וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע של פעם ב-126 מיליון שניות: מספרי הזכייה של מכבי תל אביב

כמה זמן נמשכה תקופת היובש ההיסטורית של הצהובים? מה משותף לבנו אודריך, עומרי כספי ונוריס קול? במה חיקה נבן ספאחיה את דיוויד בלאט? ומי הן הקבוצות היחידות בהיסטוריה שקלעו יותר נקודות בפלייאוף ממכבי הנוכחית?

ברני ארדוב

1,464 ימים נמשכה תקופת היובש ההיסטורית של מכבי תל אביב, והסתיימה הערב (חמישי) ביד אליהו. ארבע שנים ושלושה ימים חלפו מאז הזכייה הקודמת של הצהובים באליפות המדינה. הם המתינו 35,136 שעות, 2.1 מיליון דקות וכ-126 מיליון שניות עד להנפת הצלחת הזו.

96.5 נקודות למשחק קלעה מכבי תל אביב בפלייאוף, והפכה לאחת הקבוצות הפוריות ביותר בהיסטוריה של שלבי ההכרעה בכדורסל הישראלי. באופן לא מפתיע, גם לשלוש היחידות שקלעו יותר ממנה קראו מכבי תל אביב, בימי השושלות המפוארות שידע המועדון: 108.3 נקודות ב-1978, 103.3 נקודות ב-2005 ו-101.8 נקודות ב-2004.

3 שחקנים בלבד חתומים על דאבל ייחודי ואפילו די מוזר: זכייה באליפות ה-NBA ובאליפות ישראל. בנו אודריך היה הראשון, עומרי כספי הפך לשני (אף שלא סיים את העונה בגולדן סטייט) וכעת נוריס קול - בוגר השושלת של מיאמי היט - מצטרף אליהם.

9 שחקנים מהאלופה הטרייה שיחקו בעבר בליגת העל, אבל עבור שבעה מהם זו הייתה זכיית בכורה בתואר. היחידים מהסגל הנוכחי של הצהובים שעשו זאת בעבר הם ג'רמי פארגו (אליפות שלישית) ואלכס טיוס (אליפות שנייה).

עוד בנושא:

מכבי תל אביב ניצחה את הפועל חולון 75:95 וזכתה באליפות
ספאחיה אחרי הניצחון: "זו הייתה העונה הקשה בקריירה שלי"
רייס עזב מיד בסיום, פניני: "אי אפשר להפיל עליו את התיק"

שחקני מכבי תל אביב מייקל רול, ג'ייק כהן. ברני ארדוב
מקבוצות ההתקפה הטובות בהיסטוריה של שלבי ההכרעה. מכבי תל אביב/ברני ארדוב

10 עונות ברציפות מצליחה מכבי תל אביב לזכות לפחות בתואר אחד. וכשזה קורה בתקופה שבה חל פיחות במעמדה, גם זה משהו: מאז האליפות של הפועל חולון ב-2008 הצליחו הצהובים להניף רק חמש צלחות, אבל בכל פעם שכשלו במשימה - הניפו את הגביע. השנה קרה ההפך.

2 אליפויות יש לנבן ספאחיה, וגם זה מתברר כהישג שאינו מובן מאליו. בשש השנים האחרונות זכו שישה מאמנים שונים בתואר, אבל מאז דיוויד בלאט ב-2003 לא היה מאמן בישראל שהצליח לחזור על ההישג בפעם השנייה. עבור הקרואטי זו זכייה באליפות שמינית בקריירה (בשש מדינות שונות).

44 נקודות הפרש צברה מכבי תל אביב במהלך הפיינל פור, וסיכמה את אחת הזכיות החד צדדיות בעשר שנות פיינל פור בישראל. ב-2011 היא ברחה ליריבותיה בפער של 50 נקודות, וב-2012 הגיעה ל-49.

40 אביבים חגג היום המנהל המקצועי של מכבי תל אביב, ניקולה וויצ'יץ'. לפני עשור בדיוק הוא קלע את הסל האחרון שלו בגופייה הצהובה מספר שבע וכמעט הביא לקבוצתו אליפות, אבל אז הגיח מאליק דיקסון. הפעם, מבלי שישחק, הוא סגר את המעגל העתיק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

צפו בחגיגות של מכבי תל אביב בחדר ההלבשה

צילום ועריכה: קובי אליהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully