוב אחרי עונה אחת בלבד וגם הישארותו של ג'ייק כהן תוטל בספק.

ג'רמי פארגו, שהצטרף בחלק האחרון של העונה לקראת שלבי ההכרעה בליגת העל והפגין יכולת מצוינת, הביע לא אחת את רצונו להישאר - אולם הדרך להארכת חוזהו עדיין ארוכה. במכבי טוענים כי הדרישות הראשוניות שהציג גבוהות, ובכל מקרה לא החל משא ומתן רשמי בין הצדדים.

ג'רמי פארגו, חגיגות אליפות מכבי תל אביב. קובי אליהו
מציב דרישות גבוהות. פארגו/קובי אליהו

תחת עננת הפיצול, החלו במכבי לחפש אחר מועמדים לחיזוק הקבוצה בעונה הבאה, לפחות ביורוליג. בראד וונאמייקר קיבל הצעה, אולם על פי דיווחים כבר סיכם בברצלונה. שם מפתיע שעשוי לשוב לקבוצה הוא הפורוורד האמריקאי מלקולם תומאס (29, 2.06), ששיחק ביד אליהו תקופה קצרה בעונת 2012/13 ושוחרר. בעונה החולפת הוא שיחק בחימקי מוסקבה והעמיד ממוצעים של 7.4 נקודות ו-4.9 ריבאונדים ב-21 דקות למשחק ביורוליג. לוואלה! ספורט נודע כי הצהובים כבר ערכו בדיקות ראשוניות באשר לאפשרות להחזירו. גם עם טייריס רייס נמשכות השיחות ולא שוללים אפשרות להנחיתו.

בגזרת הישראלים מעוניינת מכבי בגארד איגור קולשוב, שסיים את קריירת המכללות שלו ומבוקש גם בהפועל ירושלים, אולם הוא לא רוצה להתחייב לפני שימצה את אופציית ה-NBA. ביד אליהו ישמחו לראות גם את סנטר נבחרת ישראל ריצ'רד האוול. בשיחות בשבועות האחרונים הועלו גם שמותיהם של יפתח זיו, עוז בלייזר, חואקין שוכמן ועמית שמחון.

מלקולם תומאס, שחקן מכבי תל אביב. קובי אליהו
שוב ילבש צהוב-כחול? מלקולם תומאס בקדנציה הקודמת/קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully