וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפועל חולון ניצחה את הפועל ירושלים 76:80 ועלתה לגמר הפיינל פור

מחזיקת הגביע איבדה יתרון 13 אך התעשתה ברגע האמת, נהנתה מערב נפלא של הולוואי (24 נק') והמילטון (21) וביום חמישי, בקרב מול מכבי תל אביב על התואר, תקבל גם את גלן רייס ג'וניור. האלופה היוצאת אכזבה במאני טיים, פרפרוגלו קלע 19, דייסון הוסיף 18

ברני ארדוב

לפני עשר שנים, פגשה הפועל חולון את מכבי תל אביב בגמר הפיינל פור וחגגה את האליפות הראשונה בתולדותיה. הערב (שני), גברה מחזיקת הגביע 76:80 על הפועל ירושלים והבטיחה את הכרטיס לגמר בפעם הראשונה מאז הלילה ההיסטורי ההוא, ומה אתם יודעים - גם ביום חמישי הקרוב היא תפגוש את הצהובים בקרב על התואר, בניסיון להשלים דאבל היסטורי (הקבוצה האחרונה שאינה עונה לשם מכבי תל אביב והגיעה לגמר עם הזדמנות לעשות זאת היתה הפועל ירושלים, ב-2007, אך היא כשלה).

המחצית הראשונה הלכה צמוד. האלופה היתה מעט טובה יותר אך לא הצליחה לברוח ליתרון שעלה על 6 נקודות וג'ורדן המילטון ניצל זאת כדי להוכיח פעם נוספת כמה מוכשר הוא - עם או בלי קשר לגלן רייס ג'וניור שכמובן לא שותף הערב. האמריקאי לקח את המשחק על עצמו, ועם 18 נקודות במחצית הראשונה (מתוך 21 בסך הכל) דאג שהיתרון יזוז לצד החולוני. ברבע השלישי הצטרף להמילטון טו הולוואי (24 נקודות), חולוניה ברחה ליתרון דו-ספרתי, האדומים חזרו בגדול ברבע האחרון בזכות ג'רום דייסון וסטראטוס פרפרוגלו, אולם ברגעי האמת היו אלה שחקני המשנה של חולון - טיישון תומאס וחנן קולמן - שהתבררו כגיבורים הגדולים.

ביום חמישי, רייס ג'וניור כבר יוכל להיות חלק מהסגל של דן שמיר, ויהיה מעניין מאוד לראות כיצד המאמן ישלב את הכוכב שנזרק לאחר שהיכה את גיא פניני, ומאז לא שיחק כדורסל מקצועני. רייס כבר ניצח העונה את מכבי תל אביב בגמר הגביע, אך ביום חמישי זה עשוי להיות סיפור אחר לגמרי. אנחנו כבר לא יכולים לחכות.

ירושלים, מנגד, סוגרת עונה מאכזבת מאוד מבחינתה, עם שלושה מאמנים שונים, כישלון אירופי, הדחה מוקדמת מגביע המדינה, וכעת הדחה בחצי גמר הפיינל פור. את המשחק הערב ראו מהספסל יותם הלפרין וקיילין לוקאס, שקיבלו 0 דקות במשותף. ובערב בו קולעים 6 מ-26 מחוץ לקשת, ואף אחד מלבד דייסון ופרפרוגלו לא ממש מופיע, קשה מאוד לנצח.

טו הולוואי (מימין), חנן קולמן, תמיר בלאט, ג'ורדן המילטון שחקני הפועל חולון חוגגים. ברני ארדוב
40 דקות מדאבל. חולון בעננים/ברני ארדוב
גלן רייס ג'וניור מתחבק עם גיא פניני שחקני הפועל חולון. ברני ארדוב
אפילו פניני ורייס ג'וניור התחבקו בסיום/ברני ארדוב

מהלך המשחק

רבע 1:

הפועל חולון פתחה עם טו הולוואי, תמיר בלאט, ג'ורדן המילטון, טי ג'יי קליין וטיישון תומאס, בעוד הפועל ירושלים העלתה את בר טימור, ג'רום דייסון, טרנס קינזי, ריצ'רד האוול ורונלד רוברטס. האלופה צלפה שתי שלשות, עלתה ל-0:6 ודן שמיר הזעיק פסק זמן אחרי 58 שניות בלבד. קבוצתו חזרה ל-6:7, דאנק גדול של המילטון קבע 13:17, והוא גם זה שקבע את תוצאת הרבע הראשון - 20:22 לחולון. במהלך הדקות הראשונות התעמתו אוהדי חולון עם מאבטחים.

מהומה ביציע של הפועל חולון. ברני ארדוב
אוהדי חולון מתעמתים עם כוחות האבטחה/ברני ארדוב

רבע 2:

יוגב אוחיון נכנס לדקות ראשונות מזה שלושה חודשים, הקצב מעט נרגע, האוול קבע 25:30 ואילץ את דן שמיר לקחת פסק זמן. פניני הגיב בשלשה, אוחיון ביצע עבירה שלישית וירד לספסל, פרפרוגלו הנהדר סיפק דקות טובות מאוד ודייסון העניק לירושלמים 31:36. אלא שהמילטון ופניני הפכו, ושלשה משוגעת של הראשון קבעה 41:46 לחולון עם הירידה לחדרי ההלבשה. המילטון סיים את המחצית הראשונה עם 18 נקודות, הולוואי הוסיף 13. מנגד, היה פרפרוגלו היחיד בירושלים שקלע בספרות כפולות, עם 13 משלו.

יוגב אוחיון,  שחקן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
ברוכים השבים. אוחיון שומר על הולוואי/ברני ארדוב

רבע 3:

המילטון המשיך את כושר הקליעה המטורף שלו, הולוואי סיפק סל ועבירה וחולון ברחה ליתרון שיא - 43:54. אותו הולוואי היה בזון וקבע 48:60, ירושלים לא הפסיקה להחטיא, הולוואי הגיע ל-12 מ-12 מהעונשין, בלאט ספג עבירה רביעית אך מיד סיפק אסיסט יפהפה לשלומי הרוש, רוברטס יצא בעבירה חמישית, פרפרוגלו ועם העליה לרבע המכריע הוליכה מחזיקת הגביע 55:66.

שחקן הפועל חולון ג'ורדן המילטון עם טו הולוואי, שלומי הרוש. ברני ארדוב
כרגיל, האיש הבולט בחולון. המילטון/ברני ארדוב

רבע 4:

פרפרוגלו ספג עבירה רביעית אך מיד צלף שלשה, קינזי הוסיף ג'אמפ וצימק ל-67:61, שמונה דקות לסיום. דייסון צלף שלשה, פרפרוגלו הוריד ל-69:68 בלבד ודייסון סיפק סל ועבירה כדי להשלים קאמבק בדרך ל-70:71, תומאס השיב את חולון ל-73:75, דייסון ענה בשלשה אדירה, אך קולמן השיב בשלשה משלו והעלה את מחזיקת הגביע ל-76:80, דקה לסיום. משם ירושלים כבר לא חזרה, לאחר שפרפרוגלו, דייסון וקינזי החטיאו את הניסיונות האחרונים לחזור לעניינים. זה נגמר ב-76:80 לחולון.

שחקן הפועל חולון גלן רייס ג'וניור. ברני ארדוב
נתראה בגמר. רייס ג'וניור/ברני ארדוב

סטטיסטיקה

קלעו להפועל חולון: טו הולוואי 24 (12 מ-12 מהעונשין), ג'ורדן המילטון 21 (4 מ-9 ל-3) ו-10 ריבאונדים, גיא פניני 12, טיישון תומאס 12 ו-7 ריבאונדים, חנן קולמן 3, תמיר בלאט 3, ג'ו אלכסנדר 3 ו-3 חסימות, שלומי הרוש 2. טי ג'יי קליין שותף (2 דקות) ולא קלע.

קלעו להפועל ירושלים: סטראטוס פרפרוגלו 19, ג'רום דייסון 18 (3 מ-11 ל-3) ו-4 איבודים, רונלד רוברטס 9, טרנס קינזי 9 (1 מ-5 ל-3), ריצ'רד האוול 8 ו-9 ריבאונדים, בר טימור 7, ליאור אליהו 6.

אוהדי הפועל ירושלים, אוהדי הפועל חולון,. ברני ארדוב
אוהדי ירושלים וחולון/ברני ארדוב
ג'רום דייסון, שחקן הפועל ירושלים, טו הולוואי, שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
דייסון מול הולוואי/ברני ארדוב
גלן רייס ג'וניור, קורי וולדן שחקני הפועל חולון. ברני ארדוב
רייס וקורי וולדן/ברני ארדוב
אוהדי הפועל חולון. ברני ארדוב
אוהדי חולון/ברני ארדוב
ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט. ברני ארדוב
אהוד אולמרט הגיע ליד אליהו/ברני ארדוב
גביע ליגת ווינר. ברני ארדוב
גם צלחת האליפות נמצאת/ברני ארדוב
עודד קטש, מאמן הפועל ירושלים. ברני ארדוב
קטש/ברני ארדוב
אוהדי הפועל ירושלים. ברני ארדוב
אוהדי ירושלים/ברני ארדוב
בר טימור, שחקן הפועל ירושלים, חנן קולמן, שחקן הפועל חולון. ברני ארדוב
קולמן מול טימור/ברני ארדוב
שחקן הפועל ירושלים סטראטוס פרפרוגלו מול שחקן הפועל חולון ג'ו אלכסנדר. ברני ארדוב
פרפרוגלו מול אלכסנדר/ברני ארדוב
מאמן הפועל חולון דן שמיר. ברני ארדוב
שמיר/ברני ארדוב
שחקני הפועל ירושלים סטראטוס פרפרוגלו, ג'רום דייסון, בר טימור. ברני ארדוב
פרפרוגלו, דייסון וטימור/ברני ארדוב
שחקן הפועל חולון ג'ורדן המילטון. ברני ארדוב
המילטון/ברני ארדוב
שחקן הפועל ירושלים יותם הלפרין. ברני ארדוב
הלפרין על הספסל/ברני ארדוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully