וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנטליות של לוחמים: על הערב הגדול של הפועל חולון בחצי גמר הפיינל פור

12.6.2018 / 7:45

אלכסנדר שיחק בניגוד לעצת הרופאים והדהים בהגנה, "ווינר שוט" קולמן הפציע שוב, וטו הולוואי נשאר עצבני ("אנחנו תמיד האנדרדוג, ככה אמרו נגד אילת"). הפועל חולון רחוקה 40 דקות מדאבל היסטורי, עם גלן רייס וג'ורדן המילטון ביחד על הפרקט ("של מי הקבוצה? של האוהדים")

ברני ארדוב

1. מטורנשיין ועד חולון

ב-25 ליוני 1969 הוביל מרק טורנשיין את הפועל תל אביב לניצחון 70:88 בגמר גביע המדינה על מכבי תל אביב ועזר לאדומים להשיג דאבל, אחרי שאת האליפות הם לקחו בצורה משכנעת בליגה. 49 שנים, פחות 11 יום, יוכלו שחקני הפועל חולון להשלים הישג דומה, ולהיות הראשונים מאז לעשות זאת כשיפגשו את מכבי תל אביב בגמר הפיינל פור. הסגולים הגיעו למעמד בניגוד לכל הציפיות, כולל של אנשי הקבוצה שהיו מאוד פסימיים עד פתיחת המשחק, וגברו בתום משחק הירואי של ממש 76:80 על הפועל ירושלים.

זה היה עוד יום סוער בעונה הסוערת של הפועל חולון. בקבוצה חיכו לתשובה מבית הדין העליון של איגוד הכדורסל לערעור בעניין שיתופו של גלן רייס ג'וניור. בסופו של דבר, בשעה 18:40 זה הגיע - רייס ג'וניור לא יכול להיות משותף במשחק, ונראה כי חלום האליפות אחרי עשור נגוז. "החזיקו את ההחלטה לשעה מאוחרת שלא נלך לבית דין אזרחי", אמר אחד מאנשי הקבוצה, "התנהלות שערורייתית של בית הדין", הוסיף אחד אחר. בסופו של יום, אחרי כל הבלאגן, האוהדים הסגולים יזכו לראות את רייס ג'וניור בהופעת פרידה ביום חמישי.

אנשי הקבוצה הגיעו עצבניים ומאוכזבים, השחקנים מנגד הגיעו מוכנים מקצועית. דן שמיר הגיב לפתיחה חזקה של ירושלים עם פסק זמן אחרי 50 שניות, שלף את גיא פניני במקום טי ג'יי קליין, ומשם הסגולים לא הביטו לאחור. גם לא בתום קאמבק גדול של האדומים. כמעט 4,000 סגולים ביציעים חגגו, והשחקנים על הפרקט עשו את העבודה, "זה מגיע לאוהדים יותר מכולם, הם תומכים בנו, הם רוצים את הניצחון הזה יותר מכל. אני מאמין בקבוצה הזאת מאוד", אמר ג'ורדן המילטון שקלע 18 נקודות במחצית הראשונה ורק 3 נקודות במחצית השנייה, "במחצית הראשונה עשינו עבודה נהדרת, הם שיחקו הגנה מצוינת, במחצית השניה הם עשו התאמות עליי, וקלעו זריקות גדולות, אני התרכזתי בריבאונד".

מי שלקח את חולון על הכתפיים במחצית השנייה היה טו הולוואי, שקלע 24 נקודות אך ביקש לא לדבר בסיום, אבל עדיין שחרר כמה הצהרות, "אני לא רוצה לדבר יותר מדי, ניצחנו, יש לנו שבוע גדול לפנינו, אנחנו משחקים מול קבוצה גדולה ביום חמישי, לא רוצים להסתכל על שום השפעה חיצונית. אנחנו נמשיך לעשות את הדברים שעשינו במהלך העונה. זאת העבודה שלי, אני הרכז של הקבוצה, אני צריך להוביל את הקבוצה לניצחון ולעשות את העבודה".

עוד בנושא

הפועל חולון ניצחה את הפועל ירושלים 76:80 ועלתה לגמר הפיינל פור
גלן רייס וגיא פניני התחבקו, דן שמיר: "ניצחנו עם מהלכים של מלחמה"
יהונתן אליהו על הרגע בו גלן רייס יהפוך את מכבי תל אביב לאי של שפיות
חולון ראווה: אלבום התמונות של ברני ארדוב מהניצחון של חולון בחצי הגמר

שחקן הפועל ירושלים סטראטוס פרפרוגלו מול שחקן הפועל חולון ג'ו אלכסנדר. ברני ארדוב
"הפיזיותרפיסט שלנו אמר שלשחקן רגיל זה חודש בחוץ". ג'ו אלכסנדר/ברני ארדוב

2. ג'ו הלוחם

התמונה של המשחק הגיעה דווקא מאזור חדרי ההלבשה. ג'ו אלכסנדר ירד בסיום במדרגות מכיוון שער 9 עם דמעות בעיניים. לא דמעות של שמחה או התרגשות, דמעות של כאב. בחולון היו פסימיים לגבי התרומה שלו לפני המשחק בגלל שבר באצבע ופציעת קרסול, ואלכסנדר אכן היה רחוק מלהרשים עם 3 נקודות בלבד בהתקפה, ואף פתח את המשחק לא טוב בהגנה, אבל מאמצע הרבע השני עלה כמו גדול, חסם 3 פעמים את שחקני ירושלים, והעלה את הנוכחות ההגנתית הסגולה. "אין מילים לתאר", שיבח דן שמיר, "הוא היה במצב מאוד לא טוב, הפיזיותרפיסט שלנו אמר שלשחקן רגיל זה חודש בחוץ. הוא משחק עם אצבע שבורה, אבל מבחינה פיזית הוא היה נראה מדהים, הוא חסם בהתחלה, הייתה לו נוכחות הגנתית טובה, חוץ מהגדולה שלו להתאושש ולבוא למשחק ולשחק אותו, להבין במה הוא צריך לעזור לנו, זה הגדולה שלו".

אלכסנדר הוא הגיבור של חולון. הוא עמד מאחורי בקשותת השחקנים להחזיר את גלן רייס ג'וניור, זכה אמש בתואר השחקן הישראלי של העונה, ויכול לסיים עונה עם דאבל על חשבונה של מכבי תל אביב, הקבוצה שויתרה על שירותיו בקיץ האחרון. "ג'ו הוא לוחם, אני לא יודע איך הוא משחק, יש לו כאבים אדירים", העיד חנן קולמן, "הוא משחק עם יד שבורה וקרסול בעייתי, צריך להוריד בפניו את הכובע, הוא לוחם".

המתאזרח הישראלי, שזומן לסגל הנבחרת אמש אך צפוי לקבל שחרור בגלל מצבו הרפואי, הוא לא אדם של מילים. ובכל זאת, אתמול הוא ניסה לשבור את הרגלו, "זה הזמן לנצח משחקים, זה הזמן של הווינרים, זה כל מה שיש. אין דבר כזה להיות פצוע בשלב הזה של העונה, זה הזמן לעלות למגרש ולנצח משחקים", סיפר על ההחלטה שלו לשחק, ועבר לדבר על העבודה ההגנתית שלו, "ידעתי שטו וג'ורדן היו חמים, ככה שאם כל שאר השחקנים ישחקו הגנה טובה, אז ננצח את המשחק. ידעתי שאני צריך להתמקד בהגנה. יש לנו עדיין עבודה שלא סיימנו, צריך לשמור על הראש שלנו במקום הנכון ולחזור לעוד משחק אחד אחרון לעונה הזאת".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
טו הולוואי (מימין), חנן קולמן, תמיר בלאט, ג'ורדן המילטון שחקני הפועל חולון חוגגים. ברני ארדוב
"תפסתי את הכדור בתזמון המושלם וזה נכנס". חנן קולמן/ברני ארדוב

3. ווינר שוט קולמן והשכל של תומאס

ברבע האחרון ראו בחולון כיצד ירושלים מצליחה להפוך את המשחק. ג'רום דייסון, שבמשך 30 דקות לא היה בעניינים, החל לקלוע זריקות משוגעות, וחולון לא הצליחה לעצור את הריצה. אלא שדווקא אז הגיעו שני הגיבורים האפורים של הסגולים כדי לסגור עניין. ראשון היה טיישון תומאס - חולון קלעה בסך הכל 14 נקודות ברבע האחרון, תומאס אחראי על 8 מהם, מתוכם 6 נקודות בחיתוכים נהדרים. "אחד הגבוהים הכי חכמים ששיחקו בליגה הזאת", העיד אחד המאמנים בליגת העל על הסנטר. השני, הוא אולי האיש שהגיע לחולון במיוחד בשביל המהלך הבא.

"הם הפעילו עלינו הרבה לחץ, כשטיישון נמצא בלחץ, הוא בדרך כלל מוצא אותי, זה קפץ פעם אחת על הפרקט, תפסתי את הכדור בתזמון המושלם וזה נכנס", סיפר חנן "ווינר שוט" קולמן, האיש שכבר הספיק לנצח לחולון כמה משחקים העונה ונחשב לדבק בחדר ההלבשה, מחברו הטוב ביותר בקבוצה של גלן רייס ג'וניור, ועד לאיש שמסוגל להנהיג גם את חדר ההלבשה בצד הישראלי, "זה מראה שאנחנו יחידה אחת, אתם רואים את זה לאורך כל העונה, ישבתי העונה כל כך הרבה על הספסל ויש הרבה מאוד שחקנים ברוטציה, אנחנו בוטחים אחד בשני. טיישון הוא שחקן שמתחת לרדאר, זה הפלייאוף הראשון בקריירה שלו, יש לנו שני סקוררים אדירים, הרבה נשקים שאפשר לסמוך עליהם".

שחקן הפועל חולון גלן רייס ג'וניור. ברני ארדוב
"רק הוסיף אנרגיות חיוביות". גלן רייס/ברני ארדוב

4. גלן רייס

שלמה אייזיק לא רצה לדבר אמש. האיש שספג הרבה מאוד אש על ההחלטה להחזיר את גלן רייס ג'וניור לחולון, ביקש עוד יום אחד לפחות לפני שיספר על התחושות שלו. בסופו של דבר, הוא יזכה לראות את הכוכב שלו על הפרקט ביום חמישי, לצד שני הכוכבים הגדולים הנוכחיים של הסגולים - ג'ורדן המילטון וטו הולוואי, במה שיצור מפלצת תלת ראשית מפחידה.

"מה שקרה בשבוע האחרון היה יותר טוב, אני מכיר את גלן במשך שנים, אני חושב שהוא יכול לעזור לנו במשחק האליפות, אני לא חושב שזה הפריע אלא הוסיף רק אנרגיות חיוביות", סיפר המילטון והשיב בחיוך על השאלה האם כעת זו הקבוצה שלו או של רייס ג'וניור, "זאת הקבוצה של חולון, זה מגיע לאוהדים יותר מכל אחד אחר, אני מקבל הודעות מכל האוהדים. גלן הוא שחקן קבוצתי, הוא מסר הרבה אסיסטים לפני שהוא עזב". קולמן, שכאמור הוא חברו הטוב ביותר של רייס ג'וניור בקבוצה, סיפר על הימים האחרונים ועל כושרו של האמריקאי, "גלן הוא חלק מהקבוצה, זה כאילו הוא אף פעם לא עזב. הכל טוב, כאילו כלום לא קרה".

רייס ג'וניור חייך ביציאה מחדר ההלבשה. הוא סיים לחגוג עם הקבוצה על הפרקט, עבר דרך האוהדים בשער 9, וחזר לביתו. "יש עליו המון לחץ לקראת המשחק ביום חמישי", סיפר אחד ממקורביו, "הוא לא אחד שמתרגש מדברים כאלה, אבל הקבוצה קצת השתנתה, לא ברור איך זה ישפיע על המרקם הקבוצתי, אבל דבר אחד בטוח, שגלן יהיה על המגרש".

גיא פניני שחקן הפועל חולון מול דיאנדרה קיין שחקן מכבי תל אביב. ברני ארדוב
כבר גברו על מכבי תל אביב שלוש פעמים העונה. גיא פניני/ברני ארדוב

5. ועכשיו מכבי

כאמור, ניצחון ביום חמישי ייתן לחולון את הדאבל הראשון בכדורסל הישראלי של קבוצה שאינה מכבי תל אביב אחרי כמעט 49 שנים. בגמר הגביע בפברואר ניצחה חולון מסל ניצחון ענק של רייס ג'וניור. מלבד אותו ניצחון הם גברו על הצהובים עוד פעמיים בעונה הסדירה, פעם אחת במשחק אימון והפסידו רק בסיבוב השלישי. אלא שמכבי תל אביב הנוכחית היא קבוצה אחרת, ולמרות שביציעים לא צפוי להיות רוב צהוב, היא עדיין נחשבת כקבוצה חזקה, עם התוספת של ג'רמי פארגו, "מכבי קבוצה מצוינת באופן מסורתי, היא הקבוצה השולטת בישראל, יש בפנינו עבודה גדולה", סיפר הולוואי, "אנחנו האנדרדוג, תמיד האנדרדוג. היינו אנדרדוג נגד ירושלים, שמעתי שאמרו שאנחנו אנדרדוג נגד אילת, ונבוא לשחק לא משנה מול מי נעמוד".

חנן קולמן, בצורה מחושבת ופחות עצבנית מחברו, סיפר על ההתמודדות מול פארגו האיום, "ג'רמי הוא יותר רכז מכל מה שהיה להם, אבל הוא גם סקורר נהדר, צריך לשים עליו הרבה מאוד גופות, ועכשיו יש לנו הרבה גופות גם כשגלן חזר, וביחד עם ג'ורדן יהיה מאוד מעניין". אלכסנדר, זה שאחראי להגעה למעמד הזה בסגל הנוכחי, לא מתרגש, ומשדר מסר חד למשחק, "אנחנו בדיוק איפה שמגיע לנו להיות, זה משחק פתוח לחלוטין, הסיכויים שלנו לנצח הם בדיוק כמו הסיכוי שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully