וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמעון מזרחי: "האליפות הייתה מתוקה יותר אם הייתה מוכרעת בסדרה"

15.6.2018 / 8:16

יו"ר הצהובים לא פספס הזדמנות להעביר מסר למנהלת: "סדרות נהוגות בכל אירופה". טיוס ותומאס פספסו את החגיגות בשל בדיקת סמים ותקפו: "זה בולשיט". וגם: פארגו מקבל שבחים, קול מתרגש

צילום ועריכה: קובי אליהו

1. ג'רמי פארגו, האיש שהביא את השינוי

לאחר הזכייה באליפות אמש (חמישי) מכבי תל אביב חידשה את המסורת אחרי ארבע שנים, וחזרה לחגוג במסעדת 206. ההווי האמנותי כלל אלכוהול ושירים מזרחיים, והפעם גם שמחה אמיתית על כך שעונה קשה הסתיימה עם צלחת האליפות.

ובכל זאת, ברקע אי אפשר היה שלא להרגיש את המתח של נבן ספאחיה האם יישאר בעונה הבאה או לא. "אני רוצה להיות לנצח בישראל, עם או בלי חוזה", אמר המאמן. "עזבתי לפני 12 שנה את מכבי, אבל יש לי כל כך הרבה חברים ויש לי גם חוזה במכבי. אני רוצה להישאר".

לצד הטרדות בנוגע לעתידו, המאמן גם נראה מרוצה מאוד ואמר ש"אני לא זוכר שעשו מה שעשינו בקבוצה בפיינל פור הזה".

אוהדי הקבוצה הדליקו זיקוקים וקיבלו בהתלהבות את שחקני הקבוצה שהגיעו לשם סמוך לאחת בלילה. ג'ון דיברתולמיאו סיפר: "זו הרגשה מדהימה לזכות באליפות אחרי עונה ארוכה עם הרבה נסיעות והרבה המולה. אי אפשר לבקש דבר יותר טוב מזה. גדלנו כקבוצה וקיבלנו ביטחון ואני מקווה שנמשיך בתהליך הצמיחה ונלך צעד אחד קדימה בעונה הבאה".

גם דיברתולומאו הסכים שהאיש שהביא את השינוי היה ג'רמי פארגו. "ג'רמי היה מדהים כפי שראיתם במגרש, אך גם מחוץ למגרש ובחדר ההלבשה הוא בחור נפלא שכיף לדבר איתו. שחקן ברמה כזאת הוא נכס לכל קבוצה. כשהקבוצה מקרטעת יש לו ערך מוסף, הוא יודע מה צריך לעשות, הוא יודע להפוך כל שחקן ליותר טוב. בגלל זה הוא שחקן מיוחד".

איתי שגב הוסיף ש"זאת היתה שנה מורכבת רגשית ומקצועית, עם הרבה עליות ומורדות, אבל בסופו של דבר יש טבעת על היד וזה הדבר החשוב".

עוד בנושא

מכבי תל אביב זכתה באליפות אחרי שהביסה 75:95 את הפועל חולון
ספאחיה עונה לדייויד פדרמן: "יש לי חוזה, אני נאשר במכבי תל אביב"
גלן רייס ג'וניור עזב מיד בסיום, גיא פניני: "אי אפשר להפיל עליו את התיק"
במה חיקה נבן ספאחיה את דיוויד בלאט? מספרי האליפות של מכבי תל אביב
שובה של הצלחת: אלבום תמונות מהזכייה של מכבי תל אביב באליפות

ג'רמי פארגו, חגיגות אליפות מכבי תל אביב. קובי אליהו
תרומה מכרעת גם מחוץ למגרש. פארגו/קובי אליהו

2. למה תומאס, טיוס, קיין וג'קסון נעדרו מהחגיגות?

בחדר ההלבשה חגגו השחקנים עם מלחמות מים. "היו לי כמה מלחמות מים בקריירה, זו אחת מהטובות", אמר איתי שגב. קיין ופארגו היו הקורבנות העיקריים, וגם המאמן ספאחיה , דני פדרמן, והמנהל ניקולה וויצ'יץ' קיבלו טיפול "מיוחד".

החגיגות נמשכו, אבל מדי פעם יצאו שחקנים מחדר ההלבשה וחיפשו שני נעדרים: דשון תומאס ואלכס טיוס, שלא לקחו חלק בשמחה בחדר ההלבשה. מאוחר התברר כי השניים נלקחו לבדיקת סמים כשהחגיגות בעיצומן, מה שהכעיס את השחקנים. "הם פספסו הכל, למה לא עשו את זה מאוחר יותר?", תהו שחקני הקבוצה. בסופו של דבר תומאס, טיוס וחברם הטוב דיאנדרה קיין גם לא התייצבו לחגיגות הרשמיות ב-206, ונפגשו רק בשעות המאוחרת של הלילה עם חבריהם באחד המועדונים בעיר. בהמשך הלילה כתב טיוס בסטורי: "זה בולשיט! ליגת העל עושה בדיקות סמים אחרי הגמר, והמנצחים אפילו לא יכולים לחגוג עם החברים לקבוצה ובני המשפחות. עשיתם את זה שוב".

עוד שחקן שבחר שלא להגיע ל-206 הוא פייר ג'קסון. ג'קסון אמר בסיום בהיכל: "לא קרה לי שום דבר בחודש האחרון. יש סיכום הדדי עם הקבוצה, ולכן אני נשארתי. אין שום קשר בין ההגעה של ג'רמי פארגו לבין זה שלא שיחקתי".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
שחקן מכבי תל אביב אלכס טיוס חוגג. ברני ארדוב
המנהלת הרסה לו את הערב. אלכס טיוס/ברני ארדוב

3. נוריס קול מסכם עונה: "אקח הרבה דברים מהשנה הזאת"

היו שני גיבורים בולטים בפיינל פור המוצלח של הצהובים: האחד הוא ללא ספק ג'רמי פארגו, שהביא מפנה חיובי זמן קצר לאחר שהצטרף לקבוצה. "עברו כמה שנים מאז שמכבי זכתה באליפות", סיפר בשעת לילה מאוחרת במהלך החגיגות. "זה לא אני שהבאתי אליפויות, מכבי עשתה את זה. אני מעריך את מה שספאחיה אמר עלי, שהוא היה שמח אם הייתי מצטרף עוד לפני כן, ספאחיה מרשה לי להיות מי שאני על הפרקט. נראה מה יהיה בעונה הבאה".

הגיבור השני הוא נוריס קול, שהפך לשחקן השני שזוכה באליפות ה-NBA ובאליפות ליגת העל עם מכבי תל אביב, אחרי שגם בנו אודריך עשה זאת. קול אמר ש"זה הדובדבן שבקצפת, זה מרגיש נהדר. עבדנו קשה ושיחקנו מצוין הלילה. אני מרגיש ממש טוב בקבוצה הזאת, ואקח הרבה דברים מהשנה הזאת. את אהבת הקהל, את האליפות, את כל התרבות שספגתי. למדתי אפילו את ההמנון הלאומי. זה היה ניסיון נהדר".

קול הוסיף: "אנחנו מכבי. זה מה שמצפים מאיתנו, בשביל זה הביאו אותנו לפה. אתה רוצה לשחק את הכדורסל הכי טוב שלך בסוף העונה ועשינו זאת. עבדנו קשה וכשהגיע המאני טיים, השחקנים העלו רמה".

על עתידו במכבי אמר קול: "זאת שאלה טובה. כרגע אני אהנה מהאליפות הזאת, לא ממש חשבתי על העתיד עדיין. כשיגיע הרגע להחליט, נחליט".

לקראת שלבי הסיום של העונה הגיעו ארצה בני המשפחה של קול, כולל אביו, מה שסייע לו להגיע מרוכז למשחקים המכריעים. "זה היה חשוב שאבא שלי היה איתי בתקופות הקשות . הוא הקל עליי מבחינה מנטלית", הודה קול. "הוא היה איתי מהיום הראשון בכדורסל, נכח בכל אליפות שזכיתי. זו ברכה בשבילי שהוא זכה לראות גם את האליפות הזאת".

נוריס קול, חגיגות אליפות מכבי תל אביב. קובי אליהו
נקודת המפנה: כשהמשפחה הגיעה. נוריס קול חוגג/קובי אליהו

4. שמעון מזרחי: "האליפות הייתה מתוקה יותר אם היתה מוכרעת בסדרה"

שמעון מזרחי נוהג לנשק קמעות במהלך משחקים, אבל הפעם הוא ביקש להיעזר במכפיל כוח: לפני המשחק, שוחח מזרחי עם הרב יעקב גלויברמן שמלווה את הקבוצה שנים רבות, וביקש ממנו ולהתפלל על קברו של הרבי מליובאוויטש בניו יורק. גלויברמן נענה לבקשה, והאליפות אכן הושגה.

מזרחי נשאר בחגיגות עד שלוש לפני בוקר, נראה מחויך ומרוצה, ואמר לוואלה! ספורט: "שלוש שנים לא זכינו באליפות. זאת אליפות מתוקה, אך היא היתה יכולה להיות מתוקה יותר אם היתה מושגת בסדרות של הטוב מחמישה כמו שאנחנו רואים בכל אירופה. דברים חייבים להשתנות בסדרות ובכל מה שקשור לחוק הרוסי. אני שמח שידענו להביא בזמן הנכון את השחקן הנכון, ג'רמי פארגו, ששינה הרבה מאוד".

מזרחי נשאל על עתידו של נבן ספאחיה וסיפק תשובה מתחמקת: "לנבן יש הסכם לעונה הבאה, ביורוליג היו מספר הפסדים והחמצות לא מחויבי המציאות , על נקודה או שתיים, ולכן החמצנו את המקום השמיני ואת המקום בפלייאוף. אני מקווה שבעונה הבאה נעשה את זה".

הרב יעקב גלויברמן מתפלל לניצחון מכבי תל אביב על קברו של הרבי מליובאוויטש. צילום מסך
התפילות נענו. הרב גלויברמן על קברו של הרבי מליובאוויטש/צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully