וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספאחיה: "זו העונה הקשה בקריירה שלי. יש לי חוזה, אני נשאר במכבי תל אביב"

14.6.2018 / 23:20

מאמן מכבי תל אביב חגג אליפות שנייה בישראל, והתייחס לספקות שהעלה פדרמן בהישארותו: "הלילה אשן טוב מאוד". בהנהלה מתעקשים על תוכנית הפיצול, פדרמן: "נמאס לנו מהמגבלות"

ברני ארדוב

בווידאו: תקציר הגמר

מכבי תל אביב זכתה הערב (חמישי) באליפות המדינה בכדורסל בפעם ה-52 בתולדותיה, לאחר שהביסה בגמר הפיינל פור 75:95 את מחזיקת הגביע הפועל חולון. זהות המנצחת לא הוטלה בספק מהרגע הראשון, כשהצהובים ביצעו בריחה ולא השאירו ליריבה שלהם כל סיכוי, בדרך לאליפות ראשונה מאז 2014.

עוד בנושא:
מכבי תל אביב זכתה באליפות עם ניצחון גדול 75:95 על הפועל חולון
גלן רייס ג'וניור עזב מיד בסיום, גיא פניני: "אי אפשר להפיל עליו את התיק"
רגע של פעם ב-126 מיליון שניות: מספרי הזכייה של מכבי תל אביב

צפו בחגיגות הצהובות בחדר ההלבשה

צילום ועריכה: קובי אליהו
אוהדי מכבי תל אביב חוגגים מחוץ להיכל. יותם שטיינמן, מערכת וואלה!
אוהדי מכבי תל אביב חוגגים מחוץ להיכל/מערכת וואלה!, יותם שטיינמן

המספרים

* מכבי תל אביב זכתה באליפות ה-52 בתולדותיה והראשונה מאז 2014.

* נבן ספאחיה הפך למאמן הזר הראשון בתולדות ליגת העל שזוכה בשתי אליפויות, כשהקודמת הייתה ב-2006/07.

* גם אז, אגב, ספאחיה ניצח בגמר את דן שמיר, שהיה אז מאמן הפועל ירושלים.

* סך הכול, זו האליפות השמינית של ספאחיה בקריירה. יש לו שתיים עם ציבונה זאגרב בקרואטיה, אחת עם נובו מסטו בסלובניה, עם ריאטס וילנה בליטא, טאו ויטוריה בספרד ופנרבחצ'ה אולקר בטורקיה.

* גיא פניני, שזכה עם מכבי תל אביב בשלוש אליפויות, רשם גמר שני נגדה ושוב הפסיד, כמו עם הפועל ירושלים.

שחקן מכבי תל אביב ג'רמי פארגו. ברני ארדוב
ג'רמי פארגו מניף/ברני ארדוב

המאמן נבן ספאחיה חגג אליפות שמינית בקריירה: "אפילו לא חשבתי על התואר. רק רציתי להלהיב את השחקנים שלי ולהסביר להם כמה הם טובים וכמה זה מגיע להם. הניסיון שלי עזר לי לעמוד בעונה הזו. היו לנו הרבה מאוד עליות וירידות, שיחקנו 77 משחקים ואני יכול להגיד שזו הייתה העונה הכי קשה בחיים שלי. אני לא חושב על זה שהוכחנו לאחרים. אני שמח בשביל השחקנים שלי והצוות. חלקם היו בגמר בפעם הראשונה וזכינו באליפות אחרי ארבע שנים. אני שמח בשבילם ובשביל האוהדים, לא בשבילי".

ג'ייק כהן אמר בסיום: "עברנו באש ובמים ונשארנו ביחד לא משנה מה. פקפקו בנו, אבל עשינו את זה. אנחנו אלופים. אני שמח עבור חברי לקבוצה. יש פה אנשים נהדרים וה מה שצריך שחקנים שמוכנים לעבוד קשה". בסיום, פנה לאוהדי מכבי תל אביב ואמר בעברית: "אני אוהב אתכם". אגב, אחרי הניצחון דשון תומאס ואלכס טיוס נלקחו לבדיקת סמים.

מאמן מכבי תל אביב נבן ספאחיה, עוזריו גיא גודס, טל בורשטיין. ברני ארדוב
רגעים נדירים של אושר. הצוות/ברני ארדוב
ספאחיה: "מאז שנגמרה היורוליג התחלנו לנשום. גם השביתה עזרה לנו. התאמנו, בלי הפסקה. בעונה שבה קבוצה משחקת 77 משחקים, וכל משחק עם סגל אחר, זה קשה מאוד. אני לא יודע איך עובדים תחת התנאים האלה"

במסיבת העיתונאים אמר ספאחיה על העונה: "ספגנו המון ביקורת, לא העפלנו לטופ-8 ביורוליג, הפסדנו בגמר הגביע, אבל התאוששנו יפה, וזכינו בפיינל פור בצורה יפה. כל העונה אמרתי כמה חשוב לי להתאמן, כל עוד אנחנו תחת החוקים בישראל. מאז שנגמרה היורוליג התחלנו לנשום. גם השביתה עזרה לנו. התאמנו, בלי הפסקה. בעונה שבה קבוצה משחקת 77 משחקים, וכל משחק עם סגל אחר, זה קשה מאוד. אני לא יודע איך עובדים תחת התנאים האלה. התוספת של ג'רמי פארגו הייתה מאוד חשובה עבורנו".

ספאחיה התבקש להגיב על דברים שאמר פדרמן בערוץ הספורט, לפיהם בהנהלה יש חילוקי דעות בנוגע להישארותו, ואמר: "יש לי חוזה במכבי, כך שאני חייב להישאר. פדרמן? הלילה אני אשן טוב מאוד, וזה לא יטריד אותי. העונה נגמרה, אנחנו אלופים, אני לא יודע מי מבולבל בנוגע אליי".

שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס חוגג. ברני ארדוב
אלכס טיוס מאושר/ברני ארדוב

היו"ר שמעון מזרחי התייחס בסיום לשיטת המשחקים: "אני חושב שכולם צריכים להתפכח. ראינו את הסדרות ברבע הגמר ואין דרך אחרת. זה מה שמשוחק באירופה, למה אנחנו צריכים להיות שונים? אנחנו לא שמים תנאים, אבל מקווים שכולם יבינו שסדרות זו הנוסחה הטובה וההולמת לזכות באליפות, למרות שהיום זכינו בשיטה הזו. היינו מקום ראשון בסיום הסיבוב השלישי, וזה מה שחשוב, ואנחנו מקום ראשון גם בסיום העונה".

אחרי מבעלי הקבוצה, דייויד פדרמן, אמר לערוץ הספורט: "אני חושב שהקהל קיבל סיבה לחשוב שמכבי עוד לא נגמרה כמו שהרבה חשבו". על תוכנית הפרדת הסגלים בעונה הבאה: "נמאס לנו מהמגבלות ומכך שלא משחקים כמו בכל מדינה נורמלית אחרת באירופה. למה אנחנו צריכים לשחק בהרכבים שונים באירופה ובארץ? איך שלא הופכים את זה, גם אם נשקיע עוד ונביא זרים מצוינים, עדיין צריך לשחק עם שני סגלים שונים. כשאתה צריך להחזיק כל משחק שלוש או ארבעה זרים בחוץ, מתוך שבעה, יש משמעות בחדר ההלבשה לכך שכל פעם מישהו אחר צריך להישאר בחוץ".

סייע בהכנת הידיעה: אוהד שוירמן

שמעון מזרחי יו"ר מכבי תל אביב עם המאמן נבן ספאחיה. ברני ארדוב
רוצה סדרות. שמעון מזרחי/ברני ארדוב

צפו ברגע ההנפה

טקס גזירת הרשתות

ניקולה וויצ'יץ' מאושר/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully